1.633 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Når man ser noget man ikke bryder sig om..... Når man ser noget man ikke bryder sig om.....

Jeg er ikke sart, når det gælder hundetræning...

Men i dag var jeg (og et par andre træningskammerater) vidne til noget, der alligevel gik så voldsomt over mine grænser, at jeg føler at jeg bliver nød til at handle på det....
Vi er en bunke folk, der var ude for at træne... Efter træningen står vi og sludrer over en kop kaffe og en smøg...
Der dukker flere og flere mennesker op med deres hunde...
Vi bliver nysgerrige og bliver hængende.
Det viser sig at det er en omgang træning der er under opsejling...
Det er altid interessant at lure andre træne, så vi følger nysgerrigt med...
Og sikke et show...
Der var flere ting, man bare kunne ryste lidt på hovedet af, men alle træner jo ikke ens...
De fleste var hvalpe/unghunde...

Manden lagde ud med at hilse på alle hundene (bukke sig ind over hunden, og klappe på hovedet) Og allerede der kan man se, at flere af hundene ikke bryder sig om ham...

En stakkels hund vover at hoppe op ad ham, hvilket resulterer i, at den får et knæ i hovedet... Og gudhjælpemig om ikke han så står og klapper sig på lårene, for at give hunden et knæ lige i skallen, da den (naturligvis) hopper op af ham igen?? Dette gentog sig flere gange indtil hunden trak sig væk i stedet.

Efterfølgende ser man unge hunde blive rykket rundt i lineføring uden godbidder, kun riven og flåen i kæden...
Hunde der bliver tvunget ned i en "dæk" MANGE gange efter hinanden...
Hunde der bliver taget i nakkeskindet og rykket op igen, da de vover, at bøje hovedet lidt efter at have siddet på plads i ca 15 min.....

Jeg vover mig tættere på, og det eneste jeg kan høre, er "NEEEJ!!!" "FØJ!", smæld med kæderne og et piv fra en hund hist og pist....

Øv øv og atter ØV!!
Sørgeligt at der stadig findes idioter, der lærer den slags fra sig..... smiley :(

Keep in mind at det var helt unge hunde der er tale om....

Skulle lige af med min galde.....!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man ser noget man ikke bryder sig om.....
  • #1   26. okt 2014 føj for satan for en omgang! smiley smiley
    - Hvis det er en klub der bliver trænet i, kan man så ikke snakke med foreningen (eller hvad det hedder) om pågældende træner?
    Jeg kan kun sige jeg var blevet stiktosset hvis jeg havde set det eller jeg selv havde været på holdet, for jeg ved selv hvis Hugo fik et knæ i hovedet de næste 100 gange han hoppede op ville han stadig være dum og godtroende nok til at gøre det 101 gang også..
    Tænk folk stadig træner på den måde, det er da forfærdeligt! smiley

• #3   26. okt 2014 Føj!!

• #4   26. okt 2014 Kristine - det gør vi også...
    Sender en klage til foreningen... for det der er bare slet ikke okay... smiley

Jeg ved at han flere gange har fået en verbal overfusning af andre trænere, der har set hans metoder, men det ser ikke ligefrem ud til at have hjulpet, og så må man jo gå andre veje....

• #5   26. okt 2014 Man bliver fuldstændig mundlam over for den slags idioter smiley

De skulle selv have samme tur, med at blive hevet rundt i en kæde og hevet i nakken, samt at få et knæ lige i hovedet smiley

Så kunne det være de kunne sætte sig ind hvordan det føles for hunden smiley

• #6   26. okt 2014 Godt i gør noget ved det så det FORHÅBENTLIG bliver stoppet! smiley

• #7   26. okt 2014 Birgitta - Ja nu kender jeg til to af den slags trænere.... smiley
    Og det er sq ikke et rart syn smiley

Der sad en lille golden på max 6 mdr... ved siden af sin ejer... og stirrede tomt ud i luften smiley ingen glæde at spore smiley

Der var rigtig mange ting ved hans træning jeg ikke er enig i... men det er hvad det er... overgreb er ikke i orden, og det var det i min verden....

Desværre ved mange ikke bedre som nye hundeejere, og de fleste er så autoritetstro, at de bare gør hvad der bliver sagt... smiley

• #8   26. okt 2014 Tante - Vi havde også alle lyst til at råbe højt.... Men det preller jo åbenbart af på manden...
    Så må vi jo gå en anden vej og klage over ham...
    Heldigvis ved vi hvor han "hører til"....

• #9   26. okt 2014 Jeg håber bare at foreningen tager det seriøst smiley

• #10   26. okt 2014 Det allerværste er næsten, at sådan en mand "sætter dagsorden" for en masse nye hundeejere, der tror at det er vejen frem smiley Øv også, jeg kan mærke sådan noget helt ned i maven. Fedt at I klager over ham, og kan I så ikke gøre jer selv ekstra synlige, så nogle af de nye hundefører kunne se, hvordan hundetræning bør være.

• #11   26. okt 2014 -T- Burde en forening ikke gøre det? de er vel næppe enige i sådan behandling da det jo ikke just giver god omtale.

• #12   26. okt 2014 Kristine - jo det skulle man jo synes... Men det er en meget stor forening, der har alverdens kurser... ikke kun hundetræning.
    Men jeg håååber....

• #13   26. okt 2014 Føj for helvede! Undskyld sproget, men det er virkelig sådan jeg har det. Får det helt dårligt indvendigt. Træning skal da for pokker være en leg! Men det er den evige diskussion om pisk vs. gulerod, men ved da godt, hvad jeg selv ville foretrække. Fatter ikke at man kan få sig selv til den slags træning smiley (Kan til dels godt forstå nye usikre hundeejere måske ikke lige ved, at det er vejen frem. Men hvis det var mig, var jeg ikke kommet igen!)
    Godt, at I klager over det - man kan da håbe, at de vælger at tage kritikken til sig.

• #14   26. okt 2014 Labsen - vi var desværre færdige da de dukkede op...
    Jeg undrede mig også lidt over, at der ikke var et eneste vuf fra flokken af hunde....
    Jeg ved da at alle mine gerne kommer med et par (eller mere smiley ) glædesbjæf, når de kommer ud af traileren....

• #15   26. okt 2014 Det var sådan jeg trænede hund for 30 år siden smiley Og som jeg har skrevet mange gange før, så skammer jeg mig over det. DOG glæder jeg mig over at jeg er en af dem som er blevet klogere.

Hvor er det godt at I tager affære. Stakkels hunde smiley

• #16   26. okt 2014 Ida K - jeg fik det også helt dårligt på et tidspunkt... smiley
    en lille labrador, der VIRKELIG prøvede alle tricks i bogen for at vise den var bange og usikker.... Og han blev bare VED med at stå bøjet over den og have fat i halsbåndet.... smiley

Og en anden lab, der lå og underkastede sig... Omringet af en del andre hunde i snor... Og den var selvfølgelig selv i snor, så den ikke kunne komme væk.... smiley

• #17   26. okt 2014 Må altså hellere lige sige ift mit meget sure opslag, at jeg her snakker om træneren - nu er der jo dukket nye positivere metoder op, som jeg formoder har bevist sin træningseffektivitet, så forstår ikke hvorfor han som træner og dermed også foregangsbillede for nye hundeejere bliver ved med at fastholde i en (for mig) ineffektiv og angstfremkaldende træningsmetode.

• #18   26. okt 2014 hvad i alverden er det for en klub smiley smiley

• #20   26. okt 2014 Puha, -T-. Får helt kuldegysninger smiley stakkels stakkels hunde! Det er jo ikke til at bære.

• #21   26. okt 2014 Mette - jamen jeg kan slet ikke holde ud, at vide at han forsætter med at spolere hunde og ejere hver uge...
    Der var bare slet ikke den glæde ved træningen man burde se ved de hvalpe og unge hunde smiley

• #22   26. okt 2014 Jeg forstår, Tine............ Jeg havde også meldt ham!!!

• #24   26. okt 2014 Birgitta - som jeg sagde da vi stod og kiggede : "behandlede han MIN hund sådan, ville han fandme få at se, hvor truende han ser ud i hundenes øjne!"
    (var en anelse arrig smiley )

• #25   26. okt 2014 Zarah - Ja det må jeg jo nok ikke sidde og dele i åbent forum smiley

• #26   26. okt 2014 Næste gang så hiv mobilen frem, film det metoderne og så hen og interview instruktøren og gerne de øvrige deltager - og så ud i Cyberspace - facebook, instagram, youtube - alle sociale medier, til pressen (EB.dk ville æde det råt).. Og alt hvad den kunne trække!

Jeg tror sgu egentlig ikke at jeg havde kunnet holde kæft ved helt grove metoder....

• #27   26. okt 2014 Brigitta - Ja jeg ved det....
    Og det lyder da også fint, at man har trænet hunde siden 1981...
    Men det nytter jo ikke noget..
    Hvis der er nok der får en dårlig oplevelse, ender de jo med at have et forfærdeligt ry....
    Og det giver ingen penge i kassen!

• #29   26. okt 2014 Johnny - du har ret... det burde vi have gjort... smiley Men vi får jo muligheden igen i næste uge... samme tid, samme sted....

Det VAR også svært at holde kæft...!
    Men vi blev enige om, at holde kæft og tage det på den "rigtige" måde i stedet... Og håbe på at få ham stoppet...

Som sagt har det tidligere vist sig, at en verbal overhaling ikke hjælper hos pågældende person smiley

• #30   26. okt 2014 Patte - tror jeg venter med at smide det i åbent forum indtil jeg ved, om de tager klagen seriøst smiley

• #33   26. okt 2014 Orrrrk vi havde skam mobilerne med smiley

Men sjovt nok tænker man aldrig på den slags når man burde smiley

• #34   26. okt 2014 Det bliver spændende at høre om de tager klagen seriøst. Jeg håber det..... Ikke nok med at det tangerer dyremishandling, derudover er det jo også oldnordisk og dybt forældet læring og det kan foreningen vel for hulan heller ikke være tilfredse med!!!

Puhhhh din historie har virkelig rørt mig..... Øv øv øv at det stadig foregår på den måde nogle steder.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #35   26. okt 2014 "Johnny - du har ret... det burde vi have gjort... Men vi får jo muligheden igen i næste uge... samme tid, samme sted...."

Nej. det burde i så ikke. Fint nok at optage seancen, for at vise det til foreningen, men derfra og til som noget af det første at starte en måske/måske ikke helt berettiget hetz op på internettet, mod en hel forening, pga. én træner, der er godt nok et stykke vej, og det fordrer bestemt ikke dialogen på nogen måde, og hvad har man så reelt opnået? Ikke en skid er svaret.

• #37   26. okt 2014 Trist at der er nogen der ikke er kommet længere i deres opfattelse af træning.

Minder mig om en tråd der var herinde for nogen tid siden .En bruger der havde overværet lignende metoder i en klub, mener hun endte med at gå til TV og at klubben for en tid lukkede deres FB side ... mener det var et sted i Jylland

• #38   26. okt 2014 Footrot Flats - Det kunne jeg så heller aldrig drømme om... Man kan aldrig klandre foreningen.. ikke før man har gjort dem opmærksomme på problemet...
    Måske er det første klage de får over manden (måske ikke - det er faktisk utroligt sjældent at folk klager over en træner)
    Det er ikke sikkert at de aner, hvad der foregår på den plads.

Men derfor ville det ikke skade at have det på video anyways...
    HVIS nu de ikke reagerer på klagen... Med at reagere mener jeg, at de i det mindste kan undersøge, hvad der foregår....
    Om ikke andet kunne DE se videoen...
    Det er ikke sikkert manden er lige så hård, hvis der er tilskuere (Gyyys)

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#39   26. okt 2014 Det er mere dén med at gå offentligt alle de steder man nu kan dét jeg opponerer imod, T.

Det har aldrig gjort noget godt de gange dét er sket. Tværtimod plejer det at udvikle sig til en enorm hetz mod alt og alle der på nogen måde og nogensinde har sat fod på den træningsplads.....

smiley

• #40   26. okt 2014 footrot.flats - Jeg kan kun være enig i at det reelt er en forkert måde at takle tingene på - men er det noget får folk til at reagere, så er det når der kommer dokumentation på de sociale medier. En klage bliver sikkert ikke taget alvorligt, og han underviser sikkert i morgen, næste uge, næste måned osv.. Kom der en video på facebook som viser at han mishandler hunde så var han nok arbejdsløs dagen efter!.

Så må man vægte hvad man selv finder rigtigt. Det er selvfølgelig en grov udtalelse.

• #41   26. okt 2014 Der er ikke noget at sige til, at folk tænker deres, når vi siger, at vi træner med vores hunde tit... Og at de altid bruger kæde...
    Ihvertfald ikke hvis deres oplevelse af hundetræning, er hvad vi har set i dag...

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#42   26. okt 2014 og folk reagerer som regel på en, for udviklingen, fuldstændig nytteløs og ødelæggende måde.

Kom der en video på facebook, så var han givetvis arbejdsløs i foreningen. Det var foreningen selv med stor sandsynlighed også..... Men den slags standser aldrig den slags folk. Istedet for at det foregår i en forening, hvor man stadig har mulighed for en dialog og for udvikling og ændring af tingenes tilstand, så foregår det blot i det skjulte istedet...

Og hvad har man så opnået? Ikke en skid, andet end at man har fjernet muligheden for at ændre noget som helst, man har gjort sig selv til politi, dommer og bøddel, man har gjort sig selv upopulær og ringeagtet blandt normalfornuftige folk, og man har endnu engang bevist at folk emd kameraer kan ødelægge mere end de gavner, for det ER faktisk realiteten, og historier fra tidligere HAR vist at det altså ikke er altid at der faktisk er hold i anklagerne... Ikek desto mindre er stemningen og hetzen allerede startet, og foreningen, berettiget eller ej (oftest det sidste) godt og grundigt kørt i sænk.

Facebook, youtube, og sensationsmedier kan gavne.... desværre bruges de oftest til det modsatte, sikkert med en anden hensigt, men hensigt og realiteter er sjældent det samme.

Indgår man en dialog istedet, så er folk som regel meget mere lydhøre, end hvis man turer frem som du foreslår. Og er man så vidt, så kan man rent faktisk ændre noget.

Dermed ikke sagt at der ikke er hold i dén her sag... Men husk på den ene træner i en jagthundeforening der blev optaget på film.... Det ødelagde det lige for alle jagthundeforeninger i en lang periode. Og rygtet hænger stadig ved.
    Og så viste det sig jo også at der ikke var helt så meget hold i tingene som hetzen på medier og fora (også hér) lagde op til...

• #43   26. okt 2014 Footroot - derfor vælger jeg netop også at undlade navne på både forening og træner...
    Jeg havde behov for at komme af med galden. Og der er HG jo et udemærket sted, da vi er så mange hundetosser samlet smiley
    Jeg forventer ingen hetz eller lign..
    Og gør selv, hvad jeg mener der bør gøres... Klager over hans hoved smiley

Desuden... oplysning er fint... HVIS nu der sidder en ny hundeejer, der er så uheldig, at være rendt ind i en træner som ham, og læser med her, kan det være at de får øjnene op for, at der er noget galt i den form for træning... smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#44   26. okt 2014 absolut. Jeg har ikke indtryk af at vi er uenige T. smiley

• #45   26. okt 2014 er den pågældende hundeskole på Facebook, så besøg den der, og giv din undring og forvent et svar.

• #46   27. okt 2014 Det er de desværre ikke Doggymom ....
    men har fundet en mail adresse, hvor vi kan henvende os smiley

• #47   27. okt 2014 Så er der sendt en klage afsted, og så håber vi at foreningen handler på henvendelsen...
    Vi håber i det mindste på noget respons fra dem.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #48   28. okt 2014 Selvfølgelig kan man oplyse om hvem der er tale om. Hvis man vælger at være træner må man også stå til mål for sine handlinger. Kan man ikke det skal man finde noget andet at lave.

Har godt nok ondt af de hunde det går ud over og de folk der i bedste mening tager deres hunde med til træning. De lærer de her ting og tror det er vejen frem. Håber det bliver stoppet.

En anden ting er at vi snart vil hører nyt om det nye medlem af familien. Lever hunden op til dine forventninger?

• #49   28. okt 2014 Jeg håber også at han bliver stoppet.... Nu må vi se om vi får respons på vores henvendelse...

Ih.... Du spørger til Djævlens yngel??
    Ha ha smiley
    Ja hun lever til fulde op til mine forventninger smiley Hun er en ordentlig mundfuld, der lige er blevet teenager smiley
    Men hun er en drøm, at arbejde med, og et livsstykke uden lige smiley
    Har ikke et sekund fortrudt vores valg... smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #50   29. okt 2014 Lyder som liv og glade dage smiley

Kommentér på:
Når man ser noget man ikke bryder sig om.....

Annonce