{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til min lille hund.
  • #1   14. jul 2016 Det sådan noget alene hjemmetræning der skal til smiley han kan nok ikke lide at være væk fra dig, så han går og piver efter dig

  • #2   14. jul 2016 Har han kunne være alene hjemme før? Har du før filmet og set hvordan han rent faktisk reagerer når han er alene hjemme? smiley

  • #3   14. jul 2016 Han har lært det fra han var helt lille.... Men han er blevet meget sådan at han skal se hvor jeg går hen når vi er hjemme min kæreste er han ligeglad med men alt hvad jeg foretager mig så følger han efter.... jeg har ikke filmet ham da jeg ikke lige har et kamera...

  • #5   14. jul 2016 Prøv at gå ind på dr.tv's hjemmeside og find programmet, Vild med Hund. Det vil give jer et godt indblik i hvilke problemer, jeres hund har med, at I går. Og det giver også nogle overordnede værktøjer til at håndtere det, men ja, som de andre siger, I skal igang igen med alene hjemme træning. Hvis hunden er så ked af afstand fra dig, at den følger dig konstant, så er det helt forfra med træningen - start fra bunden.

  • #6   14. jul 2016 Hvor gammel er han?
    Nogle hunde bliver usikre under kønsmodningen. Og så kan det være træningen skal startes forfra.
    Skriv eller sig til dem i opgangen at du arbejder på sagen.
    Men begynd forfra som havde du lige fået en lille hvalp i huset.


  • #7   14. jul 2016 Han er 1 år ... da han var helt lille trænede jeg at jeg gik i 10 min og kom igen og så længere og længere tid at jeg var væk fra ham og kom igen ...

  • #8   14. jul 2016 Reagerer han også hvis du fx. går ud med skraldet? Prøv at film ham med mobilen når du går. Enig med de andre, det lyder til at du skal starte fra bunden og gøre ham mere vant til adskillelse fra dig. Ikke fordi der er noget galt med en hund, der følger dig i huset, men måske det er nødvendigt at træne det forfra igen.

  • #9   14. jul 2016 Ved du hvordan han reagerede i de 10 minutter? Det kan umiddelbart være lang tid at forlade en hvalp i til at starte med, så MÅSKE - hvis du ikke har haft filmet ham eller er sikker på hvordan han reagerer - måske er det et problem der har været der fra start, som du bare ikke har lagt mærke til? smiley

  • #10   14. jul 2016 Jeg har haft sneget mig ind ved huset og har kunnet høre ham han hylende utrolig meget i starten og så blev det bedre og bedre....

  • #12   14. jul 2016 Mie: ikke sikkert det er blevet bedre.. har du hørt om tillært hjælpeløshed? smiley Passer meget godt på en hund der hyler utroligt meget og til sidst bliver passiv. Den er ulykkelig og hyler og hyler, men giver til sidst op, så at sige. Det er ikke et tegn på at det er blevet bedre, hunden bliver bare passiv og viser ikke længere tydeligt at den er ulykkelig. Jeg ville starte forfra og gøre det ordentligt - dvs. ikke gå fra ham mens han er ulykkelig smiley

  • #13   14. jul 2016 Jeg er enig i # 12.Du er gået alt for hurtigt frem, man skal komme tilbage inden hvalpen hyler. Så du er nød til at starte helt forfra.
    Forlad ham i få sekunder og øg derefter tiden.


  • #14   14. jul 2016 Tusinde tak for jeres råd. Det er jeg glad for at i fortæller mig.
    Men han hyler ligeså snart jeg får fra ham hvordan takler man det


  • #15   14. jul 2016 Nogle har held med at have et gitter imellem dem selv og hunden. Så kan den se dig, men er stadig væk fra dig.. smiley

  • #16   14. jul 2016 Kan du fx. gå på toilettet? Kan du gå ud med skraldet uden han reagerer? Det kan være meget sværere hvis hunden har nået at udvikle seperarionsangst end den "almindelige" alene-hjemme træning, men jeg vil simpelthen starte dér hvor hunden ikke reagerer og så øve det en (tilpas) masse gange og langsomt øge tiden.
    Reagerer han fx. allerede bare du går ud med skraldet, så start med måske kun lige at træde ud på den anden side af døren og kom ind igen.
    Hele pointen er at man tager det i hundens tempo dvs. selvom du synes det er SUPER lidt du er væk, så skal du kun være væk så længe at hunden IKKE når at hyle smiley

    Det gode er, at som jeg husker fra andre tråde så er du studerende - og har derfor sommerferie hvis ikke du arbejder? Så har du heldigvis god tid til at træne det inden ferien er slut smiley


  • #17   14. jul 2016 På toilettet følger han mig med det samme jeg rejser mig fra sofaen er han der. Jeg skal ikke rose ham når jeg kommer igen vel ??? Bare gå ind når det er...

  • #18   14. jul 2016 Men nej jeg arbejder er ikke studerende....

  • #21   15. jul 2016 Jeg ville ikke begynde at rose en masse når du kommer tilbage, det skal være så naturligt - ligegyldigt - som muligt, at du lige går ud med skraldet og kommer tilbage, så hvis man begynder at rose og holde fest når man kommer igen, så kan man komme til at gøre det til noget "specielt" smiley
    Det betyder jo ikke, at man ikke må rose og være glad når man kommer hjem til sin hund, men her i opstartsfasen ville jeg være opmærksom på at det ikke bliver til noget specielt at du lige går og kommer igen

    Har du evt. nogen din hund kan være ved i dagtimerne imens i er ved at starte forfra?


  • #23   15. jul 2016 Han er meget afhængig af mig og følger mig overalt hvis jeg lukker ham ud i haven løber han afsted men så når han opdager jeg bliver ikke så vil han også ind.... Men nej det ved jeg faktisk ikke ??

  • #24   15. jul 2016 På DKK's hjemmeside ligger der forskellige videoer om forskellige problemer og hvordan man løser dem.
    Der er også en om alene hjemme problemer, den kommer her.

    https://www.youtube.com/watch?v=oNwOpn9dprs


  • #28   18. jul 2016 Tak for jeres råd... han skal faktisk have en ven om nogle måneder ??
    Han kan ikke komme med på job jeg arbejder i køkken. det har hjulpet at jeg har åbnet døren ind til stuen hvor katten er og så får han sin kong fyldt med leverpasta og så har jeg optaget ham hvad han laver og nu hyler han ikke når jeg går. Men jeg skal helt klart træne at han bliver mere selvstændig...


  • #29   18. jul 2016 Det med en papkasse feks. Så hvis han snuser så skal han have en godbid og hvis han skubber til den ??? Alt muligt hvad han nu gør. Giver du en ordre når de skal snuse og gøre ting ved feks papkassen??

  • #31   18. jul 2016 Tusinde tak... det er virkelig guld værd

  • #33   18. jul 2016 Det virker sådan har optaget ham imens jeg var på job idag intet hyleri såååååååå dejligt smiley troede bare han havde bedst af kun at være i køkkenet så der ikke var så meget han skulle vogte...

  • #35   18. jul 2016 Jeg har haft hund ved mig siden jeg blev født og har læst tusinde af bøger også derfor jeg nogengange er helt forvirret fordi der står så meget forskelligt, man skal tage hver enkelte hund der er ikke nogen recept på at have hund. smiley

  • #38   19. jul 2016 Tak. Det er en stor hjælp at man kan skrive herinde med andre der måske har prøvet det samme og som har en masse gode råd smiley

Kommentér på:
Hjælp til min lille hund.

Annonce