{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

To spørgsmål vedr. hundes optagelse af kulhydrater samt kogt kød {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, så vil jeg meget gerne høre fra jer herinde, hvad jeres erfaringer/viden er vedr. dette.

Forhistorien
Sagen er den, at min kære lille hund sulter sig. Dette er en lang og kedelig historie, som jeg skal spare jer for. Men kort: hun har pancreasproblemer, sulter sig ved tørfoder etc. Derfor er hun på barf, som hun gladeligt spiser.
Problemet er imidlertid, at hun trods dette stadig ikke tager på (hun får medicin sammen med til at fordøje OG hun må max få en fedtprocent på 10% pga sygdommen).

Skal til blodprøvetagning i morges med hende og taler med dyrlægen om det igen. Hun siger:

Dyrlæge: Giver du hende kartofler, ris og andre kulhydrater?
Mig: nej, for hun vil ikke spise det, kun kødet.
Dyrlæge: Ahhh....jamen så kan det være derfor hun ikke tager på. Hun bruger alt energien på at fordøje proteinerne i kødet....hun skal gerne have kulhydrater, så hun fordøjer (langsomt eller et eller andet?)

Spørgsmål 1:
Så vidt jeg har forstået, så fordøjer hunde ikke kulhydrater særlig godt...altså burde de vel ikke kunne tage på af det??

Spørgsmål 2:
som ikke relaterer sig til ovenstående:
Hvad er forskellen på at give kødet råt versus at koge det til hunden?
Hvad mister hunden ved at det bliver kogt/stegt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To spørgsmål vedr. hundes optagelse af kulhydrater samt kogt kød
Kommentér på:
To spørgsmål vedr. hundes optagelse af kulhydrater samt kogt kød

Annonce