{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Valg af hund {{forumTopicSubject}}

Jeg er jo så på udkig efter hund nr. 2
Jeg har i forvejen en dejlig chihuahua.
Jeg kan ikke helt beslutte mig for hvilken race jeg skal kigge på, jeg har haft kigget på noget hvid Schweizisk Hyrdehund fordi jeg søger en vagtsom hund der kan passe på hjemmet.
Har også kigget lidt på Border collie
Og så faldt jeg selvfølgelig over Siberian Husky for hold nu op! Den er SMUK!

Nå men jeg er som sagt lidt i tvivl hvilken race, jeg har jo min chihuahua så den skal helst ikke æde ham smiley
Den skal være:

Vagtsom
God familie hund ( skal kunne med dyr og børn )
Skal helst være nogenlunde nem at opdrage

Jeg er inde i alt det med hvad de kræver af motion og arkivering, søger mere råd til hvilken race!

På forhånd TAK! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hund
  • #1   21. jul 2014 Er du alene om det? for så ville jeg nok ikke vælge en af de helt store racer, og slet ikke Husky, for det første kræver den rigtig meget, og for det andet er det ikke den race der er kendt for at være bedst sammen med de helt små hunde.

    Jeg ville nok kigge på små/mellem hunde, så der ikke var så stor størrelses forskel på hundene.
    Hvis du vælger en stor hund, skal du huske at holde øje med hundene når de er sammen, for en stor hund kan altså godt komme til at skade en så lille hund ved uheld i leg. Og jeg ville personligt ikke lade dem være sammen når de er alene hjemme.
    Men det er jo så bare min mening.

    Har ikke lige en race jeg kan anbefale, da jeg selv er chihuahua menneske, men held og lykke med det smiley


  • #2   21. jul 2014 Jeg vil kraftigt anbefale dig at vælge en mindre race eller en voksen hund. En hvalp af stor race vil brække ryggen på din lille bitte hund.
    Vi sælger ikke hvalpe til folk med miniaturehunde, fordi risikoen for skader simpelthen er for stor. Man kan heller ikke aktivere to så forskellige hunde samtidigt, så der er risiko for mistrivsel hos begge hunde.

    Slædehund kan du godt glemme med dine krav. Den er hverken lydig eller vogter. Den arbejder, og bagefter sover den.
    Hyrdehundene er heller ikke gode vogtere.


  • #3   21. jul 2014 Du skal gå uden om spidshundene
    Hyrdehunde føler jeg heller ikke er særlige gode vagthunde
    Hvad med en lab de kan bruges til vagt og er som regel meget god ved andre hunde


  • #4   21. jul 2014 En Keeshond er faktisk en vagthund - eller måske nærmere alarmhund. Knap så selvstændig som de større spidshunde og en del mindre, så på den måde nok også et bedre match til den lille.
    M.h.t. lydighed er det et spørgsmål om at have tålmodighed, rose rigtig meget og være meget spændende, da den stort set kun gør, hvad der kan betale sig. Men stadig en intelligent hund, som sagtens kan trænes og den kan fint sammen med både dyr og børn, da den stort set hverken har hyrde- eller jagtdrift.


  • #5   21. jul 2014 Tak for jeres råd allesammen smiley
    Jeg var godt klar over at slædehundene ikke ville være gode vagthunde, men de er nu smukke.
    Jeg havde dog læst mig til at de hvide schæfer ( hvid Schweizisk hyrdehund ) var vagtsomme?


  • #6   21. jul 2014 Det at jeg skriver, at jeg ikke syntes at hyrdehunde er særlige gode vagt hunde Betyder ikke at de ikke gør ,hvis der kommer nogen Jo det gør Linka Men hun er bare så glad når der så kommer en ind

  • #7   21. jul 2014 Okay, tak for info smiley
    Det gjorde det absolut ikke nemmere at vælge en race


  • #8   21. jul 2014 chihuahuaen er jo alarmhund, så de skal også nok give besked når der kommer nogen smiley men det er nok ikke dem man bliver mest bange for..

    Men det er nok nemmere at komme med nogle bud, hvis du skriver lidt om hvad du kan tilbyde en hund.
    Der er jo kæmpe forskel på hvad en chihuahua kræver og så på schæfer, border collie og husky, og selv de tre racer er så langt fra hinanden.


  • #10   21. jul 2014 hvor meget motion og mental stimulering vil den få om dagen? smiley

Kommentér på:
Valg af hund

Annonce