{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Staffordshire Bullterrier {{forumTopicSubject}}

hej Hg.

jeg har i flere år ønsket mig en Staff, men har først fået mulighed for det nu med hensyn til plads, have, økonomi osv.. har snakket med en kennel, men deres næsten kuld, kommer selvfølgelig så det overhovedet ikke passer med min ferie, og vil ikke lade en lille hvalp være alene fra dag et uden træning..
kender i nogle med hvalpe af denne race?
skal være med stamtavle! smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staffordshire Bullterrier
  • #1   10. jun 2014 Hvis du har udset dig denne her kennel og allerhelst vil have hvalpen der fra, så kunne du evt. aftale med kennelen at de beholder hvalpen i lidt længere tid, så det passer med dine planer.
    Det kommer selvfølgelig an på hvor længe det drejer sig om.


  • #3   10. jun 2014 Det er meget normalt at man står i kø noget tid før man får en hvalp. De fleste står i kø ca. 1 år.. Nogle er heldige at det kun er nogle måneder, og andre flere år. Så selvom vi kender kenneler med hvalpe på vej, så er de fleste ofte afsat lang tid før parringen overhovedet er sket.

    Det er en god idé at du har nogle ugers ferie når hvalpen kommer, men kan du ikke flytte ferien du har nu så den passer til hvalpen smiley ?

    Husk du også skal være opmærksom på opdrætterens etik og hundenes sundhed,HD status, AD status osv smiley


  • #4   10. jun 2014 Winnie B.. det er desværre et par måneder det drejer sig om. smiley

    Vark.. det ikke fordi at jeg skal bruge tavlen til noget, men det ville FANDME være surt at miste sin hund, fordi man ikke har papir på at det ikke er en listehund! smiley
    Hvordan finder jeg ham cooper? smiley

    calule.. jeg har ikke mulighed for at flytte min ferie desværre.
    jeg har ingen forstand, på HD AD osv. men det skal selvfølgelig undersøges.. hvor kan jeg blive klog på det?


  • #6   10. jun 2014 Hvis det er en god opdrætter, så ville jeg ikke være betænkelig ved at lade hvalpen blive ved opdrætter 2 mdr ekstra.
    Vi gjorde det med Bailey, det var ikke med min gode vilje, men det var nødvendigt, og han er sandelig ikke blevet en ringere hund af det smiley
    Det var også kun fordi jeg havde 100% tillid til opdrætter og til at de blot lod ham være hvalp indtil vi kom og hentede ham.
    Han gik sammen med en kuldbror og sin mor.


  • #7   10. jun 2014 HD er hoftedysplasi, en sygdom der forekommer hos staffen (og mange andre racer). AD står for albuedysplasi.

    Dansk Kennelklub vurderer en hunds røntgenbillede af hofter og albuer og giver det en "karakter" alt efter hvor gode/dårlige hofter/albuerne er. Hoften giver man fra A-E, hvor A er det bedste og E er det værste. Albuerne bedømmes med 0-3, hvor 3 er det værste. Nogle opdrættere vil fortælle dig at dårlige hofter eller albuer ikke er et problem for racen, eller at deres egen dyrelæge SLET IKKE mener at statussen bør være så dårlig. Sådan nogle skal du gå i en stor bue udenom.. smiley


  • #8   10. jun 2014 Winnie b.. Det var en mulighed, men det er jeg ikke interesseret i.. smiley

    Calule.. Tak for hjælpen :-))


  • #9   10. jun 2014 Kan du rykke din ferie?

  • #10   10. jun 2014 Det var da så lidt. Glemte lige at sige, når du undersøger HD og AD resultater er det også vigtigt at kigge på forældre, søskende osv smiley
    Du må endelig sige til hvis du har brug for hjælp til noget, at søge nogle sundhedsrsultater på hundeweb eller andet smiley Held og lykke


  • #11   10. jun 2014 smiley - Det kan ikke lade sig gøre smiley

    Calule - har lige ansøgt dig, så du er til at finde, hvis det bliver aktuelt :-))


  • #12   10. jun 2014 har sendt dig nogle pb

  • #13   10. jun 2014 Hvor skønt at læse, at du ønsker med stamtavle smiley

    Som de andre også skriver om, så er det en rigtig god ide, at sætte sig godt ind i HD/AD. I dag må der avles på alt, også D og E hofter, ja og så lige 2 og 3 på albuer.
    Alt temperament sættes også i avl, så pas på.

    Lad endelig Calule hjælpe dig via hundeweb, hvor alle oplysninger står, og hun kan hjælpe dig rigtig godt på vej.


Kommentér på:
Staffordshire Bullterrier

Annonce