{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Tilmeldt:
28. dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Hund og killing sammen {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Jack Russell Terrier, der lige er fyldt 1 år. Efter megen overvejelse har jeg besluttet, at jeg gerne vil have en kattekilling - jeg skal ud og se på en imorgen for første gang.

Hvad er folks erfaringer med kat og hund sammen, hvad skal jeg være obs på og har I nogle gode råd til mig? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og killing sammen
  • #2   28. jul 2015 det jeg har hørt, er at det har den største mulighed for at gå godt hvis katten er i hjemmet først ... er hunden ikke vant til kat så tror jeg ikke der er de store chancer for den i en alder af 1 år vil undlade at jage katten, og det vil kunne gå grueligt galt...

  • #4   28. jul 2015 Hvordan reagerer hunden på katte i al almindelighed?
    En JR er en jagthund, og de fleste har et stort jagtinstinkt.

    Jeg har sammenført killing med hunde der aldrig har boet med kat, og især den ene (terrier) ville jagte dem til evighed hvis han fik chancen
    Jeg valgte dog en racekat, en ragdoll, som er store rolige katte, turde ikke en vims lille en.

    For terrierens vedkommende, befandt han sig i snor i godt 14 dage, lang line og 100% opmærksomhed hele tiden.
    Ros og guf når han var rolig og sød, og et NEJ/afledning, når han mente katten skulle pelses.
    Og de var aldrig alene de første måneder, efter snoren kom af.
    De blev rigtig gode venner faktisk, og siden har vi fået flere (store) katte til huset uden de store problemer.

    Men det kræver en seriøs overvejelser og om man kender sin hund, om der er overskud til det, HVIS det ikke går som i eventyrene smiley


  • #6   28. jul 2015 Tak for jeres kommentarer smiley

    Min hund er en lidt atypisk terrier. Hun har aldrig jagtet katte, hun vil bare gerne snakke med dem. Der er mange, der har katte her hvor vi bor.

    Katten bliver selvfølgelig neutraliseret. smiley


  • #7   28. jul 2015 Det nemmeste ville være, hvis du fik en killing som er vant til hunde.
    Når killingen er vant til hunde, vil den ikke rende sin vej og derved vil hundens jagtinstinkt ikke blive vækket på samme måde som hvis katten render sin vej, sprutter og hvæser. smiley


  • #8   28. jul 2015 @ Anni: den killing som jeg skal have kommer fra et hus med hund smiley

Kommentér på:
Hund og killing sammen

Annonce