{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.675 visninger | Oprettet:

Ang. sletning af tråde... {{forumTopicSubject}}

Jeg lavede jo den famøse Marley tråd igår - og fik en del hug med på vejen.
Jeg har brede skuldre, så det kan jeg sagtens tage - jeg kan også sagtens se når jeg har lavet en bommert, hvilket jeg havde ift. sammenføringen af de to hanhunde.

Jeg har aldrig været ked af en god debat - men jeg kan saft suseme godt forstå at folk sletter trådene ind i mellem - for kors hvor kan folk være nogle kedelige fordømmende typer!

Jeg synes det er super ærgeligt at man ikke kan give et råd uden at skulle have en løftende pegefinger - og komme med en masse antagelser.

For at tage min egen situation som eksempel: De to hanhunde var lukket fra hinanden.
"Det må være et mega stressfaktor for begge hunde. Og din egen hanhund må være top stresset over at være lukket væk"
Faktum: Så snart de to hanhunde ikke kunne se hinanden, så lå de begge lige så stille uden at sige et kny. Det kan godt være at min hanhund kan være en slagsbror, men stresset, det er han ikke smiley
Det sekund Marley var ude af huset var Fellow fuldstændig normal.

Og nej, det var ikke pisse optimalt at have de to hanhunde adskilt, men hvad pokker skulle jeg gøre? Jeg var jo nødt til at forhindre de åd hinanden.

Det jeg vil frem til med dette indlæg er sådan set, at jeg GODT kan forstå at folk (og især nye medlemmer) sletter et indlæg når de spørger efter råd, når de får sådan en medfart af sådan en flok mavesure madammer - jeg har været på dette forum i en del år, så jeg ved at bølgerne kan gå højt - jeg har selv engang været en del af flokken smiley

God aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. sletning af tråde...
  • #1   28. mar 2016 Enig.

  • #2   28. mar 2016 Nu håber jeg ikke at du syntes jeg var en mavesur madamme, hvis du gør, så beklager jeg.
    Du dummede dig uden tvivl, men du valgte den rette løsning til sidst og hatten af for det smiley


  • #5   28. mar 2016 Nu som: Det var bare generelt - prøv at tjekke tråden eng gang til, dagen derpå. Mange af kommentarene var fuldstændigt unødvendige - og folk gentog sig selv, og hinanden. Og jeg sagde faktisk ret hurtigt at det var en dum situation, men det var som om at der liiiige skulle prikkes lidt mere - og endda antages ting taget ud af den blå luft smiley

  • #6   28. mar 2016 Pia: Det er fordi jeg synes at folk generelt har en enormt nedladende tone på andre - for guess what jeg ER vitterligt ikke dum!



  • #7   28. mar 2016 Lige et godt råd. Brug ikke hg til hunderelaterede problemstillinger. Der er alt for meget kællingekultur til, at håbet om et brugbart svar er realistisk.
    Hg er til: 'Hjælp, mine boller er for flade'; 'hjælp, jeg kan ikke få åbnet dåsen' eller 'hjælp, hans opførsel kom bag på mig'.
    Banaliteter og bageopskrifter. smiley :D


  • #8   28. mar 2016 Heidi, min kommentar nu er IKKE møntet på din tråd. Jeg har læst den smiley

    Ofte i de tråde hvor TS bliver tøsefornærmet og sletter er de oftes selv skyld i.... Synes ofte det er TS selv der pisker en stemning op og kalder andre brugere alverdens ting smiley Selv om de virkelig prøver at komme med gode råd og forslag.
    Det udvikler sig ofte til rød stue også ved nye brugere....
    Personligt er jeg modstander af slette-knappen, da jeg flere gange har brugt lang tid på et svar og bum så er den væk smiley


  • #9   28. mar 2016 Delvist enig.

    Jeg taler generelt, da jeg ikke har set omtalte tråd.

    Hvis man som TS læser tråden ud af synspunktet, at dem der skriver som regel har hundens/hundenes velfindende på hjertet, over ejerens, og deres kommentarer stammer derfra, så synes jeg at det er nemmere at forstå, hvorfor de er så "hårde", i deres måde at skrive på. Det er en forklaring, ikke en undskyldning :o)

    Jeg er enig i, at man kommer længst med en diplomatisk tilgang. Men hvis en TS spørger om råd, men samtidig er helt imod at tage imod disse råd samt evt. kritik ... så er dialogen dømt til at mislykkedes fra starten.

    At folk gentager hinanden er hvad det er. Mange læser kun startindlægget, og svarer ud fra dette, andre prøver med deres svar at give en ny vinkel eller lign.
    De fleste gør det med et oprigtigt håb og ønske om at trænge igennem til TS, i håbet om at denne, fremadrettet gør hvad der er bedst for hunden/hundene.

    At slette en tråd, er i mine øjne mangel på respekt og at spilde folks tid.

    Man kan i stedet gå til HA'erne og få dem til at rette tråden ind på sporet igen, og lade dem om at slette, hvad der skal slettes.


  • #10   28. mar 2016 For ikke at glemme de mavesure gamle mænd der kun er herinde for at sidde og hakke på de mavesure madammer smiley
    Puds glorien.


  • #11   28. mar 2016 Faktum på Marley situationen:

    - Hundene møder hinanden i snor på neutral grund, ser hinanden an og går tur sammen

    - De prøves lukket sammen i en aflukket have uden held.

    - I huset er de skilt ad først af et babyhegn hvor de kan se hinanden (hvilket gør at de vil slås gennem hegnet) - herefter dækkes hegnet ned så de ikke kan se hinanden og så er der ro.

    - Grunden til at jeg ikke kunne gøre noget anderledes var at Marleys familie holdt til midlertidigt i Næstved og jeg selv i Nordjylland, så der var ingen mulighed for at sammenføre hundene på andre måder - dumt ja, men det er forklaringen.

    - Jeg havde på INGEN måde regnet med at de ville elske hinanden, men havde håbet at de kunne "være sammen" adskilt af et babyhegn og så arbejde derfra - men da jeg frygtede for min søns sikkerhed så turde jeg ikke tage chancen.

    - Hundene var på INGEN måder sammen i huset (heller ikke om natten).

    - Hundene var ikke "stresset" - jo Marley var skrubforvirret og måske lidt stresset, men jeg konstaterede at det var bedre han var sammen med os da det ville stresse ham mere at være lukket væk.

    - Fellow kender jeg - han var ikke stresset. Han var bare sur.

    I tilfælde af at der skulle komme en Marley debat op her igen, så er fakta sådan smiley


  • #13   28. mar 2016 Jeg er enig i at TS også kan være en "mavesur kælling" - men i mit tilfælde indrømmede jeg faktisk at jeg havde lavet en fejl - og stadig så var folk helt ude af proportioner.

  • #14   28. mar 2016 Janni, egentlig kunne man forvente, at du ville få mange flere likes, men trunterne holder lidt igen. "Vi vil ikke vise, at vi føler os ramte" smiley smiley

    Isabelle, læs eller genlæs den omtalte tråd. Kan forårsage kvalme smiley


  • #15   28. mar 2016 Jeg læste din tråd i går men valgte ikke at kommentere. Jeg tror godt jeg kan komme med nogle lidt hurtigt dømmende kommentarer, men på den ene side så ér der altså bare mange der tager nogle åndssvage beslutninger (den typiske "jamen min hund er så sød så den skal have lov at få hvalpe") hvor jeg altså ikke har ondt af at tingene bliver sagt direkte, og på den anden side er jeg begyndt at tænke mere over, hvordan jeg formulerer mine indlæg.
    For selvom min første indskydelse ofte er at påpege hvilken åndssvag beslutning personen har taget, så prøver jeg også at tænke over hvad personen i realiteten tager mest til sig - og ofte går folk bare totalt i forsvarsposition, så jeg sluger nogle gange en kamel og prøver at skrive en lidt pænere konstruktiv kommentar end min første indskydelse, netop fordi jeg ved at TS ofte vil vælge at slette tråden (og kæft, det er træls) hvis denne ikke kan håndtere at tingene bliver sagt FOR ligeud smiley


  • #16   28. mar 2016 Jo Isabelle, det gjorde jeg til sidst. Men problemet er jo at folk egentlig ikke kom med så meget andet end at gentage sig selv og hinanden.

    Men min pointe er at folk herinde er benhårde - og når man svare folk kan man godt lige trække vejret.


  • #17   28. mar 2016 Funke: Jamen det er også reelt nok - men jeg HAVDE jo indrømmet det var en fejl - og STADIG var folk vildt fordømmende!

  • #18   28. mar 2016 Jeg synes også det var flot af dig at du indrømmede din fejl, og så bør man anerkende det og komme videre, så det var ikke ment som noget hint til din tråd (selvom jeg godt kan se, at det nok virker sådan) smiley Så må man bare prøve at overse de kommentarer man ikke kan bruge til noget

  • #20   28. mar 2016 Nu kan et enkelt billede jo fejl tolkes - det var ikke en video jeg lagde op smiley

    profilbillede
  • #21   28. mar 2016 smiley

    profilbillede
  • #23   28. mar 2016 Isabelle: Enig i at man skal sortere - og det prøver jeg også på smiley
    Og jeg er faktisk hverken sur eller ked af det der blev skrevet til mig - jeg kan sagtens klare det, jeg har jo været herinde nogle år efterhånden.

    Min pointe er sådan set bare at jeg ganske hurtigt indrømmede min egen fejl, men jeg blev faktisk alligevel "angrebet"... Indtil jeg sagde at jeg havde valgt at lade ham blive hentet - så var der kram, hvilket jeg faktisk også skrev jeg satte pris på smiley


  • #24   28. mar 2016 Men mon ikke det handler om at vi herinde, bliver mindst lige så frustreret som du selv blev? Ja jeg ved det ikke.

  • #25   28. mar 2016 Jeg kan ikke forestille mig at I var lige så frustreret over det - det var trods alt ikke jer der skulle af med hunden igen smiley

  • #26   28. mar 2016 Nej Heidi, men husk på at vi alle herinde er hundenørder og mavesur eller ej, så kan vi faktisk godt sætte os i dit sted. Den episode igår er der ingen af os der ønsker at stå i.
    Lidt ligesom når vi andre tuder over at en hund der er gået over regnbuebroen. Trods vi aldrig har mødt hunden. Men derfor kan vi sagtens sætte os i ejerens sted smiley
    Men jeg ved det som sagt ikke, jeg kan jo kun tale på egne vegne, og jeg beklager som sagt hvis du føler dig stødt over mine indlæg.
    Men fedt at du ikke slettede tråden og hatten af for at du fandt en løsning smiley


  • #27   28. mar 2016 Du som: Jeg kan sagtens se det - og TAK smiley
    Tråden bliver ikke slettet, for jeg håber at andre kan lære af det - også selvom jeg syntes at tråden kom ud af kontrol på et tidspunkt smiley


  • #28   28. mar 2016 Selv tak og lad endelig tråden stå smiley
    jeg er sikker på at andre kan lære af den og heldigvis for det da! smiley


  • #29   28. mar 2016 I will smiley

  • #32   28. mar 2016 Min holdning til debatstil er at man ikke skal skrive hvad de ikke kan sige til vedkommende IRL. Det er lettere at være hård bag skærmen, men det betyder ikke at det er ok. Jeg krummer tæerne når jeg læser hvad folk kan finde på at skrive i sociale medier. Trist udvikling!

  • #33   28. mar 2016 Jeg må desværre indrømme, at jeg er en af dem, der er fristet til at slette min profil permanent.

    Som Søren siger - Banaliteter og bageopskrifter.

    Hvis man blotter sig ved at have en politisk ukorrekt holdning, bliver man verbalt slagtet. Jeg er fx interesseret i sunde hunde, så købte en hund af sunde forældre, gennemtestede og forfædrene havde høj holdbarhed. Men fordi jeg havde købt en blanding, uha...
    Folk der har gjort en ærlig fejl eller er usikre kan også blive hakket voldsomt.

    Gud nåde og trøste folk der skriver de ikke gør / planlægger efter samme idealer som er tonegivende her.
    Ville I alle sige det samme, hvis I stod ansigt til ansigt med folk?

    Hundegalleri ville blive langt mere værdifuldt for brugerne, hvis pli og sobre formuleringer vandt frem - angreb avler modangreb og støjen fra verbale slagsmål overdøver pointer.
    Jeg mener også at kildekritik ville pynte. Og evt kildehenvisninger. Især når man udtaler sig om "den vedtagne endegyldige sandhed" - og der altså er flere måder at gøre det på!

    Jeg kunne godt tænke mig et debatforum, hvor det handlede om at lære af hinanden og turde acceptere at andre ikke er enige eller andre ikke skal tænke ens.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #34   29. mar 2016 Det er ganske enkelt ikke sandt,at man ikke kan få hjælp. Der er mange mennesker samlet et sted,der gerne deler ud af deres erfaringer.

    Brugshunde,avl,adfærd,træning,udstilling,foder mm. At man så mener,at tonen kunne være anderledes er en anden sag.


  • #35   29. mar 2016 Jeg ved ikke om det er fordi jeg har været herinde i mange år.
    Men jeg kan virkelig ikke se problemet. Seriøst.
    Folk får netop hjælp herinde, faktisk til helt utrolig mange ting. Det spænder vidt.
    Det er sjældent der oprettes et emne hvor der ingen svar kommer.
    Tonen? Jeg der har været herinde i mange år, kan skrive under på at der er MEGET roligt herinde. Faktisk næsten på grænsen til kedeligt. I forhold til førhen. DER kunne man satme sige at bølgerne gik højt. Hold da kæft.


  • #36   29. mar 2016 Jeg er enig med Max. HG er en vidensbank om hunde. Men hvis man, som trådopretter, vælger at misfortolke tingene fra starten, så går det alt. HG har, mere end 1 gang, vist sit potentiale med varme, empatiske mennesker. Og hvad der sker på andre fora kan næppe stilles HG til last.

    Jeg er en af dem der kalder en spade for en spade, om det er på HG eller i det virkelige liv.


  • #37   29. mar 2016 Måske er det fordi du ikke har haft en pause fra forummet - jeg holdt en lang pause og er så småt begyndt at bruge forummet igen fordi jeg faktisk var af den opfattelse at folk var blevet mere "voksne" - forstået på den måde at HG var blevet et mere rummeligt forum, hvor der var plads til forskelligheder.

    Faktum er bare at man ofte ser den samme gruppe af mennesker være meeeget enige med de samme mennesker - ja der kommer ofte en masse konstruktivt fra HG, men der kommer eddermame også en masse ukonstruktivt mudder...


  • #38   29. mar 2016 Det kan godt være smiley


  • #39   29. mar 2016 Men Mette jeg misfortolkede jo intet - jeg indrømmede stadig at jeg havde lavet en fejl, og alligevel så skulle jeg modtage en masse antagelser som slet ikke havde nogen virkelighed på sig.



  • #40   29. mar 2016 Heidi:

    Jeg skriver heller ikke at du misfortolkede. Det var en generel betragtning fra mig. Jeg så godt din tråd og der opstod misforståelser. Man må jo tage hvad man kan bruge fra HG og glemme resten.


  • #41   29. mar 2016 Og jeg er enig med Mette, HG forstår om nogen at holde sammen når lokummet brænder på. Det er set op til flere gange.
    På et forum med SÅ mange brugere, der må man forvente uenigheder.
    Jeg tænker som Mette, at tage hvad man kan bruge og smide resten væk.


  • #42   29. mar 2016 Det er jo rigtig fint at HG kan bruges til det - og det synes jeg er beundringsværdigt - jeg synes bare stadig at det er ligeså beundringsværdigt at debattere på en sober måde, og det er HG altså ikke altid særligt gode til smiley

  • #43   29. mar 2016 Og en tilføjelse, selvfølgelig ved jeg efter SÅ mange år herinde, hvem jeg er enig med i mange ting og hvem jeg er ret uenig med. Og ja det kan andre brugere sikkert sagtens gennemskue.
    MEN lige så enig jeg kan være med Mette i en tråd, lige så uenig kan jeg være med hende i en anden.
    Jeg ændrer ikke mening så den passer med det Mette skriver.
    HG har også lært mig mange ting. Jeg var total grøn da jeg kom herind.
    Jo jeg var da vokset op med hund, men jeg vidste ikke en brøkdel af de ting jeg ved i dag.
    HG har samtidig givet mig så mange venskaber, halvdelen af mine venner på FB, det er folk herinde fra.
    Og det opvejer tingene for mig.


  • #44   29. mar 2016 Det er da skønt at HG har været det for dig - det håber jeg da det er for mange smiley

    Også eventuelle nye brugere der skulle have lyst til at lægge vejen forbi - for det er et "oplyst" folk herinde - der ER mange der ved meget, ingen tvivl om det.
    Men der er også mange skrappe damer imellem, som gerne viser kløer ind i mellem - så synes jeg da bestemt at man lige skulle give folk en chance inden man antager forskellige ting...
    Jeg ved godt at der måske har været en del af lignende historier på HG - men jeg har altså som sagt holdt en pause fra forummet, så jeg må indrømme jeg opdaterede mig ikke lige på hvad HG mente om gadehunde inden jeg sagde ja tak til Marley. Og da jeg så stod med hårene i postkassen var HG min første tanke - og bevares jeg fik nogle råd med på vejen - og kram bagefter. Men jeg fik også nogle hug der ikke rigtigt var nødvendigt, men måske bygger på at der har været en del lignende sager, som intet har med mig at gøre, men som frustrerer resten af HG. Men det skal jo ikke gå ud over mig vel smiley


  • #45   29. mar 2016 Heidi:

    Hånden på hjertet. Har du aldrig nogensinde ladet nogle ting "køre fra dig"? Vi laver alle fejl. Igen af os er fejlfri. Men tingene bliver ind imellem ophedet, når det drejer sig om noget der betyder så meget for os som hundene gør.



  • #46   29. mar 2016 Heidi: Flot at du tager emnet op til debat. Respekt for det !!!

    Og du har en rigtig god pointe, tonen herinde er ikke altid lige rar. Men når det så er sagt, så kan vi jo alle være med til at gøre HG et fantastisk sted. For her er rigtigt mange dygtige, og fantastiske mennesker smiley Nogen kan blive bedre til at lytte, nogen kan blive bedre til at sige tingene pænt, og de fleste kan blive bedre til at tage ansvar, og påtale det, hvis tonen bliver for hård. Der skal være plads til at der ryger en finke af panden, men voksenmobning er sgu ikke ok !

    Og bare lige til orientering: Vi er flere herinde, der har gadehunde fra udlandet smiley Jeg er sådan set hamrende ligeglad med om folk er for eller imod gadehunde. Det er mit valg, og Jeg er glad for at have givet mine 3 spanske hunde et bedre liv, og det er det vigtigste for mig smiley Har tidligere haft muskelhunde, som der jo også hersker en masse fordomme imod. Jeg tænker at det er vigtigt, at der også er plads til minoriteterne herinde, hvad enten man så er til mynder, pudler, labrador, malteser, blandingshunde eller ? Så kan vi jo lære af hinandens erfaringer, og blive klogere på de emner/racer, som vi ikke har det store kendskab til selv. Det er vel hele meningen med et hunde forum ? At dele viden/erfaringer.

    Dejligt at du lader din tråd stå, måske andre kan lære noget af din erfaring ?


  • #53   29. mar 2016 Pia: Omvendt så kan jeg ikke forstå at det aldrig er de øvrige HG'er der er noget galt med, men altid TS fordi han/hun ikke kan finde ud af "sortere" - jeg har endnu til gode at møde en debattør herinde som har indrømmet at han/hun er gået over stregen.
    Ja, der skal to til tango, og TS har også sin del af skylden for at en debat læber af sporet, men omvendt så synes jeg bare ofte der er et mønster der siger at der bliver slettet tråde på HG som er løbet af sporet - og så er det oftest TS der bliver beskyldt for at være en tåbe der ikke vil høre, mens de andre kan være enige om at de ihvertfald ikke har en del af skylden.
    Så måske vi alle skulle gribe i egen barm og erkende at vi måske kunne debattere på en pænere måde ?


  • #55   29. mar 2016 Isabelle, narhj jeg tror jeg bliver her smiley
    Okay så er det bare mig der har misset den, men jeg har jo også holdt pause herinde smiley


  • #56   29. mar 2016 Laaangt oppe er der en der skriver noget a la " man skal ikke skrive noget man ikke kan sige til personen IRL "
    Jeg har pointeret det før da vi for år tilbage ofte havde "tone-tråde" , det man skriver kan man måske netop godt sige til personen IRL, for når man sidder og tænker det er det måske i en tone der for en er helt venlig og godt ment, en tone der ved møde face to face ville være understøttet af kropssprog og betoning/tryk i det talte sprog. Alt dette går jo tabt når det er på skrift, og så endda mellem mennesker der ikke kender hinanden, så man aner ikke i hvilken "tone" det er skrevet, og måske man selv kommer med en anden prægning i kommunikation, så det der skrives af en i positiv eller neutral tone, optages af en anden som nedladende og negativt.

    vi er så forskellige og kommer fra så forskellige baggrunde, uddannelse, job osv. vores prægning indenfor formuleringer og modtagelse af kommunikation er SÅ forskellig, så nogle gange skal man måske lige huske at trække vejret ind og tænke at den "tone" jeg læser dette i , er ikke nødvendigvis "tonen" det er tænkt/skrevet i .....


  • #59   29. mar 2016 @ CF .. det er også fint at være direkte, men stadig kan man være det på en måde hvor man IRL kan aflæse at selv om det direkte virker lidt hårdt så er det faktisk godt ment, fordi betoning og kropssprog er med i dialogen, hvorimod på skrift, og så fra mennesker man slet ikke kender (ikke ved hvad står for), der virker det bare hårdt.

  • #61   29. mar 2016 ja netop, og man kan sige at den "oversættelse" der er i det afsendte inden det optages af modtager, den har det afsendte jo også været igennem i afsender i formuleringsfasen.

    og så vil jeg mene at der inden i cirkelen rent faktisk er mange flere faktorer det bearbejder kommunikationen.


  • #63   29. mar 2016 Klart, dagsformen har meget at sige smiley

  • #65   29. mar 2016 Jeg mener blot at begge parter er ansvarlige for en god og sober debat. Det handler ikke udelukkende om modtagers følelser og tanker den pågældende dag. Afsender har også et ansvar.

    Jeg har personligt ikke noget behov for at blive strøget med hårene - men jeg forventer at man svarer på en ordentlig måde. Man kan sagtens komme ud med et budskab uden at være nedladende...


  • #67   29. mar 2016 @ CF ... det har jeg bestemt heller ikke skrevet at man skal, altså ligge bånd på sig selv .... har blot faktisk på anden måde end det du skrevet, beskrevet at folk er forskellige, og det skal en Ts lige have i baghovedet når man læser de kommentarer ens tråd får.

    faktisk lige det du selv beskriver her " Det er jo kun negativt, hvis ts har det dårligt med sig selv og tillægger ordene en masse betydning, som afsenderen ikke har givet dem. " smiley

    så jeg tror faktisk vi er helt enige ... nogle afsendere gider så måske tænke lidt mere over deres formuleringer end andre, og fred være med det, men som du skriver det er ikke afsenderes ansvar, og det kan det jo ikke være da vi ikke aner hvilke faktorer modtagers "oversættelse" består af ....

    mht. tråde af børn, der er jeg helt sikkert meget værre end dig, jeg gider nemlig ikke gå i børnehøjde, har den holdning er man gammel nok til at være her så må man være her på lige vilkår (er tilhænger af et alderskrav), og så gider jeg ikke opdrage på andre folks børn, så jeg holder mig i 99% af tilfældene helt ude af tråde hvor jeg opdager det er børn der er tråd starter.

    Nu vil jeg tage mig sammen og gå med tøserne smiley



  • #69   29. mar 2016 Heidi, du burde efterhånden vide, at en del hg'ere altid er garant for afliring af en slags udenadsindlært lirumlarum. Alle disse lyksaligheder bliver så gentaget af yderligere en flok, der lige vil vise, at de også kan hg-dogmerne på rygmarven.
    Endnu en gang er jeg i et dilemma. Jeg synes, at det er synd for ts, men samtidigt er det bragende god underholdning, når man ikke har tv. smiley :D smiley


  • #70   29. mar 2016 Heidi: Det ses desværre på rigtig mange sociale medier at personer bliver grebet af en stemning og også lige synes, at de skal skrive den samme ting, som lige er blevet skrevet 25 gange - uanset om det er en korrekt betragtning eller ej ogg uanset om tonen er så meget mere fordømmende eller nedladende end man nogensinde ville acceptere hvis man stod ansigt til ansigt med den person, man diskuterer med.

    Visse mennesker får sådan en dejlig varm følelse indeni af at være en del af en gruppe, der kan påpege at andre gør noget forkert. Jeg gætter på det er den samme mentalitet, der regerer, når folk griner af dumme/grimme/talentløse mennesker i tv - og glemmer at der jo er et menneske bag. Når det er rigtig slemt er det ganske rigtigt decideret mobning.

    Og ja, ofte er TS medvirkende til tonen, absolut, men det går altså begge veje. Hvis man kan se at TS ikke er modtagelig for input, så hjælper det nok ikke at svine personen til. Og hvis man kan se at der er en masse personener, der kommer med spydige kommentarer (der er skrevet flere gange før) uden i øvrigt at bidrage med noget konstruktivt, så filtrer det fra. Det er ganske givet ikke den slags mennesker, man ville spørge til råds i den virkelige verden alligevel. smiley


  • #74   29. mar 2016 Man bliver nødt til at tage det for hvad det er.
    En samling af passionerede hundenørder, som alle rigtig gerne vil lægge SIN nuance på debatten.

    For TS kan dette ligne gentagelse på gentagelse - sådan er det ikke for skribenterne, der gerne vil have DERES nuance med.

    Jeg tror at det, der i virkeligheden er mest overvældende netop er gentagelserne - hvis EN havde skrevet sin holdning og ingen andre havde justeret og nuanceret, så ville det slet slet ikke forekomme så massivt. Ej heller selvom det udtrykker præcis det samme.
    Men så er spørgsmålet - skal vi alle holde kæft, hvis vi er enige eller "næsten-enige".

    Debat udvikler sig netop ved at man piller ved nuancerne.

    Når ting bliver personlige, stikpillerne flyver, stråmændene får frit løb, så har debatten INGEN værdi - men det var slet ikke tilfældet i den omtalte tråd.
    Det var vist "bare" massivt?

    Man må jo gøre op med sig selv hvad man ønsker og hvad man kan leve med.
    Og hver eneste gang vi skriver må vi gå ud fra, at nogle er uenige. Måske mange.

    At dømme et forum ude på grund af det der synes jeg er at skyde langt over målet.
    Og jeg synes det er at negligere al den tid og det engagement vi hver især lægger i at svare på spørgsmål inden for de ting, vi har som interesseområde.
    Har DET da ingen værdi?


  • #75   29. mar 2016 Synes du har en meget vigtig pointe der CF, at folk herinde skal lære at skelne at det er situationen man kommenterer på, ikke personen/brugeren ..... synes ofte folk er for nærtagende, at når der beskrives en situation/dilemma og det så er det man forholder sig til, men ikke kommenterer som enig med det Ts enten har gjort eller råder i den retning Ts havde forventet (sandsynligvis ubevidst), så tager nogle folk det som en "pegen" fingre af personen selv, det kan det jo af gode grunde ikke være, da vi ikke kender hinanden (mange gør ikke) .... så man skal igen udover at kommunikation er forskellig fra person til person, huske på at det er det der beskrives/fortælles om folk skriver kommentarer udfra .... og ja jeg kan godt synes at en person i en given situation har handlet som et fjols, men det er altså ikke det samme som at sige at vedkommende er et generelt fjols .... at skrive at man ikke synes en har tænkt sig godt nok om i en given situation, er ikke det samme som at skrive at vedkommende ikke generelt er i stand til at tænke sig om ....

    Vis mig det almindelige begavede menneske ( udover Søren) der ALDRIG har dummet sig !!!


  • #77   29. mar 2016 Hanne - du har åbenbart et behov for at blive personlig, men pas nu på ikke at starte noget grimt.

    "Søren har vist to børn.....De er....Nok også... Rene ??"
    CF - tak for at bringe mine børn ind i debatten.


  • #79   29. mar 2016 @ Søren ... modtag min undskyldning, troede en der gør så flittig brug af sarkasme kunne tage en "spøg" .... det hermed noteret at den går ikke ....

  • #81   29. mar 2016 Hanne, jeg kender ikke dig og ved ikke, hvordan din form for ironi fungerer. Er du også sarkastisk i alle dine mere eller mindre fremmedfjendske indlæg i andre tråde?

  • #82   29. mar 2016 Og så var det lige NU at debatten fuldkommen mistede sin værdi....

  • #84   29. mar 2016 Enig CH. Det gør en debat lige så snart, at indlæggene bliver personlige med navns nævnelse.

  • #86   29. mar 2016 Søren, det kan nu også gøres med generaliseringer UDEN navns nævnelse...



  • #88   29. mar 2016 Ordet 'kællingekultur' var egentlig en adresseløs m/k kommentar. Jeg ser først nu, hvor mange der måtte føle, at den gjaldt netop dem.
    Øh, det var naturligvis sarkasme smiley

    PS! Jeg skal først noget kl 15.00 - bare sådan, hvis der er behov for flere rygklappere smiley


  • #90   29. mar 2016 @ Søren du har fået min undskyldning, jeg har taget fejl af dig.

    Troede helt ærligt at en der gør så ofte brug af sarkasme og ironi, kunne tage det selv....og kunne genkende det .....



  • #91   29. mar 2016 BUM der kom HG's sande ansigt frem - ikke engang en debat om sober toner kan skabe en sober debat smiley

    Fortsat god dag, folkens!


  • #93   29. mar 2016 Isabelle, jeg kan en anden definition af ordet svagpisser. Det kan være noget med uselvstændighed og leflen for andres støtte. Princippet med at altid stille sig i medvind er ikke noget, der definerer eens karakter.
    Trollekortet bliver vel det næste smiley


  • #94   29. mar 2016 Og det er så ikke en personlig sviner alene fordi der ikke er nævnt navne.....

    Man kan kalde det for det man vil, men der er ingen tvivl om, hvordan den slags virker i en debat.
    Trolling...


  • #97   29. mar 2016 Et ansigt ... og en mening.... alt efter om man har skrevet den først eller efter en anden er det, "leflen" for andres støtte, eller uselvstændighed/rygklapperi .... For guderne da forbyde at man rent faktisk er enig .... Jeg ved så at i hvert fald både du og jeg, og fx Ch, Cf og mange andre har jeg været uenig med i andre tråde, sært nok alt efter emnet .... men det bliver så ikke bemærket ...

    Og er denne "kontrovers" (kan man kalde den det) nok til at man mener tonen ikke er sober, så kan jeg såmænd godt forstå hvis man synes det er op af bakke herinde .... Uenighed, og ikke samme forståelse af tingene er ikke = ikke sober tone, det er debat hvor man er, Ja uenige ....
    Igen som skrevet, så kender man jo ikke hinanden herinde, og går derfor nogle gange også fejl af hindandens brug af sprog, gloser, talemåder og fx ironi, det var så det der skete for mig ... jeg har set gentagne brug af ironi og sarkasme, og opfattede det som gangbart, det var det så ikke, og en undskyldning på sin plads.... man lærer såmænd også hver dag !
    En ikke sober tone er efter min mening når man begynder at kalde hinanden for grimme ord, bande og svovle og true osv .....

    men igen må man jo have det i baghovedet at folks grænser er forskellige, og dem kender man så ikke, så man træder nemt ved siden af ....


  • #98   29. mar 2016 Det virker lidt som om at det er i orden at skyde med spredehagl, at bruge ord som kællinger, trunter og mavesure madammer, så længe man ikke sætter navn på.
    Men lige så snart de der spredehagl slår en bue og kommer tilbage igen, SÅ er det ikke længere sjovt.
    Det er jo som bekendt aldrig sjovt når det er en selv der står i skudlinjen.
    Som en anden skrev, så er det jo ingen der skyder, hvis ikke ønsket er at ramme.
    Vi er mange herinde der er her for at lære, vi er mange der deltager i trådene for at hjælpe, for at komme med gode råd osv.
    Men der er også nogle stykker herinde der altid sidder klar ved havelågen. Ikke for selv at komme med noget konkret hjælp i trådene, nej de sidder klar for at hakke på dem der svare i trådene og fortælle om hvor dumme brugerne herinde er.
    Alt imens sidder de selv og pudser glorien. Det virker bare lidt meningsløst når de samtidig glemmer at feje for egen dør.

    Jeg vil ikke sidde og benægte at tonen ikke kan være hård, for selvfølgelig kan den da det. Selvfølgelig er det beklageligt når det stikker totalt af, men samtidig skal vi også huske at vi er MANGE samlet på et sted og det kan nok ikke helt undgås at der kommer disse episoder.
    Jeg kan kun tale for mig selv og jeg synes at tonen og stemningen er rolig herinde, næsten på grænsen til det kedelige.
    Folk der har været her i mange år, de ved hvad jeg mener.
    Jeg elsker alt ved HG og jeg ville ikke undvære det for noget.

    Og ja, nu lavede jeg et indlæg uden at nævne navne, men det må jo gælde begge veje.



  • #99   29. mar 2016 Så er jeg tilbage. Det går jo forrygende - selv uden undertegnede. Ja, hvem ville have troet det?
    Hm, havde man tænk over den gamle talemåde 'lorten stinker, når man pirker til den', ville man nok hav haft en anelse. smiley smiley


  • #100   29. mar 2016 Og her kom da voldsomt til at stinke, da der blev pirket lidt med lidt venligt ment humor...

  • #101   29. mar 2016 Jeg synes, at der for tiden er mange problemer med kattejammer. Især hankattene hyler op for tiden. Men det er jo også den tid på året, hvor de slogdes om hunkattene. smiley

  • #102   29. mar 2016 Tak, det er næsten for alt meget. I er altså for nemme, men det skal der nok en mand til at kunne se.

  • #103   29. mar 2016 Ja, sådan kan man også gemme sig...



  • #104   29. mar 2016 Jammer jammer og jammer. smiley :D smiley

  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #105   29. mar 2016 Er jeg den eneste der undre mig over hvordan stakkels Søren endte med at skulle spørge på HG om sine flade boller? smiley

  • #112   29. mar 2016 Jeg har en bekendt herindefra. Vi mødes og taler sammen ind imellem. Pludselig siger hun: "Nu gider jeg sq ikke snakke med dig mere", hvortil jeg kun kan svare: "Jeg har ikke gidet snakke med dig længe. Jeg er bare for høflig til at sige det i modsætning til dig". Snakken er ovre. Vi går hver til sit. Ingen er sure, Sådan taler vi bare.

    Fy føj, den ville næppe gå herinde.......... Men hold op, det kunne være sjovt..... smiley


  • #114   30. mar 2016 I nogle tilfælde har jeg godt kunne forstå at folk har slettet smiley

    Men nøj det er ærgerligt når der slettes tråde, der kunne have interesse og være en hjælp for andre...

    Jeg havde "gemt" en tråd, jeg skulle have læst i aftes, når jeg havde ordentlig tid, fordi det var en tråd med massere af gode råd, som jeg håbede på også at kunne lære lidt af.
    Pist væk...

    Jeg læste kun noget af din tråd, men jeg synes da det var meget pænt skrevet, det jeg fik læst... Det er aldrig rart at finde ud af at man har lavet en brøler, men dem begår vi alle alligevel smiley


  • #115   31. mar 2016 Ingen er fejlfrie smiley

  • #116   2. apr 2016 Nu med 24.645 svar.......................................

  • #119   2. apr 2016 oplysningen

  • #120   2. apr 2016 Er du misundelig, Allan?

  • #121   4. apr 2016 Behandl andre som man selv ønsker at blive behandlet smiley

Kommentér på:
Ang. sletning af tråde...

Annonce