{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd, hvornår afliver man?
  • #2   14. feb 2014 Hvad, hvis den er velfungerende, men det har slået "klik" et par gange, med år imellem?

  • #4   14. feb 2014 Den tog turen gennem hækken og jagtede avisdrengen, så veninden overvejer om den burde aflives.

  • #7   14. feb 2014 Veninden sætter hegn op i morgen, så det ikke kan ske igen

  • #9   14. feb 2014 Jeg ville bestemt IKKE aflive.

  • #10   14. feb 2014 Den episode er jo en menneskefejl. Mange hunde vogter uden at det er et problem.

  • #12   14. feb 2014 Veninden var helt oppe og ringe, da jeg snakkede med hende....

    Og ja, spørgsmålet om aflivning kom så op.....



  • #15   14. feb 2014
    Jeg overvejer at aflive mig selv smiley hver gang min dumhed gør at min hund får muligheden for at udvise den slags adfærd- det sker af samme årsag ret sjældent smiley

    Hvorfor har man ikke styr på sit hegn? Det er sgu da dovent..
    Mine ville i øvrigt- hvis de fik muligheden, løbe efter alt der var over snegletempo, inklusiv cyklende avisbude, knallerter, rulleskøjter, skateboard, kondiløbere osv.

    Giz har faktisk en gang jagtet min mormors rollator- og punkteret den smiley
    Men okay, hun gik fandme også hurtigt ned af den havegang smiley
    smiley


  • #16   14. feb 2014 Mine jagter/hyrder også cykler, knallerter og biler hvis de får lov, men det får de selvfølgelig ikke. Det er jo deres instinkter. Nu ved jeg ikke hvad race det er, men jagt er jo et meget normalt instinkt, så hvis det var det eneste der skete, så ville jeg ikke være bekymret og så ville jeg slå mig selv oven i hovedet for ikke at have fået sat hegn op.

  • #17   14. feb 2014 Lia ville bestemt også sætte efter en fremmede på hendes territorie, altså sige "RØV!" og løbe op til dem, ikke sætte tænderne i dem.

    Det er helt normal adfærd for racen - og grunden til at hun fra 8 ugers alderen er blevet trænet i at orientere sig mod mig og at postbuddet godt må være der (hun gider ikke engang gø når han kommer).

    Jeg stoler 99,99% på at hun ikke kunne finde på at bide nogen, men hun er ikke alene udenfor, selvom vi bor på landet, for hun kunne komme til at skræmme folk. Kom der et avisbud og hun rendte gennem læhegnet for at sige "RØV!" til ham, så er det ikke fordi der er noget galt med hunden, men fordi jeg har været for uopmærksom og ikke fortalt hende at det er okay.


  • #19   14. feb 2014 Avisdrengen har måske drillet hunden på et tidspunkt, så nej den skal ikke aflives. Men et hegn den ikke kan komme igennem ville være godt

  • #20   14. feb 2014 Det er svært at sige hvor grænsen går, men over 80% af de hunde der aflives med adfærds problemer, de kunne godt fungere med en anden ejer.
    Har selv haft hunde med flere hjem fra dyrernes beskyttelse, og hjulpet en del omplacerings hunde.
    Langt de fleste problemer er noget med kemi eller manglende forståelse mellem ejer og hund.


  • #22   14. feb 2014 Jeg blev som reklamebud overfaldt af en hund. Den kom farende ned til postkassen og bed mig i benet.. Det var en yderst ubehagelig oplevelse for både mig og hund og ejer.
    Det bed "kun" én gang og løb derefter ind, så min mor gik ind og bankede på og fortalte hvad der var sket. (Jeg var 13-15 år)

    Det var tydeligt at det var fordi den passede på dit hus, for så snart ejeren var tilstede, var det verdens sødeste hund, som kun ville snakke og møsse.
    De erstattede mine ødelagte bukser og satte hegn op, og havde ingen problemer efterfølgende..

    Så jeg ville ikke aflive hunden - det er naturlig adfærd.


Kommentér på:
Adfærd, hvornår afliver man?

Annonce