{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

F*cking løse hunde! {{forumTopicSubject}}

IIIhhh altså hvor er jeg TRÆT af, ja undskyld, men åndssvage mennesker, som ikke kan FATTE, at deres hunde skal være i snor!

Jeg er lige kommet hjem fra en bydag i gladsaxe kommune hvor vi havde Nanna med. Langs vejen hjem er der høje ligusterhække med fælleshaver foran små lejlighedskomplekser, og vi ved, at der er mange hundeejere i nærheden. Dog kender vi jo så efterhånden de fleste og deres væremåde, så vi ved hvem der er gode- og knap så gode, at hilse på.

Pågældende hunde har vi tidligere set. Den ene er en form for muskelhund, knæhøj brindle tæve, som tidligere har brummet af vores hund så jeg ikke har syntes det sikkert at skulle hilse på hende (måske lettere egetkønsaggresiv). Derudover er der også en anden hund, ligner lidt en blanding af noget schæfer/Mallinois og muskelhund, da det ligner en brindlet mallinois med knækkede stritører, som også er meget voldsom og alt for fremme i skoene til at lege med mindre hunde (tromler).

Vi kommer gående og hører så et afsæt af hundepoter og et efterfølgende "NEJ! KOM HER".

Ud kommer disse to hunde, som snuser til Nanna.
Jeg siger til kæresten, som holder snoren, at vi skal stoppe, så hundende ikke løber på vejen, og så ejeren kan nå at hente dem (hun kommer dog aldrig ud efter dem, og bliver stående bag hækken).

Tæven brummer og rejser børster, idet Mallinois blandingen gør det samme, og gaber op om vores hund.

I det samme flår jeg tæven væk, og min kæreste griber efter handen. Jeg sætter mig på hug og smutter Nanna ind mellem mine ben. De to hunde virker lettere forundrede over at være smidt væk, og smutter tilbage ind mellem ligusterhækkende.

Heldigvis stormer min kæreste efter og får sagt, noget brysk, at hvis hun for helved ikke kunne holde sine hunde hvor hun slipper dem, måtte hun jo have dem i snor, eller sætte et hegn op. Det eneste hun spurgte om var, om de havde gjort Nanna noget, for ellers "Pustede" de sig bare op.

Øhh, kan det ikke være ligemeget? Tænk hvis jeg havde en kæmpe rottweiler der bare havde sagt haps. Så havde vi haft hundekamp midt på gaden!

Næste gang jeg ser dem uden snor bliver jeg saten edme tosset!

Ja undskyld, men nu startede dagen lige så dejligt! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  F*cking løse hunde!
  • #2   27. aug 2016 Jamen det er jo utroligt. Hvad hvis de havde smuttet ud på gaden?!



  • #3   27. aug 2016 flår du en fremmed hund væk? det kunne have udløst et slagsmål.

    og vil du have at folk har snor på hund i deres have?


  • #4   27. aug 2016 Jeg ville sørme også flå en fremmed hund væk hvis det var det, situationen krævede. Og ja, hvis hunden kan komme ud af haven, og man ikke kan kalde den til sig, så må løsningen jo være snor eller bedre hegn smiley

  • #5   27. aug 2016 Jeg vil til en hver tid også tage fat i den anden hund, hvis det kan forhindre at min egen kommer til skade. Jeg har gjort det før og den sad så i min hånd. Men hellere det, end at den gik på Fella, der ikke skal igennem sådan en tur igen.
    Enig med Fünke smiley få styr på kræene.


  • #7   27. aug 2016 Ja og selv dem i snor kan være til stor gene.. Eller rettere ejeren...


    I går blev jeg gentagende gange kaldt en snerpe da følgende skete:

    Jeg har taget min veninde og hendes DSG med ned til havnen for at få en is, vi vælger at sætte os et stykke væk fra menneskemængden, så Ronja ikke konstant bliver passeret af hunde, da hun ikke kan med fremmede hunde.

    Vi sidder og hygger os, da jeg fornemmer en anden hun ved mit ben, hvor jeg har Ronja i kort snor, og trækker hende væk da hunden er helt oppe i ansigtet på hende. Siger ''Næste gange må du gerne spørge om de må hilse, da hunden her ikke er interesseret i det'', så skal jeg da lover for at munden gik på ham og han skældte ud og råbte ''skide snerpe'' osv...

    Jeg ønskede ham blot en dejlig dag, da jeg ikke havde lyst til at være den råbende tosse på havnen smiley


  • #8   27. aug 2016 jeg ville gå lige så stille væk, ingen hurtige bevægelser og bestemt ikke flå i en fremmed hund, da det netop kan få den til at angribe

  • #11   27. aug 2016 blevet ved med at gå.

  • #13   27. aug 2016 det gjorde den jo ikke her. jeg ville ikke begynde at flå i en hund der knurre og rejser børster.

    det er jo dens måde at sige forsvind på


  • #16   27. aug 2016 Jeg har også haft kastet en fremmede hund væk fra min og ville ikke tøve et sekund med at gøre det igen en anden gang. Den fattede ikke at jeg sparkede ud efter den og råbte og da den til sidst hang over nakken på min, tog jeg den i nakken og kylede den 2 meter væk, mens jeg fik min egen hevet op på armen.

    Jeg vil til enhver tid gøre HVAD som helst, for at beskytte min egen hund, også om det så måske kan give et bid i mig - hellere mig end min hund.


  • #17   28. aug 2016 Frk Jensen.

    Det var desuden en fælles som havde åben gangsti fra deres lille boligkompleks og direkte ud til gaden hvor jeg gik. Og ja, hvis de ikke kan styre deres kræ skal de være i snor eller inden for. Basta.

    Og nej, jeg sidder ikke på sidelinjen og krydser fingre for at de ikke hapser Nanna. De havde 100 % fulgt efter mig og jeg havde haft en lille hund i den anden ende af en snor som måtte klare sig selv hvis noget skulle ske.

    De hunde var heldige at de ikke nåede yderligere, for så havde jeg satte kastet dem tilbage ind over hækken hvor de skal blive hvis de skal løbe rundt og skabe sig.


  • #18   28. aug 2016 En "brindlet malinois" er nok en hollandsk hyrdehund smiley

    Og helt enig med ts - hvis hundene ikke er bag et hegn og ikke kan komme ud - så er de i snor i haven.

    Jeg havde heller ikke "gået stille væk" ... men .. jeg er også den type, der forsvarer mine hunde - altid.


  • #19   28. aug 2016 hvis de ikke gør andet end at knurre ER der altså ikke noget at forsvare, men man kan følge hundens henstilling og gå

  • #20   28. aug 2016 Frk. Jensen - men hvad hjælper det at gå hvis hunden følger efter? Og hvem siger at det bliver ved "bare" at knurre?

  • #21   28. aug 2016 det hjælper det at man fjerner sig fra den.

    at flå i hunden kan ses som et angreb


  • #22   28. aug 2016 Frk. Jensen - Det hjælper jo ikke at fjerne sig fra en hund som bare følger med. Man kan ikke løse alle uønskede møder med fremmede hunde, bare ved at gå væk.

  • #23   28. aug 2016 jo for på et tidspunkt vender den om

  • #24   28. aug 2016 Med mindre du møder en af dem som på et tidspunkt angriber..

  • #26   28. aug 2016 Frk Jensen - i andre sammenhænge er jeg enig; man fjerner sig fra hunden. MEN det her er for mig lidt noget andet, når man står med sin egen hund og en fremmed hund, man ikke kender, der knurrer af os. Hvis det bare er mig selv er det lidt lettere, men i sådan en situation her tør jeg ikke tager chancer og kan sagtens forstå de fleste reagerer prompte.

  • #27   28. aug 2016 hvis de ikke gør andet end at knurre ER der altså ikke noget at forsvare, men man kan følge hundens henstilling og gå


    Det er der i høj grad ! Du er da vel forhåbentligt ikke en af dem der tror, at hvis der ikke er blod, sår, afrevne ører osv .. så er det 10/4 og hap-hap-happy ???

    Hvad med den psykiske påvirkning af hunden ? Hvad nu, hvis jeg har en super aggressiv hund (det har jeg ikke, det er for tilfældets skyld), der har mere end almindelig stor lyst til at æde den anden hund i stykker - så skal jeg gå og ha en konflikt med min hund fordi jeg er nødt til at passe på den anden hund ?
    Hvad nu hvis jeg har en hvalp - hvilket jeg har nu - som ikke bryder sig om / er bange for, en fremmed hund, der har drønet op i hovedet på ham og står og knurrer ned i masken af ham ??

    Så er der "ikke noget at forsvare, og jeg skal bare gå stille væk og vente på at den anden hund vender rundt - for det gør den jo på et tidspunkt" ???

    Det kan du da ikke mene ?
    Nøj, du har meget at lære om hunde ...


  • #28   28. aug 2016 jo det kan jeg, for det har jeg oplevet flere gange.

    jeg mener ikke man skal gøre ondt værre ved at angribe en anden hund der ikke har angrebet


  • #29   28. aug 2016 Så det mentale aspekt ser du stort på ???

    Bare det ikke kommer til fysisk nærkontakt, så skidt med at din hund har lidt pyskisk overlast ??
    Jeg har en hund som kender en fabelagtig leg - den går ud på, at den løber med fuld drøn (det er en malinois så det går HURTIGT), lige ind i siden på den hund, den "leger" med ..min malle er stor, vejer 40 kg og hahaha hvor er det SKÆGT for den anden hund at "lege" den leg.
    Der sker jo ikke noget med den anden hund - den vælter bare lidt og .. nå ja, sådan er det jo.

    Og ja, den anden ejer kan jo bare "gå stille væk" - for du har nok ret i at min hund vender rundt tilsidst.

    Jo - det giver god mening smiley


  • #30   28. aug 2016 nu er der ingen der løber

  • #31   28. aug 2016 Aha - så sandsynligheden for at en hund slår over i trav er ikke-eksisterende.

    Aj, det er ikke seriøst, det her.
    Jeg vil nøjes med at sige, at jeg er glad for at jeg ikke er din hund og skal opleve din manglende støtte og omsorg - og ønske dig en god og hyggelig aften.


  • #32   28. aug 2016 Det havde haft en seriøs effekt på Vaks at opleve sådan noget, da det ville give et tilbagefald i vores træning efter overfald, så kan sagtens sætte mig ind i din tankegang ):
    Nogle mennesker er altså bare egoistiske på det punkt...


  • #33   28. aug 2016 Jep, kender typen! Og løse hunde og inkompetente hunde-ejere er netop årsagen til at vores Sammy er RÆD for fremmede hunde den dag i dag. - Efter et par overfald. smiley
    Sådanne mennesker burde simpelthen ikke ha hund.


Kommentér på:
F*cking løse hunde!

Annonce