{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Mie
Mie
Tilmeldt:
22. jul 2012
Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71

Udstillingstøj {{forumTopicSubject}}

Hej
Hvis man gerne vil ha' et pænt udstillingssæt (blazer og nederdel) hvor finder man så det jeg kan simpelhen ikke finde nogen steder hvor både blazer og nederdel har samme farve smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstillingstøj
  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #2   21. maj 2014 Der er mange der har men det kommer lidt an' på hvad de andre med din race har på.... smiley der er også mange der er modstander af det, men efter min smag er det pænt

  • #3   21. maj 2014 Louise C
    Når Chandler han skal udstilles, så regner jeg med at dukke op i joggintøj. Jeg vil have mulighed for at bevæge mig ordenligt, det er intet krav at have fint tøj på når man udstiller smiley


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #4   21. maj 2014 Nej det er intet krav men jeg syntes det giv lidt mere gejst at gå ind i ring med lidt pænt tøj.... Men alt er jo en smagssag

  • #5   21. maj 2014 Der findes grupper på facebook, hvor man kan købe det brugt. :o)

    Louise - Det kommer an på så meget. :o)
    Ved min race (samojed) bliver der ofte stillet op i meget farvestrålende sæt og gerne med matchende sko, snor, hårpynt osv. Det kan næsten ikke blive for meget. :o) Jo større en udstilling det er, jo mere gør de ud af tøjet. Til skuerne er det mere neddæmpet, men stadig pænt og moderigtigt (ja, der er mode i udstillingstøj).

    Og så er der racer, hvor man slet ikke gør den slags. Da vi gik til hvalpetræning med Chessie, snakkede vi med træneren omkring udstillinger, da hun også går til det. Hun anbefalede os at tage normalt hverdagstøj på, for det var det de gjorde i hendes race. Men vi vidste jo godt, hvordan vi ville blive set på, hvis vi mødte op i helt almindeligt tøj til en samojede udstilling. ;o) That ain't gonna happen.


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #6   21. maj 2014 Hvad hedder den gruppe ???
    Og er helt enig med dig CTS, det er nemlig også gået op for mig at det giver mere stil og ynde med sådanne et sæt


  • #7   21. maj 2014 Jeg kender ikke nogen specifikt, men ved de findes. :o)

    Jeg kan godt prøve at lede efter dem i aften, men har ikke lige tid nu. :o)
    Prøv at søg noget med "udstillingstøj" eller "tøj til udstillinger".

    Eller evt. find en gruppe for din kreds eller race, og hør om de kender noget. :o)


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #8   21. maj 2014 Tak det lyder meget fint har nemlig lidt længe på nettet unden held, og har været i mange butikker

  • #9   21. maj 2014 I denne gruppe kan man finde en del brugt udstillingsting inkl. tøj:

    https://www.facebook.com/groups/137001019660260/



  • #11   21. maj 2014 Det kommer bestemt an på, hvad race du skal have. Jeg kunne ikke drømme om at iføre mig sådan et dress. Et par rene cowboybukser, joggingsko, en bluse eller sweatshirt alt efter temperaturen fungerer helt fint.

  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #13   21. maj 2014 Det er klart man skal tage hensyn med hensyn til racen vejret og alt det andet

  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #14   21. maj 2014 Tak for facebook gruppen den er jeg også medlem af smiley

  • #15   21. maj 2014 Louise, så tænker jeg nok at normen er pænt tøj smiley

  • #17   21. maj 2014 En del udstillinger er udendørs.

  • #19   21. maj 2014 Alm pænt tøj der ikke er for prangende, neutralt så det ikke stjæler focus fra hunden synes jeg fungerer bedst.
    og selvfølgelig skal man da kunne bevæge sig og føle sig tilpas i tøjet.


  • #20   21. maj 2014 Jo også når det regner.
    Hvis det er muligt kommer de små pelshunde nogen gange inden for. Men det må man ikke forvente.
    Så er frem med paraplyen og vise efter bedste evne.

    Jeg er glad for man i min race kommer som man selv synes. Alle har pænt tøj på, men det behøver ikke være så damet. Et par pæne bukser eller cowboy med en pæn overdel. Det er ok.


  • #21   21. maj 2014 Os der udstiller shiba'er har bare helt alm. tøj på smiley

  • #22   21. maj 2014 Jeg har den samme holdning som MLA. Synes tit at folk næsten "stjæler" opmærksomheden fra deres hund hvis de har for meget på.... det er self op til dem selv, men jeg ville ikke gøre det. Da jeg udstillede Malik for første gang, havde jeg bare normalt hverdagstøj på... havde ærlig talt ikke lyst til at hoppe rundt i vådt græs med ballerinaer på smiley

  • #23   21. maj 2014 Og så er der dem der knapper skjorten godt op, og med så ultra kort nederdel, at der er frit udsyn når handleren bukker sig ..
    jeg er bestemt ikke sippet, men ...


  • #27   21. maj 2014 Jeg har fundet nogle super fede sæt i genbrug til næsten ingen penge.



    profilbillede
  • #28   21. maj 2014 Det behøver jo ikke at være sjusket, fordi det ikke er specielt pyntet. Der er jo ingen, der foreslår, at man skal komme i gammelt hullet og snavset tøj.
    Og når der er så lidt tid, vil jeg foretrække, at dommeren koncentrerer sig om min hund og ikke om mig.


  • #29   21. maj 2014 Hver især skal gøre hvad man har det bedst med!
    Og jeg synes det giver mig en fed følelse at have et sæt på som det på billedet, så det er det jeg gør.

    Nu spørger Mie ind til hvor man kan købe nederdel med tilhørende blazer, og så kan man jo vælge at svare på det hvis man har nogle gode råd.

    Nogle gange har jeg mere lyst til sorte bukser, skjorte og sort blazer, så gør jeg det.
    Det er meget blandet hvad handlerne har på i ringen, og det er jo super: gør det som man har det bedst med!


  • #30   21. maj 2014 LOL Lene! Nej det lyder som om, at det eneste alternativ til den pastelfarvede spadseredragt er de mest udslidte klude, man kan finde i bunden af vasketøjskurven smiley

  • #32   21. maj 2014 ved islænderne kommer man osse bare i "almindeligt pænt" tøj -i hvert fald er der langt imellem dem jeg har set med "spadseredragten".

    ved andre racer er det nærmest helt uhørt at komme på den måde -så måske du skal tage til en udstilling og se hvad normen er i din race inden du går ud og køber?

    vær dog obs på at hvis du vælger nederdel skal den gerne være lang nok til ikke at give tilskuerne frit udsyn til herlighederne når hunden skal stilles/løftes på bord osv -det findes der en del uheldige eksempler på smiley


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #33   21. maj 2014 Er ikke så sart med farven, are det ikke er sort for det er hunden, troede bare der var nogen med gode ide'r til hvor jeg kunne find så danne sæt, kan sagtens finde en pæn nederdelog blazer på ellos Stylepit hm eller ligende men aldrig begge dele i samme farve

  • #34   21. maj 2014 i genbrug har de ofte sådane sæt -men jeg har nu osse set dem i f.eks. H&M (altså hvor blazer oh nederdel er et sæt og derfor samme farve)

  • #35   21. maj 2014 Gentager:
    Genbrug har virkelig ofte noget godt. Og netop sådan sæt.
    Jeg er virkelig glad for mit yndlingssæt fra genbrug.


    profilbillede
  • #36   21. maj 2014 Og enig med Michelle: find et sæt hvor du kan bukke dig ned uden at lave håndværkerrøv og hvor du kan sidde på hug uden at man kan se ind i nederdelet. smiley
    Og en tæt nok top til at man ikke kan se ind hvis man bukker sig forover.


  • #37   21. maj 2014 LOL
    9 ud af 10 mandlige dommere i vores race er altså bøsser XD

    de er pænt ligeglade med babser og lårkort smiley


  • #38   21. maj 2014 Marie-Louise - Det samme hos whipperne smiley

    Jeg vil skele til, hvad andre i racen gør og lægge stilen derefter, men have i mente, at i nogle af de lande dommerne kommer fra er påklædningen ganske formel uanset race.

    Snakkede med en amerikansk whippet-dommer på et tidspunkt, der sagde, at han altid lige skulle vænne sig til den meget afslappede påklædning på nordiske udstillinger og at han aldrig vænnede sig til udstillere i bare tæer smiley


  • #39   21. maj 2014 hehe

    jeg har som regel et par pæne cowboybukser, flade sko, blazer, bluse eller top/cardigan på.

    ku ik drømme om at dukke op i hverken træsko eller spadseredragt smiley


  • #40   21. maj 2014 Marie Louise - det har nu ikke så meget dommerne jeg tænkte på. Som tilskuer krummer jeg altså tæer når der er udsyn til der hele i det sekund en udstiller sætter sig på hug for at stille hunden, eller læner sig forover og der er så er mere eller er frit udsyn helt ned til navlen smiley
    Der er da heldigvis ikke for mange af den slags, men det ses. Og er det groft nok, kan det så ryge med i en af de sjove billedsamlinger der florerer på FB smiley


  • #41   21. maj 2014 Igen, så kommer det altså an på racen, for der er meget forskellige normer.
    Det kommer også an på om det er skue eller en større udstilling.

    Selvom der for samojedernes vedkommende bliver skruet godt op for beklædningen, til en større udstilling, så er der altså ikke rigtig nogen der kommen anstigende i et vildt og farvestrålende sæt, til et lille skue. :o)

    Men det er noget man lærer hen ad vejen, og også noget man kan spørge opdrætter til råds om.

    For nogle racer må tøjet ikke tage opmærksomheden fra hunden, ved andre racer er tøjet nærmest en del af showet. ;o)


  • #42   21. maj 2014 Du kan finde mange pæne suits på ebay, de har flest på den fra usa, men så kan der komme told på, der er også en del på den fra England og der kommer ikke told på smiley Men der findes flere grupper på FB med suits, jeg er admin i den der er linket til samt i den her : https://www.facebook.com/groups/504014012948057/

  • #43   22. maj 2014 Der er vist mange 'skoler' indenfor udstillingsbeklædning. Når jeg udstiller så har jeg helt almindeligt tøj på. Dvs. cowboybukser, kondisko og en eller anden t-shirt eller bluse og ofte træningsvest. Jeg har udstillet Irsk Terrier og her er stilen at man kommer i det man har lyst til. Nogle kommer i jakkesæt andre - som mig - kommer i betydeligt mere praktisk og afslappet tøj. Hundens præmiering bør jo heller ikke have noget med handlerens beklædning at gøre. Min hunde har vundet med mig iført cowboybukser og kondisko over hundene, hvis handlere havde jakkesæt eller pæne spadseredragter smiley


  • #44   22. maj 2014 jeg vil lige skrive lidt tydeligere min mening omkring tøjet i ringen:
    Jeg har ikke pænt "udstillingssæt" på fordi jeg tror dommeren bedømmer mig, men fordi det for mig giver et løft i mit "humør" i ringen. Når jeg har sådan et sæt på så føler jeg mig mere alvorlig, seriøs og proffessionel. Dermed IKKE sagt at andre ikke er det ved at have noget andet på!!! Men det er den følelse tøjet giver mig, og den sindsstemning giver jeg jo videre til hunden.
    Ligesom vi alle ved at en død nervøs handler også sætter sig i hundens fremtræden.

    Så jeg gentager: tøjet er ikke for dommerens skyld, men for min skyld! Og dermed min og hundens præstering i ringen!


  • #45   22. maj 2014 Karina - Min søn, der oftest handler vore hunde, har det på samme måde. Han er en helt almindelig, lidt fjantet teenager, men når han tager sin sorte jakke på, ved både han og hunden, at nu er det alvor.

    Ghini og han kan lave en masse skæg og ballade til træning, men når de skal i ringen, er hun helt på dupperne og ved præcis hvad hun skal.


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #46   22. maj 2014 Karina jeg er helt enig og tak for alle de gode råd

Kommentér på:
Udstillingstøj

Annonce