{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund skudt ved Grindsted
  • #2   27. sep 2016 Det giver jo ikke jægerne ret til at skyde hundene smiley

    Men påstanden er vel som det plejer, at hunden sikkert gjorde det tit og ofte, altså gik alene. At den har været efter et uskyldigt dyr osv osv...
    Der sidder ikke en koldblodig tåbe et sted med et haglgevær, som blot pløkker enhver løs hund ned som han ser smiley


  • #3   27. sep 2016 smiley

  • #5   27. sep 2016 Jeg synes desværre ofte at jæger skyder "alt hvad der bevæger sig".
    Ja jeg er i hvetifald bange, når jeg skal igennem skoven på vej til min ven og jeg kan høre der bliver jagtet. Og jeg cykler endda på asfaltvej, der er dog skov på begge sider.
    Mine forældre har desværre for mange år siden mistet en hund til jægerne.
    En gang var hun løbet hjemmefra og der fik vi bestemt påtale fra jægerne at næste gang de så hunden, ville den blive skudt. Mine søskende og jeg var ikke så gamle den gang og fik desværre åbnet gårdlågen mens vi legede og så løb vores vovse altså en tur. Hende så vi aldrig igen. . .

    Jeg har oplevet, at der var jagt på marken, på den anden side af vejen, hvor vi boede. Jeg var ude og lukke mine heste ud og fodre dem og her lander der pludselig en bunke hagl på rundbuehallen(hvor hestene er) og jeg står lige ved siden af- jeg bliver pisse forskrækket og i chok og frygt og uden at tænke meget over det, gik jeg over vejen og ud til jægerne og sagde "jeg troede ikke i måtte skyde ind over veje" hvortil de blot svarer "det har vi da ikke gjort- men beklager hvis vi har".

    Ej jeg har intet til overs for jægere. De får jo sågar skudt hinanden indimellem..

    Håber den stakkels hund klarer sig uden mén og at de skyldige findes.

    Jeg hader når der er jagt i nærheden...


  • #6   27. sep 2016 Enig Batdog, uanset hvad, er det altid stakkels vovse smiley

  • #7   27. sep 2016 Det er jo ikke til at sige om det er et uheld.

    Men stakkels hund, det er godt nok frygteligt, håber den kommer igennem det.


  • #8   27. sep 2016 Der er jægere og idioter med jagttegn og våben, to helt forskellige ting!!! Og jeg forstår udmærket, når førstnævnte bliver sure over førerløse hunde på marker og i skove, og klager til hundeejer over det, men sidstnævnte, der skyder på hunden, på relativt stor afstand, skulle fratages retten til både tegn og bøsse!!!

  • #9   27. sep 2016 Lad mig lige starte med at slå fast at jeg på INGEN måde synes det er ok at skyde en hund på den måde. MEN. HVIS det er den hund jeg TROR det er så er det absolut IKKE første gang den 'tager en aftentur på egen pote' ?? Der sket mange gange og ejer er, så vidt jeg ved blevet gjort opmærksom på at hunden strejfer. HVIS det er den hund jeg tror det er. Det er synd for hunden at ejer ikke har gidet at passe bedre på den ??

  • #12   27. sep 2016 De skyder ænder og fasaner med hagl og lur mig ikke om jagtsæsonen er startet for netop ænder og fasaner

  • #13   27. sep 2016 fasaner er først fra 1/10. Ænder fra 1/9

  • #14   27. sep 2016 Derudover kan det selvfølgelig være ræv, krage og skade. Agerhøns findes der vidst ikke mange af i det område. Jeg er i hvert fald endnu ikke stødt på dem når vi har været på jagt dernede.

  • #15   27. sep 2016 Agerhøns er der nu en del af i området smiley
    Uanset om man går på jagt efter det ene eller det andet så bør der under INGEN omstændigheder "skydes forkert" !!!! Det BØR simpelthen ikke kunne ske at man skyder en hund i stedet for feks. en and. Så jeg er ikke så meget i tvivl om at det er en bevidst handling fra jægers side smiley Og det er, uanset hvad, ikke ok. Jeg kan så godt FORSTÅ hvis man på et tidspunkt får nok af omstrejfende hunde.


  • #16   27. sep 2016 Jeg er bare aldrig stødt på dem hvor vi går på jagt hverken i Billund eller Vorbasse. Men det er da kun glædeligt hvis de er der! smiley

    Men jeg er helt enig i at det der er gjort ikke er ok. Jeg forstår så absolut godt hvis man er træt af løse hunde, og personligt ville jeg ikke tøve med at indfange og aflevere på internat - men at skyde og så i den grad ovenikøbet skamskyde bliver aldrig ok i min verden. Og jeg bliver SÅ ked af at jægere bliver fremstillet på den måde - ja, HVIS det da er en jæger der har gjort det. Jeg håber det ikke.


  • #18   27. sep 2016 Hmm......at dømme ud fra kommentarer på fb så ER det den hund jeg tænker på. Og så ER det sket mange gange før at den har strejfet rundt. Der bliver jo skrevet at naboen har kontaktet ejeren fordi hunden var smuttet hen til dem igen. Og SÅ fatter jeg altså ikke at man bare lader stå til og lader hunden fortsætte med at strejfe rundt smiley

  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #19   27. sep 2016 smiley

  • #20   27. sep 2016 Ikke at jeg bifalder at man skyder på en hund med hagl og uden åbenbart at være ret sikker på at ramme rigtigt, så vil jeg alligevel sige at det jo ikke er til at vide, hvad hunden var i færd med, når den sådan futtede omkring på egen pote.

    Det er skide synd for hunden, at den skal lide, og det er helt uacceptabelt, at jægeren anskyder en hund (eller andet dyr for den sags skyld) og så ikke engang sørger for at få fundet dyret og sikret sig at det er dødt (eller som her, at ejer får besked og hunden får den nødvendige hjælp).
    Men det er også uacceptabelt at hunden strejfer omkring -uheld kan ske, men det lyder jo til, at det netop ikke er enkeltstående tilfælde... og igen, hvem ved hvad hunden foretog sig, mens den var på egen pote?


  • #24   27. sep 2016 Med verdens bedste.. -men hvem siger, at det skyldes at jægeren ikke kunne se forskel? Det KAN vel også være fordi hunden jagede på egen pote, og at jægeren med vilje skudte efter hunden... Det burde han naturligvis heller ikke gøre, hvis ikke han er HELT sikker på at kunne ramme rigtigt.
    Jeg siger ikke, at det er hvad der er sket -men det KAN være sådan noget vi er ude i. Og i så fald, synes jeg faktisk det er ok at skyde (altså hvis en hund er godt igang med skambidning af vildt eller andre dyr). Hvis altså man kan finde ud af at ramme plet.

    Uanset hvad der er sket, har jeg meget svært ved at tro, at det skyldes, at en jæger ikke har kunnet se forskel på en hund og en and.



  • #27   27. sep 2016 Der er vel stadig ikke nogen der med sikkerhed VED om det ER en jæger?

  • #29   27. sep 2016 Ikke med et haglgevær, når du ikke er sikker på at du rammer den ordenligt !

  • #31   27. sep 2016 Bugsy: er det ikke kun i tilfælde af husdyr - ikke vildt? Det er i hvert fald hvad mark og vejfredsloven skriver.

  • #33   27. sep 2016 Uanset hvad der er foregået, er der sgu ingen undskyldning for at skyde en hund med hagl smiley

  • #36   27. sep 2016 Det må godt nok være trist at få sin hund hjem i den tilstand smiley Omvendt, så lyder det som om at hundens ejer/e ikke er voldsomt ansvarsbevidst, hvis hunden ofte får lov til at strejfe omkring smiley Og så beder man jo nærmest selv om at få problemer smiley
    Det er absolut ikke ok at skyde en fremmed hund, men hvem ved, måske hunden har angrebet en flok får eller lign. ? Hvis jeg, havde en flok får, som blev angrebet af en hund, og jeg havde et haglgevær i hænderne, så fik den pågældende hund sgu også et skud hagl !!
    Og når man tænker på hvilken lynchstemning der bredte sig sidste gang, hvor en løs hund blev skudt i en fårefold, så ville jeg fa'me også holde min kæft med det, hvis jeg havde skudt denne hund !!


  • #40   27. sep 2016 Jeg konkluderer IKKE at hunden har angrebet en flok får smiley Jeg nævner det som en mulig forklaring på hvorfor hunden er blevet skudt.
    Problemet i denne historie er jo netop at hunden har været ude på egen pote, så ingen ved hvad der konkret er sket (udover personen som har skudt). Det kan være alt fra en teenager, med psykopattendenser, som har "lånt" fars haglgevær, til en bonde med jagttegn, der forsvarer sin fåreflok. Vi ved det ikke.


  • #41   27. sep 2016 Elton: Lige præcis den tanke fik jeg også ! Hvis man ejer et stykke jord (f.eks skov), og udlejer jagt, så mister man jo en potientiel indtægt, hvis naboens hund går på jagt i skoven, og nedlægger dyr. Gad godt at vide om man så må skyde naboens hund ?

  • #43   28. sep 2016 Men du kan ikke vide det smiley
    Når man tager i betragtning hvordan folk gik i selvsving over at en landmand skød og dræbte en hund, selvom politiet var tilstede, og gav grønt lys. Så ville jeg sgu holde meget lav profil, hvis det var mig der havde skudt denne hund, også selvom den havde angrebet min fåreflok. Specielt når nu hunden ikke er død, men "blot" såret af et haglgevær.
    Min pointe er blot, at ingen af os ved hvad der er foregået.


  • #45   28. sep 2016 Kom til at tænke på den episode med den 3-benede gadehund, som forsvandt. Rygterne sagde at den blev skudt af en jæger i skoven, men det blev vist aldrig opklaret ?
    Håber at man finder vedkommende, der har skudt denne hund, men tvivler. Hvis hunden er skudt af en lokal, som er træt af at hunden strejfer, så holder vedkommende nok meget lav profil med det.


  • #48   28. sep 2016 Ikkesom: Det lyder som om at du har lidt (meget) forstand på jagt. Jeg bor tæt på en stor skov, og har et par gange hørt skud deroppe kl. sent om natten. Tænker krybskytter, men det kan jo også være en schweizhundefører, som har nedlagt et påkørt dyr ? Ved du om politiet bliver informeret, hvis en schweizhundefører bliver sendt ud ?

  • #51   28. sep 2016 Det har kun været et enkelt skud. Har været meget i tvivl om jeg skulle ringe til politiet eller ej, de par gange, hvor jeg har hørt det ? Så det ville være rart, hvis politiet altid var informeret om det, hvis en schweizhundefører var tilkaldt. Der er jo ingen grund til at spilde politiets tid, hvis det der foregår, er fuldt lovligt.

  • #53   28. sep 2016 Tænker også at jeg kontakter politiet, hvis det sker igen. Har heldigvis kun oplevet det et par gange, i de ca. 15 år jeg har boet her.

  • #55   28. sep 2016 Oplæget ligger på alle efterlysnings sider, i håb om at finde frem til Idioten
    Og ved gud, jeg håber han bliver fundet smiley smiley smiley


  • #56   28. sep 2016 Der findes desværre ikke kun én idiot i denne sag, og endnu mere ærgerligt er det at det er hunden det går ud over uanset. smiley

  • #57   29. sep 2016 Så et interview med hundes ejer her til aften. Han nævnte at de har fået et par henvendelser, med mulige navne.
    Og så har de åbenbart også haft flere sammenstød med deres nabo, men de var sikre på at det ikke var naboen, som havde skudt.
    Håber at man finder vedkommende, som har skudt. Men samtidig mangler jeg også at ejer tager ansvar for at hunden var ude på egen pote.


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #58   29. sep 2016 Hvorfor er det altid hunden det går ud over? Og en person med forstand på våben ville da aldrig fyre 200 små hagl i hovedet på en hund, uden at informere nogen om at der render et skamskudt dyr rundt. Ligegyldigt hvad grunden er, og hvor "gyldig" grunden er i forhold til personangreb betyder det INTET når personen fuldstændigt samvittighedsløst lader et såret dyr i stikken.

    Og ejeren skal tage ansvar for sin hund! Samfundet er desværre indrettet således at mennesker har fortrinsret til ALT, og det betyder at din hunds naturlige adfærd er uønsket i visse sammenhænge. Derfor er det dit ansvar at beskytte den imod resten af verden!


  • #59   29. sep 2016 Claudia -det er hunden det går ud over, fordi det er hunden, der er problemet Vi kan sagtens blive enige om, at det er ejeren, der er årsagen til problemet. Men det er altså hunden, der render rundt alene og evt. forårsager problemer. Så det er den, der er til at gøre noget ved. Det er jo langt fra sikkert, man ved hvor den hører til.
    Naturligvis er det på ingen måde ok at skyde løs på et dyr af nogen art, hvis ikke man ved man kan ramme rigtigt, at det våben man skyder med, rent faktisk kan slå dyret ihjel osv.

    Det store problem her er for mig ikke at hunden er blevet skudt (alt efter omstændighederne altså), men at den der skød, ikke har gjort det ordentligt.

    Og jeg synes egentligt det er problematisk, at loven blev ændret for ikke så forfærdeligt længe siden, så vildt ikke længere er beskyttet på nogen måde. Nu må man kun skyde en strejfende hund, såfremt den er i færd med at angribe ens husdyr, en selv eller ens ejendom... vildt er ikke nævnt, så om hunden skambider en hjort er åbenbart ligegyldigt (hurra for Balder-sagens, som vist var startskuddet til dette).

    Optimalt set holdt alle hundeejere deres hunde hjemme -hvis det var tilfældet, ville der sandsynligvis også være mere forståelse for den ene gang imellem hvor hændelige uheld sker.
    Men det gør hundeejere ikke, og så må man jo gøre det muligt at gribe ind, når en hund gør skade på sine omgivelser.


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #60   29. sep 2016 Jeg er ikke enig i at hunden er problemet, den er symptomet. Hunden lever jo bare efter sin natur, det er altid ejernes ansvar at kontrollere hundens omgivelser så dens natur ikke får den i unåde.

    Og at et er at fyre en runde alt for små hagl ind kroppen på et levende væsen, noget andet er at man efterfølgende bare lader stå til. Personen der har gjort det her har jo ikke været et sekund i tvivl om at hunden ikke var død. Så tager man altså ansvar!


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #61   29. sep 2016 i så fald er hunden et særdeles aktivt symptom når den render rundt i en fårefold og nakker får og lam....
    Hold nu. Hunden i sådan et eksempel ér problemet.
    Det er dén del af problemet man kan gøre noget ved.
    Før lovændringen havde man andre muligheder end den noget usandsynlige "at optage", inden man greb til våben.
    Dét har man så ikke mere. Nu kan du enten optage dyret hvis det kan lade sig gøre, eller du kan skyde den.

    Selvfølgelig har man også mulighed for at ringe til politiet og få dem til at tage sig af det... held og lykke med den løsning.....

    Paragrafferne fra lov om mark- og vejfred er for hundes vedkommende i dag at finde i hundeloven. Aldeles uændret, bortset fra den gamle stk. 2 som reelt var dén del af loven der rent faktisk blev brugt og iøvrigt fungerede fantastisk.



    #26
    Der må skydes 1½ time før, og 1½ time efter sol op-/nedgang. Og det fungerer ganske upåklageligt.

    Og nej. Det kan aldrig være selvtægt at bruge loven som den er i dag.



    Med det sagt, så er det svineri at skamskyde et dyr, herunder også en hund, uden at eftersøge og affange.
    Men jeg kan godt forstå man holder lav profil, også hvis hunden havde været aldeles dødskudt. Alle de sager der har været i nyere tid, har der ikek været tvivl om lovligheden af nedskydningen. Flere har endda været gjort med politiets accept og enkelte med deres tilstedeværelse.
    Alligevel får facebook- og forum pøblerne frit spil hvilket hver eneste gang har ført til ganske alvorlige konsekvenser for de involverede. Herunder mordtrusler, hærværk og terrorlignende tilstande.
    Om så jeg havde kamerabeviser for at en hund slagtede mine får, skambed mine heste, og tyggede i mit barn, at jeg havde forsøgt både at indfange den og at bortskræmme den og først da den tyggede i mit barn hev et gevær frem og skød den, altsammen på video...
    Så ville jeg stadig tage en skovl frem og grave den ned og påstå at jeg aldrig nåede at få fat i den hvis nogen spørger til skaderne på mine dyr og mit barn.

    Det virkeligt sørgelige i sådan noget hér, er at det i dag ganske enkelt er livsfarligt at stå ved hvad man gør, for facebook og forummer er ligeglade med sandheder og personligt ansvar.


  • #62   3. okt 2016 Husk lige at hvis ikke der var jægere så eksploderede standen af råvildt, der er lige nu 500.000 stk og for 10 år siden var der kun 100.000.
    Bliver der for mange af dem så kommer der også mere utøj som flåter osv, jeg fik lige hele smøren fra en jæger idag, og de har jo ret, uden dem vil det jo tage overhånd.


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #63   3. okt 2016 råvildtet renser flåter for borrelia, så jeg har en kende svært ved at se problemet i dén sammenhæng.
    Og argumentet om at bestande skulle eksplodere uden kontrol køber jeg, som jæger, ganske enkelt ikke. Jo., bestande kan reguleres af jægere og holdes på et niveau. Derom hersker ingen tvivl.
    Men alle bestande når, uden denne regulering, altid et niveau bestanden ikke kan tåle af én eller anden årsag. Enten går der sygdom i lortet, eller fødegrundlaget bliver så ringe at de dør af sult.
    Så bestandene kan regulere sig selv, og gør det i stor udstrækning også, selv med jægernes høst af overskuddet.

    noget man dog ikke kommer udenom, er at det der gør at man som jæger overhovedet har et overskud at høste af, også er det der gør at der overhovedet ér vildt i Danmark. Både fugle og de jordbundne dyrearter nyder godt af jægernes aktiviteter, også dyrearter der slet ikke er jagttid på, hvis ikek dette var tilfældet, ville vi slet ikke have noget at gå på jagt efter, og heller ikke et aldeles skudsikkert og vægtigt argument for jagt i Danmark.


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #65   3. okt 2016 det er jo noget vrøvl Bugsy.

    Ulve er verden over blevet bejaget, ja, men af mange årsager, én af hovedårsagerne var bl.a. beskyttelse af husdyr.
    Det har ikke skidemeget med jægere at gøre, udover at alle dengang var jægere fordi det bidrog til husholdningen.
    At sidestille dét med hvad jægere og jagt er i dag, er i bedste fald at fordreje en elelrs ganske interressant debat.


    Og nej. ulve alene regulerer ikke bestandene i en grad der er nævneværdig. Dertil har vi givet bestandene af vildt i danmark alt for gode vilkår efterhånden.


Kommentér på:
Hund skudt ved Grindsted

Annonce