{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.541 visninger | Oprettet:

Apoquel - allergi {{forumTopicSubject}}

Keiko er fuldkommen helt forfærdelig ramt af sin allergi.
jeg har aldrig set det så slemt, siden vi opdagede det var allergi han havde.
for første gang i over 4 år.. har Keiko nu en bar plet på størrelse med en tennis bold.
han er helt elektrisk! bare man strejfer ham på ryggen så bukker han og klør sig.

det hele er kommet efter at man har valgt at købe allergi vaccinerne et andet sted.
dette er selvfølgelig ikke Karlslundes skyld, da det jo er styret af Evidensia, og det er dem som har valgt at købe ved en anden producent.

vi fik dog afvide der var det samme i som han altid havde fået, men at han skulle "starte forfra" med lavere dosiser og så langsomt op. som når man starter på hyposensibilisering.
det skulle være fordi der var biprodukter i som ikke var 100% det samme som den gamle.

det 3 gang Keiko har fået sprøjten nu. og den er fuldkommen riv raskende gal.
Karlslunde vil nu se om de selv kan skaffe hans gamle vaccine hjem. men jeg frygter at skaden allerede er sket og at hvis han får den gamle, så kommer den ikke til at hjælpe ham mere..

Medrol bryder jeg mig ikke om at skulle give.. og ikke engang 8 mg om dagen kan holde kløen væk som den er lige nu.

Jeg overvejer meget på det kraftigeste at tage ham til dyrlæge Boysen, så fremt de ikke meget hurtigt kan skaffe hans gamle vacciner og den hjælper.
for han skal på ingen måde gå sådan der!

Jeg har hørt om et forholdvis nyt produkt, Apoquel.
men nogen her som har prøvet det til sin allergihund og kan fortælle om det har hjulpet?.


Kommentarer på:  Apoquel - allergi
  • #1   27. aug 2016 Jeg vil bare sige at jeg er ked af det på dine vegne smiley


  • #2   27. aug 2016 Hvad er det for en vaccine han fik før?
    Måske den fås andre steder?
    Men jeg kunne godt være nervøs for om skaden ER sket nu, præcis som du selv er det.
    Jeg ville helt sikkert ringe til Boysen og snakke med hende.


  • #3   27. aug 2016 Det hyposensibilisering han har fået og det også det han får nu.
    eneste forskel er at de har skiftet producent og der er andre boprodukter i.
    hvad præcis navn den anden havde og hvor den var bestilt fra ved jeg desværre intet om.

    De køre på fuld speed på at se om de kan få den gamle tilbage, for de er også dybt bekymret.
    men det nager mig at selvom de får fat i den.. så kommer den sikkert ikke til at hjælpe.
    den har jeg desværre hørt før. at folk har haft god effekt. forsøgt at stoppe, det gået galt. man er startet igen.. og så virker det ikke.

    Medrol kan selvfølgelig blive sidste løsning.. men jeg tror ikke det kan tage det.

    Keiko har levet rigtig fint på sine sprøjter. og det er først NU i det der skiftes, at han pludselig har fået en forværring.

    det kan desværre blive en dyr fornøjelse at skulle forbi Boysen, da Keiko for længst har overskredet sin forsikrings sum på sin allergi.
    men det er ikke det det skal komme an på, hvis det kan hjælpe ham.

    jeg er bare så gal og ked af det over at han er nødsaget til at gå sådan. og jeg kan ikke gå og gøre andet end at sige "stop Keiko" "nej Keiko" "du må ikke klø"


  • #4   27. aug 2016 Keiko har fået hele 20 mg medrol på en gang igår.
    ikke engang det har taget kløen.



  • #5   27. aug 2016 Det er virkelig virkelig grotesk hvis det ender med at koste ham livet!
    i dit tilfælde hvis jeg altså uden at tøve, ringe til Boysen.
    Det er jo et alvorligt tilfælde det der smiley


  • #6   27. aug 2016 Junior har noget let græsallergi.. eller det har jeg gættet på.. han er ikke udredt. 1 pille medrol.. tror det er 50 mg tager al kløe og oftest er en pille hver anden dag nok.

    Jeg ville nok tage ham til Boysen.. få at få klarhed.

    God bedring med ham.


  • #7   27. aug 2016 Det er det jeg frygter det måske ender ud i, at han må aflives smiley
    for sådan der skal han ikke leve.

    Jeg tror også at Boysen er den bedste/eneste løsning der måske kan være på det.
    og så håbe det ikke er fucked fuldkommen op.


  • #8   28. aug 2016 Louise, 50 mg lyder god nok voldsomt, tror du ikke, det er 5 mg ? smiley

    Jeg har fået medrol en enkelt gang til en af mine, og hun fik 4 mg hver dag i en uge til en pæn stor hund på grund af kløe.


  • #9   28. aug 2016 Hahahaha.. Ja nok 5 mg.. er ikke lige hjemme, så har ikke set bøtten med dem smiley

  • #10   30. aug 2016 så ringede de fra dyrlægen af.

    og det viser sig at det nye sted, har tilføjet 2 ekstra allergener til hans vaccine.
    det har de gjort. da det har været vist i hans blodprøve at det var han allergisk for. MEN det har han ikke fået for førhen.

    det er derfor 100% sikkert det er det han reagere på.
    da den han normalt har fået faktisk kun har været for 1-4 allergener og har været for mider.
    det nye de havde puttet i var for græs!.

    så i og med der er kommet noget nyt i, så har han faktisk fået for høj dosis, da der er nye allergener i. og derfor har han reageret så voldsomt.

    de vil nu forsøge at få den fra det gamle sted, og ellers bede om at få de 2 allergener fjernet fra den nye vaccine.

    forhåbenlig (vi krydser fingre) kan det lade sig gøre, og Keiko kan blive normal igen.
    herudover har dyrlægen også snakket om at når Keiko igen er kommet ordenlig ind i sin rigtige vaccine, så skal han nok også køres på Ciclosporin også. for at tage de små gener der er tilbage som han fx ofte døjer med om sommeren (netop græs, træ og når der høstes)





  • #11   31. aug 2016 Det tidligere sted - Labo Clean. er gået med til at lave hans gamle vaccine.
    så nu skal vi bare vente på den. og så er han så nød til at starte på en mindre dosis fordi han har været væk fra den.



  • Britta L
    Britta L Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   3. sep 2017 Jeg prøver nu Apoquel på vores hund. Og jeg må sige jeg er meget importeret efter en uge. Hun klør sig ikke mere smiley
    Vores hun lider af hudproblemer/allergi. Hun kløede sig hele tiden. Vi har i det sidste år brugt sporimune 0,7 ml (lille hund på 6 kg) men hun blev dårlig, fik madlede og blev træt.
    Som det er nu er hun blevet ret fræk og er på hele tiden, så vi har fået en helt anden hund.
    Jeg skal tale med dyrlægen i denne uge og vil helt sikkert fortsætte med pillen apoquel, som er meget lettere at give, da den bare puttes i maden.
    Hilsen Britta


Kommentér på:
Apoquel - allergi

Annonce