{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Tilmeldt:
29. jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

mine forældres hund tisser og skider indendørs {{forumTopicSubject}}

Hej.
Mine forældre har en bomulds hund på 2 år som hedder Milo og de kan ikke få ham vendt af med at gøre begge dele indenfor. Mine forældre har ikke haft ham helt fra hvalp af. Det er meget forskelligt hvornår han gør det. Nu passer jeg ham her i sommerferien og Deres anden hund Melvin, en labrador han. Jeg går tur med Milo flere gange om dagen 3-5 gange dagligt, det gør mine forældre også. Og flere gange om dagen imellem gåturene er der sket uheld indenfor. Det er yderst sjældent at Milo tisser i haven. Når vi går tur gør Milo begge dele. Fx idag efter deres aftensmad gik jeg en tur med begge hunde og de fik gjort det de skulle, vi kommer hjem, vi går ud i haven, efter lidt tid går Milo ind lidt før mig, da jeg så kommer ind står han og tisser på gulvet. Det er frustrerende. Milo er voksrt op i en lejlighed. Han er vant til at få snor på og så går man en tur og gør det man skal, men det er tydeligvis ikke nok når der flere gange dagligt er sket uheld indenfor. Mine forældre har prøvrt at give ham snor på og gå rundt i haven, gå andre ruter, rose ham når han gør det i haven og det samme har jeg prøvet at gøre, men intet hjælper det.

Jeg håber at der er nogen der har nogle råd/fif til hvad der kan gøred for at få vendt Milo af med at tisse/skide indenfor.
Tak på forhånd
Martin Jørgensen


Kommentarer på:  mine forældres hund tisser og skider indendørs
  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #1   29. jul 2016 Kunne tyde på han er utryg ved jer eller den anden hund

  • #2   29. jul 2016 Kan det være han bare aldrig har lært at være renlig indendørs? Hvad gjorde de da de fik ham? Jeg ville prøve at starte forfra som med en hvalp, dvs. ud hver gang han har spist, drukket, leget og sovet, og så se om der ikke sker fremskridt. Det kræver virkelig at man er 100% på, og det er der det godt kan glippe, hvis hunden har succes med at besørge indendørs så ofte.

  • #3   29. jul 2016 Jeg skulle lige til at sige det samme som ovenfor. Det der er ikke uheld. Hunden har simpelthen aldrig lært, at man kun gør sig ren udenfor.
    Løsningen er at gøre som ved en hvalp. Begrænse dens plads, have øje på den altid, ud hver time. Rose rolig men med glad stemme når det sker udenfor, ignorere skete tissetåre indenfor, eller kort sige nej hvis den tages i akten, og så skynde sig ud med den.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   29. jul 2016 super, tak. jeg tror ikke han er utryg/usikker omkring Melvin. de leger tit sammen, hopper op ad hinanden og spæner rundt i haven efter hinanden. jeg tror ikke Mine forældre har gjort så meget siden de fik ham, udover det jeg nævnte tidligere. men jeg skal da vende jeres råd med dem når de kommer hjem. tusind tak for jeres hurtige svar.

  • #5   30. jul 2016 Jeg tror heller ikke, at han er utryg - det er simpelthen indlært fra hvalp, at han skal gøre indenfor.

    I kan gøre som Malene foreslår, helt på hvalpevis indlæring.

    Eller i kunne forsøge at få ham til at gøre det på en avis indendøre, simpelthen lægge en avis ind under ham, når han gør det og så rose. Når han er blevet vant til det, så flytter i langsomt avisen tættere på døren og til sidst ud af døren.


  • #7   30. jul 2016 Birgitta, han begge dele indenfor - ikke bare tisser, så det er ikke almindelig markeringstrang.

Kommentér på:
mine forældres hund tisser og skider indendørs

Annonce