{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Hvad skal vi forvente? (nytår) {{forumTopicSubject}}

Vores hund / mine forældres hund har ikke oplevet nytår før. Der har de sidste 2-3 uger været fyret fyrværkeri af, på forskellige tidspunkter.

Første gang løb han ind og gemte sig under sengen. Efter omkring 1 uges tid, begyndte han at gø og knurre af det i stedet og nu er vi kommet til det punkt, hvor der nogle gange kommer et vuf, men ellers er han stille.

Vi har under hele forløbet bare ladet som ingenting og gjort som vi plejer, også når der kommer fyrværkeri.
Jeg synes det er en positiv udvikling - men i aften går det jo noget mere vildt for sig: mit spørgsmål lyder på, hvad tror I vi skal forvente af ham, med den udvikling han har lavet?

Vi sørger selvfølgelig for at han bliver luftet osv. inden det går i gang. Det bedste ville jo være, hvis han kunne lære at være ligeglad med det. smiley

- Hilsen Mickey og hans familie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal vi forvente? (nytår)
  • #1   31. dec 2014 Forhåbentlig er han blevet mere tryg ved det eftersom at i har handlet helt rigtigt i situationerne, altså ved at tage det roligt og lade som ingenting.

    Når kl. er ved at slå 12, så sørg for at han er et sted hvor man ikke kan fornemme lysglimtene. Spil noget musik og giv ham evt. noget godt at tykke på.

    HVIS han begynder at virke lidt angst eller bare en smule urolig. Så bare opfør jer som i har gjort hidtil og vis at det er ganske normalt smiley

    Min reagerer næsten kun kl. 12 og de minutter frem der er gang på himlen. Jeg ved han stresser en smule og gider absolut ikke at spise. Jeg spiller musik, går lidt rundt og synger og lader som om det er en helt normal tirsdag.


  • #2   31. dec 2014 Hehe, nu er det onsdag, men det vil jeg huske. smiley

    Jeg regner også med, at vi trækker gardinerne for og spiller noget musik. Så håber vi, at han kan lære, at det ikke er farligt. smiley


  • #3   31. dec 2014 Her hjemme gør vi det at vi aktiverere hundene godt og grundigt.. to lange gåture, gerne i hundeskove smiley
    Så får de lidt fodersøg i haven og endnu en gåtur (hvis det er muligt ) hen på aftenen og så får de meget sent aftensmad.. omkring kl 24, får de et godt og lækkert kødben smiley (rigtigkødben, i dag er det kalveben ) smiley
    Herefter snorksover de, de orker ikke at koncentrerer sig omkring brag og lysglimt smiley


  • #4   31. dec 2014 Haha, det var vist en mindre detalje smiley

    Jeg har ikke helt styr på dagene når jeg holder ferie


  • #6   31. dec 2014 Ulla: Nej, det er han desværre ikke blevet. smiley

Kommentér på:
Hvad skal vi forvente? (nytår)

Annonce