{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Albusandme
Albusandme
Tilmeldt:
10. aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245

RIgtig øv-oplevelse på tur {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen,

Jeg er sgu lidt nedtrykt idag. Igår da Albus og jeg gik vores aftenstur(rute vi går tit) ser jeg et par indkørsler nede en stor hund i snor. Hunden ser Albus og lægger sig helt fladt ned på jorden. Allerede der har jeg besluttet mig for at de ikke skal hilse, kan ikke rigtigt læse hunden, og har aldrig set en stor hund underkaste sig en hvalp på den måde. Hunden rejser sig og forsvinder ind i indkørslen, og jeg tænker ikke mere over det og går videre. Et par meter før vi når indkørslen kommer den store hund så løbende med ejeren bagved sig, stadig i snor. Ejeren når lige at sige "hun gør ikke noget" før hunden har fanget Albus imellem forben og hage, og presser ham ned imod jorden mens hun knurrer virkeligt faretruende og Albus begynder at pive helt vildt. Det hele gik så stærkt, og i situation tror jeg at hun har tænderne i ham. Blev simpelthen så forskrækket og hev til i hans snor får at få ham fri igen. Da jeg får vristet dem fra hinanden kryber han bare sammen ved mine fødder, mens ejeren af den anden hund undskyldende trækker afsted med den.

Jeg havde lyst til at flå ham op i mine arme men besindede mig fordi jeg ikke ville vise ham at der var farer på færde, og jeg var skide bange. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle gøre, men besluttede mig for at prøve at distrahere Albus, og vi begyndte at træne gå pænt, og på plads imens vi gik videre, med masser af godbidder og ros. Da vi var nået 20 meter længere frem gik han som om intet var hændt, og legede med æbler og teede sig åndssvagt(som han gør når han er glad og legesyg) så jeg tror at vi slap med en advarsel, jeg var dog lige ved at tude hele vejen hjem. Men jo mere jeg kigger tilbage synes jeg ikke jeg kunne have gjort noget anderledes, jeg havde ingen tid til at reagere, og udtrykket i ejerens ansigt viste at han talte sandt da han aldrig havde oplevet det før. Men PYHA, dårlig tur. Tror vi går den samme tur i aften, om ikke andet så for at få mig til at rette ind til højre igen. Nu Albus tog det så pænt!

Mvh Claudia, og Albus som vistnok er ved at komme i puberteten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RIgtig øv-oplevelse på tur
  • #2   29. aug 2016 At hunden på afstand lægger sig ned, har intet med underkastelse at gøre. Mange hunde lægger sig, for at vise venligt signal, og derefter springe frem for at hilse i vild iver. Vi ser konstant den adfærd blandt unghunde.
    Jeg ville være gået den anden vej, hvis en stor hund var uden ejer og lagde sig ned på min rute.

    Gå ruten igen, og lad fuldstændig som ingenting. Det er vigtigt at erstatte oplevelsen med en anden mere positiv


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #6   30. aug 2016 Vi gik turen igen igår(mødte heldigvis ikke hunden) og Albus virker ikke det mindste mærket af oplevelsen:) Han er heldigvis en Cairn Terrier han. Det skulle ikke undre mig at han har lagret oplevelsen under "hunde på min størrelse som jeg satte på plads". Tossede hund. Det var dejligt for mig lige at få luftet bekymringerne og lagt dem væk.

    @CF - Det var en blanding, tror både der var Schäfer og BC i den.

    @Isabelle - Jeg tror også der var BC i den, men dens knurren lød altså ikke som leg.

    Jeg tror ejeren fik sig en ordenlig forskrækkelse, så han for eftertiden spørger før han lader sin hund hilse, især på hvalpe. Nu er min ret hårdfør, og selvom han er lille er han alligevel 17 uger gammel, og har hundredevis af rigtigt gode oplevelser med andre hunde bag sig, men der er masser af racer som er meget mere forsigtige, eller yngre hvalpe som måske ingen gode erfaringer havde i rygsækken fordi det var deres første rigtige gåtur, som måske ikke havde rystet det af sig på 20 meter!


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #11   30. aug 2016 Det øverste billede ligner den anden hunds liggen mest.

  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #13   30. aug 2016 Det tror jeg også du har ret i, ejeren vidste vist heller ikke rigtigt hvad der skete, så det må have slået klik for hende da hun så Albus smiley

Kommentér på:
RIgtig øv-oplevelse på tur

Annonce