{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Hundefoder - kontra dyrevelfærd generelt? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget tænker I andre i generel dyrevelfærd, når I vælger foder til jeres hunde?

Jeg har hele tiden haft det rigtigt godt med at fodre med Olivers, bla. fordi de på et tidspunkt reklamerede med, at de aldrig brugte æg fra burhøns i deres foder.
Det reklamerer de så ikke med mere - og nu bruger de så også fra både burhøns og fritgående, har jeg fået at vide fra dem... Det har jeg det sgu ikke helt godt med.....Er det bare mig, der er hysterisk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefoder - kontra dyrevelfærd generelt?
  • #1   1. nov 2013 På det punkt er jeg ikke hysterisk..
    men synes det er rigtig fint at forbrugerne er så bevidste om hvilke valg de træffer .. Også når det ikke drejer sig om produkter til mennesker.

    Tommel op til dig smiley


  • #3   1. nov 2013 Nu får mine råt. Okse og hest får de fra steder hvor dyrene har gået enten i løsdrift eller græs. ALtså køerne. Hest giver sig selv da ham jeg køber det fra slagter rideheste. Æg fra skrabe eller friland.Vildt får jeg fra diverse jægere jeg kender af og til og det har selv sagt jo levet vildt. Resten har jeg ikke råd til at gå op i.
    smiley Desværre. Det ville jeg ellers have det bedst med.Men med 4 vovser konsumere man ca.65 kg kød om mdr så der må gåes på kompromis.


  • #4   1. nov 2013 Jeg er ret hysterisk omkring lige præcis æg.
    Jeg nægter at støtte industrien for burhøns, for jeg synes det er så frygteligt synd for dem at skulle gå i de små kasser og blive hakket på.
    Jeg køber altid skrabeæg, da de undersøgelser jeg har set, viser at de høns har det bedst.
    Ingen dyr fortjener et liv, hvor de bliver hakket på af andre.


  • #6   1. nov 2013 Så vidt muligt får jeg også kød til mine fra frilandsdyr, og køber kun mælke produkter og æg fra økologi. Kød når det er muligt og prisen er til at betale, vi er en familie på 5, hvor de 3 er kødhungrende handyr, foruden 3 råfodrede hunde. Så hvor end jeg gerne ville, er økonomien ikke til ren økologi.

  • #7   1. nov 2013 Jeg synes også, den er svær - fordi begge hunde stortrives på foderet, og har gjort det i rigtigt mange år smiley

  • #10   1. nov 2013 For mig er min hunds trivsel det første jeg har for øje.

    Men jeg ville bestemt foretrække at foderproducenterne også tænkte mere i dyrevelfærd.
    Jeg har bare ikke rigtig mulighed for at handle på det, synes jeg - vil ikke eksperimentere en masse med foder når jeg har noget, der fungerer.


  • #12   1. nov 2013 Skrabeæg er ikke bedre end buræg. Det skal være friland eller øko.

  • #13   1. nov 2013 Vi har købt svinekød flere gange fra en lokal producent som har skovgrise. Stor indhegnet skovområde hvor øfferne har en fest. Aldrig har jeg fået svinekød der har været i nærheden af den kvalitet det her har, virkelig en kæmpe forskel på det seje smagsløse ad-kød fra traditionelt opdrættet svin.
    og prisen er kun lidt dyrere. Jeg synes det er så trist, at ordentligt velfærdskød ellers skal være så dyrt at man ikke har økonomi til at vælge rigtigt.


  • #14   1. nov 2013 Her får fritterne Orijen, fordi det bliver lavet på fritgående dyr. Desværre findes der ikke noget ordentligt økologisk frittemad.

    Hundene får vegansk foder, så slipper de helt for at støtte den usle dyreindustri. Og det stortrives de på...

    Og til dem der mener skrabehøns har det bedst... De må have læst et eller andet forkert. Her er fødevarestyrelsens skema, hvor man kan se forholdende for de forskellige. Økohøns har det klart bedst, de får både lov at komme udenfor, og får ikke trimmet næbbet, modsat skrabehøns. Og så har de mere plads.
    http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/%C3%86gl%C3%A6ggende-h%C3%B8ns'-opv%C3%A6kst.aspx


  • #15   1. nov 2013 Jeg forsøger at være lidt bevidst om det. Første skridt er altid øko mælk og æg. Men økonomien er bare ikke altid til at gå vildt meget op i andet end det smiley

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #16   1. nov 2013 "Er det bare mig, der er hysterisk?"

    Ja


  • #17   1. nov 2013 Jeg tænker altid på det, både til hundene og os selv. Selvom det er dyrere, er det, det hele værd, godt for sjælen smiley

Kommentér på:
Hundefoder - kontra dyrevelfærd generelt?

Annonce