{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Jeg må lige have det ud af systemet. {{forumTopicSubject}}

HVORFOR ER FOLK SÅ UANSVARLIGE.
Ugh!!!

Det forventelige skete. Min genbo's hunde går udenfor hans dør uden snor - De spotter mig og Vaks, som er på vej ind, og afsted lyner de hen imod os.
Vaks flipper ud med det samme, selvom jeg holder lav profil. Jeg tager ham op, fordi han har ikke tænkt sig at blive stående bag mig, uanset hvor meget, jeg prøver.
Da hundene nærmer sig og mit første halv-råb "gå" ikke var godt nok, så tramper jeg i jorden og skråler "GÅÅÅÅÅÅ" af mine lungers kraft.
Jeg ved fandme ikke, hvad jeg havde gjort, hvis hundene ikke havde reageret på det... Den ene blev vist lidt skræmt...
Min genbo havde selvfølgelig råbt "NEEJ", og kom gående bagved i et raskt tempo, men en hund i gallop er altså pænt ligeglad og pænt meget hurtigere...

Jeg ville have snakket med ham, men efter 20 minutters "kom ned på jorden", så var han vist gået i seng.
Jeg er stadig ikke helt nede på jorden, og Vaks er stadig halvt på vagt. Han går rundt og knurrer hist og her. Han virker dog ikke til at have taget skade af det... Håber ikke, vi skal til at starte forfra nu..

Godt, så fik jeg luft... Og undgik en tudetur.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg må lige have det ud af systemet.
  • #1   1. apr 2016 Før I spørger - Nej, det er ikke første gang, og ja, han er blevet påbudt at holde dem i snor flere gange.
    Han hører bare ikke efter. Tror faktisk slet ikke, at han kan fatte, at ikke alle elsker hans hunde.


  • #3   1. apr 2016 Det er virkelig irriterende, ja... Jeg er endelig holdt op med at ryste, men shit...
    Det er altså 50+ kilo hunde, det der, og jeg skal beskytte 4 kilo spæde Vaks med mine sølle 159 cm.


  • #6   1. apr 2016 Jamen, holdt han dem i snor, så var der da sikkert ikke noget problem. Vaks er bare møg bange for løse hunde, der kommer stormende, fordi han blev angrebet for ... ja, 7-8 år siden.

    Nej, for han var ikke på vej ind. Han var heller ikke på vej ud. Han stod inde i gangen, som han rigtig ofte gør, og lader bare hundene stå ude på fortovet. Den ene af dem er ALTID løs - Min genbo er den der "Den gør ikke noget"-type.. Hver gang.
    Jeg så dem godt et stykke tid før, jeg håbede bare, at jeg kunne nå at få Vaks ind uden at han opdagede dem.

    Hvis det bare var en gang, at han har gjort det her, så er det jo en ting. Men han lærer tydeligvis ikke noget.
    Jeg har heldigvis undgået ham indtil nu, men min søster stødt på ham 3-4 gange...


  • #8   1. apr 2016 Jeg må gøre forsøget. Jeg VED, at Vaks ville bide i sådan en situation, og han VIL også blive taberen, hvis de andre ser sig sure over det. Det går for hurtigt for ham til at han kan kapere det med så store hunde. Var det en lille hund, så er det en helt anden snak, der føler han sig knap så hjælpeløs...

    Han har ikke engang en indkørsel... Bare en dør. Og det er en trafikkeret vej lige på det hjørne og ned mod os. Han har endda en indhegnet have, han kan bruge? Jeg forstår det ikke.

    Men jeg prøver at snakke med ham i morgen.. Det gør jeg. Jeg kan ikke bare se til uden at prøve.


  • #9   2. apr 2016 Øv en træls oplevelse smiley

    Lyder som en god idé at tage en alvorlig snak med naboen, og forklare ham hvor bange du og Vaks bliver. Men hvis han allerede har snore-påbud, og ikke overholder det, så kunne det jo desværre godt tyde på at han er noget svær at råbe op smiley Hvis ikke det hjælper at tale med ham, burde du anmelde ham til rette sted (går ud fra at det er politiet der har udstedt snorepåbud ?)


  • #11   2. apr 2016 Ja, ligeledes som politiet har snakket med ham om opsamling... Handelsforeningen klagede, fordi det altid lå foran deres butikker.

    Men ja. Det er en træls oplevelse, og bestemt ikke noget, jeg håber sker igen. Min søsters hunde er også begge bange for dem, og Bandit er ret skrøbelig mentalt. Sidst da den ene kom stormende mod dem gøede han uafbrudt i 3-4 timer efter de kom hjem. Den der går løs plejer at stivne og knurre - Men det var ikke den, der kom først i går, det var den yngre.


  • #13   2. apr 2016 Jeg har også tænkt mig at snakke med ham i dag.
    Og ja, det er møg irriterende. Jeg er ikke bange for hundene selv. Hvis det bare var mig, der var ude, så skidt pyt, så kunne jeg da nok have dirigeret dem stille og roligt hen igen.
    Men når man har en hysterisk hund, der gør og nærmest bliver hæs indenfor 10 sekunder af skræk, så har man bare en stor chance for, at det går galt. Jeg er temmelig sikker på, at han ville bide fra sig. Han bliver helt væk mentalt af skræk.


  • #15   2. apr 2016 Jeg fik en god snak med ham i dag, og forklarede ham hvordan vores hunde er. Han sagde at han helt klart ville være mere obs på det, og han ønsker bestemt ikke en nabokrig. Han foreslog også, at vores får lov til at møde hans hunde (som selvfølgelig vil være i snor) på hundenes vilkår. For Vaks og Monty er det nok en god ide, Bandit kan dog næppe klare det.
    Men ja, god lang snak om alt det her. Han var blevet meldt til politiet for at have hundene løse engang for længe siden. Jeg sagde også til ham, at selvom hans hunde ikke ville gøre noget, så gør det et stort indtryk på vores, at de løb hen til os. Det ville han også sikre bedre i fremtiden, så det ikke skete igen.

    Generelt føler jeg, at der er forståelse og at han er villig til at tage hensyn, så jeg er glad.


  • #17   2. apr 2016 Heldigvis kan da det ind i mellem godt betale sig at snakke roligt om tingene i stedet for med det samme at forskanse sig i et hjørne. Jeg håber, det kommer til at fungere bedre smiley

Kommentér på:
Jeg må lige have det ud af systemet.

Annonce