{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skedekatar hos hvalp
  • #1   23. mar 2014 Ja. Nanna havde det som hvalp nogle gange.

    Hun fik antibiotika een gang, men det kom igen.
    Første løbetid kurerede det, og indtil da blev det holdt væk ved at vaske hende forneden hver aften med en helt ren klud fugtet med flydende klorhexidin.
    Hendes katar kom fordi bakterier fandt en lille fold at sætte sig i ved vagina.

    Katar ses faktisk ret ofte ved tævehvalpe. Det forveksles af mange dyrlæger med blærebetændelse.


  • #2   23. mar 2014 Tak for svar - det drejer sig om en hvalp jeg har solgt - køber vil returnere hvalpen p.g.a. skedekatar - synes umiddelbart at det er en lidt voldsom reaktion - synes også at jeg kan Google at det som regel forsvinder efter første løbetid.

  • #3   23. mar 2014 Ej, det er ikke returneringsårsag.
    Mon ikke der er noget andet på spil? At de fandt ud af at det er hårdt at holde hvalp eller noget?

    Det forsvinder med første løbetid, og kan holdes nede indtil da med nævnte behandling. Det tager to sekunder.

    Har hun indadkrænget skede , lille fold eller andet der giver grund til samling af bakterier?


  • #4   23. mar 2014 Hvis de vil returnere af den årsag tror jeg bestemt jeg ville tage hvalpen tilbage, for så er det slet ikke hunde mennesker og de har ikke forstand på hvad de har købt ...

    Så den er vist bedre tjent med anden familie ...


  • #5   23. mar 2014 Jeg synes du skal spørge dem hvorfor de reelt vil returnere, og så tage hvalpen tilbage efter de betingelser, som står i kontrakten.
    Katar er ikke årsag nok til at hæve købet, så der vil blive tale om alm frit salg eller tilbagekøb.


  • #6   23. mar 2014 Jeg tænker også hvalpen bare skal her hjem igen - havde faktisk en lidt dårlig mavefornemmelse da jeg solgte - fremover lytter jeg MEGET til min mavefornemmelse........

  • #7   23. mar 2014 Hvis du har muligheden for at tage den hjem, så gør det .. men sørg samtidig for at fortælle de købere at de egentlig ikke har ret til at returnere på det grundlag, og at de vist ikke helt har sat sig ind i at have hund ....

    Min yngste havde 3 blærebetændelser de første 4 måneder vi havde den, og fik også skedekatar .... intet af dette er da opdrætters/gener skyld ...


  • #8   23. mar 2014 Tak Hanne :0)


Kommentér på:
Skedekatar hos hvalp

Annonce