{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Hund med dårlig mave når man går tur. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et lidt træls problem, når min hund og jeg er ude og gå tur så laver den altid den første afføring som helt normal, det der så kommer efterfølgende er en værre gang sjap. Han kan godt sætte sig ned et par gange efter og bare presse tyndt. Hverken jeg eller ham selv synes det er særlig sjovt da han jo så skal en tur under bruseren efter hver gå tur.

Er der nogle der har haft samme problemer og fået dem løst ved hjælp af ny foder, kosttilskud eller andet?

Det skal siges at det kun er når vi går ture. Når han er i haven og lave nummer 2 er der næsten aldrig problemer.

På forhånd tak.

Vh Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med dårlig mave når man går tur.
  • #3   26. jun 2016 Han skulle ikke gerne lave flere gange på én tur. Det er et tegn på at noget er i ubalance.
    Jeg tænker at han stresser, så han enten ikke gør sig færdig første gang, eller selv fremprovokerer en anden omgang, som reelt ikke var klar til at komme ud og dermed er fyldt med det vand, tyktarmen ville have optaget, hvis det havde ligget korrekt tidslænge i tarmen.
    Det er det samme princip nervøse mennesker kan gøre, fx op til eksamen.

    Så du skal nok tilbage og se på hundens generelle adfærd og stressniveau.

    Hvad fodrer du med og hvor mange gange har den afføring dagligt?


  • #4   26. jun 2016 Hvad race hund har du og hvor længe har det stået på. Er det også tyndt i haven?

  • #5   26. jun 2016 Jeg har indtryk af, at det ikke er ualmindeligt for de lidt mere højtkørende racer, at de i de unge år, får lidt stressmave, når de er ude og aktive i længere tid.

  • #6   26. jun 2016 Malene - Han har i en periode været i "pleje" hos mine forældre grundet min bolig situation, før han kom derop fik han Specific tørkost og havde ikke problemer, men det er imens han har været deroppe, de skyder bold med ham i haven næsten hver dag, sø jeg tænker også at det jo er med til at stresse hand krop, i forhold til foder hos dem så har de ikke kunne få ham til at spise tørkost, tror det har noget at gøre med alle de godbidder de giver ham selvom jeg har sagt de skal lade være ?? .. De har så givet ham foderris blandet med fx leverpostej eller kødrester fra deres egen aftensmad.

    Ansofie - Han er en blanding af sheltie og japansk spids, det har stået på i nogle år, og det sker meget sjældent i haven, som nærmest aldrig medmindre han har været meget oppe at køre over mange gæster i huset eller andet.


  • #7   26. jun 2016 Jeg får ham hjem igen her om 1 uges tid, og jeg er blevet anbefalet at selvfølgelig få ham på tørkost igen, og så bruge Royal Canin Intestinal, har i nogle erfaringer med det? Har også købt en zoolac jeg vil prøve at give ham lidt af smiley

  • #8   26. jun 2016 Det kunne godt lyde som om at han har lidt "stressmave". Den ene af mine hunde har samme "problem". Han er så voldsomt begejstret for at komme på tur, at han skider 3-4 gange undervejs. Den første gang, har han normal afføring, de næste gange bliver det tyndere, og tyndere. Hjemme i haven har han altid fin, fast afføring.
    Tvivler på at du kan gøre noget ved det. Ville i hvertfald ikke begynde at give ham stoppende midler, da du så risikerer forstoppelse i stedet, og det er noget skidt.


  • #10   26. jun 2016 Min gør det også.
    Og der er ikke rigtig noget at gøre ved det.
    At der bliver spillet boldt i haven med ham hver dag har ikke nogen indflydelse på det.
    Det hjælper hellere ikke at skifte foder.
    Grunden til det er at han bliver så glad for at gå tur at han får stress mave af det.
    Det eneste som stopper det er at holde op med at gå ture........

    Som Ann-marie skriver, så ville jeg hellere ikke give noget stoppende, det giver man kun, hvis hunden har diarre.

    Jeg ville bare fodre med et godt kvalitetsfoder frem for at eksperimentere



  • #11   26. jun 2016 Tusind tak for alle de gode råd smiley

Kommentér på:
Hund med dårlig mave når man går tur.

Annonce