{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Kan man underrette nogen? {{forumTopicSubject}}

Vi bor i et dejligt lejlighedskompleks, med søde naboer og en masse dejlige hunde... pånær én familie!!

De har en Amstaff, som de har kørt helt i sænk, og jeg vil endelig gerne vide om man kan kontakte nogen, som kan komme at hente hunden og sætte en ende på dens, som jeg ser det, kæmpe lidelser.

Hunden, som ALTID bærer mundkurv og er i snor, er fuldstændig 'tosset' - og det overrasker mig virkelig ikke - men jeg er simpelthen så utryg ved den, når vi møder den. Der knytter sig en lidt lang historie til, så håber nogen gider læse med smiley

Da vi fik lille Bodil i sommer, sad vi tit ude i vores gård med hende. Tilfældigvis ligger det græsareal vi sad på lige ude foran deres lejlighed og vi hørte tit råben og skrigen derinde fra ad både hunde, børn og mellem voksne. Der bliver truet med både tæsk og verbale lussinger flyver rundt. Meget ubehageligt at overhøre.

Nogle naboer får så også en hvalp og vi falder naturligt i snak med dem. De fortæller os, at dem der bor derinde har to hunde, end DSG og en de betegner som 'kamphund'. De fortæller også, at ejerne, når de kommer ud på gaden med hunden, ofte råber at andre med hunde skal skynde sig væk, fordi deres 'kamphund' ikke kan med andre hunde (hvilket man må sige er det eneste signal fra hunden, de faktisk har fået fat i!!). Desuden fortæller de os, at 'kamphunden' har gjort en anden hund på vejen blind samt brækket et ben på en tredje. Jeg bliver meget urolig, men vi taler om det og prøver at huske på, at det jo sagtens bare kan være nabosladder og at vi ikke vil være bange, før vi har set noget selv... og det har vi så nu!

Ind i mellem, når vi bare går forbi med Bodil ude foran deres vindue, hopper amstaffen op ad vinduet og gør helt uhæmmet og ja, ligner faktisk en der har lyst knuse ruden og slå os ihjel...

Hvis vi går, helt fredeligt med Bodil på gaden, og de kommer ud SPRINGER den her kæmpe Amstaff ud i HELT strakt snor, knurrer, gør fuldstændig uhæmmet og forsøger at komme hen til os. Ejeren kan næsten ikke holde hunden og nogen gange sætter de deres 12-13-årige datter til at lufte den?!?! Jeg mener, jeg er 22 og jeg ville ikke kunne holde den tilbage i snor!

Hvis det er manden, som går med deres hunde, råber og skriger han i langt over 100 meter før man møder dem at vi skal 'gå over på den anden side af gaden!!!!'. Bodil er meget utryg ved disse situationer - og hvem kan klandre hende - jeg er jo også ved at skide i bukserne! smiley

Her for nogle dage siden, møder vi så hundene, som datteren skal til at lufte, og moderen, som går hen i mod Bodil og mig. Da datteren og hundene drejer om et hjørne og ikke længere skaber sig, siger jeg noget i stil med "han er da godt nok sur i dag!" til moderen med et glimt i øjet. Hun tager det rigtig pænt og smiler/griner og vi falder i snak. Det skulle jeg aldrig ha' gjort, for der fik jeg jo nok svaret på, hvorfor denne her hund er som den er: hun siger, at den, når den opfører sig sådan, jo ikke kan komme ud, og at de derfor kun giver den -hold fast - 3 små tisseture OM DAGEN! Desuden siger hun også, at hunden, siden hun fik den, har været bange for alt undtagen hende. Vi taler lidt om, at han da ikke har det godt og hun siger "nej, men jeg kan bare ikke få mig selv til at aflive sådan en god hund". Jeg studser lidt over hvad det er for en 'god hund' hun mener, men siger selvfølgelig ikke noget. Vi går hvert til sit.... og så begynder min hjerne at snurre!

Jeg tror virkelig den hund har det elendigt - kan nogen be/afkræfte? Jeg ved ikke sygt meget om hvad hunde kan 'leve med', men han virker til at ha' det rigtig skidt.

Og, hvis der er enighed: er der slet ingen instanser man kan kontakte? Om ikke andet så fordi det er PISSE ubehageligt at gå på gaden, når en tøs på 12 år går tur med en mega hund, som tilmed ligner den vil slå både mig, min kæreste og vores hund ihjel hvis den fik chancen.
Tænk hvis hunden slipper fri fra hendes greb? (Hun bliver tit sat til at gå med begge deres hunde!) Jo, jo, den har mundkurv på, men hvis den hopper på mig eller Bodil, tror jeg stadig ikke det ville være specielt rart. Jeg er faktisk, som det er nu, altid bange for at møde dem og det er ret ubehageligt eftersom deres opgang er like 30 meter fra vores.

Jeg har overvejet om man kan melde dem for ikke at opretholde ro og orden på offentlig vej, men jeg tror ikke man får meget ud af det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man underrette nogen?
  • #1   20. dec 2014 Så længe de tager de nødvendige forholdsregler og overholder loven, og det gør de jo med snor og mundkurv, så er det helt op til dem selv om de vil beholde eller aflive.

    Jeg er da ganske sikker på hunden ikke har det godt, men du kan altså ikke tvinge folk til at aflive deres hund, når de ikke gør noget ulovligt ved/med den.

    Skulle du falde i snak med hende en anden gang, kan du jo på en pæn måde nævne at det heller ikke kan være rart for hunden at have det sådan, men derudover er det altså naboens afgørelse hvad der skal ske med den


  • #2   20. dec 2014 Helt enig med Michelle

  • #3   20. dec 2014 Enig med de andre Men jeg kan godt forstå du har det dårligt med det Godt det ikke er mig der bor der ,så havde jeg nok luftet mine, ved at ta dem i bilen ,og køre en helt anden sted, for at lufte dem.jeg ville være pisse bange, hver gang jeg gik ud af døren med mine hunde
    Jeg ville ta en snak med hende konen ,og fortælle det hele som du tænker og føler omkring deres hund Bare så hun ved ,at hunden gør andre meget utrygge smiley


  • #4   20. dec 2014 Du ved jo ikke hvordan hunden er i egne omgivelser.
    Det kan jo være den skønneste hund indedørs *S*


    At hun lufter den i snor og mundkurv, det er jo lovkrav, så hatten af for dem, at de i det mindste overholder loven smiley


  • #5   20. dec 2014 Sådan som du beskriver det, så lyder det ikke som et godt hundeliv.
    Jeg bliver lidt irriteret (på dine vegne) at der bliver råbt, at I skal gå over på den anden side af gaden, når manden kommer med amstaffen.... det burde da være ham, der går over på den anden side af gaden.

    Som andre skriver, så gør de ikke noget ulovligt, så at melde dem tror jeg ikke, du får noget ud af.

    Hunde kan godt leve med meget lidt aktivering, altså forstået på den måde, at de ikke dør af ikke at lave noget, om det så er et godt hundeliv kan diskuteres.



Kommentér på:
Kan man underrette nogen?

Annonce