{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Bodil siger sjove lyde! :-) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Bodil er begyndt at sige nogle underlige lyde ind i mellem, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor - altså hvad de kommer af. Det virker slet ikke farligt og hun er slet ikke mærket af det, så jeg er ikke bekymret, bare nysgerrig. smiley

Hun er jo fansk bulldog, så der kan vel være mange anatomiske forklaringer, også nogle jeg ikke ved særligt meget om eller har hørt om før. smiley

Hvis man skal forklare lyden, kommer den inde fra svælget, jeg synes det lyder som om den opstår i ganen på hende. Og så lyder det lidt som om hun har stoppet næse og besvær med at trække vejret - eller som hvis I prøver at åbne munden og trække vejret ind gennem næsen (altså så luften kommer fra munden op i næsen (ej det er svært at forklare!!) ha ha smiley

Som regel er det kun 1 eller 2 åndedrag, hvor lyden kommer, men vi har også prøvet 1 gang, at det nærmest var et anfald. (sådan 4-5 gange lige efter hinanden!)

Jeg har læst om reverse sneezing, men synes ikke umiddelbart det lyder, som de beskrivelser jeg har fundet af det - men det kan vel også lyde på mange måder...

Det er nok vigtigt at sige, at hun ellers SLET ikke lyder, som kortsnudede racer ellers kan lyde, ifb. alm. vejrtrækning, heller ikke når hun sover/er forpustet.
Hun har HELT alm. vejrtrækning, som ikke larmer mere end vores egen. Self. kan hun snorke ind i mellem når hun lige ligger på en bestemt måde og sover - men hun døjer bestemt ikke med besværet vejrtrækning generelt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bodil siger sjove lyde! :-)
Kommentér på:
Bodil siger sjove lyde! :-)

Annonce