{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Hundeejer
Hundeejer
Tilmeldt:
2. maj 2016
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 2

Halter?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer andre hundeejere!
Min hund og jeg har for noget tid siden været ude og gå, hvor han så faldt ned fra en sten han ville op på (gik uden snor)
Efterfølgende klagede han sig lidt og haltede 5 minutter efter hvor det så gik over. Troede så ikle det var noget da han kunne gå turen hjem uden at klage sig mere og lege osv.
Vi havde så været ude ved mine forældre hvor han legede hele weekenden med deres hund, og han tonsede rundt og der var intet at mærke. Han lagde sig så til aften for at sove og da han vågnede om morgenen haltede han igen. Ved ikke hvad det kan være, og han udviser ikke tegn på smerte medmindre han lige har sovet eller hvis han (så vild og legesyg som han er) får et flip og løber ind i puderne på sofaen. Nogen ide om hvad det evt. Kan være? Har mærket på poten og han piber ikke når man trykker på den, og den føles ikke brækket eller forstuvet.. ville han så ikke også have klaget sig mere hvis det nu var det.. nogle ideer?? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halter??
  • #1   2. maj 2016 Han kan have forstuvet benet/forstrukket en muskel/fået et slag (blåt mærke). Når han kun halter af og til, ville jeg holde øje med ham i det næste stykke tid. Hvis det ikke er bedre om 1 uge, eller bliver værre, ville jeg tage et smut forbi dyrlægen.
    God bedring.


  • #2   2. maj 2016 har du kigget på hans negle. at de ikke er flække smiley

  • #3   2. maj 2016 Du skriver, at det skete for et stykke tid siden, men hvor lang tid snakker vi cirka om? Der er jo forskel på om det drejer sig om 2 dage eller 2 uger.

    Hvis det kun drejer sig om et par dage, vil jeg umiddelbart tro, det skyldes slaget. men hvis det drejer sig om længere tid, ville jeg nok runde dyrlægen.


  • #4   2. maj 2016 Hunde kan godt vise smerte på anden måde end at pive - det kan være småting som smasken, slikken om munden, fjerner poten når du røre, mm.

    Halten er et klart tegn på, at der er noget galt, og du bør konsultatere end dyrlæge med speciale i bevægeapparatet, så I kan f lokaliseret smerten, og evt. sætte hunden på smertestillende i nogle dage, såfremt det ikke er værre end fx forstuvning.


  • Hundeejer
    Hundeejer Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 2
    #5   11. maj 2016 Det drejede sig om et par dage hvor han havde slået poten, og jeg holdte så øje med ham den næste uges tid, og bed mærke i at når han har sovet på den side som han har slået poten på, halter han. men det er gået i sig selv, nu og han giver på ingen måder udtryk for at det generer ham længere. Mange tak for jeres svar ! smiley

Kommentér på:
Halter??

Annonce