{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Rikke C
Rikke C
Tilmeldt:
25. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Unghund flytter ind {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
For fjorten dage siden overtog jeg en fransk bulldog på nu 10 måneder. Han er flyttet fra et hus på landet, hvor han boede sammen med sin mor. Nu bor han alene i et hus i en mindre by, men hvor der er en stor have og meget plads. Problemet er, at han har meget svært ved at tilpasse sig! Han gør ad alt og alle der går ude på vejen. Jeg har forsøgt at sidde i nærheden af døren, som han gør ved, og lige så snart, der er optræk til noget, kalder jeg på ham og roser ham. Det går okay indenfor, men når vi så skal gå tur, er han helt umulig, og man kan slet ikke få hans opmærksomhed. Inden han flyttede ind, var han rimelig god til at gå i snor og lytte, men det er som om, at det bliver værre. Så jeg vil gerne høre jer, hvis I har erfaringer med at flytte hund fra land til by, og hvad I har gjort for at vænne ham bedst muligt til alle de MANGE nye indtryk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund flytter ind
  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   25. jan 2014 Håber ikke det gør noget jeg følger med her.. Hentede en fransk bulldog for 1 månede siden på 1,5 år.. Som også boede ude på landet...

  • #2   25. jan 2014 Jeg ville råde dig til at finde steder rundt omkring i byen hvor der evt. er en bænk og så sætte dig der med ham. Bare sid og hyg lidt og giv ham nogle godbidder. Først når han er faldet til ro skal i gå videre smiley

  • #3   25. jan 2014 Jeg vil anbefale dig at starte til hundetræning et seriøst sted. Der får du nogle redskaber til hvordan du løser problemer og hvordan du kan forebygge dem.

  • Rikke C
    Rikke C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   27. jan 2014 #2 Det vil jeg helt sikkert prøve, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an, for han er helt ustyrlig, når vi er ude at gå. Han trækker og gør af næsten alt, så det bliver noget med at sidde der med en crazy hund, og jeg ved ikke, om det er godt for nogen... Hvad tænker du? Er det bare at springe ud i det alligevel?

  • Rikke C
    Rikke C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   27. jan 2014 #1 Hvordan går det hos jer? Har I nogle problemer? smiley

  • #7   27. jan 2014 Dyreven: Det der er simpelthen bare for useriøst. Først sletter du din egen tråd, og nu spammer du bare andres tråde med samme tekst?

    Jesus.

    Med hensyn til din hund, TS, så skal den jo lige have tid til at falde til også. Men gør som, der er foreslået, hvor han langsomt tilvænnes til de ting, der er rundt omkring.


  • #9   27. jan 2014 Du kan kalde mig hende, som har givet dig en udstemme nu.

  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   27. jan 2014 Altså hun gør ikke så meget mere udover når hun ser hunde på tv og hun kan se nogen unden for vores vindue, men hun gør maks 3 gange også er det over.

    Så der skal bare til træning med henne, så hun kan lære sig at gå pænt og lystre til mig.. Hehe.
    Hun har meget selektiv hørelse.. Hehe



  • #11   28. jan 2014 Jeg tænker følgende: Du gør stille og roligt klar til at gå tur med vuffen. Når i kommer ud af døren går i hen til den nærmeste bænk og du sætter dig. Det første du skal gøre er at prøve at få hundens opmærksomhed. Kan du ikke det så ignorer den fuldstændig, kig den anden vej. Hunde kan ikke lide at blive ignoreret så han vil nok kigge på dig da han ikke forstår at du ikke reagere på ham. Så snart han kigger giver du en godbid. Det kan godt tage 5, 10, 15 min. af gøen. Men tag øreproppe med om nødvendigt. Hvis han er ustyrlig selv når der ikke er mennesker skal du måske starte et sted hvor der ingen mennesker er for ikke at genere omgivelserne mere end nødvendigt smiley Jeg håber det hjælper

  • #12   28. jan 2014 Husk, man må aldrig føle sig flov over "skøre" træningsmetoder når man arbejder med sig hund. Mange ryster på hovedet når har set de ting jeg har sagt og gjort under træning. Sagt som en sindsyg kalkun, løbet som en med spasmer og gemt mig bag træer og skilte inde i byen. Men jeg ved at det hjælper til at gøre mit liv med hunden bedre så jeg er ligeglad med hvad andre tænker, smiler bare til dem

  • #13   28. jan 2014 Du skal starte træningen et sted hvor han ikke reagerer, og så langsomt øge "sværhedsgraden". Jeg ville ikke så meget brugw godbidder, bare atart med at være et sted hvor der er længere til biler og mennesker, og når han kan det kan du gå et sted hvor der er mennesker lidt tættere på. Bare hele tiden sørge for at holde hans stressniveau så langt nede han ikke flipper ud, og så gradvist væn ham til det.

  • #14   28. jan 2014 Husk også at hans alder spiller ind her.
    10 mdr gammel hanhund..... Der er virkelig drøn på hormonerne lige nu.


Kommentér på:
Unghund flytter ind

Annonce