{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.488 visninger | Oprettet:

Øget appetit hos hund? {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Min papillon tæve Lady har aldrig været en hund med særlig stor appetit, tværtimod. Hun har prøvet lidt forskelligt, men uanset hvad vi har tilbudt hende, spiser hun kun det allermest nødvendige og lader gerne resten stå. Hun har derfor altid haft fri adgang til foder.

Hun får olivers, btw.

Men nu æder hun simpelthen som aldrig før. Hun tømmer gerne sin skål 2 gange dagligt, og her i den varme periode har jeg givet hende ekstra vådfoder, for at sikre væske indtag - og det sluger hun også gladelig.

Der ud over for hun en lille bitte smule rester af aftensmaden, som regel bare lidt kød.

Hvad kan denne øgede appetit skyldes? smiley

Det er jo dejligt at hun spiser, men undre mig gevaldigt over den ændring.

Og nej, der er ingen som helst mulighed for at hun er med hvalpe. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øget appetit hos hund?
  • #1   30. jul 2014 Det er ikke godt at vide ...

    Får hun nyt foder? Får hun nogen former for medicin? Er hendes hverdag ændret? Nye dyr flyttet ind? Sidste dato for løbetid eller falsk drægtighed da hormonerne kan påvirke appetitten.

    Der kan være såå mange årsager.

    Jo flere oplysninger du kommer med jo nemmere vil det være for folk at råde ...

    Et dyrlægetjeck ville være mit første bud hvis hun nu overspiser (kan ikke helt finde ud af om hun nu spiser som hun skal optimalt?) hvis ikke jeg selv kunne finde en forklaring.


  • #3   30. jul 2014 Vi flyttede til et større hus 1/7.

    Jeg går højgravid, så mit aktivitets niveau (og dermed også hendes) er nok ikke så stort pt.

    Og så holder agility klubben ferie lukket, så hun bliver heller ikke trænet som hun plejer pt. (Kæresten løber agility med hende, nu hvor jeg ikke kan..)

    Det er umiddelbart de ændringer, der er sket. Men tænker at appetitten tværtimod burde dykke, nu hvor hun ikke laver helt så meget..


  • #4   30. jul 2014 Ingen medicin, intet nyt tørfoder, eneste nye er vådfoderet som hun kun får én gang dagligt og løbetiden er efterhånden en del måneder siden. Skriver det ikke ned, desværre..

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #5   30. jul 2014 Måske orm...

  • #6   31. jul 2014 Lægger hun pels til?
    Mine hunde spiser som et tærskeværk, når de har smidt pels og begynder at lægge ny til smiley


  • #7   1. aug 2014 Orm har hun ikke, i hvert fald ikke noget man kan se i hendes afføring.

    Pels? Hmm, er det ikke for tidligt at ligge pels nu? Især i den hede. Ved ikke hvordan man kan se, om de ligger pels.


Kommentér på:
Øget appetit hos hund?

Annonce