{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Er Lars skyldig.
  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #3   21. okt 2016 Nej det tror jeg ikke

    Hvis det altså er den Lars fra tv i går

    Hun virkede som et uset barn , det gjorde alt for opmærksomhed

    Det er kun en gisning, ingen andre end Lars og stedddatteren ved det

    Hvad tror du selv ?



  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #4   21. okt 2016 Nej det tror jeg han er.

  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #6   21. okt 2016 #4

    Det var en helgardering ....haha


  • #9   21. okt 2016 Når selv erfarne, professionelle personer er uenige i vurderingen, så er det svært for mig at sidde og sige om han er skyldig eller ej.

    Et sindssygt spændende program. Men det aner jeg ikke - de eneste der ved det er Lars og datteren.

    Jeg undrer mig dog en del over, at hun allerede fra starten siger at det er løgn, men vælger bare i retten at sige at "det kan jeg ikke huske" for så håber hun ikke de gør noget. Øh, det normale vil vel være.. rent faktisk at sige, at det ikke er sket, så?? Ifølge Julie skulle hun have sagt til moderen helt fra starten at det er løgn, men i hendes sms'er med moderen og ham den tidligere stedfar skriver hun ret tydeligt at der er sket noget.

    Jeg tror derimod det står helt klart at hun har været igennem en masse lort og kæmper med sindet. Men der er SÅ mange ting der ikke hænger sammen. Jeg aner simpelthen ikke hvad der er rigtigt eller ej.


  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.486
    #12   21. okt 2016 Ja, det er det.

  • #13   21. okt 2016 Lenschow - ja. Hvor hun efterfølgende trækker anmeldelsen tilbage og siger at hun selv har fundet på det hele. Og det siger hun egentlig også til klasselæreren helt i starten, men vælger alligevel IKKE at sige i retten, at det er noget hun finder på, og hendes samtaler med mor, tidligere stedfader osv bærer også præg af at hun mener der er foregået noget. Og nu står hun frem og siger at det hele er løgn, hun havde det svært og kan slet ikke huske de ting hun bliver konfronteret med og de ting hun har skrevet. Der er ét eller andet der slet ikke hænger sammen, men jeg skal ikke kunne vurdere, hvad der er sket mellem de to mennesker.

  • #14   21. okt 2016 Kan man evt. få et link eller mere konkret viden, så man kan søge på historien?

  • #16   21. okt 2016 Ah! Det var jo ikke lige til at vide smiley
    Tak!


  • #18   21. okt 2016 Nej jeg tror ikke at Lars er skyldig. Og jeg mener at den møgtøs burde overtage hans plads i spjældet smiley smiley

  • #19   21. okt 2016 Øv, jeg kan ikke se dokumentaren..

  • #20   21. okt 2016 der er så svært at gennemskue, som alle andre skriver så er der kun 2 der kender sandheden ....

    men pigen trænger til hjælp, det er der ingen tvivl om ... måske trækker hun anklagen tilbage fordi det ikke er sket, måske trækker hun den tilbage fordi hun har følt hvordan det er for hende at miste til dels mor, men også de mindre søskende, og hun tænker, hvis nu jeg så siger det ikke er sket, så får jeg måske min familie igen .... uanset er hun ude hvor hun ikke kan bunde, og jeg håber hun får massiv hjælp, hvilket jeg ikke synes fremgik af programmet ...


  • #24   21. okt 2016 problemet her er jo at der ikke er nogen beviser at læne sig op af... påstand mod påstand hvor pigen blev troet .... og nu siger hun så at det ikke skete at det var noget hun fandt på ... igen er det sket, så gudskelov de troede hende, men hvad så nu hvor hun siger det ikke skete, hvorfor så ikke tro hende .. den er svær

    det er hun jo ikke den eneste der gør når de unge bliver sure over et eller andet, der har jo være flere eksempler om meldte voldtægtsforsøg, hvor det senere viser sig ikke at være sket, at pigen har fundet på det ... imo klart et råb om hjælp fra de piger ...


  • #26   21. okt 2016 Jeg kan ikke svare på, om Lars er skyldig eller ej. Om han har forgrebet sig på Julie eller ej. Hele sagen er meget underlig, synes jeg.
    MEN efter at have set dokumentaren og læst artiklen på TV2, så er jeg tilbøjelig til at tro, at han ikke har gjort det. Men igen - det ved kun han og Julie.

    Jeg har kendskab til en person, der er dømt for en forbrydelse, som han ikke har begået - så ja, der er også justitsmord i Danmark smiley
    Og nej - man er ikke automatisk skyldig, blot fordi man er blevet dømt smiley


  • #28   21. okt 2016 birgit, når du laver disse emner, er du så ikke sød at skrive hvad det handler om?

    du skriver bare en overskrift, og ikke andet. vi er desværre ikke tankelæsere herinde.


  • #30   21. okt 2016 Ja det er jeg klar over.. men det kunne handle om meget andet end en dokumentar smiley Det er ikke første gang hun bare laver en overskrift og så skal man selv gætte hvad det er hun mener

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #36   21. okt 2016 Selvfølgelig sker der fejl. Det kan ikke undgåes. Det er skræmmende at man kan blive dømt udelukkende på en påstand fra modparten. Har man ikke et alibi, er det umuligt at modbevise.

    Vi så det også i et tilfælde med nogle der rent faktisk blev løsladt. Det skete efter at pigen i privat sammenhæng, blev optaget på bånd (hemmeligt) hvor hun tilstod at have løjet. I sådan tilfælde er det dem der er dømt der er offrene.

    De har så brugt x antal år på at sidde i fængsel og det var "billigt" sluppet. Var der ikke nogen til at kæmpe deres sag,ville de være stemplet som voldtægtsmænd resten af deres liv.

    Jeg tror ikke Lars er skyldig.


  • #38   21. okt 2016 Jeg har set udsendelsen, læst tv2s artikel og ser nu udsendelsen igen. Tingene er så rodede, der er noget der ikke blir fortalt. Jeg har et gæt på, hvad der kan være sket - men ikke noget jeg vil skrive offentligt.
    Jeg tror ikke, at han er skyldig - men det er godt nok svært at vide.


  • #41   21. okt 2016 Jeg tror han er skyldig...men jeg ved det ikke. Jeg bider dog mærke i:

    1) der er en meget sær dynamik i familien og jeg synes der helt nøgternt virker til at være en meget ulige magtbalance, især mellem moderen og stedfaderen.

    2) ingen er interesserede i pigens følelser (ok hele familien virker emotionelt hæmmende meeen) hvis et barn i ens varetægt pludselig kaster om sig med grove beskyldninger bør -i hvert fald moderen, da bekymre sig om barnets bagvedliggende problemer?

    3) jeg ser ikke pigen udtrykke nogen form for emotionel anger eller fortrydelse eller faktisk emotioner i forhold til bekendelsen af at hun har fået sin stedfar dømt uskyldigt, Faktisk er den eneste emotionelle reaktion der hvor det bliver genspillet for hende at hun ikke kan se sine søskende (og ikke er en del af familien) for hende....fra den samtale inden hvor hun umiddelbart efter trækker sin anklage tilbage.

    4) at moderen i samtalen IKKE prøver at presse pigen til noget synes jeg er noget værre p*s at lukke ud...for mig er det meget klart sagt at hun ikke kan er en del af familien -og så skal man også lige huske at moderen altså er den part som VED der bliver optaget i den samtale.

    Det er SÅ normalt for misbrugte børn at fortryde anmeldelserne senere ....eller slet ikke at ville anmelde netop pga det der helt biologisk fasttømrede forhold i os...at man har svært ved at klare sig uden sin familie.

    Lars virker iøvrigt på mig som en ganske karismatisk mand, der udtaler sig meget skråsikkert om tingene...men med en enorm indre usikkerhed og ustabilitet.... smiley


    Det er selvfølgelig bare tanker...ud fra et ekstremt lille grundlag....men jeg må indrømme jeg godt nok heller ikke bare havde sluppet ham fri bare på grundlag af den tilbagetrækning...


  • #42   21. okt 2016 Obster - jeg kom til at tænke på noget.. Det er kommet frem, at den tidligere papfar har løjet.. Hvad tænker du om det? Kunne virkelig godt tænke mig at høre dine tanker omkring det, elsker din måde at tænke på. smiley smiley

  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #43   21. okt 2016 Jeg ved det ikke og jeg vil egentlig ikke gøre mig til dommer over det.

    Det jeg lagde mest mærke til da jeg så dokumentaren var den stakkels datter.
    Hvis hun lyver så er det selvfølgelig dybt forkert, men jeg er virkelig sikker på hun simpelthen ikke forstod konsekvenserne.
    Hendes mor fandt en ny mand, IGEN, og fik nye børn, IGEN, og hendes datter følte sig glemt, alene og ulykkelig. Hun begynder at skeje ud
    og med det samme bliver hun så bedt om at flytte ned til sin far. Hendes mor gider hende jo slet ikke. Så hun er pisse forvirret og ked af det.
    Det fandeme synd.

    Og jeg håber virkelig den datter får noget hjælp.


  • #44   21. okt 2016 And det skal jeg vist vide noget mere om smiley før jeg vil udtale mig om....jeg var ret fokuseret på de tre hovedpersoner, Julie, mor og lars i går smiley

    og haha min måde at tænke på? o.O smiley


  • #45   21. okt 2016 Obster - Der ligger en artikel på tv2.dk, hvor der kommer lidt flere ting frem. Hop ind og læs den, hvis du har tid - den er dog meget lang. smiley
    Ja! Du tænker altid på en anden måde, synes jeg. Du ser de små ting, som vi andre ikke altid lige er så hurtige til at se. smiley


  • #46   21. okt 2016 Andse jeg kigger på den i nat hvis der er tid på arbejde smiley men jeg vil ikke love jeg har en holdning smiley

    Og tankegangen er sikkert en studieskade smiley


  • #47   21. okt 2016 Obster - Det er så også i orden smiley ..
    - Det er en fed studieskade at have. smiley


  • #49   21. okt 2016 Jeg troede også der ville blive kommenteret mere på den optagelse! Når moderen indrømmer at hun optager samtalen med formålet at få datteren til at sige sandheden.. og hun altså ved at deres samtale og hendes egne ord bliver optaget.. det er sgu da helt almindelig kildekritik smiley men måske der bare ikke var plads til at kommentere på det i programmet

  • #50   21. okt 2016 Fünke jeg fandt det SÅ absurd....faktisk

    Også fordi jeg tydeligt hører en form for afpresning, men at de bagefter konkluderer at der da iiiiintet var (fra den part der ved det bliver optaget?!) Og den part der ikke ved det bliver optaget vedholder faktisk sin oprindelige anklage...og minder faktisk sin mor om at det ikke er ondt at beskylde nogen for noget de har gjort! -Hvilket moren tolker fuldstændigt til sin egen fordel -hvilket jeg også fandt lettere...misledt faktisk.

    Den der fuldstændigt manglende empati overfor eget afkom finder jeg faktisk ret mistænkelig...og "at best" en ret god forklaring på HVIS barnet skulle have løjet..


  • #51   21. okt 2016 #39 nu er falske anmeldelser om voldtægt helt ekstremt få...7.3% af alle anmeldte voldtægter .....altså et forsvindende lille bitte tal hvis man så tæller de til gengæld, mange voldtægter med der IKKE bliver anmeldt.

  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.486
    #52   21. okt 2016 Frk Jensen, er du ikke lidt fræk, ser du ikke tv eller læser. smiley

  • #53   21. okt 2016 nej jeg er ikke fræk.

    jo det gør jeg da, men det behøver jo ikke afspejle sig i emner folk opretter.

    det er træls at skulle bruge energi på at gætte hvad du mener når man kunne bruge energi på at svare istedet for


  • #54   21. okt 2016 du kan jo ikke regne med folk ser og læser de samme ting som dig.

    jeg troede faktisk først det handlede om et eller andet i Emilie Meng sagen, indtil andre nævnte dokumentaren.


  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.486
    #55   21. okt 2016 Det er okay, god fredag. smiley

  • #56   21. okt 2016 Det er en svær sag.
    Ingen kan dømmes uden beviser, men det er en misforståelse at vidne udsagn ikke er beviser. Det er de i høj grad, og i utallige sager er de de eneste beviser.
    Her bliver der så stillet spørgsmålstegn ved værdien af de originale udsagn, og det er en valid debat.
    I en sag som den her, mener jeg debatten bør være om der skal være mulighed for en ny retssag, og ikke om skyldspørgsmålet.
    Og der er noget der tyder på at det er for svært at få en sag op igen, når der kommer nye oplysninger/beviser


  • #57   21. okt 2016 @obster
    Jeg ved ikke om du her ret i dine 7,3%
    Men hvis du har ret i at der er så mange, så har vi et alvorligt problem.


  • #58   21. okt 2016 Housebuster det er fra det kriminalpræventive råds undersøgelse i 2009. Jeg synes ikke det er så mange....i forhold til hvad folk tror det er. Derudover så bliver alle voldtægter hvor pigen ændrer forklaring -af den ene eller den anden grund også puttet i den kategori.

  • #59   21. okt 2016 Obster: de gør da i hvert fald meget ud af at fortælle, at det er en AFGØRENDE optagelse - og når så moderen selv planlægger at optage en samtale, selv siger at det er med det formål at afsløre modparten, hvordan søren kan man så fremlægge det som et eller andet objektivt bevismateriale man ikke OGSÅ skal være kritisk over for? Sorry, jeg kører rundt i den optagelse, men det ér sgu da underligt hvordan den bliver fremført helt ukritisk..

    Nå men helt generelt så synes jeg bare det sejler rundt, jeg kan ikke få forklaringerne til at passe med hinanden, men det fremgår også af dokumentaren at det vist er et lidt belastet hjem i forvejen..


  • #60   21. okt 2016 Syndes du ikke det er mange?
    Jeg tror ikke du finder lignende høje tal for ret mange forbrydelser.
    Og hvis bare en lille del af de 7% bliver dømt, så har vi et alvorligt problem


  • #61   21. okt 2016 Housebuster...set i forhold til at 98% af alle voldtægtsmænd går fri....så er det ærligt ikke der min største bekymring ligger i voldtægtsstatistikkerne her i DK.

    Det er stort ja, men i forhold til at de fleste tror det er en tredjedel af alle voldtægtsanmeldselser der er falske og ofrene for de rigtige voldtægter skal igennem helvede fordi folk er så bange for det KAN være falsk. Så nej så synes jeg faktisk fokus bør være et helt andet sted end der...


  • #62   21. okt 2016 Det bekymrer dig ikke at 7% af de der bliver anklaget for voldtægt er uskyldige?
    Og at en andel af dem vil blive dømt, fordi de her sager altid hviler på vidne udsagn?


  • #63   21. okt 2016 Jo..som jeg skriver, så bekymrer det mig?! Men ikke så meget som det bekymrer mig hvor ekstremt mange flere skyldige der går fri.

    Jeg er ikke ligeglad....bare fordi jeg er mere bekymret for en større offergruppe. Det betyder ikke jeg billiger det andet, ej heller at det er mere eller mindre "forkert". Men min fokus er vel ganske naturligt nok med de ofre jeg arbejder med, frem for dem jeg ikke ser... og jeg ser det ganske simpelt som et større problem at 98% af alle voldtægtsmænd går fri...end at 7% bliver falskt anklaget -og en langt mindre del dømt -som sagt så er alle sager hvor pigen ændrer forklaring automatisk henlagt og kategoriseret som "falsk anklage", at falske anklager om voldtægt generelt ikke nødvendigvis indeholder en anklage mod en bestemt person osv.

    Men lad være med at prøve at lægge i munden på mig at jeg er LIGEGLAD med de 7% jeg synes bare der er større problemer at arbejde med indenfor det felt.


  • #64   21. okt 2016 Tvivler på han er skyldig, men ved det jo af gode grunde ikke,, og det finder vi aldrig ud af.. men er han skyldig, er det så ikke underligt at moderen bliver sammen med ham og ovenikøbet får 2 børn med ham? Så måske en forskruet teenager hjerne, hendes kæreste dengang og senere den anden papfar kan ha hjulpet lidt til med den unge dames løgne, måske, måske ikke, men syntes simpelthen at det er for dårligt at de ikke tager sagen op igen, men igen igen, der er jo minus tillid til det der kommer ud af munden på pigen, for hvad er rigtig og hvad er forkert, men er han uskyldig, så det fandeme forfærdeligt at hun har fået lov til at smadre hans liv sådanne og ja også moderens liv og de to små børn skal undvære deres far.. men jeg tror han er uskyldig, men igen, det finder de nok aldrig ud af

  • #65   21. okt 2016 det er jo et spørgsmål om retssikkerhed, som er noget af det vigtigste i vores demokrati.
    Og man kan ikke bare sige at man accepterer at nogen bliver dømt selvom de er uskyldige, fordi de "statisk" er skyldige
    .


  • #66   21. okt 2016 Rikke - hvis nu moderen er overbevist om at hendes mand er uskyldig; og så er der jo også utallige eksempler på helt almindelige kvinder der endda bliver sammen med deres voldelige mænd.. psyken er bare ikke altid indrettet helt ligetil smiley (og så virker hun måske også selv til at være lidt.. ustabil?.. af en art)

  • #67   21. okt 2016 Housebuster...jeg prøver lige en gang til smiley jeg ER bekymret over den fact...og jeg accepterer ikke nogen steder at folk bliver dømt uskyldigt.

    Så kan jeg vist ikke sige det tydeligere smiley


  • #68   21. okt 2016 Rikke i rigtig rigtig mange sager om bevist misbrug...endda mangeårigt...bliver kvinden hos misbrugeren. Både de sager der ender i medierne og dem der ikke gør.
    Meget misbrug handler om magt....og den magt er ikke kun udøvet overfor det mindreårige offer... men over hele familien.


  • #69   21. okt 2016 Ja ved godt med vold, har selv været i sådan et forhold i mange år, for en del år tilbage,, men ja kan godt se hvad i mener smiley

  • #70   21. okt 2016 Bare det at "Brønderslev-moren" risikerede den fortsatte kontakt med hendes biologiske børn ved at finde sammen med "Tønder-faren" viser bare hvor i mangel af bedre ord underlagte/påvirkede den slags kvinder er i forhold til den slags mænd...
    Der er næppe tale om en forelskelse, men en afhængighed af og et "behov" for en bestemt type mand der er så stærkt at børnene kommer i anden række..


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #71   21. okt 2016 Jeg finder det underligt at man ikke i det mindste tager sagen op igen. Når det eneste vidne/bevis man har,står frem og fortæller at hun har løjet.

    Det var nok til at man dømte ham,men ikke nok til en løsladelse. Vidnet er på ingen måde troværdig,når man ikke kan stole på hvad hun fortæller.

    Jeg tror det er meget svært at få systemet til at indrømme en fejl,såfremt en sådan bliver begået.


  • #72   21. okt 2016 Men syntes stadig at det er forkert at løslade ham og så kyle ham ind igen, uden at de har fået lov at starte sagen op igen, han er jo en helt smadret mand psykisk og ja det næppe nemt for hans mor, hans kone og de to små børn at mangle ham i hverdagen

  • #73   21. okt 2016 Til TS: jeg giver altså frk Jensen ret. Da jeg læste overskriften, tænkte jeg: "Hvad har Lars Løkke nu gjort.

    Umiddelbart er min tanke, at Lars er uskyldig. Jeg synes pigen virker utroværdig og opmærksomhedskrævende. Jeg tror det er et råb om hjælp, da pigen fortæller den måske opdigtede historie til en veninde.


  • #74   21. okt 2016 Hvilken mor bliver sammen med den mand som er dømt for at have lavet seksuelle overgreb mod hendes datter?
    Det er noget riv rav ruskende galt i den familie og ud fra det faktum er det nærliggende at tro at pigen er blevet "presset" til at ændre udsagn af resten af familien.


  • #76   21. okt 2016 A.T så er der stadig noget rivruskende galt i den familie... moren har ikke bare valgt at blive hos manden...hun har valgt manden OVER og frem for sit barn. Det er ikke normalt.


  • #78   21. okt 2016 At moren ikke på noget tidspunkt har støttet sin datter, finder jeg særdeles bekymrende og en nærliggende årsag til pigens skiftende udsagn. Pigen er jo blevet udelukket og afvist af familien, hele hendes omdrejningspunkt i livet, mister hun det, mister hun alt, derfor er det bedre at ændre mening og sige at det ikke er sket, for at blive accepteret igen.

  • #79   21. okt 2016 A.T det synes jeg godt nok er en sørgelig holdning fra en forælder. Mine forældre ville i den grad bekymre sig for mit velbefindende hvis jeg skulle begynde at opføre mig SÅ dårligt. Og de ville ikke forsøge at gøre ondt værre og dermed efterlade mig i et limbo af dårligdom. Men derimod forsøge at finde roden til min adfærd og forsøge at gøre det bedre...

    Om det så var sandt eller falskt smiley

    Der er en grund til at misbrugere så godt som ALTID bruger den samme trussel mod at "sladre" og det er at "ingen vil tro på dem, og ingen vil have noget med dem at gøre" hvis de siger noget....angsten for at miste sin familie og familiens accept, anerkendelse og støtte er simpelthen noget af det værste....især for et barn der i forvejen føler sig udsat.

    Og misbrugt eller ej...så er det her godt nok et udsat barn


  • #80   21. okt 2016 AT: Hvorfor er datteren endt sådan, måske fordi hun rent faktisk er blevet misbrugt.

  • #82   21. okt 2016 AT: Jeg skriver da ikke nogen steder, at jeg ved det.
    Jeg er kommet med en plausibel forklaring på datterens adfærd.


  • #84   21. okt 2016 Hvis han er uskyldig, så er det selvfølgelig rigtig frygtelig, at han uberettiget er endt i fængsel.

    Men jeg mener ikke, at man kan tilskrive datterens aparte adfærd, som at det så ikke er sandt. Der er rigtig mange psykologiske aspekter som spiller ind og som kan påvirke et menneske i sådan en situation.


  • #86   21. okt 2016 det jo det der forvirrer så man ikke ved man skal tror ....

    hendes første forklaring kan være den sure teenager der vil gøre livet sur for de dumme voksne..... eller den kan være sand

    den anden forklaring kan være fordi det er den ulykkelige pige der har følt den store konsekvens at miste sin familie, at føle sig udstødt, og så ændrer forklaring i håb om at få familien igen ....uanset at overgrebet har fundet sted .... man ved det simpelthen ikke ....

    men pigen trænger til hjælp og det sidder man bare og har en fornemmelse af ikke sker, eller er det bare mig....


  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #88   22. okt 2016 Ja, jeg tror at Lars er skyldig! Den stakkels pige, har da følt sig så ensom uden sin mor og søskende, at hun tænker at alt bliver godt, hvis hun bare trækker anmeldelsen tilbage.


  • #89   22. okt 2016 87 - nu var det ment som en hjælp, det er ikke kun mig der bruger energi på at gætte.

  • #91   22. okt 2016 Er ved at programmet nu online.
    Har set 20 minutter af det og jeg er slet ikke i tvivl.
    Han er uskyldig.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #92   23. okt 2016 Selvfølgelig er det ikke vores ansvar. Derfor kan man jo godt have en mening. Selv veluddannede mennesker kan jo tage fejl. Om det er tilfældet her,aner vi ikke.

    Det vi ser, er at manden er dømt på et vidneudsagn. Et vidne som nu trækker sit udsagn tilbage. Altså et ikke særligt troværdig vidne.

    Når der ikke skal flere beviser til,kan det undre at der ikke bliver flere dømt. Er det ca 20 procent af anmeldelser,der ender med dom. De resterende må retten så finde utroværdig når der nu ikke behøver at foreligge andre beviser.


  • jesper K
    jesper K Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #94   24. okt 2016 Man burde fra systemets side måske overveje at efterforske flere forhold. E.g. bliver der "kigget" meget lidt på forurettede; har hun - udover en kontant erstatning i omegnen af kr. 100.000 - et incitament for at anmelde? Hvordan er Fs trivsel? Der vil unægteligt ske en trivselsændring hos en, der pludselig bliver udsat for krænkende adfærd.

    En anden ting man burde overvejde er lyd- eller videooptagelser fra retsforhandlingerne. Og jo, der vil stadig være utallige muligheder for at beskytte dem, der skal beskyttes, men oveni hatten vil det øge retssikkerheden for sigtede. Med andre ord får vi meget mere sikkerhed, uden at give køb på noget og hvem kan ikke lide det?

    Generelt kunne man måske kigge på konstruktionen af strafferetten. Personligt mener jeg ikke at lægfolk har nogen berettigelse i en retssal, der det ofte er meget komplicerede sager, som VIL forsage en ikke ubetydelig emotionel påvirkning. Følelser er fantastiske, men ikke i en retssal, hvor andre menneskers liv "står på spil", hvorfor rettens afgørelse skal baseres alene på logik og fornuft. E.g. i sædelighedssager vil det typisk være følelserne fremfor fornuften, der kommer til at tale, for hvem synes ikke at en fyr, der tiltalt for grove overgreb er en usympatisk idiot, der bare skulle både det ene og det andet. I de tilfælde kan ens bedømmelse hurtigt blive "biased" - altså man ser og hører dét, der passer ind i ens eget verdensbillede - og det er ikke just dét, der er behov for. Jeg ved godt, at ALLE, der arbejder i og med retten tager det meget alvorligt, men ikke desto mindre er ALLE, der arbejder ved retten også mennesker, og mennesker har jo denne fantastiske egenskab at de ind i mellem laver fejl...Fejl er også fantastiske, men nogle gange, bare nogle gange, er det ikke acceptabelt...

    Man kunne måske også kigge nærmere på tiltalte. Der findes jo en profil på "den typiske krænker", så det er jo "bare" at undersøge, om - og evt. i hvor høj grad - tiltalte "passer ind". Nu kender jeg tilfældigvis Lars og - uden at være psykologisk uddannet - er han ikke at karakterisere som "den typiske krænker", hvorfor det forekommer mig usandsynligt - ikke umuligt - at han skulle have gjort sig skyldig i fremsatte anklager.

    Isoleret set vil intet af det foreslåede kunne hverken frikende eller dømme en tiltalt, men som tilfældet er i disse sager, vil rettens afgørelse bygge på indicier alene, hvorfor logikken må være, at des flere indicier der ligger til grund for afgørelsen, des tættere på "sandheden" må rettens kendelse være.

    Lige en hurtig kommentar til Isabelle (#93): familiens socio-økonomiske status har da - i min optik - ingen relevans i forhold til steddatterens anklager....eller det mig, der er "helt ude i hampen"? smiley


  • #95   24. okt 2016 Jeg har ikke set programmet, men ved fra andre TV2-udsendelser af denne karakter, at TV2 ALTID har en agenda.

    Hvilken har TV2 i denne sag? Er der nogen, der overvejede det, da de så udsendelsen?


  • #97   24. okt 2016 Ingen medier er objektive... Det er temmelig vigtigt at forholde sig til, når man forsøger at finde ud af, hvad fakta er gennem medierne...

    De reelle fakta kendes kun af de to involverede...


Kommentér på:
Er Lars skyldig.

Annonce