{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.803 visninger | Oprettet:

andrea c
andrea c
Tilmeldt:
17. jun 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Hvor mange penge skal man give en ung pige for en gå-tur med sin hund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Ja, emnet siger jo det hele.
Min kæreste er blevet indlagt og skal som minimum være indlagt i 3 måneder, han får lov til at komme hjem en dag et par timer om ugen her om 3 uger, og på et tidspunkt må han komme hjem en weekend af gangen, hvis alt går godt.

Da jeg ofte går i skole til kl. 16 og derefter tager på job til kl. 23 (fordi der skal nogen penge ind, nu hvor jeg kun er én rent økonomisk) har jeg snakket med en 16-årig pige i min opgang som gerne vil gå med min hund.

Jeg tænker at hun på sådan en dag hvor jeg er hjemme kl. 23 skal gå med ham to gange.
Jeg går en halv times tur om kl. 7., så tænker hun kan gå med ham kl. 12 eller 13. Evt. 20-30 min.
Og igen kl. 19. Måske en 20-30 min. igen.
Og så går jeg selv aftentur med ham kl. 23.

Hvordan lyder det? Er det for lidt gåture eller?
Og hvor mange penge er passende at give hende på sådan en dag, hvor hun sammenlagt ca. går med ham én time.

Mvh Andrea


Kommentarer på:  Hvor mange penge skal man give en ung pige for en gå-tur med sin hund?
  • #1   27. okt 2016 Altså, hvor mange timer er det planen at hunden skal være alene?? Fra kl 8 til kl 23 eller hvad mener du??

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #2   27. okt 2016 Nej smiley

  • #3   27. okt 2016 Hvornår går du i skole?

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #4   27. okt 2016 Kl. 7.30, når jeg har gået med ham smiley

  • #5   27. okt 2016 Det vil sige du går kl 7.30 og kommer hjem kl 23 og i det tidsrum tænker du at en ung pige skal komme og gå med hunden 2 gange af 1/2 time?

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #7   27. okt 2016 Ja, det er det jeg spørger om.
    Så har han fået 2 timers gå tur på en dag, og en hel dag hvor han er social med en anden hund. Han er ikke alene, og desuden er han i en kæmpe have med den anden hund.
    Er det for lidt - det er netop det jeg spørger om smiley


  • #8   27. okt 2016 Ja men for mig handler det ikke om gåture det handler om hvor længe hunden skal være alene kun afbrudt af korte besøg af en ung pige!! Fra kl 7.30 til kl 23 det er godtnok mange timer!

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #9   27. okt 2016 #Minion: 4 gåture på disse dage. Det er så 2 gange om ugen.

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #10   27. okt 2016 Bodil: Han er stadig ikke alene, han er sammen med et andet menneske og en anden hund.

  • #11   27. okt 2016 Skal det forstås sådan, at hun tager ham med hjem mellem første og anden luftetur? Hvor han så er sammen med hende og hendes hund - og med adgang til have?

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #13   27. okt 2016 Karina: Kan godt se at det er for lidt informationer jeg har givet her.
    Min veninde vil gerne hjælpe disse 3 måneder, så da jeg har passet hendes hund rigtig meget, tager hun nu over.
    Han kommer over til hende på disse dage, men hun kan ikke gå med to hunde, da hendes anden hund er stor.


  • #14   27. okt 2016 Kan hun ikke bare lufte dem en ad gangen?

  • #15   27. okt 2016 jeg har aldrig givet penge for det. hverken til voksne eller børn.

    samvær med hunden har været betaling nok


  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #16   27. okt 2016 *CH*
    Det tror jeg ikke hun har overskud til. Det vil jeg slet ikke bede hende om.
    Så hellere betale for det smiley


  • #17   27. okt 2016 Men vil da sige, at hvis det er en gen-tjeneste, fordi du i forvejen har passet din venindes hund meget - så forventer hun vel ikke at få penge for det? Så giver du vel bare en middag indimellem, for at vise, at du værdsætter det? smiley

  • #19   27. okt 2016 Karina: Veninden pssser hunden. En pige kommer og går med hunden to gange. Pigen og veninden er ikke samme person smiley

  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #20   27. okt 2016 #Karina
    Nej, nu er hendes situation lidt anderledes. Jeg har overskud og er et glad væsen, og vil helst skåne hende for for meget overlast - da hun kæmper med nogen ting, som jeg ikke vil nævne her. Så for mig er det nok at hun kan tage ham en gang imellem.


  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #21   27. okt 2016 # Minion: Forstår ikke helt din udregning.
    Men ja, jeg er søreme i tvivl om hvad jeg gør. Måske han skulle i hundebørnehave istedet på disse dage, selvom det er en del dyrere.


  • #23   27. okt 2016 Haha Milla - tak for opklaringen. Jeg var stået helt af der, kan jeg godt se smiley

  • #25   27. okt 2016 Jeg kan ikke helt finde hoved og hale i det her smiley

    Hvor mange dage i løbet af ugen, skal du arbejde til kl. 23? Er det hver dag eller to dage?
    Hvor mange af disse dage, skal din veninde passe din hund? Og hvor mange af disse dage, skal pigen gå med din hund?


  • andrea c
    andrea c Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #26   27. okt 2016 Jeg prøver lige igen, kan godt se at jeg er forvirrende smiley

    To gange om ugen er jeg først hjemme kl. 23.
    Disse to dage overvejede jeg at en ung pige skulle gå med min hund 2 gange om dagen, 30 min. pr. tur.
    Han bliver også passet disse to dage.
    Mit spørgsmål var blot: Er det for lidt (jeg går 2, og pigen går 2 gange) med 4 ture af 30 min. hver på de dage?
    Altså sammenlagt - 2 timers gå tur på én dag spredt ud på 4 ture.
    Og hvor mange penge er passende at give for en times (2*30 min) gåtur?


  • #27   27. okt 2016 Det giver simpelthen ikke mening smiley jeg er sikkert fatsvag smiley men!
    Disse To dage om ugen, bringer du så din hund hen til din veninde om morgenen før du tager afsted? Eller er hunden hjemme??


  • #28   27. okt 2016 Hvis hunden er hos din veninde, leger med en anden hund og kan tisse i en have, så er 2 ture rigeligt efter min mening smiley

  • #30   27. okt 2016 Jeg ville nøjes med én tur der ved 16-tiden. Både for hundens rytme, din pengepung og pigens villighed. Hvis hun skal gå med den to gange på en dag, så kan det hurtigt blive træls

  • #31   27. okt 2016 Pris, 50 kr pr dag, dvs 25 kr pr tur

  • #35   27. okt 2016 Det giver 50 kr for lidt under en times "arbejde" sort smiley det er rent faktisk en ret god løn;) jeg får 150 kr incl moms for at passe en hund et døgn smiley det skal jeg så betale skat, varme, godbidder, vask m.m af;)
    50 kr i timen sort er efter min mening en fin løn til et ungt menneske;)


  • #36   27. okt 2016 Jeg tænker lidt at hvis man læser hendes opslag ordentligt så synes jeg ikke det er indviklet eller at der er for lidt informationer. Jeg synes slet ikke at du er forvirrende Andrea.
    Jeg havde et hundelufter job i 2 år.. Min alder var 24-26. Jeg fik 50kr Pr gang, og gik med hunden hver dag i 30 min. Synes det lyder fint at din hund får 4 lufteture på de 2 dage, altså som er sammenlagt 8 ture fordelt på 2 dage. plus at den er sammen med din veninde og hendes hund de andre timer på dagen. Det tænker jeg ikk hunden bliver skadet af, det er en vanesag for den.. De første par ture hende pigen skal gå med din hund kunne du evt tage med på en gåtur. Held og lykke med det hele herfra.


  • #37   27. okt 2016 Jeg tror ikke helt, at jeg forstår. Hvad farve har din hund, og kan den lide de der gule syrlige bolsjer. Hvorfor er mine feriepenge ikke gået ind endnu?
    Nej, vent lige lidt. Jeg måtte jo netop ikke tage de blå piller sammen rumtobakken. Glem alt, jeg har skrevet - bortset fra dette og dette og . . . . . smiley


  • #38   27. okt 2016 Jeg har luftet hund siden jeg var ca. 8 år. Dengang fik jeg 20 kr pr. tur. Da jeg blev 12 år lavede jeg en annonce på dba.dk, og fik efterfølgende 50 kr pr gang uanset hvilken hund det var.

    50 kr pr tur synes jeg er helt fair.


  • #39   27. okt 2016 50 kr pr gang, 3 lufteture dagligt;) så koster det samme beløb som en hundepension smiley det ville jeg da godtnok hellere bruge mine penge på så;)

  • #43   27. okt 2016 Det kommer også an på hunden.
    Min ville holde sig fra 7 til 23 uanset mulighed for have. Han skal ud og gå om eftermiddagen


  • #44   27. okt 2016 Jeg ville nøjes med en enkelt tur og så give 50 kr. for det.
    Det er 100 kr. og ugen og det er vel en OK pris for både dig og hende der lufter hunden.


Kommentér på:
Hvor mange penge skal man give en ung pige for en gå-tur med sin hund?

Annonce