{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Hvor hyppigt skal en hvalp have afføring? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Mig og min kæreste var så heldige at få en dejlig hvalp i fredags. Det hele var fint, hun lærte hurtigt at døren var den man helst skulle nå ud af inden hun tisser/skider.

Til at starte med både tissede og sked hun helt vildt meget.

Men idag har hun kun skidt i nat ved en 1-tiden og så igen ca 9.30 - ellers har hun ikke skidt.. Og det skal lige siges at der var en lille smule blod med sidste "portion".

Hun har ikke haft en anderledes opførsel idag.. Men vi er lidt småbekymrede.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor hyppigt skal en hvalp have afføring?
  • #2   31. jan 2016 I har haft hunden i to døgn?

    Jeg ville tale med avler.. hvad med de andre hvalpe.. havde jeres tynd mave da I hentede den osv.

    Dyrlæge i morgen, hvis der ikke er bedring.


  • #4   31. jan 2016 min hvalp havde det samme en dag.. jeg ringede til dyrlægen og hun sagde jeg skulle se an til næste portion. der var ingenting smiley
    er i gået over til noget andet foder end det hun har fået fra opdrætter?
    jeg synes i lige skal ringe og forhøre jer hos dyrlægen, det koster gratis smiley


  • #5   31. jan 2016 Ja vi har haft hende i lidt over 2 døgn.
    Vi fik hende fra dyreværnet, og de nævner jo alle de problemer de har oplevet med hvalpen.
    Hun får samme foder som hun gjorde der - med de andre hvalpe ved vi derfor ikke..

    Men ja vi tænker også dyrlægen imorgen, hvis ikke der kommer noget senere..


  • #8   31. jan 2016 Det var ikke meget blod der kom ud, men vi havde selvfølgelig ikke regnet med det..

    Hendes foder burde ikke fejle noget, da hun fik det samme på internatet.
    Hun er ikke en hvalp der spiser ekstremt meget, men hun er en stor hvalp - så vi går ud fra at det er nogle lidt store portioner hun får. (Hun spiser ikke det hele, men spiser når hun er sulten)

    Hun har ikke fået andet end sit foder og nogle bittesmå kornfrie godbidder.


  • #10   31. jan 2016 Det var en lille smule mere "blødt" end normalt. Vi er ikke helt enige om om der også var lidt slim med..

  • #12   31. jan 2016 Normalt ville jeg sige antal fodringer = antal fast afføring.
    Så med en lille vaps er det 3-4 gange om dagen.
    Blod ville jeg tage mere seriøst, især hvis der også er tynd afføring og puds i.
    Jeg ville være nervøs for infektioner. Du kan evt. Tage en afføringsprøve med til dyrlægen.


  • #13   31. jan 2016 Nu hvor der var blod i afføringen, så ville jeg nok mene at det var bedst at søge dyrelæge, hvis der ikke er nogen forbedring inden for det næste døgns tid ? I starten sked min hvalp også hele tiden. Jeg tror det var fordi den lige skulle vende sig til sit nye foder (har i skiftet dens kost, eller får den det samme som hos avleren?) Men ellers vil jeg mene at 3-4 gange om dagen er normalt ?

  • #14   31. jan 2016 Tusind tak for alle jeres svar! Nala har nu haft afføring 2 gange siden jeg skrev dette opslag og det har været helt almindeligt! Heldigvis!
    Nu både spiser og leger hun som før :-)!


Kommentér på:
Hvor hyppigt skal en hvalp have afføring?

Annonce