{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Når, jeg står lidt i et dilemma i øjeblikket og det ville være dejligt med lidt gode råd smiley

I September sidste år, gik min ekskæreste og jeg fra hinanden. Jeg flyttede tilbage til København, med begge mine tøser (min eks bor i Frederiksværk og jeg har boet der i 5 år med ham). Da jeg ikke har råd til bil, var hundene meget med rundt. Poe min ældste tæve, fik besvær med sin gigt, hun haltede meget. I December begynder min eks og jeg så at se hinanden igen, vi besluttede at lade Poe flytte op til ham og jeg så beholdte Dipsy inde i byen. Det har været en rigtig fin løsning for hende.

Nu er vi jo så gået fra hinanden igen, og jeg står og skal beslutte om jeg skal hive Poe med ind til byen igen og se om hun kan holde til det, eller lade hende blive i Frederiksværk?

Når vejret er som det er nu, er hun ret frisk og halter ikke. Kan dog godt trække lidt på benet indimellem, hun får laser og smertestillende ved behov.
Jeg lever et meget aktivt liv, hundene er med i fælledparken, hos familie og venner, til agilitytræning og stævne ca hver anden weekend. Er selv ret aktiv. Modsat er min eks ikke så stor fan af hundeluftning, så hun ville nok ikke få så meget aktivering, hans mor vil dog gerne tage hende med i skoven og give hende lidt rolig motion.

Hvad ville i gøre, i min situation?
Min egoistiske tankegang, siger at jeg bare skal tage hende med mig.. Men er det virkelig det bedste for hende, det tvivler jeg på smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre?
  • #2   7. jun 2016 Hvis din ex gerne vil beholde hunden, og er indstillet på at bruge den tid og de penge som hun kræver for at trives, så ville det nok være bedst at hun blev hos din ex, medmindre at hun slet ikke kan trives uden sin bedste hundeven ?

    Ellers ville jeg vælge den løsning som Bugsy foreslår. Tage hende med til Kbh. og transportere hende rundt i en form for klapvogn, trækvogn eller andet med hjul.


  • #3   7. jun 2016 Hvis han vil beholde hende og hendes liv er lidt lettere der, ang hendes gigt, ja så ville jeg lade vovsen blive der, hellere det end hun evt må efterlades hjemme pga smerter, når du skal på tur med den anden hund smiley

  • #4   7. jun 2016 Bugsy - Det var en idé. Spørgsmålet er om det ville blive et stort besvær i bus og tog osv.. Jeg har en cykelvogn til min cykel, de begge kan sidde i, men den er besværlig at trække afsted ved hånd smiley

    Ann-marie, jeg snakkede med ham om det igår og gjorde det klart, at han skulle sørge for at give hende tilskud, kører hende til laser, når behovet er der osv. Vil også sige at han har overrasket mig i denne her tid, hvor vi ikke har boet sammen. Han kan sku godt, jeg skal bare lærer at slippe ansvaret. Det er sku svært, Poe er min soulmate, tanken om ikke at være i jævnlig kontakt gør ondt.
    Hundene har været adskilt til hverdag i 6 mdr nu, det har intet problem været. De bliver sindssygt glade når de ser hinanden og får leget en masse, men kan sagtens fungere uden hinanden.

    Rikke S, Det er nok også den løsning der er bedst for hende og det burde jo handle om hvad der er bedst for hende og ikke mig. Hun ville nemlig blive nødsaget til at blive efterladt hjemme indimellem og det er også syndt.. Puha smiley


  • #5   7. jun 2016 Jeg ville lade hunden blive hos ham

  • #8   7. jun 2016 Jeg ville lade hende blive

  • #9   7. jun 2016 Vil hun ikke være i en taske ?? Jeg har afleveret min gamle hund ved min eks ellers var hun blevet aflivet, jeg kunne ikke bo inde i byen med en stor amerikansk bulldog som ikke kunne have mundkurv på pga psyken, hun bor i dag på landet sammen med ham og hans nye familie, savner hende som en sindsyg, men dette var det bedste for hende.

    Men tænk på hende behov smiley


  • #10   7. jun 2016 Mike's mor, Han er færdigudlært om lidt og har derefter fast job.. Så økonomien bliver ihvertfald ikke et problem. Måske smiley
    Har da et håb om en form for venskab med tiden, men synes det er svært at sige på stående fod. Det vil tiden vise, hvor vi ender hver især.

    Lykke, tja, det jo det. Har tænkt på det.. Er også lidt bange for at hun ikke vil blive aflivet i tide. For lige meget hvad, så skal hun sku ikke lide.. Men har dog aftalt med ham, at vi skal holde kontakten ved lige vedr. hende, også hvis hun pludselig skranter.

    Ansofie, Jo, det vil hun godt. De er også i taske under offentlig transport.. Men så skulle jeg bære rundt på hende i en taske? Det tror jeg ikke hun ville være tilfreds med smiley
    Ja, man skal jo gøre det bedste for hunden i sidste ende og ikke sig selv! Puha, det er sku bare hårdt smiley


  • #11   7. jun 2016 Hun kan jo gå det hun kan holde til og så op og få et hvil. Er hun smertet dækket pga gigten ??

  • #12   7. jun 2016 jo, det er rigtigt.. men hendes egen vurdering af hvad hun kan holde til, er lidt anderledes en realiteten desværre.
    Hun får smertestillende ved behov, altså hvis hun har været på en meget lang tur, eller har tonset meget med Dipsy.
    Laserterapi har hun fået rimlig fast hver 14 dag, vi har dog holdt en lang pause, da det varme vejr har gjort hende godt, heldigvis smiley
    MEN, gruer lidt for efteråret...


Kommentér på:
Hvad ville i gøre?

Annonce