{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.797 visninger | Oprettet:

Luplau
Luplau
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Hvad med de hundeposer? ;) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Nu ser man jo desværre flere og flere hundeposer i naturen, hvilket er en virkelig ærgelig tendens, men hvad gør i selv med jeres?

Har set, at man nu kan købe nogle der bliver nedbrudt, (derfor skal de selvfølgelig ikke ligge i naturen) men kan man så lægge dem i sin kompost?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad med de hundeposer? ;)
  • #1   13. feb 2016 S K R A L D E S P A N D

• #2   13. feb 2016 Jeg bærer den indtil jeg kommer hjem og kan smide den i skraldespanden smiley Forstår heller ikke når de ligger i posen, hvorfor så overhovedet samle den op?

• #3   13. feb 2016 Her bliver de også båret hen til nærmeste offentlige skraldespand.

• #4   13. feb 2016 Nå ja, hvis jeg støder på en offentlig skraldespand så dumper jeg den dér

• #6   13. feb 2016 Går med den til jeg kommer til en skraldespand.

• #7   13. feb 2016 Smider dem ud i en skraldespand. Hvis jeg skal gå langt bliver det i den nærmeste skraldespand.

• Luplau
    Luplau Tilmeldt:
    dec 2011

#8   13. feb 2016 Nej forstår heller ikke dovenskaben i, at samle dem op med en pose også smide posen :S

Godt i smider dem i skraldespanden! Ville ønske der samtidig også var offentlige skraldespanden her i kommunen, men det kan vidst tælles på en hånd smiley

• #9   13. feb 2016 Desværre er der meget få offentlige skraldespande i min by, så jeg bærer med stolthed posen hjem til min egen skraldespand smiley

PS de nedbrydelige poser tager også meget land tid om at blive nedbrudt i naturen, så dem ville jeg bestemt ikke bruge penge på. Har haft en af dem liggende i haven siden i sommers (som et forsøg) og den er stadig intakt, måske lidt slatten, men stadig intakt smiley

• #10   13. feb 2016 Skraldespand,, lige der hvor posen med indhold høre til smiley syntes heldigvis der er mange skraldespande rundt omkring, så det er ikke så langt, jeg har sådan en pose med på tur og for det meste er Caos så sød, at kravle langt ind i buske og levere sit affald og der får det lov at blive liggende, men når det en enkelt gang eller to misser og lander på fodboldbanen eller andre steder hvor man kan træde i dem, ja så samler jeg op

• #11   13. feb 2016 Her i området er der heldigvis mange skraldespande smiley så der kommer de naturligvis i.

Fatter heller ikke det med at smide posen, så kan det jo være ligemeget med at samle op.

• #12   13. feb 2016 De ryger i skraldespanden når vi kommer hjem, med mindre der er en offentlig skraldespand. Går vi hjem ad samme rute, så kan jeg dog godt finde på at lade posen ligge og så samle den op på tilbagevejen. Det samme hvis hun sætter sig lige ved bilen hvis vi er kørt i skoven, så lader vi posen ligge ved bilen og tager den med os hjem. I dag var det dog 5 km gåtur med pose.

• Luplau
    Luplau Tilmeldt:
    dec 2011

#13   13. feb 2016 #9 godt med lidt erfaring smiley
    Så behøves der ikke smides penge den vej kan jeg hører!
    Kunne ellers være fedt, hvis det skete over nogle få uger.

• #15   13. feb 2016 Ville også gerne der var flere offentlige skraldespande. Nogle steder hvor vi bor er der et ok antal, andre steder i byen går der langt imellem og jeg hader at slæbe på poserne. Ikke decideret det at slæbe dem, men de poser der passer i prutposeholderen, er bare så tynde så man til tider kan lugte indholdet og så er det bestemt ikke fedt at gå med dem et længere stykke.

• #16   13. feb 2016 Prutter hundene af inden vi går, og vores poser fra haven ryger i skraldespanden.
    På turen ryger de i nærmeste offentlige skraldespand, eller med hjem til vores egen.

• #17   13. feb 2016 Tjae.
    Mit yndlings mærke skulle være bionedbrydeligt.
    I modsætning til andre, har jeg dog ikke tjekket deres komposteringsevne. Går ud fra at de kan komposteres.

Men tager nu posen til mig, til næste skraldespand på min rute.
    Foretrækker dette mærke fordi de faktisk flækker langs den hullede linie hvor poser skal adskilles og ikke flækker gennem selve posen, når de adskilles fra rullen.

- Hvis folk derude af mystiske grunde ikke tager posen med sig, vil jeg hellere se hundelort uden pose end efterladt i pose, da afføring omsættes hurtigt af orme og skylles i stykker af regnen. Efterladt plastik er trist.

• #18   13. feb 2016 At smide en pose i naturen kan jeg vitterligt ikke se fidusen i, så kan man jo lige så godt lade hømhømmen ligge.

Jeg slæber den med hen til nærmeste skraldespand.

Og prøver så vidt muligt at bruge dem kommunen har stilt op, da ikke alle private gider have det i deres spand

• #19   13. feb 2016 Erika - jeg bruger alm affaldsposer og har rullen i min taske.

• #20   13. feb 2016 Beltane - Jeg har bare ikke altid lommer eller anden mulighed for at have poser med og ved at de er i holderen på flexlinen, bliver de heller aldrig glemt smiley

Jeg har førhen haft poser der var bedre, men pt. vinder nemheden ved holderen altså over posernes tykkelse smiley

• #21   13. feb 2016 Hvor har du så dine nøgler? De fylder jo ikke meget sådan et par poser

• #22   13. feb 2016 Beltane - Har jeg lommer, er nøglerne der. Har jeg ikke, er de i en kæde om halsen smiley
    Det er lige så meget det med at skulle huske at have poser med på hver tur, så er det bare nemmere når de konstant er på snoren

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #23   13. feb 2016 Smider os min i den nærmeste skraldespand. Hvis jeg ved der er en offentligt på min rute så venter jeg, og smider den der.

Ellers ryger den i den nærmeste private skraldespand.

• #24   14. feb 2016 Man kan sgu da ikke rende ind til folk for at komme af med sit affald smiley
    -eller det er måske bare her skraldespande kun står ved vejen de dage hvor de tømmes...

Jeg ville i hvert fald blive træt af at have alverdens hundeejere op til døren... Og min skraldespand er min og praktisk talt altid fyldt HELT til kanten når den hentes... Så folk må altså bruge egen eller off. Når de har skrald

• #25   14. feb 2016 Jeg ville blive hidsig hvis fremmede smed deres lorteposer i min skraldespand.

Fra hundeklubben ved jeg så udmærket at de poser kan gå i stykker i skraldespanden og det er godt nok ulækkert at gøre rent efter sådan nogle...

• #26   14. feb 2016 Jeg smider mine poser i skraldespanden herhjemme, hvis ikke jeg møder en "offentlig skraldespand på vejen, og dem har vi ikke så mange af om vinteren. Om sommeren, når turisterne kommer, har vi næsten en på hvert gadehjørne, og så er det jo ingen sag smiley

• #27   14. feb 2016 Nu bor vi så langt ude at det aldrig sker, men jeg vil godt nok heller ikke have at folk lægger deres poser i vores skraldespand. Vi har rigeligt med vores egne poser.

Var der iøvrigt ikke en herinde engang med flere hunde, som havde fået at vide af renoveringsselskabet at hun havde for mange hundeposer i sin skraldespand, og at hun, så vidt jeg husker skulle aflevere, nogle af dem på genbrugspladsen i stedet for?

• #28   14. feb 2016 Nu er jeg måske sippet men jeg synes det er grænseoverskridende klamt hvis der ligger en lort fra en anden hund i min skraldespand (at den er i en tynd pose er ligegyldigt), selvom jeg i grunden ikke vil kunne se forskel. Kunne forestille mig at det er ret klamt for de folk, der slet ikke har hund/gider hunde, at der overhovedet ligger lorteposer i deres skraldespand.

• #29   14. feb 2016 Her i området er der heldigvis mange affaldsspande, både biligforeningens og ved busstoppestederne, og jeg kunne aldrig drømme om at smide en pose, hverken i naturen eller i private skraldespande. Til gengæld kan jeg godt undlade at samle op, hvis vovse vælger at skide inde i et nærmest utilgængeligt buskads, når hun render frit på brakområdet.

• #31   14. feb 2016 Birgitta -de bionedbrydelige er meget længe om at nedbryde... bare ikke helt så længe som de almindelige. Så ingen fare for at samle en lort op med en halvt nedbrudt pose smiley

• #32   14. feb 2016 Birgitta L: Jeg har en enkelt gang oplevet at en rulle blev opløst mens jeg havde den, men heldigvis IKKE mens jeg var ved at samle op... den smuldrede i tusinde stykker så snart jeg rørte ved den, så det opdagede jeg med det samme jeg ville hive en pose af rullen.

Og ja... en pose i alle de år jeg har haft hund. Det er til at overkomme. smiley

• #34   14. feb 2016 Jeg har en ide om at det er bedre for miljøet at bruge de bionedbrydelige. Jeg genbruger dog brugte husholdningsposer til at samle op med herhjemme. smiley

• #35   14. feb 2016 Jeg vil tusind gange hellere at en fremmed person smider chipsposer, McDonald's emballage og hunde poser ned i min skraldesæk end lader affald, især hvis det er plastik baseret, flyde rundt omkring.

Jeg samler eget skrald, og af og til andres.
    Men står en privat skraldesæk til tømning og der er plads, hvorfor ikke når jeg står på offentlig vej?

• #38   14. feb 2016 Altså hvis du kan se at den står til tømning, så er det okay efter min mening, men ellers ikke. Vores står f.eks. altid på samme sted, så her kan man ikke se om det er tømmedag eller om jeg er færdig med at fylde den inden tømning.

• #39   14. feb 2016 Jeg er blot en simpel blondine.

Jeg går bare ud fra, at når man stiller skraldebeholder frem, er det derfor.

Jeg går ikke ind til folks bagdør for at lede efter skraldespanden.
    Men det er der vel ingen der gør?

• #40   14. feb 2016 Kender ingen der stiller skraldespanden frem så andre kan bruge den

• #42   14. feb 2016 Jeg kunne ikke drømme om at bruge en privat skraldespand, med mindre den bar det mærke Birgitta linker til. - Heller ikke når den er sat ud til vejen til tømning ville jeg dumpe lorteposen deri, uden at have spurgt om lov.

• #43   14. feb 2016 Helene -men det er jo ikke et valg mellem om du skal smide posen på gaden eller i en fremmeds skraldespand. Det er et valg mellem om du skal smide den i en fremmeds skraldespand eller tage den med hjem til din egen. Eller det burde det være.

Jeg vil gerne slå et slag for flere offentlige skraldespande -her hvor jeg bor, er der ikke engang en skraldespand ved hundeskoven... det burde da ellers være et meget oplagt sted at have sådan en... istedet ligger der så poser og flyder både i og udenfor hundeskoven.

• #44   14. feb 2016 Hm.

Taler vi forbi hinanden?
    Jeg er ret sikker på at der er konsensus om:
    Man samler op, hvor hundens afføring er til gene.
    Den smider man i en dertil egnet skraldespand.
    Det kan være egne spande, offentlige opstillede spande.
    Personligt stammer jeg mig ikke over, at gå ned ad en gade, med spande stillet ud til gaden (antager, for at blive tømt) og lægge en møgpose der.
    Det gør jeg uden skam, da jeg ikke kan se nogen har ulempe, jeg går jo ikke ind på private område, spanden tømmes, så jeg tager ikke det sidste plads. Med videre.

Jeg synes det er uhøflig at gå ind på folks grunde, medmindre du taler med beboeren og har deres tilladelse. Så det gør jeg ikke.

• #45   14. feb 2016 Helene, det ved jeg ikke om vi gør, du skriver:
    Jeg vil tusind gange hellere at en fremmed person smider chipsposer, McDonald's emballage og hunde poser ned i min skraldesæk end lader affald, især hvis det er plastik baseret, flyde rundt omkring.

Dertil svarer jeg blot, at alternativet til en fremmeds skraldespand jo ikke er at smide affaldet i naturen, men at tage det med hjem til sig selv.

• #46   14. feb 2016 Hej Michelle.
    Vi tænker måske ens.
    På mystiske måder ER der bare slikpapir og McDonald's emballage på gaderne i min by.

Skulle nogle samle noget op, opdage mig i haven og spørge til om de må smide i min spand ville svaret forresten være ja, og de ville få ros.

• #47   14. feb 2016 Men der er den store forskel jo at de spørger først smiley
    Og så ER der altså forskel på om det er hundelort eller slikpapir -særligt om sommeren. Det lugter bare ikke fantastisk fra en skraldespand fyldt med hundelorte, og endnu mindre fantastisk er det hvis der går hul på en pose.

I øvrigt tror jeg de folk der render og smider chipsposer osv. ikke gør det fordi de ikke magter at slæbe det med, men fordi de er ligeglade... så adgang til andres skraldespande ville næppe gavne i det tilfælde. En chipspose eller et stykke slikpapir er trods alt nemt at have i lommen modsat hundelorten

• #48   14. feb 2016 Jeg kunne heller aldrig finde på at smide mine hømhøm poser i andres skraldespande.
    Jeg vil heller ikke have nogen benytter min affaldsspand! Der er dog to hundeejere, jeg har givet lov at smide i min.
    Bor et ret trafikeret sted, hvor der går rigtig mange hunde forbi hverdag og jeg kunne lige forestille mig, hvor hurtigt den ville blive fyldt op smiley Jeg har betalt et gebyr på 345,- for min container og betaler også for at få den tømt. Den er til mit affald smiley Desuden bliver den kun tømt hver 14. Dag og det er ret klamt om sommeren.....

• #49   15. feb 2016 Vil smide den i nærmeste skraldespand

• Ebbe S
    Ebbe S Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 13
    #50   15. feb 2016 Det undrer mig lidt, at så mange, uden at bruge det indvendige af ho'det, bruger poser, som er evigheder (helt bogstaveligt) om at forgå, istedet for de bionedbrydelige.
    Jeg tænker på det hver gang jeg ser nogle samle op, at det skal mine børnebørn betale for, i form af endnu mere forurening , men så får vi det selvfølgelig osse dejlig varmt herhjemme.
    Poserne jeg bruger, hedder BioBag, er 100% nedbrydelige, (lavet af Majs), og det skal retfærdigvis siges, at de kan hentes gratis ved kommunen. Hvis ikke, så havde jeg alligevel købt dem selv. Selvom man er hundeglad, så kan man altså osse tænke på miljøet.
    Og de falder altså ikke fra hinanden, når man samler op, medmindre de har ligget i solen mange måneder forinden.

Wake up people!

Mvh Ebbe

ps. Disse ryger i en af de utallige skraldespande, opsat af kommunen (Fredericia)

• #51   15. feb 2016 Fik man lige en opsang fordi man bruger almindelige hundeposer til at samle op? ..... altså hold da op så er der godt nok MEGET jeg skal ændre i mit liv hvis det er slemt

• #52   16. feb 2016 Hahahahahahahaha Ej Funke du må da virkelig til at tage dig sammen altså, selvfølgelig kan du da ikke bruge hundeposer til at samle op med, brug lige hovedet smiley smiley
    Pssst mine hundeposer har duft, af babypudder eller vanilje eller sådan noget, det er ikke en duft jeg nyder, kun når der er lort i posen, så slipper jeg nemlig for at kunne lugte det smiley Men jeg er også så fancy smiley

• #55   16. feb 2016 Ej kan man virkelig få poser med duft?? Hahaha, genial opfindelse smiley smiley

• Ebbe S
    Ebbe S Tilmeldt:
    jul 2014

#56   16. feb 2016 Jeg ved ikke om den ordning eksisterer i andre kommuner end Fredericia, men man kunne jo foreslå dem det. smiley
    Dette er som sagt Fredericia, og man henvender sig bare i Borgerservice, så får man en stak med hjem.
    Om der er GMO-fri, det melder historien ikke noget om.
    Det ser desværre lidt tyndt ud herhjemme med forhandlere. Det nærmeste jeg kan komme er disse:
    http://www.zenzo.dk/zenzo-miljo/bioposer/biobag-hundeposer

Mvh Ebbe

• Ebbe S
    Ebbe S Tilmeldt:
    jul 2014

#57   16. feb 2016 ps.
    Hvis vi regner lidt på det, så er der omkring 550.000 hunde i Danmark, ifølge Danmarks statistik. En Biobag vejer 3,2 gram, og hvis vi forudsætter, at hver hund lægger en kage to gange om dagen (bevidst sat lavt), så smider vi 1.760 kg ud om dagen, dette bli'r til 1.284,8 TONS om året.
    Så meget kan vi spare miljøet for. At der så er nogle der bli'r lidt snerpede over, at jeg gør opmærksom på dette, det er jeg kold som en jordbæris over.

Mvh Ebbe

• #58   16. feb 2016 Ikke noget jeg kan hidse mig op over, men jeg er nok i forvejen lidt samme type som dig.

Men... lige en lille sidebemærkning, så synes jeg nu ikke at to poser om dagen er lavt sat. Jeg bruger som regel en, allerhøjst to.

• #59   16. feb 2016 Jeg er meget enig, Ebbe - hvis man KAN undgå at bruge poser, så synes jeg faktisk man skal gøre det.

Hvis lorten ligger ugenert og i naturlige omgivelser, hvor der i forvejen omsættes biologisk materiale, så synes jeg det er mest miljøvenligt at lade den være der.

• #61   16. feb 2016 Ebbe, kan ikke finde en pris på hjemmesiden, ved du hvad de koster?
    jeg støtter gerne miljøet, men har et ret stramt budget, så bliver også nød til at tænke på prisen.

• #63   16. feb 2016 Ja det kunne jeg se Isabelle, det er noget dyrere end det jeg køber nu, Kan få 80 poser for 15 kr. men jeg plejer at få dem endnu billigere fordi jeg køber dem når der er tilbud, kan dog ikke huske præcis pris.

Men må se om jeg måske kunne få råd til det andet, nu kommer vi jo til at bo uden have, hvilket jo så betyder at jeg skal bruge flere poser.

Det ville dog være super dejligt, hvis jeg skulle købe dem, at de lavede dem små og ikke vildt tykke, da jeg ikke har brug for ekstra store poser som de reklamere med, jeg vil gerne bare have små poser.

• Ebbe S
    Ebbe S Tilmeldt:
    jul 2014

#64   18. feb 2016 Sært, Hvor pokker er mit indlæg fra d. 16. blevet af, meget mystisk ?
    Jeg har fået kontakt til Zenso Miljø ang. prisen på Biobag.
    En hel kasse af dem koster ca. 1.300,-kr, incl. moms, og der er 2500 poser i sådan en, dvs 50 bundter a' 50 stk. Hvis jeg køber flere, kan der blive lidt rabat, hvor meget ved jeg ikke pt.
    Hvis nogen her har et Cvr-nummer, så var det måske en idé at udvide forretningen med disse ?
    Forklaringen på den store prisforskel er, (iflg. Christine fra Zenzo), at de har samme omkostninger som "de store", men langt mindre omsætning (endnu).
    Jeg overvejede (ganske kort) at starte et lille firma selv, men må erkende, at jeg har ikke overskud til det.
    Men, hvis der er interesse for det, så er jeg villig til at indkøbe dem, og distribuere dem, selvfølgelig til kostpris.

Mvh Ebbe

Kommentér på:
Hvad med de hundeposer? ;)

Annonce