{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Løbetid {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo ingen erfaring what so ever med tæver og da slet ikke med deres løbetider, så jeg får en på opleveren med BelleFisen, som jo nu er 15 måneder gammel og i sin anden løbetid...

Og jeg er da noget lammet over at opleve denne løbetid som værende end eksakt kopi af den første.

Hun er i højløb lige nu. Det er i dag 12. dagen og præcis på 12. dagen kom hun i højløb i sin første løbetid.

Er det "altid" sådan at løbetiden afvikles nærmest fuldstændig som et atomur *GG*?

Jeg har altid hørt det modsatte - at tæven snyder lidt, højløbet varierer og driller en opdrætter og så'n...

Nå ja - og så må jeg da også fornøjes over at have en hanhund, der på ingen måde reagerer på tævens løbetid før den dag hun rammer højløb.
DET er da en gave - både på grund af hans beskedne frustrationsniveau i den periode og så fordi vi har en angiver, der er lige så sikker som en progesterontest smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid
  • #1   22. jun 2014 Bertas løbetid de første 3-4 gange var meget ens men derefter har de været meget forskellige. Der kan gå 6-10 måneder imellem, de kan tage 2-4 uger og hendes opførsel kan variere fra helt normal til trist. Måske er du heldig at det fortsætter som hidtil eller måske kan det variere.

  • #2   22. jun 2014 Jeg håber jeg er afsindig heldig, for det er da rigtig rart på denne måde *GG*

  • #3   22. jun 2014 Altså min ældste tæve er som et ur. Hun er i løb hver 6. mdr og jeg ved lige hvordan hun er, og hvornår hun er klar, selvom hun kun er 3½. Men nogle tæver skulle være de rene bisser, når de er i løb og have det rigtig dårligt. Kommer vist an på, hvor gode tævelinier der er bag.

  • #6   22. jun 2014 Der er dælme da forskel!

    Jeg synes jo det er fantastisk at det overhovedet er muligt med den regelmæssighed, men det kan godt være, jeg ikke skal forvente alt for meget af fremtiden hvad det angår *GG*


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #7   22. jun 2014 Regelmæssighed - lige indtil den dag man venter på den og har planler for den smiley

    Vores ældste tæve er meget regelmæssig i hendes og har været utrolig nem, hendes to døtre derimod - fuldstændig uregelmæssige og ikke til at planlægge ud fra, suk smiley


  • #8   22. jun 2014 Regelmæssige som pokker - lige ind til man skal bruge den til noget...

  • #9   22. jun 2014 DET er bisset *GGG*

  • #10   22. jun 2014 Begge mine tæver er top-uregelmæssige i deres løbetider. Der går mellem 6 mdr. og 10 mdr. i mellem. Min ældste tæve bliver meget deprimeret hver gang indtil hun bliver højløbsk, så bliver hun mere sig selv igen. Den yngste kan man slet ikke mærke noget på. Hver gang jeg har løbetid i huset tænker jeg: Næste gang bliver det en hanhund smiley

  • #11   22. jun 2014 For mig er det løbetidsværk her altså også et kæmpe kompromis... Ikke at jeg klager over min lille dejlige tæve, hun er en vidunderlig hund og jeg har aldrig haft en hund der har været så nem som hende...

    Det har virkelig været a walk in the park med hende...

    Men løbetid - nej, det bliver ALDRIG noget jeg vil vænne mig til....


  • #12   22. jun 2014 Helt enig, jeg elsker mine tævers sind og deres måde at være på. Men løbetiderne kunne jeg virkelig godt undvære... Tror til gengæld aldrig jeg kommer til at "skifte" til hanhunde, kan mærke at jeg ikke harmonere helt lige så godt med testosteron som med østrogen og så må man jo leve med løbetiderne smiley

  • #13   22. jun 2014 Ja, så er der ingen vej udenom..

    Jeg er heldigvis i den grad til hanhundene selvom jeg nok må leve med aldrig at få en hund med så lidt knokleri medfølgende som det var været tilfældet med hende her smiley

    Så jeg stemmer klart for hanhund næste gang.. igeeeen *GG*


Kommentér på:
Løbetid

Annonce