{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At fravænne hunden at være i sofaen
  • #1   25. aug 2016 Ligger noget i sofaen så han ikke kan hoppe op.

  • #3   25. aug 2016 Jeg tror vi prøver at lave en form for afspærring i form af stole eller tørrestativ eller sådan noget så smiley når vi er hjemme er det forhåbentligt hurtigt indlært med lidt konsekvens smiley

  • #4   25. aug 2016 Det er håbløst smiley
    Hund bliver lukket ude af stuen, når vi ikke er hjemme
    Men er han alene der i 2 sek er han oppe, han ved han ikke må, for han hopper ned bare han kan høre nogen er på vej, men han gør det alligevel


  • #5   26. aug 2016 Vi har præcis samme problem når hunden er alene hjemme smiley han gør det på intet tidspunkt når vi er hjemme, heller ikke hvis bamsen med et uheld lander i sofaen, så han ved godt at han ikke må. Men når han er alene hopper han op og ned konstant, og vi har ikke flere ting vi kan blokere med -.-'

  • #6   26. aug 2016 Og da han ikke har godt af at hoppe op og ned, så har vi fjernet blokeringerne, så det bliver lidt lavere, og så lever vi med at han gør det når han er alene, indtil vi finder noget nyt vi kan afprøve

  • #8   26. aug 2016 Enig med Elton smiley Her i huset deler hundene og jeg sofaen og sengen, det er bare hyggeligt smiley

    PS. Da jeg gik fra at have 1 mastiff, til at have 2 mastiffer, så røg de ud af møblerne, da de begge blev voksne. Da jeg blev træt af at ligge krøllet sammen i et hjørne af sengen, mens de 2 store hunde tog resten af pladsen smiley De lærte forbavsende hurtigt, at holde sig fra møblerne. Men de havde så heller ikke adgang til stue/soveværelse, når de var alene hjemme.


  • #10   26. aug 2016

    profilbillede
  • #13   26. aug 2016 Køb et bur!


    Et godt stort et, samt hængelås så hunden ikke kan få lågen op.

    Placer sofaen i buret- problem løst smiley


  • #14   26. aug 2016 Vi har måtte kassere én ret dyr sofa pga ham.. Problemet er jo, at vi synes det er rart og hyggeligt at have ham i sofaen at putte og nusse med. Men..... Det er en fransk bulldog, der ikke kan nå ned og rense sig selv. Og vi kæmper en kamp med hans mave, så han har næsten altid ret blød afføring. Og ingen hale. Og han skal tørres i røven hver gang vi har været på tur. Når vi så er på lang tur når lorten jo at tørre ind i røven på ham, og jeg gider ikke vaske hund konstant, selvom jeg selvfølgelig gør mit for at fjerne overskydende afføring fra ham. Så der ender lorterester i sofaen, hundehår og snask fra tissemanden der ligner atomaffald, og det er SÅ klamt! smiley nu har vi haft en gammel sofa vi fik af en nabo som vi kunne tørre af.
    Men i morgen har vi fundet en pæn brugt stofsofa. Så det er slut med hund i sofa smiley vi kan ikke skærme hele stuen af.. Vi har en meeeget lang stue. Så enten skal han lukkes på badeværelse, eller ud i en 2 kvm lille gang ved hoveddøren. Køkkenet er i forlængelse med stuen skilt ad af en halvmur. Den halvmur og over til væggen er for langt til et alm børnegitter kan bruges smiley


  • #15   26. aug 2016 Jeg tror bare i må have vækket jeres indre gør det selv handymand og så snedkerer et eller andet gitter i kan sætte på tværs af jeres stue så han ikke kan komme i sofaen. Jeg tror ikke der findes nogen mirakelløsninger på jeres problem smiley

  • #16   26. aug 2016 Mette Marie - det har min kæreste også snakket om.. jeg har bare i hovedet at smide et tørrestativ og stole hen for smiley men kan godt se, at det bliver problematisk den dag jeg så har begge stativer fyldt smiley
    For vi kan ikke få os selv til at smide den i gang eller på badeværelse når den er vant til at have hele huset. Han har aldrig ødelagt noget - andet end sofaen ved at være klam. Og det kan han jo ikke rigtigt gøre for smiley

    Bonusspørgsmål: Hvor tit må jeg vaske hunden med shampoo?? For jeg synes han er svær at få ordentlig ren og lækker uden? smiley men jeg har hørt de helst ikke må vaskes med shampoo mere end et par gange om året ..


  • #17   27. aug 2016 Hvad med at investere i en hvalpegård i metal, eller lignende, og så sætte den rundt om sofaen, når han er alene ?

    Mht. vask, så vil de fleste hunde kunne tåle at blive vasket et par gange om måneden, uden problemer. Vil dog ikke anbefale at vaske så lidt som muligt.
    Køb evt. allergivenlig, parfumeri shampoo, som skader så lidt som muligt.


  • #19   27. aug 2016 Ann-marie - jeg havde tænkt lidt i samme stil med et pejsegitter smiley nu ved vi jo faktisk ikke hvor slemt det bliver. Her i varmen er det lige meget, der ligger han ikke engang i den vi har nu smiley

  • #20   27. aug 2016 Edb - haha ja lige på dén konto er vi altid lige begejstrede for ham smiley

    Vi har godt talt om en lidt større kurv. Lige nu har han en dækkurv fra Per Holst, men måske vi skulle have en mere rektanglet. Han sover dog troligt og uden problemer i hans nuværende smiley en stol får vi desværre ikke plads til, og det tror jeg også bliver mere forvirrende for ham


  • #22   27. aug 2016 Isabelle - jo tak, det ville være skønt med styr på mavsen. Men han har nærmest haft kronisk lind afføring siden vi fik ham. Vi har prøvet 4 forskellige slags foder nu, kun med lidt bedring på arion. Nu kører vi hydroliseret foder fra arion, og jeg tør ikke rigtigt skifte, da han under det foder ikke har fået nogle nye knuder ... Føler mig lidt på herrens mark med foder og afføring smiley den besørger vel 2-3 gange dagligt og er ellers ganske normal og glad.... :|

  • #24   27. aug 2016 Nej, men vi har givet essential foods som han slet ikke fungerede på. Fik at vide det var det tætteste jeg kunne komme på råfodring i pilleform.
    Har prøvet at læse om barf, men synes jeg har svært ved at lure hvordan det egentlig bør fungere, hvor meget han skal have og hvor dyrt det egentlig bliver ...
    Tænker du at råfodring vil hjælpe hans mave?


  • #29   27. aug 2016 Nu spørger jeg nok dumt, men skal de have kødet mens det er frossent?
    Og hvordan ved jeg hvor meget kød om dagen den skal have?
    Jeg har en super fin slagter vi selv køber kød fra, som jeg tænker jeg måske kunne lave en ordning med. Han sælger dog ikke svin?
    Og jer der råfodre, hvor meget løber jeres foderudgifter op i? Jeg har en 13 kgs hund, og synes det virker lidt uoverskueligt at tænke på pris, når jeg ikke rigtigt ved hvor meget jeg skal give den dagligt. Og hvis jeg bliver taget i røven ved at tage til en forhandler, ja så er jeg da helt på bar bund smiley


  • #30   28. aug 2016 Han er dog en smule utilfreds med, at han ikke bliver inviteret op længere smiley men han accepterer det heldigvis fuldt ud. Spændende at se når han skal være alene. Jeg tror vi smider tørrestativer op i sofaen.

    profilbillede
  • #33   30. aug 2016 Giver du ham nogensinde "rigtige" kødben ? (Rå ben fra dyr). De fleste hunde får hård mave af råt kød/ben, så måske det kunne hjælpe på hans maveproblemer ? Hvis ikke han er vant til det, så start blidt op, f.eks. med et lille (råt) kyllingelår, og se hvordan hans mave reagerer.

  • #34   31. aug 2016 Ann-marie: nej, aldrig. Han stinker som en sindsyg bare han får marvben, og hans mave reagerer generelt meget voldsomt på ret meget.
    Vi har snakket om, at prøve med et kyllingelår. Skal det være frossent når han får det? smiley


  • #35   1. sep 2016 Marvben indeholder enormt meget fedt, så det kan godt være lidt voldsomt for en sart hundemave.
    Jeg ville give et optøet kyllingelår til at starte med. Det kan godt resultere i lidt hundeprutter, når de får ben, men det plejer ikke at vare så længe.


  • #36   1. sep 2016 Skal det være fra en slagter? Eller kan jeg købe det i rema 1000? Min kæreste nægtede at lave mig købe nogle fra rema igår, fordi han mente de var tilsat alt muligt? Hvad ved jeg ikke.... smiley

  • #37   1. sep 2016 Det skal bare være det I selv spiser :o) Jeg køber kyllingelår/rygstykker til Kia i ALDI, og ellers hvis de er på tilbud andre steder :o)

    Jeg ville også give det optøet i starten, da frossent kan give lidt bøvl med maven, især ved mindre hunde :o)


  • #38   1. sep 2016 Perfekt. Jeg prøver at købe noget til ham og se hvordan det går smiley

  • #39   2. sep 2016 Helt enig med Sanne. Jeg køber også kød/ben beregnet til menneskemad i supermarkedet.
    Holder mig som regel fra fersk kyllingebryst, da det ofte er tilsat lage. Men det skal stå på pakken.
    Håber at han kan tåle det, og at det hjælper lidt på hans mave. Giv meget gerne en tilbagemelding !


Kommentér på:
At fravænne hunden at være i sofaen

Annonce