{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Når hunden ændre markant adfærd {{forumTopicSubject}}

Min søster har en cocker pige på 2 år , hunden har altid været lidt sårbar i sind men efter en pasning ( ved mig ) i en uge , og en overstået løbetid har hunden forværret sine idéer ..

Hunden har altid haft den ide at den ikke går med huset andre beboere hvis min søster er hjemme !
Nu er det så kommet så vidt at hunden ikke engang vil med ud at luftes når ingen af familie medlemmerne er hjemme.

Jeg vidste godt det var blevet et problem for dem over den seneste tid , men idag skulle jeg så selv lufte den , jeg gik derhjem med min egen hund for at ville hente hende , vi nåede da også lige 500 meter ned af vejen , dog i meget nedtrykt tilstand og overhovedet ingen initiativ til noget overhovedet , hunden lignede en der krummede ryg og havde ondt / ubehag , da jeg fik lokket hende med videre , prøvede hun bare at vride sig ud af selen , jeg måtte pænt gå hjem med hunden igen , og være lidt i haven med hende .

Hunden er tydeligt deprimeret over at min søster ikke er hjemme , og har åbenbart udviklet en form for seperations angst , dog kan hunden sagtens være alene hjemme , men den vil ikke forlade huset ( tænk hvis hun kom hjem i mellem tiden ) men kan hun overhovedet tænke sådan ?

Hunden har før døjet med ørene , og har her i den sidste løbetid vist til noget gnaven på den mindste af familie medlemmerne , altså hunden har tydeligt vist ændringer i adfærd , ting som altid har været et lille problem har nu vokset sig markant større !

Jeg tænker smerte ! Jeg tænker den her hund må virkelig gå at have ondt ! .. Hvad tænker i andre ? Har i andre hunde som kan finde på at lave nummeret med ikke at ville med ud af gå overhovedet ? - hun siger at hendes mand er nød til at løfte hunden et stykke for ellers kravler den ud af selen , efter et stykke skulle der tilsyneladende ikke være noget .. Hunden er i øvrigt meget livlig og ekstremt glad for min søster er hjemme og har hende med i skoven .

Min søster ringer til dyrlægen på mandag , for at få tjekket hendes øre og generelt sundhedstjek.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden ændre markant adfærd
  • #1   30. jul 2016 noget er galt, det er helt sikkert.
    om det er smerter eller hvad, det tør jeg ikke spå..

    Min den yngste er heller ikke begejstret for at gå med andre end mig (og til nød min ene søn) han bliver hos mig, selv om en af de andre går med de øvrige hunde, det kunne godt udvikle sig, hvis han fik sin vilje og det kun var mig der gik med ham.

    men at hun også har ændret adfærd på andre områder, tyder da klart på at der er mere end som så.

    håber at dyrlægen kan finde noget de kan handle på smiley


  • #2   30. jul 2016 Der er noget helt galt ! Jeg tænker måske også falsk drægtig , hun vil heldigvis havde hende steriliseret , fordi hun bliver meget mærket af løbe tiden , åbenbart måske også mere end man lige skulle tro .. Jeg håber også de finder en løsning , det her er i hvert falde ikke særlig holdbart for hunden , hvis hun er så ulykkelig . Tak for svar smiley

  • #3   30. jul 2016 kuk i hormonsystemet kan lave rigtig meget ballade, så det er da bestemt en tanke!

  • #5   30. jul 2016 Hunden har ikke feber , og reagere fuldstændig " normalt " når min søster er hjemme , hm men ja det skal da undersøges

  • #6   31. jul 2016 Hvis en grundig sundhedsundersøgelse ikke viser noget, tænker jeg at det meget vel kunne være hormoneltbetinget og at en sterilisation vil gavne. Nogle tæver er voldsom påvirket af hormoner.

Kommentér på:
Når hunden ændre markant adfærd

Annonce