{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om DKK {{forumTopicSubject}}

Når jeg engang skal have hund, vil jeg gerne være medlem af DKK. Jeg vil også købe fra en DKK-opdrætter, med mindre det bliver en internathund.

Jeg har blot lige nogle spørgsmål:

- Hvis man er medlem af DKK, vil man så også kunne komme ind i specialklubberne, eller skal man også betale for dette? Tænker på f.eks. schæfer. Der er scæferhundeklubben, som er tilknyttet DKK, skal man så først betale medlemskab til DKK og så derefter specialklubben?

- Hvis ja til overstående: Kan man så betale for specialklubben og være medlem der, UDEN at være medlem af DKK? Hvilke ulemper vil dette medføre?

- Kan man melde sig ind i DKK, inden man får/vælger hvalp, så man kan tjekke hundeweb?

- Hvillke fordele kommer ved, at være medlem af DKK og specialklubben, som passer til ens race? (Ud over avlskriterierne for opdrætterne og adgang til hundeweb)

- Kan man deltage i nogle af DKK's "programmer" eller træning, uden at have købt gennem en DKK opdrætter?

- Kan man deltage i specialklubbernes programmer eller træning, hvis ens hund ikke har tavle?

Jeg håber I kan hjælpe mig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om DKK
  • #1   11. dec 2014 du kan i hvert fald sagtens være medlem af DKK selv om du ikke har hund

  • #2   11. dec 2014 - Hvis man er medlem af DKK, vil man så også kunne komme ind i specialklubberne, eller skal man også betale for dette? Tænker på f.eks. schæfer. Der er scæferhundeklubben, som er tilknyttet DKK, skal man så først betale medlemskab til DKK og så derefter specialklubben?

    det er forskellige klubber, så du er ikke automatisk medlem af specialklubben, blot fordi du er af DKK

    - Hvis ja til overstående: Kan man så betale for specialklubben og være medlem der, UDEN at være medlem af DKK? Hvilke ulemper vil dette medføre?

    Det kan du sagtens

    - Kan man melde sig ind i DKK, inden man får/vælger hvalp, så man kan tjekke hundeweb?

    Sagtens -det er jo netop en fordel at være medlem inden, så man kan bruge hundeweb til at vælge hvalp

    - Hvillke fordele kommer ved, at være medlem af DKK og specialklubben, som passer til ens race? (Ud over avlskriterierne for opdrætterne og adgang til hundeweb)

    Medlemsskab i DKK, giver adgang til hundeweb samt prøver, træning mm. Medlemsskab i specialklubben giver dig adgang til specialklubbens arrangementer. F.eks. holder Islandsk fårehundeklub sommertræf, gåture mm kun for islændere.
    Du får indflydelse på racen, enten ved selv at deltage aktivt i f.eks. udvalg og bestyrelse (der skal man jo så liiiige vælges ;)) eller ved at bruge din stemme til generalforsamlinger o.l.

    - Kan man deltage i nogle af DKK's "programmer" eller træning, uden at have købt gennem en DKK opdrætter?

    Det kan man godt ja. Alle kan gå til DKK-træning, man skal blot meldes ind i DKK (det går normalt automatisk ved tilmelding til træning). Du kan osse deltage i konkurrencer, men ikke komme på landsholdet hvis i skulle gå hen og blive SÅ gode.

    - Kan man deltage i specialklubbernes programmer eller træning, hvis ens hund ikke har tavle?

    Afhænger vidst af specialklubben. Så vidt jeg ved kan man i schæferhundeklubben godt træne med en blandingshund/tavleløs (men kunne forestille mig at der er begrænsninger i forbindelse med prøver)
    I andre klubber kan man hverken deltage i træning eller prøver. Så der må du vidst forhøre dig i den klub der er relevant for dig


  • #3   11. dec 2014 Det koster penge at være med i DKK, og det koster penge at være medlem af en specialklub (uanset om man er medlem af DKK). Jeg tror sagtens at du kan være medlem af specialklubben uden at være medlem af DKK. Ulempen er, at du ikke ville kunne bruge DKKs tilbud til f.eks. træning og udstillinger, samt at du ikke får deres skønne medlemsblad "Hunden".

    Du kan sagtens melde dig ind i DKK inden du får hvalp. Der er en del medlemmer som ikke har eller får hund, men som bare har interessen for hunde og derfor vil være "en del af fællesskabet".

    Fordele ved at være med i DKK er at du kan deltage i DKKs udstillinger og stævner. Desuden tilbyder DKK hundetræning i alverdens former som også er betinget af medlemsskab af DKK. Desuden modtager man DKKs blad "hunden".

    Specialklubben afholder også en masse arrangementer og disse er mere racespecifikke.

    Man skal altså være medlem af DKK for at gå til træning.


  • #4   11. dec 2014 Man kan da godt udstille i DKK uden at være medlem? Det kunne man i hvert fald da jeg udstillede reiki i sin tid -jeg var kun medlem af specialklubben.



  • #5   11. dec 2014 Du skal bare have en hund med DKK stamtavle for at udstille, man behøver ikke at være medlem.

    Og du kan også være medlem af en specialklub uden at være medlem af DKK, men det er korrekt at begge dele koster.


  • #6   11. dec 2014 Vil man kunne deltage i specialklubben træning (hvis man er medlem af specialklubben) uden at være medlem af DKK?

  • #7   11. dec 2014 Ja

  • #8   11. dec 2014 Ja, men det er ikke alle specialklubberne der tilbyder træning

  • #9   11. dec 2014 Selvom specialklubberne hører under DKK, er de selvstændige foreninger. SÅ medlemsskab af specialklubberne giver adgang til alt det der foregår der, og medlemsskab af DKK giver adgang til alt i DKK.
    Der kræves ikke medlemsskab af den ene forening for at deltage i den anden


Kommentér på:
Spørgsmål om DKK

Annonce