{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Momentær opgivenhed? {{forumTopicSubject}}

Må man godt, som hundeejer, føle at alt er for svært, og at man bare vil smide håndklædet i ringen?
Bellas gøen overfor andre hunde går mig virkelig på.. Hun kan slet ikke styre sig. Jeg gik bare hjem her på aftenturen, den korte. Den var ødelagt for mig der...
Hun kan slet ikke med tanken om, at hun ikke bare må storme hen til en given hund, og så gør hun helt hysterisk...

Vi skal træne det på søndag, men jeg må indrømme, at jeg er virkelig ked af det i dag. Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med tråden... Måske bare komme ud med det?

Må man egentlig overhovedet have det sådan her? Jeg er virkelig bange for, at jeg ikke kan løse problemet og så står jeg med endnu en Vaks... Det stikker virkelig i mig ):


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Momentær opgivenhed?
  • #2   20. maj 2016 Det er bare så skræmmende... Jeg elsker Vaks, men jeg ønsker ikke at Bella bliver ligesom ham...

  • #4   20. maj 2016 Jeg ved det... Tror bare, jeg har et øjeblik af svaghed lige nu, af en eller anden grund.

    Jeg har fundet en med en fransk bulldog, som har samme problem, så vi vil træne det på søndag...


  • #6   20. maj 2016 Han gør, men er også en hvalp. Vi holder den afstand begge hunde kan forholde sig i ro på, så det burde ikke blive et problem.
    Jeg leder efter flere, har bare ikke fundet flere endnu.


  • #9   20. maj 2016 Det er rigtigt. Tror mest af alt, at jeg er bange for at ødelægge hende. Har jo ikke kunnet fikse Vaks helt, så måske det er der, skoen trykker?

  • #11   20. maj 2016 Selvfølgelig kan du løse det. Ting tager tid, og med levende væsner er der sjældent kun een rigtigt løsning. Du skal blot vælge at dele problemerne op i små bidder, så bliver de lettere at overskue og besejre. Gå efter de lette sejre først - det opbygger selvtilliden.
    Chili var og er en usædvanlig hund på mange måder. Jeg opgav hurtigt at sammenligne hende med andre "normale" hunde. I stedet fokuserede jeg på hendes styrker, og i dag kunne jeg ikke ønske mig, at hun var anderledes.
    Livet består af en helvedes masse kyssen frøer smiley


  • #13   20. maj 2016 Jeg synes nu, det er en god mulighed for træning? Jeg vil gerne finde flere, fordi imo, jo flere forskellige hunde, jo bedre.
    Så længe afstanden holdes, så burde det, som sagt, ikke være et problem.


  • #15   20. maj 2016 Præcis... eller til træning.. Nøj, hun er slem der også.

  • #18   20. maj 2016 Hun har nemlig en fin førerkontakt, for det meste... Og er meget lærenem. Hun reagerer virkelig fint på klikkertræning, hvor jeg kan time det helt rigtigt.

  • #20   20. maj 2016 Kan sagtens være... Det er ikke noget, jeg som sådan tænker over i hverdagen. I dag har det bare lige ramt mig cirka lige så hårdt som et tog.

  • #23   20. maj 2016 Uden tvivl. Hun kommer jo fra hvalpetræning, som du nævnte...

  • #26   20. maj 2016 Ja, har så ikke lige mulighed for at filme... Så mange arme har jeg alligevel ikke.

  • #28   20. maj 2016 Man må gerne synes det hele stinker og at hunden er en møgkøter engang imellem smiley
    Hyg lidt om dig selv, få hvilet ud og så ser det hele som regel lysere ud næste dag smiley

    Og I skal nok få løst problemet! Hun er stadig bare en hvalp smiley Hun skal nok nå at give dig mange flere udfordringer og grå hår smiley
    Går I til hundetræning? Det er et godt sted at træne netop det problem synes jeg smiley For der er der helt styr på de andre hunde smiley


  • #31   20. maj 2016 Måske. Jeg ved det ikke. Jeg synes, næsten, det er pinligt? Jeg ved det ikke... Jeg ved jo godt, hvad jeg skal gøre for at få det væk.

    Bella vil også meget gerne hoppe op af mennesker. Især heeeelt op i ansigtet med mange myssere.


  • #32   20. maj 2016 Og ja, Einstein. Vi gør til træning hver mandag. Unghundehold.

  • #34   20. maj 2016 I går hoppede hun op af en mand, jeg ikke lige havde opdaget, mens Vaks gøede af nogle gæster foran hotellet, som spiste mad (Ja... Han havde en dårlig dag i går).
    K A O S
    Hun formåede ikke kun at gøre det en gang, men to.

    Må man heller ikke synes, at det er pinligt? haha.


  • #36   20. maj 2016 Okay, det gør Bella ikke, hahaha.
    Vaks har engang...
    og et par gange på mig. En gang af uanede grunde på en cykeltur. En anden gang overpissede han mig efter en tandrensning, lol.


  • #39   20. maj 2016 "Det er først pinligt når de også pisser op af folk"
    Så har jeg været pinlig overfor min ex-ex-ex. Når en mand skal, så ....... smiley
    Og jeg havde råbt 'FLYT DIG' smiley


  • #42   20. maj 2016 Bella har tisset på min dyne et par gange, men det er så blærebetændelsens skyld, ahaha.
    Tænker også, at den kan være medvirkende. Det skidt gør jo ondt.


  • #43   20. maj 2016 Vaks har tisset Bella i hovedet er par gange....

  • #44   20. maj 2016 Jeg syntes også, det var pinligt at min hyrdede biler - det var kun bilerne, og det ødelagde virkelig gåturene. Overvejede at sende hende retur til opdrætter, fordi jeg bare ikke så en løsning. Men fik det løst med en god potion tålmodighed og træning, og nu reagerer hun slet ikke på biler. Det er en fornøjelse at gå! Uanset hvor vi går nu smiley

    Jeg har helt glemt den dårlige periode nu! Borderen har altid været min drømmehund, og det skulle bare lykkes - og det er det også nu! Og jeg er sikker på, at det også sker for dig og Bella! Husk ingen mennesker træner ens, ikke alle hunde er lige langt i træningen og alt begyndelse er svært! smiley


  • #45   20. maj 2016 Bella hyrder også lidt biler, men der er en betydelig bedring i det nu. Nu er det mest, hvis hun er i et lidt højt gear eller hvis bilen er sølvgrå (????? ).
    Men vi træner det hele tiden.


  • #50   20. maj 2016 Ja, de går til tider sammen. Men det er som oftest enten på ydretidspunkter, eller fx lige på den korte morgentissetur.
    Går mere med Bella end Vaks (haha, stakkels Vaks).


  • #51   20. maj 2016 Her er det faktisk ofte Bella, der starter, så Vaks "sætter" hende ikke i gang.

  • #52   20. maj 2016 Og ja, hun gør det også, når vi går alene.

  • #55   20. maj 2016 Hahaha!
    Åh, jeg føler mig mindre alene med min "møghund" 1 og 2 nu. Tak.


  • #57   20. maj 2016 Det helt okay, det klart det sider i dig når du har kæmpet med vaks gøen har selv haft prøvet det med min der gøede af usikkerhed og det tager virkelig en krig.

    Men det jo heldigt at det med Bella bare er fordi hun er glad og gerne vil hilse smiley
    Alle hvalpe skal jo lære man lige tager kontakt inden man for lov at hilse Bella er bare lidt mere vokal i sin entusiasme smiley
    Træn evt. Nogle impulskontrol øvelser og træn evt. Også med mennesker at hun skal give kontakt inden hun for lov at hilse.

    Også Sk*d på hvad andre tænker det ikke dit problem du arbejder på det og det er sgu det vigtigste der er massere af mennesker der bare hiver deres hund med sig og råber af den uden at gøre andet ved det.


  • #58   20. maj 2016 Hvor er I søde smiley
    Tak!


  • #62   20. maj 2016 Cecilia, nogle gange er jeg jaloux over, at du kan huske den tid, haha.

  • #64   21. maj 2016 Nu er Nicki ikke en hvalp, men hun er min første hund.. og det ER svært. Den der frygt for at gøre noget forkert eller vælge forkert kender jeg i hvert fald.. jeg har måtte indse at alt træning der fører til prøver, kan jeg ikke klare lige nu, fordi min angst spiller ind, mht. at gøre det forkert - Også selvom det værste der måske sker er, at man dumper.

    Så lige pt. arbejder jeg med små mål, færre krav (da jeg har enormt høje krav)..

    Jeg har det stadig ofte sådan, at det er safsusme svært.. synes det er så simpelt på skrift men det går bare ALDRIG så nemt i virkeligheden smiley


  • Bente H
    Bente H Tilmeldt:
    jan 2012

    Emner: 7 Svar: 61
    #65   21. maj 2016 Jeg kan godt forstå din bekymring men ..... du klarer det fint og det skal nok gå smiley

    *stort knus


  • #66   21. maj 2016 Først vil jeg bare lige sende dig et stort kram og sige velkommen til hvalpe/ungehunde tiden smiley
    Dernæst ja du må gerne have lyst til at kvæle hende, sende hende tilbage og bare opgive hende helt.. Ved Rosa var det mest de første 3-4 uger fordi hun ikke mente at jeg havde brug for søvn, jeg var seriøst en omvandrende zombie.
    Men jeg tror det er helt normalt at de i den alder gøer og geare op når de ser andre hunde, fordi de gerne vil lege. Mine er jo alarmhunde, så Lucky gøer altid af alting bare fordi han kan smiley Rosa trækker som en i helved for at komme hen til hunde, på trods af at hun når hun kommer derhen bliver usikker.
    Så bare rolig Bella er helt normal livsglad hvalp, ikke som Vaks og jeg er sikker på at du med lidt træning nok skal komme langt og at Bella bliver en fantastisk voksen hund, og at du en dag vil se tilbage på hvalpetiden og som alle os andre have glemt at hun var den mest umulige trælse skabning der fandtes, men tænkte tilbage til den skønne, nuttede, sødeste lille hvalp hun også var smiley smiley


  • #68   21. maj 2016 Åh, kender det godt.
    Dipsy gøede af alle fremmede hunde, da hun var yngre.
    Jeg har fået afvide af flere, at "det var min skyld at min hund var asocial" at jeg "pylrede den" eller "Sikke en hysterisk lille rotte" osv.
    Puha, kunne blive arrig.
    Heldigvis med masser af træning, har jeg fået en hund der altid søger mig, i en usikker situation. Når, der kommer en fremmed hund, er det som om hun kigger på mig og siger "SE, jeg er stille, nu skal jeg have en godbid" smiley
    Det betalet sig... og du skal virkelig være glad for at du har dig en social og selvsikker hvalp - resten skal nok komme med træningen.
    Lyder som om du er på rette spor ihvertfald. Du skal bare blive den spændende, ikke alt det andet smiley
    Leger og træner meget på gåtur, det har gevet langt mere fokus på den lange her smiley


  • #69   21. maj 2016 Op med snuden, hun er kun en hvalp endnu. Du er ikke en håbløs hundeejer, du skal nok få det trænet væk smiley

  • #71   21. maj 2016 Det skal NOK komme med tiden bare du er vedholdende, men jeg ville simpelthen huske at sige til mig selv: det er en træls hvalp, det er sådan hun SKAL være!! smiley

    For man føler det hele er en fiasko, kan ikke se hvordan det nogensinde skal lykkes, og at alt bare går af sporet... men forsøren sådan SKAL en hvalp jo være, det ville da være noget møg hvis du bare havde en mut, stille og rolig hvalp der overhovedet ikke foretog sig noget.

    Det er helt acceptabelt at ville opgive. Men sig til dig selv - i stedet for at tænke på alt det negative og at fremtiden aldrig nogensinde bliver bla bla bla - at lige nu er hun en træls hvalp og det er sådan alle trælse hvalpe skal være, med frustrationer af den ene eller anden art! smiley


  • #72   21. maj 2016 Tusind tak allesammen smiley

  • #75   21. maj 2016 Holstebro er jeg godt nok aldrig i..
    Og penge har jeg ikke nogen af. Virkelig, SU er ubarmhjertigt. Får 4600 om måneden..


  • #77   21. maj 2016 Det er virkelig øv ):

  • #78   21. maj 2016 Du skulle låne Dana smiley HUn teer sig godt nok også en del, men det kan være at Bella, holder helt mund, når den fremmede hund ikke svare tilbage med vov, men med en masse underlige lyde smiley
    Det er både knirken og brummen, og hrraou hrraou lyde, og så kan slipset næsten nå jorden smiley Men hun gøer ikke smiley

    Minion : Jo tak, vi har endnu ikke glemt Balder-dutte-hund smiley Han blev så glødende forelsket på et splitsikundt, at Dana følte sig helt overvældet.
    Men nu var hun kun en ganske ung tøs,da han besøgte hende, nu er hun jo en voksen dame, der godt ved hvor lækker hun er, og d` Herre der ikke kan finde ud af at opføre sig pænt, bliver halshugget, hvis det står til Dronningen smiley smiley


  • #79   21. maj 2016 Hvis det er nogen trøst, så havde jeg opdrætter i telefonen ca. 1-2 gange om ugen da min første tæve var mellem 6-11 mdr. og det var sådan til hundetræning at de andre hundeejere var henne og give mig et knus og sige "Hvor er det flot du bliver ved".

    Så var jeg til kursus med Roger Abrantes hvor jeg klagede min nød til ham i pausen. Han spurgte "Hvor gammel er hunden?" og så klappede han mig faderligt på skulderen og sagde "Det går over." - og han havde ret. Det blev faktisk mit mantra dengang. Hver gang jeg bare havde lyst til at kværke hunden eller give op, så stod jeg der og mumlede "Det går over. Det går over." smiley

    Og lad endelig være med at sammenlign din hund med de andre hunde. Nogle er bare nemmere end andre. Lia var f.eks. hvalpeklassens duks, så det var lige fra den ene yderlighed til den anden for mig.

    Så ikke giv op. Bliv ved - og pludselig en dag så begynder du at se resultater (ved os kom det næsten fra den ene dag til da hun fik sin første løbetid).


  • #80   21. maj 2016 Jeg tror, det skal være min mantra også. Bellas blærebetændelse plager hende, så hun er ikke tryg ved at komme af med alt alle steder ude...
    Hun har lige været ude... gæt hvem der sked, ikke bare en gang, men to gange, på mit gulv lige før?
    Suk...


  • #83   21. maj 2016 - Kat - TS har fået testet Bellas urin her for nylig, og Bella er igen på penicilin. smiley

    - undskyld jeg lige svare for hende. smiley


  • #84   21. maj 2016 Hun fik en ti dages kur, men det er kommet igen, og hun er nu på en femdages kur, med en test af urinen slut næste uge for at se, om det er nok.
    Så bare rolig, dyrlægen er med indover ^^


  • #86   21. maj 2016 Nejnejnej, hun begyndte at få mere gult tis og sjattissede mere igen, så tog en prøve med, da vi skulle ind med Monty alligevel. Ganske vist, den var tilbage.

Kommentér på:
Momentær opgivenhed?

Annonce