{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Løbetid, falsk drægtig, sterilisation-kikkert? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg går kraftig og over vejer en sterilisering af min tæve.
Hun har lige haft en mild falsk drægtighed.
Og har hørt at så er der stor chance for at hun bliver det igen efter næste løbetid.
Er det rigtig?

Jeg overvejer meget at få hende opereret med kikkert, da det skulle være langt mere skånsomt?!

Hvornår skal hun steriliseres?
Mellem 2 løbetider?

Og så skal der vel tænkes ekstra på hvad hun får at spise?

Og hvad med hendes pels?
Er der mindre risiko for "grim" pels med kikkert?
Eller det det samme?

Og nogen der kender priser på de 2 forskellige operationer?
Og nogen der kender et godt sted i midt Jylland hvor de udføre kikkert operationen?

På forhånd tak.

Mvh. Nanna smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid, falsk drægtig, sterilisation-kikkert?
  • #2   14. jul 2016 Hun havde det ikke godt.
    Og har hørt det kan blive værre gang til gang.
    Plus der er en intakt hanhund i huset.


  • #3   14. jul 2016 Begge mine er steriliseret med kikkert. Det kostede (dengang) 2000,- mere pr. hund. Operationen er langt mere skånsom og jeg har opfattet at hundene kommer sig hurtigere og har færre smerter. Samme risiko for pelsproblemer uanset hvad du vælger. Lotus har en "fluffy" pels. Kaido har en hel glat pels.

  • #6   14. jul 2016 Mette og Pia

    Tusind tak for jeres svar!! smiley


  • #8   14. jul 2016 Da jeg undersøgte det sidste år i november, kostede kikkert 5000kr mere end det sted, jeg valgte, hvor man kun lavede den almindelige. Jeg havde simpelthen ikke råd til det. Jeg snakkede med flere dyrlæger, og selv de, som ikke lavede kikkert, var enige i, at kikkert er langt mere skånsomt ift. recovery. Dog er de fleste hunde oppe og friske igen allerede en-to dage efter. Min egen tog 5 dage, dog, men så var hun også bare pludseligt mega frisk og klar (og svær at holde i ro i yderligere 7 dage).
    Hun blev syet med indvendige sting, så vi skulle ikke tilbage og have fjernet irriterende sting. Og hun behøvede hverken krave eller body, da indvendige sting ikke klør. Helingsprocessen er også hurtigere, da hun fik plasteret af dagen efter var halvedelen af det udvendige sår helet allerede.

    Jeg blev anbefalet mellem to løbetider af flere dyrlæger.

    Pels kommer an på hvilken race.

    Vægt tror jeg er forskelligt fra hund til hund. Cocos humør blev så meget bedre, at hun er blevet en langt mere aktiv hund og holder derfor en pæn vægt nu nemmere end gjorde før.


  • #9   14. jul 2016 Trine

    Da hannen ikke er min er det ikke noget jeg kan tage beslutning om.
    Plus jeg altid har hørt det som Pia skriver med henblik på adfærd hos hannen kan ændre sig meget.
    Og han er i forvejen lidt nervøst anlagt.

    Og hvis de falske drægtigheder bliver værre med tiden, kan jeg ikk se grunden til hun skal gennemgå det hvis det kan fjernes.
    Især ikk med en skånsom kikkert operation!


  • #10   14. jul 2016 Min første tæve nægtede at spise, hun blev ked og sagde man nej kunne man lige så godt have slået og sparket hende forspands reagere hun, hun blev sensitiv overfor lyde og ville ikke forlade sit hjem. Hun fik 2 løbetider for før jeg steriliserede og begge var ens.

    Min anden tæve.
    Hun var lidt pyllert og forvirret første gang. Var total sur på andre hunde (fremmede hunde) og hunde hun kende skulle ikke kigge forkert på numsen så faldt der brænde ned.
    Hun beskyttede sin bamse og have mælk i patterne.

    Anden løbe tide opdagede jeg det først da hun dryppede blod på mig. Og ingen af symptomerne kom der. En normal hund, for opførte sig som hun plejede og og var i løbe hver 6-7 mdr uden nogen andet end hun blødte

    Esther som er over et år. Var lidt sensitiv og lidt skarp over for andre hunde. Hun spiste hvis Manfred er der ellers sprang hun en måltid over (fundet ud af senere hen gør hun også når vi på udstilling) er slet ikke bekymret for næste løbetid og skulle hun nogensinde steriliseres blev det tidligst i mellem anden og trejde løbetid (hvilke ikke kommer til at ske, uden sygdom er indblandet)

    Så jeg ville personligt se tiden an, mange tæver aner ikke hvad første og måske anden løbetid er. Min den første blev kun fordi hun stoppede med st spise i 3 mdr hver gang og gik i løb hver 6 mdr, hvis hun spiste var det leverpostej af min finger og min fars, hun ville ikke spise ved andre.


  • #12   14. jul 2016 Ansofie

    Det her var hendes 3 løbetid.
    Hun reagere også med at være sur og tvær på andre hunde op til og efter løbetiden.
    Så det er ikk bare 3 uger hun skal holdes væk fra de forskellige luftesteder vi har.
    Det syntes jeg jo også er træls og synd for hende hun skal reagere sådan over for hunde hun endda kender.
    Nu her midt i mellem to løbetider kan hun med alle som hun plejer igen!


  • #14   14. jul 2016 Pia

    Nemlig.
    Hun har haft det ret ubehageligt, og forstod ikk hvad der skete.
    Syntes bestemt ikk det skal forværres!!


  • #16   14. jul 2016 Kaido havde det elendigt. Hun blev utryg, nervøs, bange både under løbetider og under falsk drægtighed. Så det var ikke mange måneder om året, hun havde fred for de forbandede hormoner. Hun blev steriliseret som 2 årig efter 3. løbetid (mener jeg det var). Hu kom med hjem 2 timer efter hun var opereret og hun havde ikke brug for noget smertestillende overhovedet.

    Men du vil få mange forskellige svar herinde. Der er både for og imod sterilisation.


  • #17   14. jul 2016 Pia

    Det er min Labrador smiley


  • #18   14. jul 2016 Mette
    Alba er også ret utilpas både før, under og efter løbetid.
    Så det er meget tid som du skriver de ikk er sig selv og har det godt.


  • #19   14. jul 2016 Min golden retriever har hverken taget på eller ændret pels af sterilisation.
    Hun blev steriliseret pga sundhedsmæssige fordele. Hvis min tæve viste tegn på falsk drægtighed ville jeg også sterilisere.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #21   14. jul 2016 Du spurte efter et sted i midt jylland. Jeg ved Aarhus dyrehospital kan gøre det gennem kikkert.

Kommentér på:
Løbetid, falsk drægtig, sterilisation-kikkert?

Annonce