{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

Indlære en ny form for target? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne lære Nicki en target-øvelse, hvor hun står stille med forpoterne på et bræt. Meningen er at hun skal stå på plads, og så lære at gå sidelæns til hhv. højre og venstre.

Mit problem er, at så snart hun når op på brættet, så laver hun elefantøvelsen. Hvad gør jeg lige ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indlære en ny form for target?
  • #1   9. dec 2016 Bruger du klikker eller et klik-ord?
    Hvis ja, så start med 10-20 gentagelser hvor du klikker og belønner for to poter på, INDEN hun elefant'er. Kast evt godbidden væk, så hun går af brættet mellem hver belønning.
    Derefter ville jeg vente kort og klikke for at stå stille ½ sek og derfra udvide tiden.
    Hvis det er for svært at lære hende at stå på brættet, kan man godt lære hunden det uden smiley





  • #2   9. dec 2016 Randi: Ja, vi bruger klikker smiley

    Uha, hun er jo SÅ ivrig efter at vise hvor dyyygtig hun er til den der elefantøvelse, at hun begynder jo med det samme smiley Hvordan ville du lære øvelsen uden?

    Desværre er det sådan i rally, at hunden skal gå parallelt med en. I LP må man skifte retning, når man skal lave disse "vendinger", men det må man ikke i rally.. Jeg synes godt det kan være lidt svært, især den venstre efterhånden, fordi jeg jo faktisk skal have hende til at flytte sig først - og bare jeg rør på min venstre arm, så twister hun, så jeg kan ikke rigtig lokke med godbid i hånden smiley


  • #4   9. dec 2016 Det første jeg ville prøve var at vente med klikkeren lige der og i stedet koncentrerer mig om at få belønnet hende inden hun går i elefant mode.
    Så vær klar med en portion godbidder i hånden og lige inden hun træder op på brættet frem med hånden (i den tid det tager dig at reagere er hun nok allerede oppe) også bare fyld godbidder i hende imens hun står på brættet, smid den sidste godbid væk også forfra. Så langsomt øge tiden mellem godbidderne så hun for brudt elefant besættelsen.


  • #5   9. dec 2016 Jeg vil give det et forsøg. Hun er ikke shapet som sådan, så hun tilbyder ikke en masse adfærd på den måde - MEN hun er heller ikke god til at blive lokket ( i hvert fald ikke som i: følg godbidden).. Det er egentlig lidt sjovt smiley

    Tak for jeres svar smiley


  • #6   9. dec 2016 Jeg ville heller ikke lokke hende op, men derimod belønne massivt og hurtigt som Sara beskriver så snart hun står korrekt. Og her taler vi altså hurtig belønning og lad det regne med godbidder, så hun på ingen måde når at tænke andet, end selvfølgelig skal jeg blive stående smiley

  • #8   11. apr 2017 Har du fået lært hende sidelæns med brættet?


  • #9   11. apr 2017 Nej, vi kom faktisk ikke videre med det, fordi hun på mystisk vis lige pludselig kunne den øvelse, vi skulle bruge det til smiley

    Det sker ret ofte med hende.. Pludselig kan hun bare smiley


Kommentér på:
Indlære en ny form for target?

Annonce