{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Dyrlæge eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg har netop hentet min Aussie efter hun er blevet passet hos et vennepar i tre uger.
Hun har uden tvivl haft det som blommen i et æg på et stort landsted med heste, katte og andre hunde. Parret har selv aussies og har altid styr på tingene.

Jeg bemærker da jeg henter Zoe at hun fejltakter og trækker lidt på det ene forben. Parret siger at det på være kommet her til formiddag da der intet var at bemærke på morgenens gåtur.
Hun virker dog glad og lægger op til leg med de andre hunde mens vi er der.

Efter køreturen hjem hvor hun har siddet stille en lille time, halter hun nu meget tydeligt. Det er værst de første 8-10 skridt hvorefter det bliver lidt bedre, men fortsat synlig halthed.
Hun virker fortsat ved godt mod og gik straks igang med et stort ben herhjemme.

Jeg talte med vagtdyrlægen og spurgte om han ville se på hende i dag. Det mente han dog ikke var nødvendigt og at jeg blot skulle se det an til på mandag. Han sagde at det med garanti ikke var noget slemt hvis hun spiste og gerne ville gå på benet smiley
Jeg fortalte at Zoe normalt ikke er en pivet hund og der normalt virkelig skal meget til før hun viser "tegn" på at have slået sig.
Han holder dog fast i, at et tjek ikke er nødvendigt, men at han nok skal tage hende ind hvis jeg insisterer.

Normalt følger jeg altid dyrlægens anbefaling, men jeg ved ikke om min samvittighed kan klare at vente helt til mandag.
Hvad havde i gjort? Er jeg overbekymret?

Jeg har været alle 4 ben igennem men kan ikke se noget unormalt og der er ingen reaktion når jeg mærker på benet/poten men hun støtter ikke ordenligt på den.
Hun er en smule rød nede mellem trædepoterne, men de 4 poter har samme farve, så intet der skiller sig ud der heller.

Hilsen en bekymret hundemor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge eller ej?
  • #1   6. aug 2016 Jeg ville med sindsro vente;)

  • #3   6. aug 2016 Jeg tror det er meget usandsynligt at hun skulle være blevet sparket. Hun havde heller ikke været hos hestene i dag.

    Ja hun bevæger sig normalt men træder ikke igennem på forbenet. Når hun "går" langsomt rundt kan jeg næsten ikke se det. Det er værst i "traven" hvor det er meget tydeligt smiley


  • #5   6. aug 2016 Giv det lige lidt tid smiley Lige her, når du ikke kan se noget i poten eller andre tydelige grunde, så synes jeg ikke der er behov for at haste til dyrlægen. Selvfølgelig er man bekymret, men jeg ville lige se om det ikke blev bedre først. Hos Freja bliver det ofte bedre i løbet af en dag eller to, men det afhænger jo ret meget af grunden til halten.

  • #6   6. aug 2016 Tusind tak for jeres svar smiley

    Jeg ser det lige an og går en rolig tur med hende i aften.


  • #8   6. aug 2016 Ja det er nok en god idé bare lige at klare det "nødvendige" og så hjem igen smiley

  • #9   6. aug 2016 Tjek for bistik mellem tæerne.
    Vi havde for nyligt sådan en sag hos min venindes hund.
    Det kan også bare være en overanstrengelse efter leg, hunden ikke er vant til.


  • #11   6. aug 2016 Hun er generelt meget legesyg og aussier kan have tendens til at lege meget fysisk, så det kan sagtens være en "legeskade".

    Jeg ser hende lige an i morgen også.
    Hun har sovet som en sten de sidste tre timer nu, så jeg tror der har været fart på de sidste par uger smiley


  • #12   7. aug 2016 For mig - uden at kunne sige noget med sikkerhed - lyder det lidt som om hun kunne have overanstrengt det lidt, og er lidt øm i musklerne... I særdeleshed hvis hun har leget med de andre hunde udover sædvanlige ture. Prøv at tænke på, hvordan du går, hvis du har overanstrengt dig lidt - de første par skridt efter at have siddet stille er altid de værste smiley Tag du det bare roligt og vent med dyrlægen til mandag; de vil formentlig bede dig holde hende i ro i et par dage - så kan du jo sige når du kommer, at det har du gjort smiley

Kommentér på:
Dyrlæge eller ej?

Annonce