{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.062 visninger | Oprettet:

En hund er hvad man gør den til? {{forumTopicSubject}}

Jeg har set en del hvalpekuld. Jeg har dog aldrig set et så veltrænet kuld som dette. For de MÅ jo være trænet, eller? Det ligger jo ikke ellers til racen at være så aggressiv, vel?

https://www.facebook.com/784811771645628/videos/798164500310355/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hund er hvad man gør den til?
  • #1   19. apr 2016 Ej hva fuck sker der lige der

  • #2   19. apr 2016 Jeg så det på FB tidligere og jeg er seriøst i chok.
    Hvor mange andre racer ser I, gøre sådan der???


  • #3   19. apr 2016 De agerer bare efter hvad racen ofte bruges til. Ligesom det ligger til en retriever at gå undt med noget i munden. det ligger til mynderne at jagte ting der bevæger sig hurtigt. Det ligger til gravhundene at gå i grav,. Det ligger til DSG at tage mus og rotter...... De behøver ikke at lære disse ting (jo, finpudsning, men det grundlæggende er skabt).

  • #4   19. apr 2016 En hund er jo hvad man gør den til. BRÆK!

  • #5   19. apr 2016 smiley trænet? Not mere mishandlet

  • #6   19. apr 2016 Beltane:

    Tror du at ejer har mishandlet alle hvalpene? Det KUNNE ikke være at det ligger til racen?


  • #7   19. apr 2016 Mishandlet??

    Jeg ser snarer instinkt


  • #9   19. apr 2016 Jeg tænker de er blevet banket og/eller fodret på en måde der har gjort de opføre sig som de gør.

  • #12   19. apr 2016 Samme som Minion. Det er utrolig skræmmende.

  • #14   19. apr 2016 Nej det tvivler jeg på de hvalpe bliver

  • #15   19. apr 2016 Ja da MB, for hunde er hvad man gør dem til.

  • #16   19. apr 2016 Desuden er der INGEN racer der er farligere end andre.

  • #17   19. apr 2016 Janni:

    Husk lige at selv labrador kan bide......!! Hvem vil du helst møde med dine hunde?


  • #18   19. apr 2016 Kan ikke engang se den færdig!
    Jeg tror på, at en hund først er hund og så er den race. Men den er stadig hvad du gør den til. Man behøver ikke nurse instinkterne i racen. En pit er ikke nødvendigvis dømt til at blive en kamphund. Jeg har set ast kuld, sbt kuld, chow chow kuld der ALDRIG har opført sig sådan.

    Og Minion - skru dog lige ned for charmen. Du aner da ikke om de er blevet slået eller er blevet fodret på en måde, så de har måtte slås for maden fra begyndelsen!!


  • #19   19. apr 2016 Pyha, det ser grimt ud smiley

  • #20   19. apr 2016 En hel hær af Labber frem for EN af de der på videoen.

  • #22   19. apr 2016 HELT ærligt............ Er det så forbandet svært at indrømme at der findes hunde som er FØDT til kamp?? Kig godt efter........ Det er jo ikke en enkelt dag......... Hvalpene er fulde af hvide ar smiley

  • #23   19. apr 2016 Men den der, en hund er hvad du gør den til, lever jo i bedste velgående. Se bare herinde.

  • #25   19. apr 2016 Det der er vist nærmere Fanden selv..

  • #28   19. apr 2016 Så 1sekund og så ville jeg ikke se mere,, øv bøv puhaaaaa

  • #29   19. apr 2016 Har i set denne kommentaren?

    "Sorry but o find it hard to believe that a puppy is born with that kind of kill mentality. You can step in and correct their actions and show them that it is not acceptable. That that they were doing is not normal puppy behavior."

    Nåå jamen SÅ har vi løsningen!! Vi skal bare sige til vores hunde at det ikke er i orden smiley :) Fred i verden!


  • #30   19. apr 2016 Facebook min bare smiley

  • #31   19. apr 2016 "Sorry but o find it hard to believe that a puppy is born with that kind of kill mentality"

    Ja, gu er det svært at forstå. For hvis man fornægter genernes "magt", så lever man på en fluffy lyserød sky og ser ikke vad der rammer den dag det går galt for en selv.


  • #33   19. apr 2016 Nu spørger jeg sikkert helt vildt dumt - hvilken race skulle dette kuld være?

    Det er godt nok ikke hyggeligt at se smiley


  • #34   19. apr 2016 Pits

  • #35   19. apr 2016 3 sekunder og jeg har kvalme!! Åh den stakkels hvalp hvor den anden hvalp har dens forben i munden og rusker det. Føj smiley

    Jeg kan anbefale andre ikke at se den med lyd


  • #36   19. apr 2016 Hvorfor stopper man ikke den 'leg' som opdrætter? Det kan da ikke være fornuftigt at ens eget kuldhvalpe skader hinanden. Heller ikke selvom de skulle bruges til kamp?

  • #37   19. apr 2016 Salla: jeg har også kun set en smule af videoen og ikke med lyd - kan være jeg bare skal lade være nu smiley

  • #38   19. apr 2016 Du kan ikke stoppe dem..

  • #39   19. apr 2016 Sygt. Ret og slet sygt.

  • #40   19. apr 2016 Hold nu kæft en idiot der står bag det kamera..

    Kunne ikke se mere end et par sekunder af den..


  • #41   19. apr 2016 Jeg tog lyd af og har set lidt mere.

    De afbryder få gange ved at tage overhvalpen i nakkeskindet, men lader dem så slås igen.

    Ej men det jo sygt!


  • #42   19. apr 2016 Uden øvrig sammenligning, så er det ikke så usædvanligt at schæferhvalpe får skader af samværet med sine kuldsøskende de sidste uger inden de skal hjemmefra... Haler og ører, der er bidt af, osv...

    Og de er altså ikke natural born killers...


  • #43   19. apr 2016 Ej CH, men du ser ikke Schæferhvalpe på den voldsomme måde der. Det der er ikke bare vild leg med søskende.

  • #45   19. apr 2016 Det der er hvalpe efter præmiekamphunde, det kan der ikke være tvivl om. Og nej, det er absolut ikke en smart hund at have hos en familie et sted, hvor man kan risikere at den møder andre hunde (men der er helt sikkert ikke noget problem med mennesker, i hvert fald ikke hvis det er hunde, der skal være rigtige kamphunde). Men det der er jo ikke sådan "helt almindelige" pits opfører sig normalt. Det er hård og kold forretning hvor kun de bedste (læs, dem der ikke giver op) får lov at give generne videre. Det ville ikke undre mig om de lader dem slås for at se netop det. Men føj, hvor er det modbydeligt!! Men man skal trods alt ikke dømme alle pits ud fra den video...

  • #46   19. apr 2016 Nu som - hvordan ved vi, at det vi ser der er almindeligt?

  • #47   19. apr 2016 Apbt er meget som amstaff i temperament.

    Pitbull kan være alt muligt og er hvad svare til når folk herhjemme skriver muskelhund.


  • #49   19. apr 2016 Der er en ting, der undrer mig.
    Hvis dette var "All in" slåskamp og "de kan ikke stoppes" , hvorfor er der ingen blod?

    Nåja, rammerne er der sikkert til at kunne læres op til at forlade bidehæmning, men den er der endnu?

    Mennesker er tossede, jeg holder mig til min pleaser af en kommende jagthund.


  • #50   19. apr 2016 Jer der ikke vil have lyd på. INGEN af hvalpene piver, som "normale" hvalpe ville gøre. Der er knurren og ruskelyde. Men ingen piv. Og DET er da bekymrende......

  • #52   19. apr 2016 Hvor mange af jer har mødt kuld hvalpe af de racer som er forbudte idag?

    Det der er ikke normalt adfærd hos hvalpe.. hverken af staffen, amstaffen eller bulldoggen af de racer som er på forbudslisten..


  • #53   19. apr 2016 Jeg har engang fået overfaldet en hund. Min golden blev overfaldet af en schæferblanding. der var ingen blod. Jeg undersøgte ham grundigt. Da jeg var hjemme 5 minutter efter, begyndte det at pible frem. Jeg røg afsted til dyrlægen, som fandt 18 bidhuller i ham!!

  • #54   19. apr 2016 #52:

    Nu er dette også pitbulls.


  • #56   19. apr 2016 Puha en forfærdelig video!

    Jeg tror simpelthen ikke på hundende er født sådan, en så voldsom adfærd er ikke normal hos hvalpe! de er helt sikkert avlet til kamp uden tvivl, men de er helt sikkert også blevet trænet til det.

    En hund er i mange tilfælde hvad man gør den til og hunde som Pitbulls og Amstaf er ikke dræber hunde bare fordi de har en bestemt race. Hunden har det helt sikkert i sig at være lettere aggressiv, men som med angst kan man både gøre det værre og bedre.

    Bare fordi en Chihuahua er avlet til at gø af gæster og fremmede mennesker betyder det ikke at den gør som en sindssyg hver gang der kommer nogle på besøg, det handler i stor grad om ejer og træning af hunden.
    Det samme gør sig gældende med "kamp hunde racer" ordenlig træning og rolig miljø gør også hunden anderledes.
    Men selvfølgelig er de aggressive når de er trænet til det.


  • #59   19. apr 2016 MyLoveMyLifeMyAngel:

    Du afviser det hele? Hvad er det så for en race og hvad er det der foregår i den video?



  • #61   19. apr 2016 Anine og jer andre der nægter at det, vi ser på videoen reelt forekommer:

    Hvad er det der er så svært at forstå?


  • #64   19. apr 2016 Jeg håber sådan, at forbudslisten bliver afskaffet, og så vil jeg have mig sådan en muskelbasse som fra videoen smiley
    Min plan er at tage den med i hundeskoven, og møder vi en lidt for dominerende hund der, vil jeg lade hundene klare den selv... De skal jo lære det, de kære små smiley


  • #65   19. apr 2016 Igen - hvordan ved vi at det her er repræsentativt for noget som helst?

    Jeg har aldrig været i nærheden af et kuld pit-hvalpe, så jeg kan hverken afvise eller bekræfte.

    Hvis konklusionen er, at de er hvalpe viser hvad alle den type hunde er for nogle, så tror jeg det er det er en noget hurtig konklusion på et meget beskedent grundlag.


  • #67   19. apr 2016 minion: det er bare det samme som at sige min Chihuahua har lov til at gø i flere timer af alle fordi "det er han avlet til" bare fordi han er avlet til det betyder det ikke man ikke kan ændre på det.
    og det er jo bare lodret løgn det kan man jo

    Deres aggressive adfærd bliver jo anerkendt og rost af ejer i mange tilfælde og så giver det jo god mening at det er en aggressiv hund.



  • #69   19. apr 2016 Og nej - hunde er ikke kun, hvad man gør dem til.

    På ingen mulig måde - men de er ikke nødvendigvis kun det, man ser på en kort video af et kuld hvalpe smiley


  • #71   19. apr 2016 Minion, det første indlæg, denne sætning: " Det ligger jo ellers ikke til racen at være så aggressiv, vel?"

    Og så flere indlæg efter det.


  • #72   19. apr 2016 Minion, der findes en video med Maller eller Schæfere der hænger i bukseben og arme på ham der går ind til dem. Ved ikke om det er den du mener.

  • #74   19. apr 2016 Nu kender jeg selv personer der har haft Pits og de har aldrig været aggressive overfor mennesker eller andre hunde, og har dælme aldrig fået lov til at være det af ejer, da hvis man roser en aggressiv adfærd så vil den helt sikkert hænge ved.
    Så at sige det bare er sådan hunden er, er jo bare forkert på så mange måder, hvis man opfordre sin hund til at gø/være bange/ aggressiv så gør den/ bliver den det jo også uanset racen. Siger ikke at det ikke ligger til dem, for selvfølgelig er de mere tilbøjelig til at tage den aggressive adfærd til sig, ligeså vel som Gustav er mere tilbøjelig til at gø. Det betyder bare ikke at man ikke kan ændre på det


  • #76   19. apr 2016 Okay tror ikke jeg har set den så smiley

  • #77   19. apr 2016 Pitbull er ikke EN race, men en sammenblanding. I USA er pitbull hvad man kalder muskelhunde herhjemme.

    Amerikansk Pitbull Terrier er en race og den skal IKKE opføre sig sådan. Den skal opføre sig som en amstaff


  • #78   19. apr 2016 Det vi ser i videoen er ren ondskab! Det er ikke leg mellem søskende

    Jeg har aldrig i mit liv selvom jeg har set, mødt, opvokset med hvalpe med nogle af de racer så er det ikke noget der forekommer hos de racer der er på den danske forbudsliste..



  • #79   19. apr 2016 Mette: det der er ikke den race typiske Pitt Bull som vi kendte her hjemme..

    Det kan være en Pitt Bull af en art men nu dækker pitten også over rigtig mange forskellige racer i de lande


  • Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #80   19. apr 2016 hvad har chow chow med det her at gøre

  • #81   19. apr 2016 Jeg opgiver.........

  • #84   19. apr 2016 Jeg tror ikke der er nogen, der er i tvivl om at det videoklip er ekstremt....

    Men hvad får vi ud af det videoklip?


  • #86   19. apr 2016 Majbritt: det gør mig da ikke mindre kompetent eller mindre vidende omkring hunde?
    Alder har da intet med mine svar at gøre?


  • #88   19. apr 2016 Ikke ret meget, hvis jeg skal være ærlig.

    Det er så meget et øjebliksbillede. Ved ikke hvad der går forud, ved ikke hvad der kommer efter.



  • #89   19. apr 2016 Og ja - netop - ikke noget argument for hverken at fortsætte et forbud eller at lade være...

  • #90   19. apr 2016 Det er da ikke et øjebliksbillede. Tror du at hvalpene går hver til sit og opfører sig normalt, når de er færdige med at optræde?

  • #93   19. apr 2016 Jeg da har bestemt mødt dem? Dette er ikke i mine voksne år dog, men bare fordi hundloven eksistere betyder det altså ikke folk stopper med at have de ulovlige racer, desuden var det ikke alle og enhver der fik deres hunde aflivet da ifølge loven det var nye kuld og ikke registreret hunde/ aggressive hunde der skulle aflives så de personer der har haft hunde racerne som kæledyr har ikke nødvendigvis fået aflivet deres hunde. specielt ikke hvis de har været oppe i alderen eller ikke har haft aggressiv adfærd. Man måtte bare ikke længere give/ sælge hunden til andre, så skulle den aflives


  • #94   19. apr 2016 Sorry, Nu som - fortæl hvad du ved om det kuld, om den race, om den opdrætter, om den parring....

    Det er et øjebliksbillede - vi ved intet om hvad der går forud for at det kuld er blevet til, måden det er blevet til på, hvor de skal hen, hvem de skal sælges til....og så videre...

    Vi ved intet. Vi ved, hvad der sker det ene øjeblik.


  • #95   19. apr 2016 Der var en på facebook der lagde det her billede op, og mit svar var

    "Det er jo løgn. Alle hunde er født med en vis adfærd, der er race bestemt, og så er der enkle der skiller sig ud..
    Jagthunde, hyrdehunde, vagtsomme hunde, rottefængere osv. er noget de bliver født med, og nogle hunde kan ikke komme ud af den adfærd, fx hyrdning som ligger meget til rottweiler og border collie."

    Og det er stadigvæk mit svar, uanset hvad race er tales om.


    profilbillede
  • #98   19. apr 2016 Pointen er for mig at man intet som helst kan konkludere i forhold til noget som helst ud fra det klip.

    Man kan se, hvad der sker. Men man kan ikke smide det der op og så sige at raceforbud bør opretholdes. Det er alt alt for løsrevet til den slags konklusioner.

    Jeg skal være den første til at argumentere for, at hunde er meget mere end hvad man gør dem til, men jeg kan ikke bruge det klip der til at understøtte tanken med - overhovedet.

    Så hvad kan vi bruge det til? Blive forargede? Inspirerede? Chokerede? Fascinerede?
    Det er jo op til den enkelte.....


  • #99   19. apr 2016 Jeg kan muligvis tage fejl af racen, dette vil jeg bestemt ikke fornægte men vil 100% sige hundende var muskelhunde og ligner helt ubeskriveligt meget hunden på dette billede, så antager det har været en pitbull.
    http://hundeejere.dk/hunderace/pitbull-terrier


  • #101   19. apr 2016 Men bare fordi den er beskrevet som en kamphund, så er den jo ikke nødvendigvis aggressiv.
    den er mere tilbøjelig til at være det, men som sagt min Chi er også mere tilbøjelig til at gø.
    men det betyder jo ikke de ikke kan lærers fra det


  • #102   19. apr 2016 Minion: det der ville mine hvalpe også have gjort mod bukseben, hvis ikke jeg havde stoppet det smiley

  • #103   19. apr 2016 Jeg er (desværre?) enig med Minion.

    De brune hvalpe slås ihærdigt, og de er utvivlsomt avlet til et fantastisk gåpåmod og hvis du har brug for det, så er det logisk at avle efter. Og det har man gjort.

    Jeg er slet ikke til terriers, men hvis man kan lide og beundre den slags temperament så kan man få noget ud af de hunde.
    Med de værdier jeg har, vil jeg bare have en lærenem pleaser.

    Men, hvis jeg husker rigtigt, så var den første hund som blev klonet en pitbull. Ejeren var en kvinde i halvtredserne, som var et ivrigt friluftsmenneske og for hende var hunden en makker på vandreture.
    Hun elskede sin hund, den var hende en trofast ven, der reddede hendes liv, da en puma truede med at angribe.
    Høhø, jeg tror at Saga ville gemme sig bag mig og trygt stole på at det problem løste moar, hvis vi mødte en puma...
    Men hvis man lever et helt andet liv end os, er det logisk at efterspørge noget helt andet end vi gør...

    Jeg kan ikke se formålet med kamphunde i mit liv. Men boede jeg på en ranch i Arizona og skulle bruge en hund, der kunne jage større vildt væk, ville jeg være værdigt trængende efter en hund med mere kampgejst end min blide pleaser af en forvokset spaniel...


  • #104   19. apr 2016 Jeg tænker mere at der selvfølgelig er medført adfærd for ellers kunne alle hunde jo apportere med blød mund, tage stand, hyrde, osv.
    Dog må der være andre forholde der gør sig gældende her. Hvor er moderen f.eks? Min tæve havde satme sat alle hvalpe på plads inden det var kommet så langt. Hun er nu også en ret strid mor der ikke tolererer meget, nok derfor det er hannerne der hygger mere med hvalpene


  • #106   19. apr 2016 Jeg håber pitten bliver ved med at være forbudt her i landet smiley

    Er du tosset nogle hidsige små sataner på den film smiley

    Jup, de er rigtig dygtige til det formål avler, har avlet dem til smiley


  • #107   19. apr 2016 Ej men hvad sker der for de mennesker.. Sidder og bliver helt rasende!!!! At de kan have det godt med sig selv, det forstår jeg simpelthent ikke noget af.. De skulle skamme sig og have samme tur!!!!

  • #108   19. apr 2016 Jeg er altså enig med CH - denne video siger ingenting om pits generelt. Det er ligesom at sige at en enkelt video af et kuld maller, der bider i bukseben og ikke vil slippe siger at alle maller bider uden at ville slippe - og det er der vel trods alt ingen der ville påstå?

  • #109   19. apr 2016 Det var bedre hvis I havde kendskab til racerne smiley

  • #110   19. apr 2016 Minion: der er vidst ingen her der siger at det er en skøn video af nogle lækre hvalpe?

    Jeg skulle ikke nyde noget af de hunde! smiley

    Men at flere af jer siger det er godt vi har forbudslisten? Det fatter jeg simpelthen ikke!

    Jamen du kan sku da ikke sammenligne den video af den slags hunde! med de hunde vi har på listen!!


    Og nu skal vi da ikke forglemme at dengang vi avlede amstaffen, kunne det godt forkomme at man havde brugt pitten i avlen og det stod såmænd også i tavlen hvis man viste hvad man havde med at gøre men det ved I jo sikkert også smiley


  • #111   19. apr 2016 Det er ikke rene pitbulls i fb-videoen, men det kan I naturligvis godt se på ørerne. Lækre hvalpe, der leger på en anden måde, end labradorhvalpe gør. Fotoet i #95 er næppe heller en pitbull.

    profilbillede
  • #112   19. apr 2016 Pitbull er stadig ikke en race.. Men en betegnelse..

    Amerikansk Pitbull terrier er en race..


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #114   19. apr 2016 Forsvar og benægt. Her har vi hunde,som har en anden adfærd i forhold til mange andre racer. Det burde man kunne forholde sig til. I stedet begynder man den gamle sang om, at det ikke er alle der er sådan hvad med andre racer osv.


    Så længe folk finder på dårlige undskyldninger I stedet for at forholde sig til virkeligheden,kommer man ingen steder.

    At Mallen bider i bukseben(og meget mere) siger da noget om hunden drift og natur. Det kan man ikke bare se bort fra.


  • #115   19. apr 2016 Ja, mallen er psykopathunden med den hvide hat, hvor pitbull'en (og jeg skider på om beltane kan gætte hvilken) er psykopathunden med den sorte hat. smiley

  • #116   19. apr 2016 Enig Max. Endnu engang savner jeg at folk tager ansvar istedet for at skyde med spredehagl.

  • #117   19. apr 2016 Hvad er det præcis der benægtes? At hvalpene på billedet sandsynligvis kommer fra forældre der er "game"? Det synes jeg ikke der er nogen, der benægter. Men det betyder satme da ikke at ALLE pits (gæt selv hvilken slags) har den slags i sig. Det ville da også være idiotisk at påstå når nu verden myldrer med pits, der er redningshunde, politihunde, flyball-elitehunde og meget meget mere. Men det er måske i virkeligheden DET der benægtes? smiley

  • #118   19. apr 2016 Det er altid grin, når schæferejere beder andre hundeejere tage ansvar. Det mangler ofte noget i egne rækker, hvor der satme er bidepisoder nok at tage fat på.
    Var der lidt flere pitbulls i landet, så kunne man måske lokke hr og fru Danmark til at bruge snor på hunden smiley


  • #119   19. apr 2016 Skru lige ned for charmen, du ..

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #120   19. apr 2016 Og hvorfor tror man,at en hund kun kan være farlig,såfremt den er avlet til det?. Mange hunde har problemer med andre hunde (især eget køn).

    Det er kendt,at det hører med til nogle af de racer på listen. Med en ansvarlig ejer er det ikke noget problem. Med en der ikke anerkender det,kan det gå rigtig galt. Det i selv om hunden er ikke er avlet til kamp.


  • #121   19. apr 2016 #119
    Fandens, nu havde jeg lige fundet en kam og en næsten ren skjorte smiley


  • #122   19. apr 2016 Men Max, er det så ikke netop ejeren, man skal gå efter og ikke alle hunde indenfor samme race som måske/måske ikke er aggressive?? Jeg kender da en del schæfere og rottweilere, som ikke ville gå af vejen for at flænse andre hunde, hvis de fik chancen, men det gør da ikke at jeg vil have dem forbudt.

    Der er da absolut mennesker, der ikke burde eje nogen af de mere potente racer (eller hunde i det hele taget), men det er så mennesket, der er problemet og altså ikke hundene. Nej, selvfølgelig er en hund ikke KUN hvad man gør den til, men man kan forstærke eller nedtone en del egenskaber med træning og det man ikke kan træne væk, kan man håndtere på anden vis. Kan man ikke det, skal man selvfølgelig ikke have sådan en hund. Og det MÅ man simpelthen kunne lovgive sig ud af på en mere fornuftig måde end med den lov, der findes nu, som skærer alle over en kam og alligevel ikke virker.


  • #123   19. apr 2016 Nu som: tage ansvar for hvad?

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #124   19. apr 2016 Trine. Enig. Men hvordan vil du vurdere,hvem der må købe de her hunde og hvem skal betale. Loven er kommet,fordi at der er folk der tiltrækkes af de her hunde og som ikke er egnet til dem.

    Alligevel ikke virker. Efter de mange tråde der har været,har jeg aldrig set nogle undersøgelser man kan vurdere ud fra. Når du udtaler dig sådan,må du få fremlagt dem.


  • #125   19. apr 2016 Det er ret trættende, at der altid tales om fx schæfere og rottweilere i denne debat, i stedet for at debattørerne holder sig til emnet - de hunde, som reelt set er på listen. Schæferen er ikke på listen, hvorfor det gør den ret uinteressant i denne sammenhæng, ligeledes med rottweileren.
    Det er på ingen måde et sagligt argument at sige, at når min hund er på listen, skal din hund også være det. Den form for millimeterpædagogik er for længst outdated.
    Det giver i stedet mening at forholde sig til, hvorfor hundene er havnet på den liste - altså at der har været en frygt for x, y, z. Man kan herefter forsøge at argumentere sagligt for, hvorfor man mener, at grundlaget er for tyndt, og måske endda hernæst forholde sig innovativt til sagen smiley

    Jeg har virkelig svært ved at tage de folk seriøst, som på den ene side råber, at forbudslisten skal afskaffes og næste sekund peger på andre hunderacer, "som i hvert fald også bør stå på listen, hvis det er!" smiley


  • #126   19. apr 2016 Amen Kris!
    Den dag folkene bag de her hunde tager ansvar så skal jeg være den første til at klappe i.


  • #127   19. apr 2016 Du kæfter stadig op om ansvar. Sikke en gang varm luft

  • #128   19. apr 2016 Det er det samme som at spørge hvad har den video og forbudslisten med hinanden at gøre?

  • #129   19. apr 2016 Prøv nu, bare for en gangs skyld, selv at komme med noget konstruktivt i trådene i stedet for det der.

  • #130   19. apr 2016 Jeg tager ansvar for min hund. Aner ikke hvor du vil hen med dit ansvarsbævl

  • #131   19. apr 2016 Faktisk var TS ikke den første til at bringe forbudslisten i spil smiley pointen var bare, at hunde altså ikke er, hvad man gør dem til. Man kunne faktisk have valgt en flok hyrdende border collie-hvalpe eller apporterende retriverhvalpe og anvendt samme overskrift - men "muskelbasserne" frembringer en lidt... Øhm... Livligere debat smiley og hvorfor mon... Når nu pointen er den samme ...

    Ja, videoen er ekstrem. Men pointen er sørme da fin nok


  • #132   19. apr 2016 Men skrev jeg til dig???

  • #134   19. apr 2016 Jinx: det er også rigtigt.. Den skal tages op igen..


  • #135   19. apr 2016 Den skal tages op i år, præcis som alle andre år. Og med samme resultat. Så vidt jeg har forstået.

  • #136   19. apr 2016 Nu som: hvordan kan du vide det bliver samme resultat da?

  • #137   19. apr 2016 Fordi det har det været alle de andre år. Ser ikke noget ekstra ordinært der skulle ophæve forbuddet nu.

  • #139   19. apr 2016 Minion: er det ikke gået op for dig at folk stadig har de hunde? smiley forbud eller ej?

  • #140   19. apr 2016 Så fordi folk er nogle idioter og bryder loven og forbuddet, så skal det ophæves? Aha..

  • #142   19. apr 2016 Hvorfor skal forbuddet så bestå?

  • #144   19. apr 2016 For så kan man slå ned på dem der ikke overholder det.

  • #146   19. apr 2016 Nu som: det vil man da aldrig komme til bunds i..

  • #147   19. apr 2016 Minion: ja det kan jeg da se

  • #149   19. apr 2016 Men man kommer slet ikke til bunds i noget ved først at fremsætte en lov og så erfarer at nogle idioter ikke overholder det og så ophæve det. Så spiller man da for alvor fallit.

  • #150   19. apr 2016 Nu som:
    Håber da heller ikke den vil blive ophævet pga det da..


  • #151   19. apr 2016 Jeg håber slet ikke den ophæves og jeg tror heller ikke det sker.
    Men det er jo ikke nogen hemmelighed.


  • #152   19. apr 2016 Jeg håber helt sikkert at den bliver ophævet! Ingen tvivl om det og jeg glæder mig!

  • #153   19. apr 2016 Lad nu være med at glæde dig for tidligt. Du kunne jo ende gammel og grå så.

  • #154   19. apr 2016 Argh.. Mon dog smiley

  • #155   19. apr 2016 Just sayin smiley

  • #156   19. apr 2016 Min farbror havde Jack Russel.
    Sød selvstændig hund og kærlig når den var derhjemme.
    Men på jagt var den alt for god til sit arbejde, i stedet for at jage ræve ud af rævegraven tog den kampen op og kom ud med ræven i småstykker.
    Den flænsede 2 af naboens katte i dens hundegård, og er nu pensioneret som "jagt"hund. Da den var liiidt for god til dens job.


  • #157   20. apr 2016 Hold da op en grum video smiley smiley Ingen tvivl om at de hvalpe skal trænes og bruges i kamp, for det der er ikke almindelig adfærd for en Pitt-hvalp.

    Hvis nogen skulle have lyst til at se hvordan Pitt-hvalpe normalt opfører sig under leg, har jeg vedhæftet link:

    https://m.youtube.com/watch?v=HHn3i7Xtyv0

    5 voksne pitts der leger:

    https://m.youtube.com/watch?v=GEnRDSo7lIE

    Det er så ufatteligt nemt at sidde her på HG og dømme en hel race ude, uden reelt at have nogen som helst viden eller interesse i adfærden hos Pittbull. Ja, det er en terrier, så den kan være barsk, og ja, den har været brugt i kamp, så den kan være vanskelig at have sammen med andre dyr. Men den kan absolut også "bare" være en fredelig, hyggelig og højt elsket familiehund. Hvis pittbull "kun" var en dræbermaskine, som de hvalpe der vises i videoen, ville ingen mennesker jo ønske at have sådan et bæst som familiehund. Pitten er udbredt og elsket af mange i USA, hvor den i langt de fleste tilfælde fungerer perfekt som familiehund.

    Kan sagtens forstå at folk kan blive skræmt ved tanken om Pittbulls, hvis det eneste kendskab til racen stammer fra skræmmebilleder/videoer af aggressive pitts. Men måske det så var værd at overveje at undersøge om racen rent faktisk er så slem, som man frygter ?
    Kan varmt anbefale de programmer der pt. kører på Discovery: "Pittbulls and parolees", hvor man følger livet på verdens største pittbull internat.


  • #160   20. apr 2016 Bare lidt kildekritik kunne ønskes, men det vil jo nok stå i vejen for det ønskede drama.

  • #161   20. apr 2016 Ejer af....din kilde ser ikke så hamrende objektiv ud smiley

    Fint at få tal på bordet, men de skal nok komme fra et sted, der er mindre involveret ..


  • #162   20. apr 2016 Der forefindes jo også klip, der viser en helt anden adfærd end den her. Jeg må altså erklære mig enig med CH, det er et ret tyndt grundlag.
    Der er sørme også forskel på linjer indenfor anden raceavl. Et kuld kan være lige så nervøst som en hamster omringet af slanger, mens et andet kuld kan være selvsikre med gåpåmod.
    Jeg har meget svært ved at basere en hel race på en enkelt video af ét kuld.


  • #163   20. apr 2016 Og så lige som sidenote - Sådan som mange amerikanere holder hund, så overrasker det mig ikke, at en del af dem bliver aggressive...

  • #164   20. apr 2016 Hvorfor hundeloven burde ændres.

    Kommer med en kort beskrivelse af nogle de hunde der er på listen som ikke burde være der.
    1. Amerikansk Staffordshire Terrier/ Amstaff: Hunden er avlet til formål at være en mere familie og udstillings venlig udgave af Pitbullen.
    Det er en hund der ikke er den store fan af andre hunde, hvilket KAN gøre den aggressiv overfor andre hunde, men der er utrolig stor forskel på de forskelligt avlet hunde og med en ordentlig erfaren ejer kan man ændre på denne adfærd, hunden er blevet avlet meget på for at fjerne racens aggressioner hvilket er delvist lykkedes. Hunden er ikke interesseret i fremmede hunde selskab og fortrækker mennesker frem for andre hunde. Hvis hunden er trænet rigtigt er den meget familie venlig og elsker som regel børn. Det er en intelligent hund som kræver en del motion for at være glad. Hvis man ikke aktivere og træner sin hund rigtigt bliver kan den blive aggressiv og angst af kedsomhed, så hunden er bestemt ikke til alle og enhver.

    2. Dogo Argentino:
    Er en stor muskuløs hund avlet til jagt, men kan bruges som politi, militær og rednings hund.
    Hunden er utroligt aktiv men efter den er modnet i 3-4 års alderen falder de som regel til ro og bliver nemmere hunde, hunden bør grundes den størrelse kun håndteres af erfaren hundeejer.
    Hunden er ikke direkte aggressiv overfor andre hunde, men kan være dominerende, dette kan dog undgås med tidlig og rigtig socialisering af hunden, hunden er generelt en kræsen hund i valg af kammerarter da den fortrækker menneske selskab, men dette gør den ikke aggressiv den er bare ikke interesseret. Da hunden er meget muskuløs kræver den en del motion for at led og muskler skal holdes i form og hunden skal have det godt. Da hunden har det samme problem som mange andre hvide hunderacer er mange Dogo’s født med døvhed. Derfor er det igen meget vigtigt man socialisere og træner hunden korrekt fra den er hvalp


    3. Tosa Inu:
    Er en japansk kamphunderace, hunden er ikke trænet til at bide og flå som man oftest ser med kamphunde, men derimod trænet til at vælte modstander og holde modstander nede med vægt ”hunde sumobrydning” Hunden har et forholdsvist højt aktiverings behov, men er kendt for at være en rolig hund. Hunden kan være aggressiv over for andre hunde, men erfaren hundeejer kan dæmpe denne adfærd med træning og ordentlig socialisering fra hvalp af. For at hunden skal have de rigtige ”træk” skal den være Tålmodig, Rolig, Dristig og Modig. Hunden er ikke aggressiv over for mennesker, hunden er ikke brugt specielt meget til familie hund men med dens sind skulle dette være muligt.


    4. Fila Basileiro:
    Er Brasiliens national hund, den er avlet som, arbejdes, vagt, jagt, hyrde og familie hund. Hunden er meget beskyttende over for dens familie og er generelt en mistroisk race der er meget stor og derfor kræver en del socialisering som hvalp og gennem dens teenager år, hunden vil altid beskytte sin familie for farer og er derfor ikke en hund for ikke erfarne hundeejere, hunden er ALDRIG brugt som kamphund og er ikke aggressivt anlagt medmindre den føler sig truet. Hunden er igen mere til menneske selvskab, men er den socialiseret korrekt kan den sagtens have hunde venner. Det er en intelligent race der kræver en del motion og elsker at gøre ting for familien. Man skal dog ikke lade hunden hilse på gæsterne først da det ligger til den at være vagtsom, hvis man holder dem i byer og andre steder med mange lyde og mennesker får man let en stresset hund. Dette betyder dog ikke man ikke kan få en skøn ud hund ud af racen, hvis bare man er erfaren og ved hvordan man håndtere racen.


    5. Tornjak:
    Er en gammel type hyrdehund der er blevet ”genfundet” og avlet til at være familie og selskabshund. Den er meget populær i sit hjemland og er kendt for sit stabile temperament. Det er en intelligent racer der hviler utroligt meget i sig selv og nervøsitet og dårligt temperament findes stort set ikke i racen. Dens hyrdehundegen er ikke så godt som i andre hyrdehunde men er en god vagt hund, den gør når der kommer gæster og informere ejeren. Hunden kan godt leve med andre hunde men er sjældent interesseret i fremmede hunde da den fortrækker menneske kontakt. Den vil signalere med hele kropsproget at den ikke er interesseret men er ikke aggressiv over for andre hunde. Hunden kræver meget motion og erfaren ejer der belønner og træner hunden hensigtsmæssigt. Hunden er ikke aggressiv over for børn og er en meget tolerant. Hunden bliver stor så det er vigtigt man lydigheds træner den og socialisere den ordenligt fra hvalp af

    Hundeloven tager ikke højde for hvilke slags typer der køber hundene og hvordan de træner og socialisere dem, derfor burde den ændres og laves om til en ny hunde-købs lov hvor der bliver sat fokus på hvilke ejere hundene får og hvem der har lov til at avle og sælge dem.
    Mange af de racer beskrevet er ikke naturligt aggressiv overfor mennesker og heller ikke nødvendigvis over for andre hunde. De er ikke født til at dræbe og flå, dette er noget der er tillært og givet positiv opmærksomhed på. Hundene kræver en erfaren ejer som vil bruge tid og energi på at træne og socialisere dem korrekt.
    Nogle af hundene er endda mindre aggressive end lovlige racer som, Schæfer, Chihuahua trods størrelsen og mange af dem har sind der minder utroligt meget om en Boxers.
    En hund er mange gange hvad man gør den til, og hvis man opdrager ens hund til at være en aggressiv, bange eller den vagstsomme type får man også den slags hund.


  • #166   20. apr 2016 http://hundeejere.dk/artikler/ulovlige-hunderacer
    her er alle hunde racerne beskrevet, de kan også findes beskrevet på engelske sider og i lande hvor hundene er lovlige smiley
    Det er en meget kort sammenfattede tekst jeg har skrevet om nogle af hundende.
    Danmark bliver endda set ned på fordi netop fredelige racer er blevet ulovlig gjort fordi man har ladet ikke kompetente mennesker avle og sælge den slags hunde til endnu flere ikke kompetente mennesker.

    Jeg er af den mening at ALLE hunde kan arte sig skidt hvis de ikke er trænet og socialiseret rigtigt.

    Man kan ikke undlade at kigge på en faktor som opdragelse og træning når det kommer til hunde, da det spiller en utroligt stor rolle i hundens adfærd.
    hvis jeg ikke havde trænet min Chi havde han gøet af alt levende og de mindste lyde.
    hvis jeg ikke havde trænet min dansk-svensk havde hun angrebet katte og mine kaniner, og muligvis andre mennesker da jeg har erfaring med dansk-svensk er en aggressiv race.
    MEN fordi de er trænet og socialiseret korrekt har jeg to dejlige hunde som ikke angriber eller gør.

    Men med den anskuelse af situationen, er det vel som at sige, at fordi Kevin Magnussen er okay dygtig til at køre bil, må han køre hurtigere end den almene dansker på de offentlige veje?
    Dette giver dog ingen mening for mig, da en der sætter alles liv i farer ved at køre for hurtigt bestemt ikke er det samme som at være en kompetent hundeejer.




  • #167   20. apr 2016 Tjoh, hvis man ser sådan på det, som man gjorde inden forbudet - baggrunden for forbudet - dengang mente mange jo, at andres liv netop var i fare pga den type hunde her

  • #168   20. apr 2016 De racer er jo på den liste af en grund. Eller flere.

  • #171   20. apr 2016 Mange af racerne på listen er ikke aggressive af natur, specielt ikke over for mennesker. Så at de er kommet på listen er jo fordi inkompetente undskyld mig, idioter har haft hundende og ikke aktiveret og socialiseret dem rigtigt.
    En Chihuahua er en aggressiv satan, de bider gerne både mennesker og andre hunde og gør af helvedes til hvis de ikke er ordenligt trænet og socialiseret.
    Det samme gør sig gældende for en rottweiler, en schæfer og mange andre hunde.
    Det kan aldrig være hundes skyld at de ender op hos en hat som ikke ved en båt om hunde og bare synes muskelhunde er "seje", det kan aldrig være hundens skyld folk vælger at træne dem til at omfavne deres aggressive sider.
    Det har jo noget at gøre med man ikke styre hvem der avler, sælger og køber den slags hunde.

    Også derfor jeg siger der skal laves en lov omkring dette, da det er forrykt at skyde skylden på hele hunde racer fordi folk er for inkompetente og dumme til at tage sig af dem.

    Beklager mit sprog.


  • #172   20. apr 2016 beskrev også den er meget mistænksom.
    Dette er noget der er fremavlet i hunden og dette kan ændres delvist med træning.
    når du spørg om dette er en race vi burde have i danmark så skal du tænke på vi i forvejen har racer der er på samme måde.
    Forskellen er bare størrelserne på racerne.
    synes bestemt ikke at mennesker der ikke ved hvordan man håndtere disse hunde skal eje en, men sådan har jeg det nu med alle hunde og uanset land man er fra.


  • #177   20. apr 2016 Nu tager jeg noget så simpelt som en chihuahua, det er en ekstremt mistroisk race over for næsten alle undtagen deres ejer og er avlet til at gø og advare.
    siger ikke at man kan fravænne en hund der er avlet gennem mange generationer til at miste deres mistroiskhed men man kan ændre på adfærd så den ikke angriber og bider folk. Bare fordi en hund er mistroisk betyder det ikke den en dræber maskine.

    prøver ikke at sige hundene ikke kræver arbejde for nogle af dem gør BESTEMT!

    men det hjælper jo ikke at give hunden skylden når man i stor grad også skal se på ejeren.
    Min Chi gøede af h. til da jeg fik ham og havde eftersigende bidt en nabo og har set ham sidde i buksebenet på en ven, dette er noget der er blevet arbejdet intens på det sidste år og han er overhovedet ikke den samme hund som for et år siden.
    Aggressiv,bange og mistroisk adfærd kan bestemt trænes en god del så hunden faktisk ikke er så forfærdelig længere.
    Det betyder en hel del hvilken slags ejer der har hunden og det er bare at tage skyklapper på hvis man ikke også ser på det som en del af problemet


  • #183   20. apr 2016 Jeg prøver ikke at sige de som sådan er ens, for en Fila er bestemt mere mistroisk.
    men havde en Chi været bare 20 kg større havde den fandme ikke været lovlig.


  • #186   20. apr 2016 Hvis der blev lavet et system der registrere hvilke mennesker der avler og de blev lavet tjek på dem, blev stillet regler op for hvordan hundene skal sælges, avles og faktisk sørgede for de regler blev overholdt så ville det være en utroligt god start
    Hvis så man havde ansvarlige avlere så ville de måske også være mere opmærksom på hvor fanden hunden ryger hen.


  • #187   20. apr 2016 Nana: en schæfer, en chi osv. angriber og bider ikke ved først givne lejlighed - hvor har du dog den idé fra? smiley

  • #189   20. apr 2016 en chi der ikke er ordenligt socialiseret gør bestemt,

  • #191   20. apr 2016 Hvis den er et bange skravl, bider den vel, men ikke hvis der er tale om ordentligt opdræt. Så det ligger ikke til racen generelt, ligesom filaens ekstreme mistro gør det - uanset, hvor godt et sted den kommer fra

  • #193   20. apr 2016 Altså nu kan jeg ikke rigtigt se video da jeg ikke er på facebook=den er noget utydelig for mig. MEN det jeg umiddelbart ser er altså rimelig normal terrierhvalpeleg. Når et kuld terrierhvalpe leger så går det altså meget hårdt for sig og de bider og rusker i hinanden og der er MEGET lyd på dem. Det er ikke noget man træner dem til smiley Folk der kun kender til hvordan labhvalpe, sheltiehvalpe, colliehvalpe og ligenende leger bliver temmelig overraskede første gang de oplever et kuld terrierhvalpe smiley Jeg havde engang en veninde (sheltiemenneske) med ud at kigge på et kuld Irske Terriers som jeg skulle have en hvalp fra; det var først og sidste gang hun kom med smiley Hun bedømte kuldet som aggressivt og fuldstændig 'syge' i hovederne og hun fattede ikke at jeg turde tage en af de fuldstændig mentalt afsporede hvalpe. De var helt normale Irske Terriers og jeg fik en skøn tæve fra kuldet som fungerede helt fint sammen med andre hunde da jeg fik hende hjem. Min veninde var decideret bange for at lade hendes voksne sheltier møde min hvalp. Jeg fik hende dog overtalt og hundene blev rigtig gode legekammerater.

  • #194   20. apr 2016 Se nu er jeg forvirret smiley vi har lige fået at vide, at det absolut ikke er alm adfærd, og nu siger du det modsatte smiley


    PS: schæfere leger også sindssygt vildt med hinanden, men ikke tilnærmelsesvis så slemt som i første klip


  • #195   20. apr 2016 Klasseeksempler i denne tråd på hvorfor listen skal blive.

  • #196   20. apr 2016 ærlig talt så er mit største problem med listen at der er folk som illustreret i tråden og ude i det virkelige samfund der ikke på noget tidspunkt tænker på ejerne af hunden og well dette er vel grund nok til hundeloven ikke skal lovliggøres for så er der en flok mennesker som kommer til at behandle hele racer forkert "fordi sådan er hunden jo bare"
    at fordømme en race fordi man ikke ved hvordan den skal opdrages og trænes er forkert, men nåh ja "det er jo hundes instinkt"

    tænker at jeg skal begynde at rose min Gusse hver gang han gør for det er han jo avlet til


  • #197   20. apr 2016 Jeg tænker skam på ejerne også.

    Men helt ærligt, hvad skal en hund, som ikke bryder sig om andre mennesker end ejerne, lys og lyde fra byen osv. i Danmark?


  • #198   20. apr 2016 en person som kun har sig selv ville få massere af glæde af sådan en type hund, der findes trods alt mennesker som ikke bryder sig om andre end sig selv.
    når de har en hund som har et højt social behov så er det jo bare synd for hunden
    med en hund der kun gider ejeren ville det ikke længere være synd.


  • #199   20. apr 2016 Helt ærligt - igen - så ser jeg det ikke som genialt. Der er masser af lovlige hunde, som også er tilfredse med kun ejerkontakt, og hvorfor så hive en enormt mistroisk race hertil...

  • #200   20. apr 2016 Jeg synes det er sjovt hvordan der kun er fokus på en race nu.
    den race kan godt udeblive hvis det gør flere tilfreds, men hvad så med resten som både er sociale og venlige hunde?


  • #202   20. apr 2016 Jeg mener at deres adfærd er opfordret og at det kræver en ordenlig ejer at håndtere hundende men at de helt sikkert ikke er født til at flænse og dræbe

  • #203   20. apr 2016 Nana: men findes der ikke andre sociale og venlige hunde, som er lovlige? smiley

  • #205   20. apr 2016 Næh, og hvis en hund er, hvad man gør den til, kan man vel bare gøre en lab eller chi til en Pitt smiley

  • #207   20. apr 2016 Det forbud er og bliver populistisk venstrehåndsarbejde.

    Det betyder ikke at der ikke er naive hundeejere der tror, at hunde ikke har egenskaber med sig i bagagen, som skal tages højde for.

    Men tosset er det altså. Det kunne have været håndteret langt bedre. Det handlede udelukkende om at lave falsk tryghed for noget af folket.


  • #208   20. apr 2016 Enig, CH

  • #210   20. apr 2016 En Boer Boel er også på listen, er det en race man kan kalde venlig og social ? smiley

    De store vogtende hyrde hunde der er på listen kan man bestemt heller ikke kalde søde sociale og venlige hunde smiley
    Det var bla en af de racer som Linse Keeslers veninde tog med hjem til Danmark fra en ferie af, og som straks måtte sendes til Sverige smiley


  • #211   20. apr 2016 Jeg kender faktisk en hund, en amstaff, der blev stjålet og et års tid efter blev fundet i en kamp-ring af politiet. Hun var fuldkommen ødelagt og mishandlet. Min veninde og hendes kæreste overtog hende fra ejeren, og i dag kan hun med deres kat og små børn. Hun er rædselsslagen overfor andre hunde, så derfor er ejerne forsigtige. Hun er nu omkring de 9-10 år.

    Uanset hvad, så er en hund kun farlig i uansvarlige hænder. Den ender altså altid tilbage på mennesket. Enten som opdrætter eller ejer. Gener kan ikke benægtes, nej - Men kan der avles hunde med et mindre hyrdeinstinkt, så kan der også avles hunde, der har et mindre kamp-instinkt (og omvendt). Der er ikke ligefrem særlig meget kamphund over EB længere.

    I sidste ende, så er hunde kun farlige, hvis ejeren ikke tager sine forholdsregler. En aggressiv hund er ikke farlig i de rette hænder.


  • #212   20. apr 2016 Alex - Præcis hvad jeg mente med, at man jo ikke behøver nurse instinkterne frem i hundene. Og EB'en er et godt eksempel. Hunden er avlet til at kæmpe mod tyre. Men den dag i dag, er der ikke meget kamphund over den.
    Jeres schæfere og labbere kan også bide og trænes til kamp i de forkerte hænder. Ligeså kan en pit blive en dejlig familiehund smiley
    Jeg synes ikke at jeg naivt negligere hvad racen egentlig er avlet til. Men jeg synes at det er vigtigt at se tingene i et større perspektiv. En bc og andre hyrdene hunde kan jo sjovt nok også bruges til andet end hvad de oprindeligt er avlet til, ikk'? smiley


  • #214   20. apr 2016 Det er dog dejligt at se, at så mange hg'ere kender til egen begrænsning, hvad fysisk formåen og mental rygrad angår. Til jer er der kun at sige: "Nej, I skal ikke have en "stærk" hunderace."
    Og så skal vi, der kan håndtere lidt "hestekræfter" selvklart heller ikke have lov til det. Det giver så meget mening.


  • #216   20. apr 2016 Ch. Mange tak for at trampe på venstrehåndede....

  • #217   20. apr 2016 @194: Kris. Jeg kan godt forstå du bliver forvirret smiley Jeg har et helt livs erfaring med terriers af forskellig slags og jeg vil til enhver tid mene at, hvis man påstår at det ikke er normalt at et kuld terrierhvalpe lyder som en gal bisværm og bider og rusker i hinanden, når de leger, så lider man af selvfornægtelse eller også kender man slet og ret ikke den type hund godt nok smiley
    Nu er der så her tale om hvalpe af en type som man ovenikøbet formegentlig har avlet til kamp = så har man nok ikke udvalgt de mildeste og blideste hunde, som forældre til kuldet. Så jo, de her hvalpe er formegentlig født til at flænse og dræbe smiley
    Og mht om forbudslisten bør være der eller ej: Tja, så længe 19 årige piger egentlig ikke rigtigt tror på at fx en Pitbullterrier eller en amstaff rent faktisk helt af sig selv, uden opfordring eller træning af nogen art rent faktisk kan finde på at flænse en anden hund samt tror at flere af de store vogtere er sociale og venlige hunde, så er det nok meget godt at listen er der smiley
    Det er ganske rigtigt at det er hundeejeren, der afgør om en hund er til fare for sine omgivelser. Men det betyder også at fx en PIttbull i hænderne på en pige, der tror man kan socialisere sig til at kunne stole op at den er venlig mod alle andre hunde i alle situationer, potentiel kan være ret farlig for andre hunde.
    Og ja, alle hunde kan bide, men man er temmelig naiv, hvis man tror at schæfere og labber kan trænes til at kæmpe på samme måde som en pitbull. Og jeg, tænker at en der påstår det aldrig har set to af den type hunde komme op at slås.
    "En bc og andre hyrdene hunde kan jo sjovt nok også bruges til andet end hvad de oprindeligt er avlet til " - ja, men nu er der jo ikke så forbandet langt fra at samarbejde med hyrden om at drive får til at samarbejde med sin fører om lydighedsøvelser eller samarbejde på agilitybanen. Der skal laves noget mere om på nogle basale adfærdsmæssige træk, hvis man skal gøre en kamphund til en halvdoven sofahynde, der ikke kan finde på at tænde af på en anden hund.
    Og ja, pittbulls kan være dejlige familiehunde; det er jo deres aggression mod andre af samme art man har avlet på for at få en hund der duer til noget i hundekampe. Og ja, den slags hunde kan godt gå sammen med andre hunde osv blot man er klar over at de også pludselig kan 'tænde af' og ved hvad man så skal gøre.


  • #219   20. apr 2016 Jeg er også kejthåndet smiley Dvs det var jeg indtil 1 klasse i skolen, så sagde min regnelæreinde Fru Andersen at det hed det ikke, det hedder venstrehåndet smiley

    Så nu er jeg bare venstrehåndet smiley


  • #220   20. apr 2016 Jeg er næsten ligehåndet (det hedder noget frækt, ambi-xxxxxxx). smiley

  • #221   20. apr 2016 Søren: ambidekstral smiley
    Det er jeg også og folk kigger så mærkeligt på en når man pludselig tager saksen i den anden hånd og klipper videre smiley 'Det kan man da ikke .....'


  • #224   20. apr 2016 Mette Marie - en højrehåndssaks klipper faktisk ofte dårligt, når man bruger venstre hånd smiley

    Kære fru C - jeg mener, at der med hunde skal gælde samme lov, som der fx gør med biler. Du skal straffes for det, du gør forkert og ikke det, som du potentielt kan gøre. Man kan da ikke konstant give manden med Porschen fartbøder, blot fordi hans bil er enormt hurtig.
    Desuden er forbudslisten een stor gangs venstrehåndsarbejde smiley , der bærer præg af populisme.
    Man tænker lidt DF og dkk => SUK!


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #226   20. apr 2016 Jeg er ikke enig i,at hundene ikke kan hører hjemme i DK. Jeg ser ikke den store forskel i det og så have en Sch eller anden race,der ikke kan med andre hunde. Det er klart at deres ejer og miljø skal være optimale.

    Og her er problemet. Hvordan sikre man det?. Jeg ser ikke nogen løsning. Hvordan undgår man folk,der mener at de sagtens kan komme med i hundeskov,bo i en lille lejlighed osv.


  • #227   20. apr 2016 Søren: Ja, men det kan godt lade sig gøre, når man virkelig vil det smiley
    Jeg har trimmekniv til både højre og venstre; det er 10 gange nemmere at trimme hundens venstre side med venstre hånd, når nu man alligevel kan bruge den på lige fod med højre smiley


  • #229   20. apr 2016 Jeg har det jo altså sådan lidt dobbelt med forbudslisten: jeg synes også at det var en gang populistisk pladder og argumenterne var helt i skoven. Det var det der kaldes signalpolitik. På den anden side så tiltrak fx Amstaffen jo desværre en kundekreds som ikke rigtigt er i stand til at holde sådan en hund på ansvarlig vis. Jeg har boet i Albertslund i sidste halvdel af halvfemserne hvor amstaff og ambull ræsede op af popularitetsstigen; der var godt nok mange klaphatte, der anskaffede sådan en for at få lidt streetcredit og virke lidt 'seje'. Det gik ofte galt, men det var før ekstrabladet opdagede, at der var læsere i skambidte hunde.
    Men jo loven er gået ud over dem der anskaffede racerne af andre årsager om som godt kan finde ud af at holde dem på forsvarlig vis. Og af princip bryder jeg mig ikke om lovgivning lavet udelukkende for at sende 'signaler' til befolkningen og jeg bryder mig bestemt heller ikke om man kan straffe folk for noget de måske potentielt kunne finde på. Jeg er slet ikke sikker på at loven egentlig har gjort det helt store hverken fra eller til. Der er jo stadig både hunde og mennesker der bliver bidt af hunde. Nu kommer det bare ikke i avisen længere smiley


  • #230   20. apr 2016 " En bil stikker fx sjældent af fra garagen for at tage en hurtig tur i villakvarteret " Det er da bare fordi den er så hurtig at du ikke har opdaget det smiley

  • #232   20. apr 2016 Det er fanme mekanikerens bil om igen. Een forstår ikke, hvad jeg skrev. Dansklæreren, pyha.
    "Du skal straffes for det, du gør forkert og ikke det, som du potentielt kan gøre."
    Hvis du lige peger specifikt på de ord eller den sammenhæng, du finder vanskeligt at afkode, så giv lige et praj. Jeg vil så være behjælpelig efter bedste evne.

    PS! Hvorfor skal jeg betale for folks placebomedicin?


  • #235   20. apr 2016 Her i mit område var hundekampe også ulovlige før forbudslisten, så her har det ikke givet en disse til forskel. Jeg må være taknemmelig over ikke at bo et så ukultiveret sted.

  • #236   20. apr 2016 Hvis de forskellige forbudte racer hele tiden skal og åbenbart kan sammenlignes med lab og schæfer, kan jeg ikke forstå, hvorfor man ikke bare køber en lab eller schæfer ... Eller chi, som der også er blevet eksemplificeret med i denne tråd! smiley

  • #237   20. apr 2016 Svar:
    En lab eller en schæfer kommer aldrig til at kunne erstatte en amerikansk bulldog. Du ved det inderst inde godt, men det er dejlig bekvemt at sidde og lukke gylle ud, når eens egen røv ikke på komedie.


  • #238   20. apr 2016 Ja jeg ved det da godt smiley ikke engang inders inde, så dybt behøver jeg ikke at søge efter den viden smiley

    men jeg hører bare tit argumentet, at de alligevel er lige så fromme, dejlige og sociale som labber og i hvert fald ikke værre end schæfere...


  • #240   20. apr 2016 Forskellen på buller'en og schæferen kan være, at din hund bider mig, mens min hund bider din hund. Altså, hvad betyder et lille menneskebid, bare ikke muddi kommer til skade?

  • #241   20. apr 2016 Altsååå... Jeg vil jo helst undgå bid i det hele taget. Men ja, Søren, sådan kan man vel stille det op. Mange af bull'erne, dem der er avlet til kamp, vil teoretisk set sjældent angribe mennesker, men "kun" hunde. Hvorimod fx schæferen ikke umiddelbart skelner... Omvendt er den så ikke avlet til hverken at flænse mennesker eller hunde

  • #242   20. apr 2016 ja her virker det sgu ikke. Der er masser af forbudte racer i gadebilledet, en går fast med mundkurv, resten går uden. Ellers er de blevet udskiftet med andre, ligeså spændende racer. En, som jeg ved har haft hang til pit, har nu anskaffet sig en Cane Corso i stedet, og så har der været et værre døj med rottweilere.

    Men føler folk sig mere trygge alligevel, så fred være med det.

    Og så kan jeg ikke lade være med at fnise lidt over den harme, der altid kommer, når det omhandler disse racer, og avl, der har en tydelig effekt på andre racer, har åbenbart ingen indflydelse på disse, og det synes jeg efterhånden er skægt smiley folk himler op over, hvor meget avl ødelægger nogle racer, fjerner driften i nogle racer og gør dem lade og uden initiativ - men taler vi om en amstaff, så kan selv den mest målrettede avl ikke gøre noget ved dens forfædres blod, og den er lige meget hvad bare en tikkende bombe smiley


  • #243   20. apr 2016 De to måske mest potente og fysisk stærke hunde på fci-listen, nemlig Anatoleren (kangal med tavle) og dogo canario, kan du stadig erhverve og oven i købet få få en dkk-sølvpapirhat med i handlen.
    De "kloge" kan ikke en gang selv finde rundt i egne ynkelige forsøg på at vise handlekraft. Sjovt, hvis ikke lige at det ramte, som de blinde slås.


  • #245   20. apr 2016 Men Isabelle, hvis man i forvejen er uansvarlig, tror du så ikke man skider loven et langt stykke alligevel?

  • #246   20. apr 2016 Men hvis man bryder en eksisterende lov, er der mulighed for at slå ned på det - modsat hvis der ingen lov er

  • #247   20. apr 2016 Kris -
    Jamen der har vist "altid" været en lov, som forbød ejer at bruge sin hund som våben. Ellers må vi have en jurist på banen til at kaste lys over den problematik.


  • #248   20. apr 2016 Problemet er, at det jo så ikke altid rammer de uansvarlige, men også de ansvarlige.

  • #249   20. apr 2016 Jep, sandt nok.
    Men mit svar var nu også ment til Alexandoria - hvis uansvarlige fjolser bryder loven, kan man straffe dem.

    Og mht at ramme de ansvarlige også. Ja, men hellere det, end slet ikke ramme nogen (heller ikke de uansvarlige) ... De mest uansvarlige skider hul i loven og anskaffer alligevel en af de ulovlige hunde, men dem kan man jo efterfølgende straffe for det.


  • #250   20. apr 2016 De eneste jeg føler med, det er de ansvarlige opdrættere og dem der brænder for deres race som jeg selv gør.
    Jeg har ikke ondt af Brian og Trunte eller de naive 19 årige piger.


  • #251   20. apr 2016 Den eneste straf er, at hunden aflives... De kan jo stadig anskaffe sig nye "boxer-blandinger".

  • #252   20. apr 2016 Jah, men så må man jo straffe igen og igen. Og se dem græde snot i medierne. Jeg har ikke ondt af dem. Sorry to say.
    Det er forbandet synd, at uskyldige hunde skal aflives, fordi mennesker er nogle tumper.


  • #253   20. apr 2016 Jeg har heller ikke ondt af dem.
    Jo i starten da aflivningerne ramte online, men ikke mere.


  • #257   20. apr 2016 Men hvis loven ikke virker, hvor er alle de hunde så? Det er blevet enormt sjældent at jeg ser amstaffs og am.bulls. Det eneste sted jeg for nyligt har set hunde af den type er, sjovt nok, Christiania.

  • #258   20. apr 2016 Man ser dem ikke rigtig mere.

  • #259   20. apr 2016 I øvrigt er det altså ikke svært at se kamphunden i en engelsk bullldog, når de leger. Der tæsker de hinanden ,så savlet står til alle sider. Og naturligvis er der rigtig langt fra bulldogge leg til hardcore hundekampe, men deres fortid er altså slet skjult. smiley

  • #260   20. apr 2016 DKK snob, ærlig talt hvad har min eller andres alder med noget som helst at gøre? at du nævner det er bare ubeskriveligt nedladende og har intet med folks eller min mening omkring hundeloven at gøre.
    Jeg har aldrig på noget tidspunkt påstået jeg selv vil have en muskelhund, og så vidt jeg ved er der nok ikke specielt mange 19 årige piger der vil have den race, så at du overhovedet nævner alder er bare u-relateret og unødvendigt.
    Bare fordi man er ung behøver ens meninger og holdninger til ting bestemt ikke at være naive eller ikke relevante.
    Synes ærlig talt når det kommer til en debat omkring noget så spiller alder bestemt ikke en rolle, specielt ikke når det er brugt som et argument ti hvorfor jeg tager fejl omkring hunde loven.
    Det er både barnligt og har intet med emnet at gøre.


  • #261   20. apr 2016 Så for pokker, der var vist en der følte sig ramt smiley

  • #262   20. apr 2016 Til din orientering tjekkede jeg IKKE din alder og mit indlæg er IKKE nemt personligt mod dig.
    Jeg skal gerne lave det om til 18 årige tøser i stedet for.


  • #263   20. apr 2016 ja? du nævner alder i en debat hvor alder er så ligegyldigt som noget kan være?
    Du har da bestemt ikke skrevet hvad du skrev for at snakke om alle alders grupper smiley


  • #264   20. apr 2016 Tror såmænd bare der menes naive, uvidende dåser. Føler du dig stadig ramt, må det stå for egen regning smiley

  • #265   20. apr 2016 har ikke sagt det var personligt mod mig smiley
    reagere på det fordi det trods alt er en aldersgruppe du relatere til smiley


  • #266   20. apr 2016 Jeg skrev at jeg følte med de seriøse opdrætter og ejere af disse racer, IKKE Trunte, Brian eller de 19 årige naive piger med disse racer.
    Har du en af omtalte racer? Nej vel? Så var det nok ikke ment mod dig.

    Men når det så er sagt og debatten skal i den retning, så ses det OFTE herinde at helt unge mennesker ved alt og mere til end de gamle garvede hundeejere der har haft hund i 30 år gør og det er sku både naivt og trættende.
    Men det er en hel anden snak.


  • #267   20. apr 2016 man kunne have brugt ordet "naive unge piger" så havde jeg bestemt ikke følt mig ramt, men i en debat hvor alder intet har at sige så er det lidt underligt lige præcis alder kommer op.

    tror bestemt ikke jeg ved mere end en erfaren hunde ejer, så det er nok mere alders problemet der genere mig, da alder ikke spiller en rolle i meninger.
    Hvis det var fordi man ville give råd omkring hvordan man bedst holder mine hunde så de er glade så ville jeg med glædeligt lytte til en person der har haft hund i 30 år :).


  • #268   20. apr 2016 Nanamusen - Hun skriver jo netop ikke ALLE 19 årige smiley

  • #269   20. apr 2016 At du føler dig ramt må altså stå for egen regning. Sorry.

  • #270   20. apr 2016 at hun sætter et tillægsord foran ændre jo ikke på alderen smiley

    føler mig ramt fordi du bringer alder ind i en debat hvor alder ikke har noget med noget som helst at gøre smiley
    har ikke sagt du ikke må påpeger bare du kunne have sagt det samme uden at sætte en alders grænse smiley


  • #271   20. apr 2016 I guder man. Jeg snakker ikke om dig!!!! Så drop offerrollen.

    Skrev jeg måske. "De unge naive 19 årige i denne tråd" ? Nej vel?


  • #272   20. apr 2016 sætter mig ikke i en offer rolle, fortæller dig bare der er andre måder at sige den samme ting på som er langt mindre stødende. Dette er trods alt en god ting at være opmærksom på når man sidder i en debat, da man sådan set ikke burde kaste med mudder når det omhandler et emne som illustrere folks meninger og holdninger.

  • #273   20. apr 2016 Men jeg snakker stadig ikke om folk i denne tråd.

  • #274   20. apr 2016 Det er da kun hvis man er naiv og 19 år den kunne være stødende.. Er du en naiv 19 årige med den hunderace? Hvis nej, så er det ikke dig der er tale om..

  • #275   20. apr 2016 men der eksistere jo ikke en eneste 19 årig med de hunderacer, de er ulovlige.
    har aldrig påstået det er mig der er tale om, siger bare alder intet har med sagen at gøre smiley


  • #276   20. apr 2016 Jeg kan heller ikke se problemet. At du føler dig stødt kan jeg altså ikke gøre for

  • #278   20. apr 2016 nu bruger jeg ikke selv fb så ved ærlig talt ikke en båt om hvad der bliver skrevet på en side som den. men vil da uden tvivl mene det er uansvarligt af en 19 årig at holde muskelhunde da det i min verden bestemt kun er erfarne ejere der skal holde den slags hunde.

  • #280   20. apr 2016 Nej, for husk, at fb er den bedste kilde til viden (læs sladder) smiley

  • #282   20. apr 2016 men at de har unge kan jo have noget at gøre med de også synes hundeloven er åndsvag og at nogle racer burde tages af listen.

  • #283   20. apr 2016 Kvinder er dumme at høre på. Det er en kønsdiskriminerende udtalelse. At antyde, at unge skulle være dummere end gamle, der er en aldersdiskriminerende holdning. Den ene er ikke bedre/værre end den anden.

  • #285   20. apr 2016 Uvidende og naive, jo. Ingen kaldte dem dumme.

  • #286   20. apr 2016 Skrigehund du har antydet det, og det var, hvad jeg skrev

  • #288   20. apr 2016 Du vil øjensynligt ikke vedkende dig det, du skrev. Se det er ynkeligt. Her et lille udpluk af din visdom: "Alder har alt med det her at gøre, faktum er, at mange unge mennesker tror sig usårlige, se bare muskelhunde-grupperne på FB - det vælter rundt med indlæg fra netop din aldersgruppe, Nanamusen - så det nytter ikke at lukke øjnene for det, tværtimod!"


  • #289   20. apr 2016 Ninamusen: Nu går der sgu snart naiv 19 årig TRUNTE I dig smiley

    I guder noget at hænge sig i, for filan da.... Hvad med at holde diskutionen på det som det handler om, og ikke at netop du føler dig ramt over en sætning som indeholder : naive 19 årige tøser !

    Seriøst ??? Nogle burde dælme tage sig lidt sammen smiley


  • #292   20. apr 2016 Er det ikke siden 1991 de har været forbudt ? Det har jeg ellers altid referæret til smiley

  • #293   20. apr 2016 Skrigehund
    Du vil også hellere hakke på nogen, der ikke svarer dig igen. Og helst når du har lidt "back-up" i baghånden. Svagt smiley


  • #294   20. apr 2016 Mikala, det er jo ikke første gang at det ses.

  • #295   20. apr 2016 majbritt den snak har vi jo haft en gang smiley
    sagde det var muligt jeg havde taget fejl af racen og linkede et billede af en pitt og sagde uanset hvad lignede hundende denne race ubeskriveligt meget smiley at være blandt og kende folk der har haft muskelhunde kan jeg da sagtens have gjort trods min alder, det er jo ikke alle der blev aflivet bare fordi der kom en hundelov der forbød racen :).


  • #297   20. apr 2016 #294
    Haha. Pip pip


  • #298   20. apr 2016 Amstaff ligner apbt. Muskelhund er et vidt begreb

  • #300   20. apr 2016 bruger begrebet muskelhund fordi jeg ikke ved hvilken race hundende skulle være hvis ikke pitts, det er bestemt muligt der er racer der ligner og jeg derved har taget fejl med.

  • #301   20. apr 2016 Muskelhund er alt fra en staffortshire Bull Terrier til en Mastiff

  • #302   20. apr 2016 kom med glæde på navnet til en race der ligner pitts så skal jeg med glæde ændre hvad jeg kalder hundene smiley

  • #303   20. apr 2016 Amerikansk Staffordshire Terrier aka amstaff som jeg allerede her skrevet

  • #304   20. apr 2016 jamen det er bestemt meget muligt det var amstaffer for de ligner da bestemt hinanden, men hele pointen med det jeg skrev den dag med whatever hund det nu engang var. var
    at hundende var fredelige og skønne og i rigtige hænder får man en fantastisk hund.


  • #305   20. apr 2016 Hellere back-up fordi man kan finde ud af at debattere og folk derfor er enige med en, end kun at være i trådene for at skabe ballade.

  • #306   20. apr 2016 Men der er så foreskel på amerikansk pit Bull terrier og de hunde der i USA går som pits. Da pits netop trænes og avles til kamp

  • #307   20. apr 2016 men vi er ikke i USA så man kan da ikke sammenligne de to slags hunde hvis der er forskel på hvordan de holdes og hvordan de er? det er jo bare det samme som at ulovlig gøre et make up mærke fordi i USA putter de altså bla bla i, men det gør vi ikke herhjemme så derfor ULOVLIGT

  • #309   20. apr 2016 Det er jo USA videoen er fra og som debatten handler om

  • #310   20. apr 2016 alle hunde kan blive dårlige og aggressive i de forkerte hænder.
    debatten som jeg deltog i var omkring den danske hundelov og videon var brugt som en grund til loven ikke skulle ændres :).


  • #311   20. apr 2016 Jeg kan ikke se ts skriver noget om den danske lov i indlægget med videoen.

  • #312   20. apr 2016 Det med hundeloven kom først senere

  • #314   20. apr 2016 det er bestemt ikke sandt. kender en det ansakffede sig en lab-schæfer blanding hvilket jeg ville sige er en idiot sikker hund og formået og være en så uegnet hundeejer at hendes hund overfaldt postbudet, fremmede mennesker og andre hunde. hunden måtte aflives da den simpelthen var så aggressiv.

  • #316   20. apr 2016 Så har hun jo ikke været de rette hænder.



  • #317   20. apr 2016 det er jo også det jeg siger, enhver hund i de forkerte hænder kan blive en aggrrssiv hund smiley

  • #318   20. apr 2016 Tåstrup?

    Næ jeg kommer aldrig sådan et sted smiley

    A bor u å A land! Her har det ikke ændret sig smiley


    Min EB elsker at tage sig en ruske tur med bamsen:-O


  • #319   20. apr 2016 Jojo, men muskelhunde - læs amstaffs og lignende - ejes som regel af de samme typer mennesker, er min erfaring. Enten er det Brian og Conny fra blokken eller provinsen, som synes det helvedes smart med en badass-vovse, som kan råbe RØVHUL, eller også er det ulideligt naive unge dåsebørn og deres testosteronbomber af "mænd".
    Alternativt er det simpelthen "all dogs are angels"-typer eller "jeg vil gerne skille mig lidt ud" småprovokerende individer ... Der kan også være tale om et mix af ovennævnte.

    Og så er der jo også de ansvarlige muskelhundeejere, som nok heller ikke ligefrem er villa-Volvo-vovse-typen, men dog heller ikke ude i et blandingsmisbrug af proteinsshakes og steroideindsprøjtninger. Den gyldne middelvej findes også, og dem er det sgu ret træls for...

    Men så længe de førstnævnte typer tiltrækkes af muskelhundene, er jeg nu egentlig fint tilfreds med et forbud. Og ja, de har kastet sig over alverdens andre racer - Rottweiler, cane Corso, og er det bedre? Næh, men mod stupiditet kæmper selv guderne forgæves


  • #320   20. apr 2016 De personer jeg har stødt på med "penis-forlængere" har passet helt perfekt med Brian typen.
    Vi har jægeren der ikke har nok i sine tyske jagtterrier så der skulle også lige en Cane Corso til fra Østeuropa.
    Så har vi ham sælgeren der har anskaffet sig en Rednose / husky blanding.
    Og så ham der skal vise sig med den "lovlige" boxer-blanding der ellers aldrig socialiseres, trænes eller som sådan modtager ros.

    Jeg bor desværre i et område hvor loven i den grad har hjulpet på at Brian brugte penge og tid anderledes end på en hund. Om den hurtige og smarte bil så er et bedre valg, må være op til en anden statistik at afgøre. Antallet af muskelhunde / kamphunde / what ever! er faldet drastisk


  • #321   21. apr 2016 Hold da op, det var da nogle temmeligt voldsomme generaliseringer I kommer med der smiley Jeg er kvinde, 46 år gammel, og har haft muskelhunde i 22 år. Jeg er hverken på stoffer, eller tager steroider. Muskelhundene har mange fans, som er helt "almindelige" blegfede danskere smiley Den første amstaff, som jeg hilste på, tilhørte en sød 40 årig sygeplejerske smiley

    Nå, men spøg til side. Visse racer ER mere potente/mistroiske end andre, og det kan ikke bare socialiseres væk. Det kan til en vis grad avles væk over tid.
    Jeg har selv overvejet boerboel (og fila), inden de røg på forbudslisten. Men fravalgte dem, netop fordi de fleste er ekstremt mistroiske overfor fremmede. Har dog hilst på boerboel, som var yderst fredelig, og ikke det mindste vagtsom, så de findes, men hører til sjældenhederne. Det gør dem, i min mening, rimeligt uegnede som familiehunde hos den almindelige, gennemsnitlige danske familie. Men bor man på landet, har røven fuld af penge, og dermed i risiko for at få besøg af hjemmerøvere, vil en boerboel/fila ikke være noget dumt valg af race, forudsat at man tager sine forholdsregler, så posten/skraldemanden og andre ikke bliver ædt.

    Hvilket jo så endnu en gang leder os hen på at en ANSVARSBEVIDST ejer sagtens kan have en potent hund. Men det kræver at man anerkender hvad man har med at gøre. Jeg ville personligt ikke være bekymret for at se pittbulls i Dk. Så længe at ejer anerkender, at der er en vis risiko for at hunden potentielt ikke bryder sig om andre hunde/dyr, og tager sine forholdsregler, i form af snor og mundkurv på offentlige områder.

    Hvis ALLE hundeejere bare var deres ansvar bevidst, og brugte snor/mundkurv lidt mere, så ville vi jo ikke have problemer med hundeangreb. Det er jo ikke så vanskeligt endda smiley


  • #322   21. apr 2016 Man kan bare ikke skære en hel race og dens ejer over samme kam. Der er jo forskel på individer. Det svarer til at sige, at alle hvide mennesker har blå øjne, fordi sådan er det.

  • #325   21. apr 2016 min villa volvo vovse nabo med tre bjørn har en rottweiler, det er uden tvivl en fantastisk hund som bare gerne vil give kærlighed! det ser til gengæld sjovt ud når konen gåe tur med hende, hun er ikke så stor i forhold til hunden smiley men hun har fuld kontrol over hende så bange bliver man ikke. tænker det er alle typer der får stærke hunde og igen er hunden i en god hånd så bliver det også en ubeskriveligt dejlig hund

  • #326   21. apr 2016 Mænd i skræddersyede habitter snyder mest i skat, men hvor er vi henne som et frihedselskende folk, hvis den slags overfladiske og tendentiøse holdninger ligefrem skal danne basis for lovgivningen?
    Skal vi forbyde kvinder at cykle, da de næsten står alene som ofre i de fatale højresvingsulykker? Nej, for så hopper de i bilen, og så er "balladen" da først fuldkommen smiley


  • #328   21. apr 2016 men du kan helt 100% også finde andre racer der angriber. dine videor er også amerikanske og at sammenligne deres hunde med dem vi har er jo absourd.

    og grunden til jeg ville mene en lab-schæf blanding er idiot sikker er fordi den ene race er fantastisk familie hund og den anden race er utroligt lydig.
    hele pointen var jo sådan set bare alle hunde kan blive aggressive i de forkerte hænder.


  • #330   21. apr 2016 puha har du set hvordan mange holder hunde i amerika? det er bestemt forskel på både kulturen og måde at holde dyrene på ! siger ikke alle ejere er dårlige, men de høje krav til dyrevelfærd er dælme blevet glemt en smule.

  • #332   21. apr 2016 I følge bogen "på plads" fra 1984.

    Besvarer det dit spørgsmål Maj-Britt? smiley


    profilbillede
  • #333   21. apr 2016 siger at jeg ville mene en blanding af disse racer eller racerne for sig selv havde været temmelig idiot sikker hvis man havde den fjerneste anelse om hvordan man holder hund.
    er trods alt belvet bevist i at tage fejl omkring hvor idiot sikker jeg havde troet hunden var, for den angreb postmanden. pointen med det var bare igen at den forkerte ejer til enhver hund kan skabe et monster.


  • #335   21. apr 2016 Nu var det jo en født lydig hund smiley

  • #337   21. apr 2016 En Schæfer er bestem også en lydig hund der både gerne vil trænes og lader sig træne.

    At du mener man ikke kan lave enhver hund om til en aggressiv satan er jo bare absurd.

    prøv at nævn en hund du mener man simpelthen uanset hvor dårlig en ejer man er ikke kan gøre aggressiv


  • #339   21. apr 2016 jeg er opvokset med boxer har aldrig i mit liv oplevet de skulle være aggressive overfor andre hunde, så vil mene hvis den ikke bryder sig om andre tæver så er den ikke blevet socialiseret korrekt.

  • #343   21. apr 2016 skal da med glæde snakke med Krumme hvis hans boxere er aggressive smiley

    blander angst og aggression sammen, hvordan er det helt præcist du kommer frem til det?

    aggressivitet og angst er jo ikke det samme


  • #344   21. apr 2016 Går bomulds hund under Bichon gruppen?

  • #347   21. apr 2016 Jeg har et vennepar med en bomulds hund og den kan overhovedet ikke med andre hanner. Den går sgu på dem, men er ikke særlig god til det så den ender med skaderne. Den kunne de sikkert få til at blive en satans hund, hvis altså den lærte at bide ordentligt

  • #349   21. apr 2016 Der er flere racer hvor det ligger til at de er egetkønsaggrasive. Både amstaf og schæfer er nogle af dem.

    Jeg har set 2 tæver, en amstaf og en schæfer stå overfor hinanden, begge egetkønsaggresive, og hvis ejerne havde sluppet er det ikke til at sige hvem af de 2 hunde der havde overlevet, men det var kun den ene, det er helt sikkert.

    Prøv at læse op på de forskellige racer, der er flere som har tendens til egetkønsaggresivitet, og det har ikke en dyt med angstbidning at gøre.


  • #350   21. apr 2016 "Det gør dem, i min mening, rimeligt uegnede som familiehunde hos den almindelige, gennemsnitlige danske familie" - det passer jo sådan set ganske fint til min generalisering jf. det sidste stykke i min kommentar

  • #352   21. apr 2016 Nu er jeg med i nogle amerikanske grupper... tendensen er bur er løsningen på problemer med alene-hjemme, haven er fin for evigt og hvis hunden kommer ud engang om dagen hører det sjældenhederne til. Der er mange, der aldrig går tur med deres hund. Andre mener at en gang om ugen eller måneden er nok.

    Der var sågar en forleden, der sagde at hun havde haft 4 aggressive hunde, og de klarede det fint. Hun holdt dem adskilt og de kom aldrig nogen steder hen.

    JEG synes ikke, det er mærkeligt, at nogle hunde derovre bliver aggressive...


  • #354   21. apr 2016 Jamen, jeg tænker lidt angste med en masse frustration, som kommer til udtryk aggressivt. Sådan ser jeg det i hvert fald.
    Der er ikke en tendens til at finde grunden, men bare at få hunden til at makke ret. Lidt Cesar Millan agtigt...


  • #355   21. apr 2016 Nanamusen - en schæfer er ikke født lydig....

    Det er langt fra pr. definition en lydig hund. Det er en trænbar hund.
    Det er noget andet.

    Schæfer-lab blandinger kan falde vildt uheldigt ud - de bliver meget ofte problemhunde eller ventende internathunde....


  • #356   21. apr 2016 Nu er jeg jo så "heldig" at min yndlingsrace endnu ikke er på forbudslisten (gudskelov for det). Men hvor må det være frygteligt at være at have fundet drømmeracen, den der perfekte hund, og så være afskåret fra at få den igen, fordi den er på forbudslisten smiley
    Ja, der findes andre alternativer, men alle hunderacer er jo vidt forskellige, både af sind og udseende, så noget der matcher meget tæt på, kan være næsten umuligt at finde.

    Jeg har selv været "møllen igennem) med at finde et alternativ til min yndlingsrace, bulmastiffen. Min bullmastiff døjede desværre med en del helbredsproblemer, og jeg turde derfor ikke af få sådan en fyr igen, og valgte derfor at kigge på andre racer af samme type. Jeg kiggede på rigtigt mange muskelhunde, og endte til sidst op med at få engelsk mastiff (2 stk.), da det umiddelbart var dem der kom tættest på en bullmastiff.
    Mine mastiffer var søde hunde, men de var ikke i nærheden af at matche min bullmastiff. De var alt for "bløde"/pleaseragtige til mig.
    Jeg er ikke i tvivl, bulmastiffen er den perfekte hund for mig, og ingen anden race matcher den. Den har det perfekte sind (for mig), den rette størrelse, aktivitetsniveau og udseende. Og tænk sig hvis den blev forbudt, bare for at please hr og fru Danmark smiley
    Tænk sig hvis DIN drømmerace blev forbudt ! Og ja, det kan ske, med den type (symptombehandling) hundelov vi har i dag.
    Når én bestemt race bliver populær, skader det i høj grad racen. Bare tænk på collien, som efter Lassiefilmene blev yderst populær. Jeg er ikke i tvivl om at den popularitet, er skyld i at collien fik seriøse problemer med temperamentet pga. at der blev avlet på alt hvad der kunne krybe og gå. Tænk sig hvis alle hyrdehunde blev forbudt, pga. at én race var blevet skamavlet pga. popularitet smiley

    Jeg frygter for fremtiden, hvis ikke hundeloven/raceforbudet bliver lavet om. I takt med at hjemmerøverier er i stigning, vil hr og fru Danmark kigge efter effektive måder at beskytte sig på. En stor hund, er én af mulighederne. Inden vi ser os om, er alle hunde, over 10 kg. røget på forbudslisten smiley


  • #358   21. apr 2016 Gud, jeg troede at hjemmerøverier var i stigning ? Det var da så dagens gode nyhed smiley
    Synes bare at man hører/læser enormt mange historier om hjemmerøverier, Østeuropæiske tyvebander osv. ?


  • #360   21. apr 2016 Men hvad nu hvis man ikke er så fleksibel ? Jeg har haft en del hunde igennem mit liv, og har heldigvis også flere racer som tiltaler mig. Men favoritracen er og bliver bullmastiff. Jeg ville godt nok have været noget trist, hvis den var røget på forbudslisten smiley
    Kan sagtens sætte mig ind i at det må være en forbandet følelse at have fundet drømmehunden, og så ikke længere må eje den, fordi nogle useriøse fjolser har ødelagt muligheden.


  • #361   21. apr 2016 Ann-marie - hvis eens drømmerace er en hund, der ikke passer til een, så drømmer man nok lidt skizofrent smiley

  • #362   21. apr 2016 Altsåååå... Hvis man ikke er fleksibel nok til at kunne finde en anden hund at leve sammen med er alternativet jo... At man ingen hund har..?

  • #363   21. apr 2016 Hvor er det dog befriende dejligt at have andre personer til at definere, hvad man ønsker og/eller har behov for. Har Mette medium et forslag til, hvilken projektor jeg skal købe til min hjemmebio? Tænker selv lidt i retning af Panasonic, men hvad siger panelet?

  • #365   21. apr 2016 Collie eller terrier?
    Alternativt -line smiley


  • #366   21. apr 2016 Jamen helt ærligt... Hvis man ikke kan få sin drømmerace, må man jo undvære den! Og man kan så skaffe sig en hvilken som helst anden lovlig hund - eller lade være? Det er da op til folk selv.


  • #368   21. apr 2016 De gamle 68'ere ville/vil skamme sig over, hvor nosseløse nutidens unge er. I er så sporet ind på røvslikkeri og gode karakterer, at selvstændighed sandsynligvis bliver en mangelvare i fremtiden.

  • #369   21. apr 2016 Søren: hvis drømmeracen ikke passer til én, så er det i min verden, netop ikke drømmeracen smiley
    Men lad os for nemhedens skyld definere det, som det perfekte match, den der once in a lifetime altoverskyggende perfekte hund smiley


  • #371   21. apr 2016 Isabelle - ja tiderne er anderledes, og det burde trodsen og oprøret også være. Ikke helt fraværende.
    Jeg hader, når ungerne siger mig midt imod, og for satan, hvor tager vi nogle kampe, men jeg beundrer dem også for at "turde" sige fra.
    Skummende af indestængt arrigskab tænker jeg 'YES'. Ingen kommer til at køre rundt med dem i manegen. smiley


  • #373   21. apr 2016 Man kan såmænd godt være selvstændig og have en anden mening end dig, Søren... Jeg ser ikke umiddelbart paradokset smiley

  • #374   21. apr 2016 Kris - læser du det, jeg skriver? Det virker slet ikke sådan, men det er også ok.

  • #375   21. apr 2016 Ja, jeg læser det... forstår du, hvad jeg mener? Ellers er det også helt i orden

  • #376   21. apr 2016 Nu fisker du vist bare efter 'likes'. De skal nok komme smiley

    Fælden klapper, så det kan høres helt i Jylland, haha


  • #377   21. apr 2016 Ingen problem i det.

  • #379   21. apr 2016 Jeg driver stadig mine forældre til vanvid som 28 årig smiley
    Og min far kan finde på at sige ting til mig nu som han også sagde da jeg var 17 og i samme tonefald... Jeg er altså snart 30! Tsk tsk. Hehe


  • #380   21. apr 2016 "hvor kan det være trættende at have unger, der ustandselig mener et eller andet andet "
    Både ja og nej. Her i huset må de næsten mene hvad som helst, så længe de kan argumentere for det. Jeg er ikke til pleasere. Hverken hunde eller børn. Små velfriserede unger, der siger det, som de ved, folk vil høre, kan virkelig få mig til at gå ind for at genindføre revselsesretten i en mk2 version, som nu skal hedde revselsespligten.
    Småkage, snotnæse smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #382   21. apr 2016 Forstår ikke hvad det har med sagen at gøre. Hvorfor skal folk være imod noget,de går ind for?. Nogen kan lide det ene og andre det andet.

    Jeg hader derimod når man mener,at det man selv kan lide er det eneste rigtige.


  • #383   21. apr 2016 Uf tænk at sige man "bare" skal smide en uden for døren smiley

  • #385   21. apr 2016 Hvor er det dejligt der findes mennesker som dig smiley Stakkels misforstået dreng smiley

  • #390   29. jun 2016 Det er utroligt så let det er, at få mennesker til at tro på,
    at det der er rendyrket Fup, det er fakta.

    Og det er også utroligt svært, at få mennesker til at tro på,
    at Fup virkelig er Fup! - Og intet har at gøre med Fakta!


Kommentér på:
En hund er hvad man gør den til?

Annonce