{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.870 visninger | Oprettet:

Anne
Anne
Tilmeldt:
25. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Fransk bulldog - køb af sund hund {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri!
Min kæreste og jeg har forelsket os i racen Fransk Bulldog.
Vi er på udkig efter rækkehus og glæder os meget til vores nye tilværelse som indehaver af et sted med have og mere plads. Vi ved dog ikke hvornår vi finder vores 'drømmested'.

Vi har begge haft hund før, min kæreste en Cain terrier og jeg en Westie.

Det mit indlæg her går ud på, er at vi ønsker os den sundeste hvalp vi kan finde. (Der er tilsyneladende en del sygdomme omkring FB)

Jeg har kigget lidt på kenneler rundt omkring på nettet, og det er lidt af en jungle.
Derfor: har I nogle erfaringer?
Har I en hund som ikke fejler noget og hvor er den købt? Er det ikke bedst at købe en FB med stamtavle, så man ved at forældrene er tjekket for arvelige sygdomme?
Hvor lang tid skal jeg reservere en FB før jeg har den? (vi ved som sagt ikke hvornår vi finder vores nye sted)
Har I problemer med jeres FB?

Mvh Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog - køb af sund hund
  • #3   26. mar 2014 Kan godt forstå i gerne vil have fb, har selv 2 og de er sunde og raske, men ja der er mange der får allergi, ryg problemer, dårlige Luftveje, løs knæskal, osv. Men der er også mange sunde og raske, find nogen som får tjekket deres hunde, hvis i gerne vil have fb vil jeg sige den skal være med stamtavle, da mange uden godt kan være blandet.

    profilbillede
  • #4   26. mar 2014 Lige med FB er jeg af den erfaring at hunde med tavle er avlet mere efter udstilling og standarden derefter, end sundhed.. Min er uden tavle og jeg har aldrig nogen problemer overhovedet.

  • #5   26. mar 2014 bare et lille pip, og fordi jeg ikke selv kender svaret.. men måske nogen kloge hoveder kunne fortælle TS helt præcist hvad der bør tjekkes for smiley
    Det er jo lidt nemmere at spørge ind til ' er dyrene tjekket for dut og dat' end at spørge diffust 'er dyrene tjekket'.


  • #6   26. mar 2014 Jeg vil mene at der bør tjekkes for HD, AD, deformiteter på rygsøjlen, Patella luxation og naturligvis luftvejene.

    De er også disponeret for demodex og allergi, men det kan man ikke teste for før hunden viser symptomer.


  • #8   26. mar 2014 Det ville jeg også. Et er at racen er disponeret for alverdens ting. Et andet er at bulldogklubben, og størstedelen af opdrætterne fuldstændig lukker øjnene for problemerne.

  • #9   26. mar 2014 Jeg var helt væk i den Franske igennem lang tid....og til tider kan jeg da stadig godt få et sug i maven, når jeg ser en, men jeg er kommet frem til at jeg ikke tør og det er efter megen søgen efter erfaringer osv.

    Jeg har i stedet forelsket mig i Welsh Corgi Cardiganen....og håber på at vi kan få hvalp til næste sommer.


  • #11   26. mar 2014 Jeg kan anbefale 2 kenneler, som jeg ved tjekker for ALT hvad den franske er disponeret for. Desværre er der ingen sundhedsrestriktioner på den franske, så man skal VIRKELIG se sig godt om og ikke lade sig narre af sundhedscertifikatet, som altså ikke er det stykke papir værd den er skrevet på.
    Kontakt Kennel Venges og/ellers molosshuset. Her snakker vi om gode avlere der gør hvad de kan for racen.


  • #13   26. mar 2014 Moloshuset skriver følgende på hjemmesiden: " Jeg har valgt ikke at støtte Bulldogklubben mere, da jeg ikke mener de er deres ansvar bevidst og opgave værdig mht. at fremme sundheden hos bulldoggen."

  • #14   26. mar 2014 Jeg kan kun sige at vores franske bulldog er en skøn hund. Hun er nu snart 7 år men har desværre udviklet allergi.
    Det er rigtig trist at der er så mange skavanker ved en fransk bulldog for hun er den bedste hund til vores familie.
    Hun har dog ingen skavanker med hjerte eller problemer med vejrtrækning.


  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #15   26. mar 2014 Hold da op.. Tak for alle de svar smiley
    Vi har også tænkt meget over om det skal være en fransk.. Kiggede også på Boston, og har også kigget på staffordshire bull terrier, men Boston synes jeg ikke rigtig har det charme som FB og stafordshire bull terrier er vidst ikke lovlig at have i en boligforening.. Den ligner vel en muskelhund.. Den skulle ellers være en af de allermest hengivne hunde man kan få.. Det er ret ærgerligt!!
    Ang fransk bulldog, jeg er ligeglad hvad den koster, og vi får nok en dyrlægesikring som ligesom er rettet mod ' at det er en hund vi ved der kan få problemer'.. Jeg ønsker bare at den skal have det bedst muligt og ønsker derfor den sundeste hvalp vi kan finde.
    Dem er jer med sunde FB som intet fejler - hvad enten de er med eller uden stamtavle - hvor er de købt? Hvor længe ventede I på at få den?

    Dejligt I har svaret så nøje.. Læser alt hvad I skriver selvom jeg ikke direkte kommenterer på det smiley

    Der er vel ikke nogen som tilfældigvis kender til et sted at bo hvor man må have en stafordshire Bull terrier i Århus (leje) for under 7000,-/md ??


  • #16   26. mar 2014 Kontakt Venges... og vent på den rette hund. Hvis Venges har solgt alle hvalpe I deres næste kuld... ja så kan hun måske hjælpe dig med anden opdrætter.

    Pas på hundehandlere, da der er mange som henter de franske fra Østeuropa, og så sælges de med falsk stamtavle.

    Bulldogklubben er INGEN hjælp, da de gang på gang benægter, hvor slemt det står til... det er sørgeligt.

    Luftveje, ryg og allergi er nok det de døjer mest med... hofterne er ikke de værste, da de ofte ikke har problemer med dem, selvom de måske ikke har A hofter.


  • #17   26. mar 2014 Jeg har Anton på 2,5 år , købt privat uden tavle , altid været sund og rask , han er min store kærlighed , bedste ven , ku ik forestille mig andet end fransk bulldog

    profilbillede
  • #18   26. mar 2014 Jeg vil hverken tale for eller imod tavle.... der er ingen garanti hverken eller....

    Jeg mener det er godt forarbejde, rette avler og lidt held at ende op med en rask FB.

    Det er dog problematisk, hvis du ikke kan tjekke forfædre for sygdomme... og det er svært uden tavle.




  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #19   26. mar 2014 Kan forstå bulldogklubben er fis i en hornlygte. Jeg vil prøve at kigge på venges hjemmeside og måske molosshuset, så må jeg tage mit udgangspunkt i at de forsøger at avle sunde hunde.. Tænker at så kan jeg ikke gøre så meget mere?

    Kan man få lov til at tage en potentiel hvalp til dyrlæge og få den tjekket inden køb? Ved godt meget først opstår når de er et par år gamle, men han kan måske alligevel danne sig et billede af dens hofter, hjerte og luftveje? Allergi kan man nok ikke rigtig se før det kommer..

    Til dem med en FB med allergi - hvad er de allergiske overfor og hvad gør I for at den trives? Er medicin hertil dyrt?

    Hvordan trives de med at være alene hjemme? Vi har jo begge fuldtidsjob.. Dog heldigvis lidt forskudt af hinanden..


  • #20   27. mar 2014 Du kan ikke se på en 8 ugers hvalp om den vil komme til at lide af arvelige sygdomme.

    Bort set fra det, så vil jeg vove den påstand at en stor del af de FB'er som folk tror er raske, blot ikke viser symptomer på skavanker. Men det er altså ikke det samme som at hunden vitterligt er rask.


  • #21   27. mar 2014 Vores berta har først udviklet allergi da hun var 4 år så det er ikke sikkert at det viser sig de første år. Vi aner ikke hvad det er hun ikke kan tåle men det ser ud til at korn spiller en rolle. Indtil nu har vi været i gang med udelukkelses metoden og hun har et par gange fået prednisolon og antibiotika når det har været rigtig slemt. Sådan et besøg med medicin koster ca.1000 kr.
    Lige nu overvejer vi om vi skal i gang med at teste, da jeg har læst meget om at man ikke kan stole på resultatet.


  • #22   27. mar 2014 Enig med Anne Julie.
    Mange siger de har sunde franske, men hvis de blev undersøgt, så døjer mange med luftvejene..... nogle tror bare, at de skal pruste og lyde som de gør.

    Igen... Hvis Venges ikke har hvalpe, så kan de hjælpe med mulig opdrætter smiley


  • #23   27. mar 2014 Jeg kan klart anbefale kennel duusgaard, Bullystyle's og team Troya. De gør virkelig noget for at fremme sundheden hos de franske.

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #24   27. mar 2014 Tak for svar.. Emilie p hvad er dit forhold til disse kenneler? smiley og hvad gør de for at fremme sundheden?

  • #25   27. mar 2014 Jeg har en hund fra Bullystyle, men kiggede på mange forskellige kenneler, da jeg ledte efter ny hund.
    Jeg ved at netop disse kenneler går meget op i sundheden. De tjekker deres hunde osv. Desuden udstiller de dem, selvom det ikke er et krav mere. De gør meget for at fremme denne race positivt. I kan læse mere på de respektive hjemmesider.


  • #26   27. mar 2014 Vil lige sige at en stb og en fb er meget forskellige, stb kræver rigtig meget træning og motion, hvor en fb godt kan ligge og slappe af længe, de er lidt mere rolige af sind, selvfølgelig er der undtagelser!!

  • #27   27. mar 2014 Kennel Duusgaard kender jeg ikke, men de har haft franske siden 2011. Deres hjemmeside har ikke meget om sundhed. De nævner røntgen, men jeg ser kun undersøgt for PL?
    De er avlsgodkendt... ja det kræver ikke det store.

    Team Troya kender jeg heller ikke, men giver igen ikke det store for en hjemmeside, hvor der intet er nævnt om, hvad de undersøges for?

    Samme med Bullystyle.. Kender dem ikke, men kan INTET finde om sundhed... eller mangel på samme.

    At de alle udstiller meget er for mig ligegyldigt.... Udstillinger har ikke hjulpet denne race. De er ofte for tykke, kan næsten ikke bevæge sig frit, og til tider bare ikke ret atletiske pga de er for store.


  • #28   27. mar 2014 Kan informere dig om, at Team Troya tager røntgen, undersøger hjerte og luftveje og tjekker Patella. Findes de helt i top, så indsættes de i avl

  • #29   27. mar 2014 Kan informere dig om, at Team Troya tager røntgen, undersøger hjerte og luftveje og tjekker Patella. Findes de helt i top, så indsættes de i avl

  • #30   27. mar 2014 Emilie: Det er bare langt fra nok.

  • #31   27. mar 2014 Det kan meget vel være, men stadig et skridt på vejen og bedre end ingen tests..

  • #32   27. mar 2014 Jeg giver som sagt intet for Bulldogklubben, og når de skriver, at de følger DKK's anvisninger vedr. avl... jeg giver intet for udstilling, da de hunde der vinder i min verden ikke er den rette type.

    Jeg kender ikke de kenneler du nævner, og siger ikke, at decer dårlige... nok nærmere mangelfulde hjemmesider. Mange avlere fortæller jo netop ikke om elendigheden i racen.

    Emilie P... Din hund er ung, og der kan ske så meget endnu. Håber selvfølgelig den forbliver sund og rask smiley


  • #34   27. mar 2014 Maj-Britt... Der kan vi sagtens være enig... Jeg kender rigtig mange franske.. og kun få uden sygdom smiley

    Emilie P... Hvis de undersøger for alt dette, så er det da underligt at det ikke opdateres på deres hjemmesider?


  • #35   27. mar 2014 Louise: Jeg fandt det på deres hjemmeside. Desuden er der jo hundeweb

  • #36   27. mar 2014 Emilie P... Hvor står det på Bullystyles hjemmeside... Er på Tlf så det kan være derfor, men kan intet se om sundhedsresultater?

  • #37   27. mar 2014 Ikke alle har adgang til hundeweb, og det ville klæde opdrætter, at de skrev alle sundhedsresultater ved hundene på hjemmesiderne.

  • #38   27. mar 2014 På Team Troya kan jeg heller ikke finde noget... Det der sundhedscertifikat fra Bulldogklubben er ikke godt nok, da det netop ikke er tilgængeligt nogen steder.

  • #39   27. mar 2014 Louise det første jeg gjorde var også at tjekke tingene på hjemmesiden, hvis man vil avle sunde hunde så skrive man selvfølgelig de krav man har til de hunde man sætter i avlen og der står intet. Der står bare "vi tjekker for racerelateret sygdomme" thats it.

  • #40   27. mar 2014 Stine... Netop.. Den nemme løsning smiley

  • #41   27. mar 2014 Ja præcis, sender bare et super dårligt signal til dem der går op i hvad de køber. Desværre er der for mange uvidende der hopper på det smiley

  • #43   27. mar 2014 Maj-Britt... Ja... Det undrer jo ingen, og dem som køber aner ikke uråd, og man stoler jo på avler, som siger de gør som DKK anbefaler (dvs ikke det store).



  • #44   27. mar 2014 Ja det undre mig skam overhovedet ikke.

  • #45   27. mar 2014 Men hvor er det sørgeligt, hvordan man har ødelagt racen, og stadig gør smiley

  • #46   27. mar 2014 Hver gang en FB ejer siger at deres hund er sund og rask, så svare jeg altid..... Kom igen når den er over 2 år, så kan vi kigge på det.

  • #47   27. mar 2014 Jeg tror ikke på der findes en fb der er rigtig rask, nogen af dem har bare ikke vist symptomerne endnu. Jeg håber at bulldogklubben snart vågner op, men jeg tvivler sgu! Det sundhedscertifikatet er sgu bare et rigtig dårligt skalkeskjul, hvis du spørger mig!

  • #48   27. mar 2014 Jeg tror at man bliver nød til at gå vældig meget på kompromis når man køber FB. Hvilke lidelser kan man leve med, og hvilke kan man ikke.
    Fx. så tror jeg nok at bulldogs generelt ikke er generet af HD, og fejlplacerede øjenhår kan fjernes. Mens allergi og demodex virkelig kan være noget lort for hunden (og ens pengepung).
    Bare lige for at tage et par eksempler.
    Jeg personligt vil ikke gå på kompromis med sundheden, så derfor er der ingen FB til os.


  • #49   27. mar 2014 Jeg kender en rask en på 6 år.... eller ja hun har jo ikke fået taget røntgen osv, men hun kan løbe 5 km med mig uden problemer... og viser ingen tegn på sygdom. Det er ok synes jeg...

    Enig ang hofter... de lever fint med C hofter, så måske ikke optimalt, men der kan man gå på kompromis.

    Ryg, luftveje og hud er derimod slemt og ikke til at gå på kompromis med!


  • #50   27. mar 2014 Det er sgu nok heller ikke umuligt at nogen er raske, og jeg håber godt nok der kommer flere med tiden!
    Ja de virker ikke til at lide ret meget med dårlige hofter selvom de på papiret har det.


  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #51   27. mar 2014 Kan man se på en stamtavle hvad forældrene er tjekket for?

  • #53   27. mar 2014 Louise vil du være kritisk, så åben dine øjne. Er selv på fra telefonen. Det tog mig to minutter at finde den info om, hvad de tester for, inde på Team Troyas side..

  • #54   27. mar 2014 Emilie... Der er nu ingen grund til at være flabet. Jeg kan kun se, at der står, at de løbende bliver testet for arvelige sygdomme... andet kan jeg ikke se!

  • #55   27. mar 2014 Emilie så link lige til hvor det står, når vi andre nu ikke kunne finde det?

  • #56   27. mar 2014 Den ene hund Marilyn Monroe... Den har fået taget røntgen af luftveje og hjerte?????

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #57   27. mar 2014 Er det bedst den er med tavle? Hvad kan
    Man se ud fra denne?


  • #58   27. mar 2014 Tavlen er ikke så vigtig efter købet... men den bruges før køb til at tjekke linier.

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #59   27. mar 2014 Linier?

  • #60   27. mar 2014 Ja linier som i sunde linier.... Sunde forældre og sunde hunde før det.

    Det kan være en jungle, så derfor jeg igen anbefaler Venges, hvis man absolut vil have denne race smiley


  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #61   27. mar 2014 Har kontaktet venges. De skal have hvalpe her til maj og er salgskæsre omkring juni, men alle er afsatte og molosshuset skal ikke have nogen foreløbigt og de henviser til venges.
    Venges kendte kun til molos som hende selv laver disse sundhedstjek..


  • #62   27. mar 2014 Ja vidste godt de skulle have hvalpe... En bekendt skal have en... Hmm hun må da kunne henvise... jeg er ikke super meget inde i avler i udlandet, men der må da være i Tyskland måske.

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #63   27. mar 2014 Jeg vil helst have den her fra dk.. Har sagt til venges hun må lade mig vide hvis nogen hopper fra, og ellers må jeg jo vente ??

  • #64   27. mar 2014 Ja ok... Tyskland, Sverige og Norge er jo ret tæt på... men ja ellers må man vente smiley

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #65   27. mar 2014 Måske bliver jeg utålmodig nok.. Boligsituationen skal jo også lige på plads.
    Kender I noget til kenneler i de omkringliggende lande, som tjekker sundheden af forældrene som venges?


  • #66   27. mar 2014 Det var det jeg håbede at hun kunne hjælpe med hos Venges... Jeg er ikke nok inde i udenlandske avlere.. og ja Venges laver nok ikke et kuld i et stykke tid, når hun får et her snart.

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #67   27. mar 2014 Neej, det gør hun nok ikke.. Jeg må prøve at høre om hun kender til nogle gode udenlandske evt så ??

  • #68   27. mar 2014 Hun er meget hjælpsom synes jeg anne marie fra venges smiley jeg tror desværre også hun har ret i at de to er de eneste det tjekker for alt desværre.

  • #69   29. mar 2014 Det er så vigtigt, at vi undersøger OG lægger resultaterne ud - OGSÅ de dårlige, hvis vi skal kunne bruge hundeweb til en hatfis for den franskes vedkommende. Det nytter intet med skufferesultater smiley

  • #70   31. mar 2014 Er du medlem af gruppen: fransk bulldog dk, på facebook? Der kan du finde gode svar på dine spørgsmål og andres undren smiley

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #71   7. jul 2014 Sikke mange kloge hoveder her er smiley Køb dig en FB hvis du lyster smiley Jeg har avlet 4 kuld og har kun haft en hund ud af 4 kuld der havde luftvejs problemer og ingen har haft dårlig ryg.Den med luftvejs probs blev borret ud og vinder idag alt hvad den rør ved af udstillinger , hvilket rigtig mange af mine hvalpe gør. Jo vidst er der skavanker hos denne race men ikke mere end hvad man ser andre steder og så skal man jo huske på at angste hunde ( chiwauwau og pappilon fx) også er en fejl ! Hellere en fransk en sygelig muskel/kamphund eller overvægtig labrador

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #72   7. jul 2014 Og ja det er bedst din FB er med stamtavle da dette giver dig som ejer nogen fordele og garantier således at medfødte fejl og skavanker skal der gives godtgørelser for eller du skal have en ny hvalp osv. den garanti får du ikke hvis du køber uden tavle og det er da også dejligt at man kan se forfædrene

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #73   7. jul 2014 Hvis du ønsker dig en fb skal du tage rundt til diverse kenneler og se hvilken der passer ind i din "smag " , hvem opdrætter som du kan stå inde for osv ( her tænker jeg på værdier , om opdrætter s er overens med egne værdier. Jeg ville sjælendt købe fra en kennel men holde mig til hobby opdrættere der en gang årligt( eller færre) får et kuldhvalpe . De er nemlig ofte mere minded på sundhed end udseende end de kenneler der udstiller meget er .

  • #74   7. jul 2014 Kenni: Tester du for alle de arvelige sygdomme FB er disponeret for?

  • #76   7. jul 2014 At andre racer døjer med sygdom gør ikke den franske mere rask.... at man har lavet 4 kuld hvor kun en døjer med noget er skønt.. Jeg vil dog gerne se HD, AD, røntgen af ryg og luftveje resultater på dem først.... for folk tror automatisk at deres hunde er raske, og specielt ved de franske viser røntgen noget helt andet.

    Det største problem er ejere af franske, som nægter at indse at racen har kæmpe problemer!!!!


  • #77   7. jul 2014 Og et af racens helt store problemer er opdrættere der nægter at indse at racen faktisk er alt andet end sund. Sundheden bliver bare ikke bedre før folk vågner op og begynder at gøre noget ved problemerne.

  • #78   7. jul 2014 Tror gennemsnitsalderen for de franske ligger på 6 år... Fik jeg af vide for nyeligt... Jo jo den race er skidesund smiley

  • #79   7. jul 2014 Den med luftvejs probs blev borret ud og vinder idag alt hvad den rør ved af udstillinger ,

    Ovenstående sætning siger vist det hele.


  • #80   7. jul 2014 Og når man kun har mødt en ærlig avler af racen, så ved man det ser sort ud!!

    Det er jo ikke smart at være ærlig, når man skal sælge hvalpe og tjene lidt!

    Avlere der automatisk vælger kejsersnit... avlere der ikke tester luftveje, rug, hofter, knæ og albuer inden avl... avlere der avler på hunde med tydelige hudproblemer... Det kører bare derudad.

    Men jo... fandme en dejlig race... hvis man ser bort fra sundheden!!


  • #81   7. jul 2014 Anja... JA!!! Er det ikke bare skønt smiley

  • #82   7. jul 2014 Ovenstående citat er virkelig et gode billede på udstillingsverdenens bagside. Skide være med om hunden er sund, bare den kan vinde på en udstilling.

    Jeg har intet imod udstillinger generelt. Men bulldog ringen er dælme et deprimerende syn.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #83   23. jul 2014 Lige præcis Anne. Flere opdrættere ser hellere titler frem for sundhed.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #84   23. jul 2014 Alle mine hunde lever op til DKK´s forventninger for avls dyr. Hos DKK kan man få dette af vide hvis man tager kontakt. Nu forholder det sig således at hvis jeg skønner mine hunde til at være dårligere end hvad min standard er så pensionere jeg dem. Jeg havde en avls han, godkendt af dkk, udstillet mange mange gange og har gjort det udemærket..han er dog bare for stor og lang til at han vil blive en champion . Det 6 kuld ud af 7 var der en der blev født med luftvejs indsnævrring og da min dyrelæge altid laver sundhedstjek på mine dyr fik vi i den anledning et overslag på hvad sådan en operation ville koste og det blev noteret i sundheds bogen og hvalpen solgt til under halv pris. Jeg satte derefter min han til salg pga jeg forsat ønsker at avle men jeg vil nødig gentage kombinationen pga den ene hvalp. Jeg ændrede dog mening pga jeg gerne vil bevare min hanhunds gener i min avl da jeg ved han ellers laver sunde og flotte hvalpe og derfor lavede jeg endnu et kuld og han fik 7 sunde og rakse hvalpe hvor fra jeg har beholdt en tæve . Min hanhund er idag på pension og han nyder livet hos sin nye ejer. Han ville sikkert kunne lave mange mange smukke hvalpe endnu men i min verden lever han ikke op til min standard da han ud af ca 40 hvalpe lavede en ( i samarbejde med en tæve) med luftvejs indsnævring. Ifølge DKK er han stadig egnet og mange opdrættere ville aldrig som jeg melde ud at man ikke ønskede at gøre brug af sådan en hund længere, fordi den netop stadig lever op til DKKs krav og forventninger. Og mange opdrættere ville bestemt aldrig nævne at de havde avlet en hvalp med luftvejs probs..Dette gør jeg gerne..Jeg skjuler ikke lort ..Fordi jeg ikke går så højt op i udstilling som er egne behov men sætter hundens ve og vel først

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #85   23. jul 2014 Den type luftvejs indsnævrring den ene hvalp ud af 40 havde er i de øvre luftveje..dvs den er ikke arvelig betinget men normal hos racer med hoved som en bulldog .
    De øvre luftveje eller øvre luftveje omfatter næsen, næsepassager, hals (svælg), og luftrør (trachea).
    Støjende vejrtrækning er almindelig i de korte nosed, flad (kortskallet) hunderacer.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #86   23. jul 2014 Pga "dårlig vejrtrækning" er en "standard" hos kortskallede racer acceptere FCI en vis grad for "åndenød" . Jeg acceptere ikke så meget "åndenød" som FCI og står man frem og siger dette straffer mange top opdrættere en. Mærkværdig verden den her opdrætter verden

  • #87   23. jul 2014 Kenni.. Spørger lige igen... Har du fået røntgen af hofter, albuer, ryg... scanning af hjerte???

    DKK stiller jo INGEN krav... du behøver jo ikke engang udstille inden avl, så at du nævner DKK er lidt til grin. Bulldogklubben benægter nærmest at dem Franske fejler noget, og det er ligefrem sødt at de grynter og lyder som om de bliver kvalt.. mange FB ejere mener det lyder sødt smiley

    Jeg giver intet for dem som avler uden at få røntgen og scanning på deres FB... Sundhedstjek hos dyrlægen... Min bare r..??? Hvor findes der dyrlæger med røntgenblik, og hvor er det bare trist at så skøn en race skal ødelægges (er ødelagt) ØV!!


  • #88   23. jul 2014 Og tænk at man synes at støjende vejrtrækning er almindeligt.... det er jo fordi man accepterer og avler på syge hunde... Det burde ikke være sådan!

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #89   23. jul 2014 Præcis Dkk er en smule til grin det er jo netop det jeg også mener . man bliver nød til selv at stramme an for dkk regler tillader meget. Jeg kan ikke se nogen grund for at scanne mine hunde for det du nævner. Men min rottweiler vil få taget HD billeder.igennem 5 generationer er der ingen hjerte , ryg eller knæ problemer i mine linjer ..Havde jeg fået hvalpe med hjerte probs osv så ville jeg skam få tjekket op på mine avlsdyr


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #90   23. jul 2014 Mht vejrtrækningen så er det jo bare sådan at nogen hunde med den type hoved vil få en smule grynten ..Skal man forbygge dette skal man forbyde den slags kranie og samtidig den slags kæmpe muskel masse i forhold til vejrtrækningen men synes nu ikke man bør forbyde disse typer kranier


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #91   23. jul 2014 Louise hvorfor så aggressiv? retrieveren er den race der skyld i aller flest bid ..alle med retrivere bør få mental testet deres hund så

  • #92   23. jul 2014 Nej. Bulldogs, uanset type, skal ikke snorke, ralle, grynte. De fås faktisk i en ret lydløs udgave.

    Hvilke retriver taler du om? Der er vel ca. 8 forskellige retriver-racer.


  • #93   23. jul 2014 Kenni... Hva dælen har verdens kedeligste labrador med den her diskussion at gøre?? Han er stadig fungerende narkohund, så er skam mentaltestet og AD og HD fotograferet.... Kan jeg få den status på de hunde du avler på???

    Jeg er blot træt af, at du også prøver at negligerer at racen døjer med alverdens elendighed... at de ikke kan trække vejret/snorker jo jo det er helt normalt... Hva???

    Lidt længere snude kan man avle efter... Venges laver sunde hunde, tester for alt OG benægter ikke sygdom i racen. At du ikke ser dine fejler noget beviser INTET... det gør røntgen og scanning.

    Jeg er ikke aggressiv... Jeg er realistisk... At du behøver blive personlig og bringe en ligegyldig retriever/labrador ind i diskussionen viser netop, hvor slemt det må stå til, når sandheden skal frem.... men i denne tråd omkring sundhed er retrievere der bider vist total ligegyldige???


  • #94   23. jul 2014 Og når DKK ingen forventninger har til avl på FB, hvad er det så dine hunde lever op til Kenni??

  • #95   23. jul 2014 Louise: Du kender godt den der debat-regel der hedder at man automatisk har tabt diskussionen hvis man nævner jøde-forfølgelsen. på HG burde reglen være at hvis man nævner at labradoren bider med, så har man tabt.

    Men det da meget effektivt at fjerne fokus fra det debatten egentlig drejer sig om...


  • #96   23. jul 2014 Det er da egentligt ret logisk at der ikke er nogen krav fra DKK, tænk et ramaskrig der ville komme, der ville jo stortset ikke være flere avlshunde tilbage så. smiley

    Og lige med den franske, er det da ret uheldigt at sige at man ville tjekke sine avlsdyr, hvis man allerede havde fået hvalpe med sygdomme. Det er jo derfor man tjekker forældre dyrene inden avl, for at undgå at få syge hvalpe. Og lige den franske bulldog, viser jo sjælendt tegn på at den fejler noget, specielt i forhold til hofter, da den jo netop er bygget til at kunne klare dårligere hofter uden at vise tegn på smerte, end nogle andre former for hunde, så der er det da ekstra vigtigt at være obs på at der ikke er noget at komme efter.
    Og det med at de skal grynte osv. fordi deres hovedform er som den er, er da det værste gang vås jeg har hørt længe, selvfølgelig skal de da ikke det, og ellers må man da som avler af racen se at nu går avlen den forkerte vej, og så må man jo avle efter at der igen kommer sunde hunde uden vejrtræknings besvær.

    Desværre er avlerne af Fb generelt (ikke alle) selv med til at ødelægge racen fuldstændig, fordi de ikke vil erkende at racen har så mange sygdomme og skavanker. Det er super trist, for det er ellers en rigtig skøn race.


  • #97   23. jul 2014 Dårlige hofter hos bulldogs giver generelt ikke problemer for hunden, fordi de er så muskuløse i det område, og de bære størstedelen af deres vægt på forparten.

    Så de største problemer er albuer, ryg, knæ og naturligvis vejrtrækningen. Og så er hudlidelser og allergier også et problem.


  • #98   23. jul 2014 Labrador er skidefarlige, ikke ret kønne og jeg ville hellere have en Bullterrier... at de er med i statistik omkring bid... Tjaaaa hunde bider pga ejere ikke kan læse deres hund og overskrider deres grænser.

    Nu er Junior så det største skvat der findes, og jeg giver gerne en million den dag han bider nogen.

    Retrieverbid er jo enorm relevant i denne FB sunhedsdiskussion eller noget ... smiley

    Men jeg venter spændt på de FB avlere, som kan fremvise relevante test (minimum hofter, albuer, ryg, luftveje og gerne hjerte også) af deres avlsdyr som ligeledes er lagt ind på Hundeweb!!!!


  • #99   23. jul 2014 Anne Julie... Enig ang hofter... synes dog stadig status er relevant.

  • #100   23. jul 2014 Jeg brugte hofterne som eks. fordi det jo netop er et sted hvor man ikke ser det, i hvert fald ikke før det er helt galt, men der er jo ingen grund til at avle på ekstremt dårlige hofter. Det er så en af de ting man må gå på kompromis med for at rette op på alle de andre ting, hvis de så bare ville det. smiley
    For du har helt ret i der er ting der er værre, men selv en bulldog skulle da helst ikke have værre end C hofter, og da gerne bedre.


  • #101   23. jul 2014 Selvfølgelig er status på hofter relevant. Men man kan lidt bedre gå på kompromis med hofter end på albuer.

  • #103   23. jul 2014 Og det værste er en syg hund.... Det gør så ondt, når man må aflive sin bedste ven smiley

    Hvorfor kan og vil avlere ikke forstå dette.... Hvorfor ikke gøre alt for at undgå syge hunde... Jeg fatter det ikke!


  • #104   23. jul 2014 Jamen Louise, der er ikke noget problem med sundheden, så hvis hunden bliver syg er det ejerens egen skyld. Det kan du jo nok se, ik?!

    Eller nowet......


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #105   23. jul 2014 Louise du forstår tydeligvis ikke hvad jeg skriver. Mine hunde lever op til mine forventninger og derfor gik jeg af med en avls han på trods af han stadig levede op til DKK forventninger og krav. Hvor henne negligerer at racen kan have problemer ? Røntgen og scanning kan det vise om der kommer hunde med luftvejs problemer ? I så fald har du kendskab til noget ingen andre i verden har..hvorfor skal jeg teste mine hunde for hjertefjel når de ikke avler hunde med hjerte fejl? Selvom det er et krav at der bliver taget HD billeder og mental test af rottweilere føder de bedste stadig hunde med probs og aggresioner. Dine scanninger osv forbygger ikke i sig selv og derfor er det jo netop ikke et krav. At avle kranie formen om ville kræve at man ændrede standarden og laver en helt anden type hund..dette er en anden debat . racen kan have , pga sit udseende ,sundheds mæsige problemer. Kan have er ikke det samme som at det er reglen ..Der findes flere sunde bulldogs end der findes syge, gudskelov for det. Iøvrigt er det da utroligt at folk der hverken ejer eller har kendskab til franske ved så meget om dem. Jeg snakker åben om at jeg ikke bruger hunde i avl der ikke lever op til mine forventninger til sundhed som er bedre en DKK ´s , hvorfor bliver i ved med mene at jeg ikke snakker om sundhed og ikke forbygger ??? Og som sagt før . Retrivere ( dem alle) er noteret for flest bid det er fakta. Skal man til at lave om på standarden således at den ikke er så populær ??? Prøv nu at tænk jer om engang ..Læs hvad jeg skriver

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #106   23. jul 2014 lækker boston btw .. Hvis man smed 10 kilo muskler på en Boston ville den også få luftvejs probs...men nu er det jo en helt anden RACE STANDARD , skønhed er subjektivt og hvem gør jer til dommere over hvad der er rigtig og forkert hvad angår dette ?

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #107   23. jul 2014 Også længe i handle mad i brugsen kan i slet ikke tillade jer at snakke dyrevelfærd ..få styr på jeres morale

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #109   23. jul 2014 Anne F . Nej det rigtig de skal ikke snorke eller grynte men nogen gør det pga deres kranie form og dette er i sig selv hverken en fejl eller noget der hæmmer. Det kan ske nogen bliver hæmmet og det er synd men det er intet man kan forbygge med scanninger. Dette kan kun forbygges ved at lave race standarden om...

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #110   23. jul 2014 Ida hvad er det jeg skal tjekke for udover at hunden er sund og rask og i de sidste 10 generationer intet har været hvad angår hjerte eller ryg fejl ?


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #111   23. jul 2014 Hvis det var et problem som med tungere racer så ville der være krav til at man skulle lade dem HD fotografere eller andet..Nu er det jo bare ikke et normalt problem hos de franske. Problemet hos de franske er som sagt ofte luftvejs probs og det er der masser af info om


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #112   23. jul 2014 Mine hunde bliver tjekket når de er hos dyrelægen årligt. Der kigger hun dem igennem og er der behov for yderlige undersøgelser vil hun gøre obs på det

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #113   23. jul 2014 kan jeg se min hund er syg eller kan jeg se at den laver noget møg i avl så stopper jeg den i avlen..hvad mere er der at gøre ??

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #114   23. jul 2014 DVS jeg ville ikke avle på en syg hund eller en hund der ikke fungere ..det vil de færreste faktisk..hvad logisk er der i at avle på sådan noget ?

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #116   23. jul 2014 Hvad mht til det mentale ? Hvordan sikre i jer at jeres hund ikke bliver "skør" ? Den er måske ikke så rask som i tror i har jo ikke røngent syn.. Det mentale er lige så arveligt især sindslidelser ..hvor langt tilbage kender i jeres hundes gener ? Til deres forældre ?? Jeg kender mine hundes gener laaaaaangt tilbage og derfor ved jeg der ingen arvelige hofte ryg eller hjerte probs er ..dette ved mange opdrættere og derfor "scanner " de ikke bare løs

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #117   23. jul 2014 Kære ida , jeg kan de se om mine dyr er sunde og raske kan du ikke det ? Jeg kan se at når de laver 40 hvalpe hvorfra der kun er 1 der har haft nogen problemer at de ikke har noget man bør scanne eller fotografere for ..

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #119   23. jul 2014 Nej man skal ikke sammenligne mennesker og dyr. Min kones familie har et cancer gen ..min kone har det gudskelov ikke men hendes bror har det. Han kan få tjekket sit kommendes barns gener og se om det har genet ved en fostervands prøve eller sådan. Har den genet ville nogen mene der skulle laves en abort men på den anden side så har han selv genet og hans liv er godt ...hvem skal dømme hvem ? Skal man ikke have retten til at leve pga man har et gen der KAN give cancer ?? Så nej hunde og mennesker skal man bestemt ikke sammenligne

  • #120   23. jul 2014 Ida: Det kan man ikke. Men hvis man ikke tester for diverse, så behøver man heller ikke forholde sig til de mindre heldige resultater.

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #121   23. jul 2014 Ida det er korrekt og de mentalt test er påbudt hunde racer der har behov for på lige fod med hd og hjerte test er det hos andre racer..men ikke den franske for der er det ikke så stort et problem

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #123   23. jul 2014 Test er falsk tryghed . En hund med A0 kan sagtens lave en med C3. Det kan give et finger prej og det er jo super godt hvis racen har behov for det. Nu sidder der eksperter og vurdere hvilke racer der har behov for hvad og de stiller kravene og dem må vi så rette os efter..det er sådan det fungere og det er godt. slf vil jeg teste hvis det bliver pålagt for så er der et behov for det

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #125   23. jul 2014 Man kan ikke teste afkom frie for skavanker . man kan sørge for at avle på sunde dyr ...Jeg har aldrig nævnt jeg vil bedre DKK vilkår jeg er ikke en kennel avler på hobby plan og udstiller på hobby plan. Mine hunde jeg bruger fungere og er aktive og fungerende familie medlemmer som ikke er hæmmet af skavanker eller sygdom og det må være det væsentlige

  • #126   23. jul 2014 Hvis jeg havde hunde der i 10 generationer ikke havde haft det mindste sundhedsmæssige at komme efter i en race der er så plaget, så havde jeg sgu smidt de 5000kr i pr. Avlshund og skiltet til højre og venstre med deres super sundhed, som jeg oven i kunne dokumentere! Det ville jo være helt uhørt sjældent og eftertragtet i racen!
    Du har jo intet at frygte for resultatet. Du ved jo det er positivt!
    Det er da kun stædighed der holder dig tilbage..


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #127   23. jul 2014 Så når du vælger hvalp så har du en dyrelæge med der lige skyder den med røngent syn således at du med 100 % garanti får en frisk og sund hund?? Sikke luksus ..jeg nøjes med at se røre føle og lytte smiley

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #128   23. jul 2014 Ginne nej det er ikke sjælendt ..hvor mange opdrættere kender du da der ikke kender sine linjer ? Du må jo kende mange siden du kan komme med sådan en påstand. Hvorfor bliver du ikke selv opdrætter af fransk bulldog og forbedre alle de der vilkår i vil have ???

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #129   23. jul 2014 Nu når i går så fanatisk op i racens sundhed burde i da være talsmænd for den..Det ville da være en sjælend unik mulighed

  • #130   23. jul 2014 Sund og raske linier er alfa omega, og dokumentation oven i..det bedste er jo trods alt både og..

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #131   23. jul 2014 Nej ikke stædighed men hvorfor skal jeg gøre det for at behage dig ? finder JEG det nødvendigt at mine hunde skal tjekkes for noget så sørger JEG for de bliver det og det er ikke for MIN skyld men for HUNDENS..

  • #132   23. jul 2014 Jeg gider da ikke opdrætte en race jeg synes er intetsigende..

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #134   23. jul 2014 Ja det ville være det bedste hvis der var behov for det ..altså at have både og men når der ikke er behov for det kan jeg godt nøjes med at vide at mine hunde er sunde og raske fysiks og psykisk samt at deres afkom er det smiley

  • #135   23. jul 2014 Du skal ikke gøre noget for min skyld. Jeg skal ikke ud og have bulldog.
    Det kunne ikke rage mig meget mindre om jer der opdrætter den race opdrætter den i øst eller vest.
    Men generelt inden for opdræt, må det fedeste da være at have både de sunde linier og dokumentationen på det!
    Det er i hvert fald min holdning. Du kan tage den til dig eller være uenig..


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #137   23. jul 2014 Så har din race vel en standard der siger de skal testes ida? ..Andet ville jo være dybt uansvarligt.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #138   23. jul 2014 Og siden du ikke kender alle sygdomme hvorfor ved du så der er en del ?? Er det bare snak for snakkens skyld vi er ude i ? det tror jeg nu nok det er...hold jer til fakta og ikke skøn , sladder samt bullshit .i udstiller kun jer selv

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #139   23. jul 2014 nej du kan ikke teste et dyr 100% for sygdom det er naivt at tro

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #140   23. jul 2014 jeg er ikke uenig men at nøjes kan være godt nok Ginne og hvis FB opdræt rager dig så bland dig uden om smiley

  • #142   23. jul 2014 Jeg kan sige så meget fra Bullystyle´s side, at vi tager røntgen af ryg og hofter på alle vores hunde. De bliver tjekket for patella, og får alm. sundhedstjek.
    Et sundhedscertifikat fra BulldogKlubben, dækker faktisk det samme som et ordenligt sundhedstjek, det er bare på et andet stykke papir.

    Men et råd, tag ud til nogle forskellige opdrættere, mærk dig frem. Gerne mens de ikke har hvalpe, så det ikke er forelskelsen i hvalpene der spiller ind... Der skal være kemi mellem opdrætter og hvalpekøber efter min mening, da jeg som opdrætter ønsker fortsat kontakt efterfølgende. Og ønsker at følge med i mine hvalpe´s fremtid. smiley


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #144   23. jul 2014 "Men et råd, tag ud til nogle forskellige opdrættere, mærk dig frem. Gerne mens de ikke har hvalpe, så det ikke er forelskelsen i hvalpene der spiller ind... Der skal være kemi mellem opdrætter og hvalpekøber efter min mening, da jeg som opdrætter ønsker fortsat kontakt efterfølgende. Og ønsker at følge med i mine hvalpe´s fremtid."

    Lige præcis , super godt råd , God vejledning Bullystyles


  • #145   23. jul 2014 Kenni - jeg deltager i lige de debatter jeg har lyst til..

    Og fakta er der i en to årig periode fra 01.01.2012 - 01.01.2014 kun er 4 FB som er undersøgt og har fået registreret hd, ad eller ocd i DKK.
    4 hunde!
    Alle fire havde syge hofter. Det er ud fra den dokumentation der ligger tilgængelig 100%
    Der var ingen anmærkninger på albuer og ryg, på de hunde der var undersøgt for dette. Det er da positivt!
    Samme periode har der været så mange kuld jeg stoppede med at tælle da jeg nåede til 60 efter første side.. Der var fire sider i alt..

    Dit problem er i min optik ikke din avl. Dine hunde kan være verdens sundeste, det kan sagtens være fakta! Det er din manglende dokumentation der gør din fakta vag.


  • #146   23. jul 2014 Fra vores side ligger dokumentationen ved vores dyrlæge. Jeg skal have det lagt ned på en cd også til eget brug. Men jeg gider ikke smide flere penge til Dkk end nødvendigt, efter de har fjernet udstillingskravet. Da der er kommet så meget lort ind i avlen efter. Jeg betaler mit abonnement til DKK, bk. Jeg udstiller som jeg altid har gjort. Betaler mine hvalperegisteringer osv. Men gider ikke alt det andet, så længe det udstillingskrav ikke er der.

    Efter det er fjernet, har vi fået mange fejlfarvet ind, som folk registrere som de godkendte farver. Dette er meget nemt så at videre avle på, da det ikke bliver tjekket nogle som helst steder. Der er kommet så mange ekstra "jeg synes min hund er sød og din er sød kuld" hvor der slet ikke er lagt viden el. andet i.


  • #147   23. jul 2014 Og der er lavet 225 kuld franske i den periode 01.01.2012-01.01.2014 Og 856 hvalpe... Jeg har statistik på alle kuld fra 2010. På engelsk og Fransk Bulldog


  • #148   23. jul 2014 Ginne du kan lige så godt opgive... Det er jo totalt modsigende, at man har avlet så og så mange hunde, ingen er testet men kun en fejler noget... inden for FB ved man at dette ikke passer.

    Bulldogklubben har lukket øjnene... de fleste avler laver sjovt nok kun raske hunde, og alligevel ser man så mange syge hunde, som ikke kan trække vejret.

    Det er sgu da ligegyldigt, hvad andre racer fejler... Vi taler om FB i denne tråd.

    Bullystyle... På nogle områder er jeg enig med dig. Jeg mener dog det er meget vigtigt at få registreret alle de ting hunden er undersøgt for, så man kan få noget statistik..... grunden til at mange benægter sygdom hos racen er jo manglende registrering.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #149   23. jul 2014 Er sikker på ejerne af de 4 der haf dårlige hofter havde grund til at få dem tjekket...måske dårlig gang osv..nu forholder det sig bare sådan at ingen ved hvad der er en god hd status hos en fransk . slf a0 men ligger det overhovedt til racen at have ao ? jammen igen du er over i en helt andet grøft ...man kan kun pålægge folk at avle ud fra de retnings linjer der nu engang er

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #150   23. jul 2014 inden for fb ved man at det ikke passer..hvad passer ikke louise ?

  • #151   23. jul 2014 At de er sunde og raske men ikke tjekket for noget... Få dem tjekket og vis din data.. så skal jeg sende blomster og chokolade, hvis de alle er sunde.

    Der går så mange "sunde" FB'er rundt... Så kommer de gennem røntgen/scanning m.m. og nej så er de ikke så sunde mere, men ejerne kan ikke se det eller vil ikke se det.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #152   23. jul 2014 Hvorfor skal vi gøre det ? fordi du ikke tror på vores dømme kraft? Hvis JEG finder der er et behov for at mine hunde skal tjekkes ud over hvad stadarden siger så er det noget mine hundes helbred afgør og ikke din mistillid

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #153   23. jul 2014 Mig bekendt kan du da være fuldstændig ligeglad du hverken køber en fransk bulldog eller har hensigt til at gøre det. Du snakker ned og det er alt hvad du vil..Du kan jo undlade at købe en fransk bulldog fra forældre dyr der ikke er tjekkede og ellers kan du sådan set ikke gøre særlig meget andet..så længe du ingen anden erfaring har end den du har omkring fb kan man ikke bruge din mening særlig konstruktivt

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #154   23. jul 2014 Bullystyles kan fortælle dig data på zoe ..det er mit opdræt og hun er sund og rask

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #155   23. jul 2014 også kan du gøre det på 40 andre hunde jeg har opdrættet hvis mine hunde data er så vigtig for dig så kom dog igang

  • #156   23. jul 2014 Jeg har rigelig af erfaring, og ret ligeglad med, hvad du mener at jeg må og ikke må, og hvad jeg skal synes.

    Stakkels race, som kunne være så skøn hvis sundheden var i top.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #157   23. jul 2014 så længe man ikke har en hund der ligger på top ti hvad angår bid så er jeg glad..

  • #158   23. jul 2014 Gid der fandtes flere opdrættere som Venges smiley

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #159   23. jul 2014 gid der fandtes færre folk der ikke ejer fb der gad blande sig uden om..de fatter tydeligvis intet om racen ..

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #160   23. jul 2014 Hvad kan man sige om ikke FB ejere ?? Tjaaa.. valget af deres hund siger alt

  • #162   23. jul 2014 Ja My Only... Det er trist.

    Og ja bidstatestik er så vigtigt... Skid hul i en hund som skal aflives pga sygdom inden den er 2 år... Skid hul i dyrlægeregninger for flere tusinde... Bare den ikke er på bidstatestikkken.... for vi ved jo at nan bare går rundt og bliver bidt i flæng i hverdagen.

    Sørgeligt at man påstår, at man er seriøs og så kommer med så latterlige udmeldinger.... tænk at påstå overfor nye hundekøbere, at FB er en ok sund race bare man lige er kritisk mht avler.... Jeg kender mange FB'er.. Jeg kender meget få sunde FB'er.... men lad os bare fortsætte med at benægte til racen er helt ødelagt.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #163   23. jul 2014 Betaler du mere i skat fordi det kniber med finanseringen af den lokale hjemme pleje ?

  • #164   23. jul 2014 Krumme den nye regel er nu, at du kun må udtale dig, hvis du ejer racen.... havde ikke lige set den... Men Mette og Anne-Marie vil sige det samme som de fleste af os, og de ejer da heldigvis og avler racen... Ærgeligt de ikke er i denne tråd smiley

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #165   23. jul 2014 hvis du kender så mange usunde fb ere så må de opdrættere jo være elendige Jeg er blevet bidt af en Golden da jeg var barn ...det kender jeg mange der er ..igen kan kun sige i bør få mental testet jeres retriver for den er ikke sund og rask bare fordi i siger det det kan man kun vide med en mental test også er alle bid forbygget...goddaw mand økseskaft

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #166   23. jul 2014 Jeg kan kun opfordre kommende FB ejere til hvad bullystyles også opfordre til også yderligt kan de ringe til DKK og får alt oplyst om opdrætternes avl også er de godt på vej

  • #169   23. jul 2014 Jeg taler om FB i denne tråd og ikke om de sindssyge retrievere som dagligt skambider til højre og venstre.... forstår ikke hvad de to ting har med hinanden at gøre, og tror folk som overvejer at købe FB er ret ligeglade med at alle retrievere bør mentaltestes.

    Og ja der er mange der avler syge FB'er... det er jo nævnt 100 gange... uden dårlige avlere ville der ikke være så mange syge hunde


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #170   23. jul 2014 Gad godt at vide hvor mange kenneler der som jeg en hobby opdrætter lader hunde der ikke kan føde selv gå ud af avl ? Det er absolut ikke ok at avle på noget der ikke kan føde selv i min verden ..det kræver sundhed at kunne føde selv

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #171   23. jul 2014 Gu skal man da ringe til DKK og forhøre sig om sager på pågældene opdrættere andet er da hul i hovedet

  • #172   23. jul 2014 Kenni... endelig JA... men problemet er jo at mange laver planlagte kejsersnit... selvfølgelig skal en hund kunne føde selv.

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #174   23. jul 2014 Hundeweb fortæller ikke om opdrætterens avl og for køber må det være vigtigst

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #175   23. jul 2014 at forældrene er tjekket afsiger ikke opdrættet for ikke at være iorden ..man skal ud og se og røre og tage kontakt til DKK angående sager på den opdrætter man ønsker at benytte

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #178   23. jul 2014 Det gør de skam de fortæller hvis der er noget man bær være obs på..prøv det selv

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #180   23. jul 2014 Slf er det stadig ikke 100% sikkert men det er en god hjælp..og gratis smiley

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #181   23. jul 2014 Det må være en sag for køberne at afgøre og ikke andre vil jeg mene også kan debatten jo ligeså godt slutte her

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #182   23. jul 2014 Ida jeg mener på nye hvalpe der endnu ikke er blevet testet

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #184   23. jul 2014 "Ang. bidstatistik kan du ikke bruge det til noget - ikke alle bid registreres, mange racer fejlregistreres og de statistikker der siger at schæfer, labs og goldens bider mest tager ikke højde for den procentvise høje forekomst af netop disse racer i DK." Men du må bruge alt hvad du finder af "statestik" omkring FB ?? Hmmmm fornemmer jeg noget jantelovs snobberi ?

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #185   23. jul 2014 alt andet end bidstatestik kan altså sagtens bruges LOL det er latterligt

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #187   23. jul 2014 ja krumme korrekt..og hvad er det så lige du kan gøre nu du intet har med FB at gøre ? Intet ....måske du skulle blive noget talsmand for racen sammen med ida og Ginne..i gør det jo out standing

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #189   23. jul 2014 Nej kat de stattestikker der ligger kan man ikke bruge..det er kun stattestikker på FB lorte avl man kan bruge for de er korrekte modsat statens bidstattestikker..det er jo logisk nok :S Man ved folk er langt ude at skide når de hiver " ja lige netop den stattestik kan du ikke bruge kortet " ud af ærmet..

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #190   23. jul 2014 Mit hul...har du drukket af nat potten ?

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #191   23. jul 2014 Kat melder sig på banen som stattestik forvalter..applaus

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #192   23. jul 2014 Du ser heller ikke din hunds mentalitet få den nu tjekket ..især hvis der er retriver i den

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #195   23. jul 2014 Så du vil ligge hovedet på bloggen for at alle avlere har tjekket deres hunde for hvad du siger ?

  • #197   23. jul 2014 da jeg selv kiggede på racen, fordi jeg overvejede at få en FB (det var inden jeg fik Lucky)
    Var der så vidt jeg husker stortset ingen opdrættere i DK der tjekkede for ALLE sygdomme og skavanker der lægger til racen. Udover omkring de 2 som altid bliver nævnt i tråde som disse. Mon der er en grund til det altid er de to steder der bliver anbefalet når nogle kigger på FB.

    Og kenni at tjekke dine avlshunde og registrere dem, er da kun en hjælp både for dig selv og dine hvalpekøbere. Du kan finde egnede hanner til tæverne, som kan opveje de fejl de har (men det har de vel ikke når de nu er sunde og raske osv) og dine hvalpekøbere kan se at der er gode sundheds resultater. Det er da ren WIN WIN, jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil tjekke sine dyr. For mig lugter det langt væk af useriøs avl og at der bliver lukkede øjne for at ingen hunde er perfekte, og at lige netop FB'en er en af de racer som lider allermest af arvelige sygdomme.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #199   23. jul 2014 .2.1.5. Hundetyper eller -racer

    Oplysninger om hundens race eller type gives kun sjældent på skadestuen. Skønsmæssigt er hunderacen eller -typen ved hundebid oplyst i 5-8 pct. af de registrerede skadestuekontakter.

    Man bør her efter Statens Institut for Folkesundheds opfattelse være opmærksom på, at det kan være en risiko for, at de tilskadekomne oftere vil navngive de hunderacer, som de umiddelbart kan genkende og huske navnet på. Med disse forbehold in mente har Statens Institut for Folkesundhed gennemgået alle beskrivelser (resume fra skadekort) for at se, hvilke hunderacer eller -typer, der er registreret i ulykkesregisteret i forbindelse med hundebid, jf. tabel 3.

    Tabel 3 Skadestuekontakter som følge af hundebid.
    Opgjort på hunderace/typer i det omfang, det har været kendt/oplyst

    Hundebid Antal Procent af
    alle hundebid
    Schæfer 99 1,3
    Rottweiler 89 1,2
    Pitbull terrier 14 0,2
    Terrier, øvrige 11 0,1
    Bulldog 4 0,1
    Stafford 1 0,0
    Kamphund uspecificeret 17 0,2

    Andre typer
    Gravhund 47 0,6
    Retriever 6 0,1
    Jagthund 6 0,1
    Labrador 5 0,1
    Boxer


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #202   23. jul 2014 tabel 4 er en opgørelse over alvorlige skader efter hundebid opgjort på hunderacer. Alvorlige skader er defineret som: Fraktur, amputation, blodkarlæsion eller nervelæsion, knusning samt alle indlæggelserTabel 4 Alvorlige personskader som følge af hundebid.
    Opgjort på hunderace eller -typer i det omfang det har været kendt eller oplyst

    Rottweiler 11
    Schæfer 4
    Pitbull 2
    Gravhund 1
    Rottweiler/schæfer kryds 1
    Retriever 1
    Engelsk Bulldog 1
    Boxer 1
    Brasiliansk mastiff


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #204   23. jul 2014 Boxere burde også mentaltestet de er åbenbart mere farlige end hvad deres avlere kan se

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #206   23. jul 2014 Nu blev jeg bedt om at finde stattestik men igen er det sjovt nok ikke en stattestik man kan bruge for den omhandler ikke FB også lukker i jeres dømmende dobbelt moralske øjne..føj

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #207   23. jul 2014 Jeg siger retriveren Ida og labben er skam også på

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #208   23. jul 2014 Lab ligger lige over Boxeren med et antal på 5 dvs o,1 % på den pågældendes periodes indberettede bid og plusser du den med retriverens så er den højt på listen meget højere en FB så få nu de hunde testet i kan ikke se deres mentalitet

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #212   23. jul 2014 Jesus i høre om fransk bulldogs og med et er alle usunde..igen i er så pisse dobbeltmoralske at det er til at brække sig over

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #213   23. jul 2014 Ja lad os komme tilbage til at Franske bulldogs med DKK tavle er sunde og raske hunde som regel og så er den ikke længere..så længe i ikke kan debattere om jeres egen races fejl så hold jer venligst også fra hunde racer i intet har med at gøre

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #214   23. jul 2014 Krumme 4 år..du er så moden Krumme ..Du er din race værdig..Lol

  • #216   23. jul 2014 Kenni hold nu op du er til grin.... Puhhhh de retrievere er farlig... super at du fik dem ind i tråden pga jeg har en... Til grin!!!

    Vi taler stadig om sygdom hos FB... ikke retrievere.... ikke boxer... Ikke andre racer overhovedet.

    Tror du det er tilfældigt at forsikringsselskaber har flere sygdomme de ikke dækker hos FB.... tror du det er tilfældigt at mange dyrlæger fortæller at de ser et overtal af FB i deres klinikker... de snorker, kan ikke løbe uden at lyde som et damplokomotiv, er ved at overophede om sommeren... nå nej de er skide sunde de FB'er.

    Tænk at du bliver ved... og du vil fremstå som seriøs avler.... sørgeligt!!!

    Og fordi man ikke ejer racen, så er alt hvad jeg skriver pure opspind!


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #218   23. jul 2014 Men håber Anne køber hund hos avlere der er mere kritisk end dkk..så er jeg ihvertfald glad

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #219   23. jul 2014 Du bringer den selv på banen moster


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #220   23. jul 2014 Louise du er ude og skide

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #222   23. jul 2014 Ida din næse er brun..dan dig dine egne holdninger og vask din næse ..det vil klæde dig

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #223   23. jul 2014 Nå kan i djævle sove godt i janteland..jeg vil løbe en lille tur med mine franske uskannede og ikke røngent fotograferede bulldog tæver fra bullystyles og jaquella.. SOv godt

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #224   23. jul 2014 ja mine avls dyr bliver testet af dyrelægen hvert år og de opdrættere jeg har købt dem af har jo tjekket deres forældre så jeg er dækket ind

  • #226   23. jul 2014 Ja Zoe er tjekket... Men dit avl, ja det er din kombination af en købt tæve, som ikke er opdrættet af dig. Og min han.


  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #227   23. jul 2014 ja det er vel stadig mit uanset hvordan og hvorledes . Det er en kombination af en tæve jeg har valgt pga dens udseende ..samme med den han jeg brugte..;) altså er zoe udfaldet af hvad jeg mente ville være godt ...

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #228   23. jul 2014 Din han var en købt han ikke dit opdræt

  • #229   23. jul 2014 smiley smiley smiley

  • Kenni B
    Kenni B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 82
    #230   23. jul 2014 Selv Rynke har i da også anvendt ..og han var som zoe også mit opdræt ..dvs en kombination af en han fra et andet opdræt også en købt tæve hehe

  • Maria F
    Maria F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #231   1. jul 2015 Hej,
    Er det stadigvæk Venges i anbefaler som opdrætter af sunde hunde?


  • #232   1. jul 2015 Maria: Ja, med selv Venges kan ikke garantere dig en sund hund.

Kommentér på:
Fransk bulldog - køb af sund hund

Annonce