{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Birgitte  H
Birgitte H
Tilmeldt:
22. okt 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21

Den lange køretur. {{forumTopicSubject}}

Hej vi skal i starten af feb hente vores lille hvalp Saga i Sønderjylland ( vi bor i Aarhus ) og vi er lidt nervøse fordi vores venner lige har hentet deres hvalp der var kun ca 45 min til Opdrætter, og deres hvalp nåede at kaste op 3 gange ?? Vi skal jo så køre godt 2 timer selvfølgelig plus tissepauser så mit spørgsmål er, er der særlige ting vi skal holde øje med hos hende, gode råd eller andet vi skal vide. Hun har været ude at køre småture i bil med opdrætter
Vh Birgitte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den lange køretur.
  • Birgitte  H
    Birgitte H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #2   12. jan 2017 Mange tak smiley opdrætter har selvfølgelig trænet at køre i bil men dog ikke i to timer smiley og okay det er også meningen at hun skal sidde mellem mine to piger på bagsædet, så mon ikke hun får det godt smiley og det vil vi lige sige til opdrætter at hun ikke skal have så meget mad inden vi henter hende smiley
    Og igen Mange tak smiley


  • #3   12. jan 2017 Her følger vi denne procedure, og har aldrig haft problemer:
    -Træning hos os (jeg er opdrætter)
    - køber får først lov at tage hvalpen hjem når den er træt og har leget færdig med sine søskende
    - ingen mad tre timer inden køreturen
    - hvalpen sidder ved en voksen på turen eller ligger ved fødderne (børn kan ikke læse hvalpens sprog og kommer nemt til at klemme/bære hvalpen - og den oplevelse er det sidste en hvalp har brug for på sin første køretur med ny familie)
    - tissepause ved uro

    Vi bor i Sønderjylland og vores købere har fragtet hvalpe til både Aalborg og KBH.


  • Birgitte  H
    Birgitte H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #5   12. jan 2017 Hej mange tak tror nu det går at det fint at hun er hos mine piger da den ene er 14 smiley


  • #6   12. jan 2017 Er det ikke muligt at have en voksen til at sidde med hvalpen hjem?

    Hvor gamle er dine piger? Kan de respektere at man lader hvalpen være når debn sover?

    Personligt ville jeg lade pigerne vente hjemme, få en voksen med til at sidde med hvalpen og ellers følge de gode råd herinde.

    Tænker også om ikke pigerne kunne risikere at begynde at skændes om hvalpen? smiley


  • #7   12. jan 2017 Hvor gammel er lillesøster så?

    Tror at der hurtigt kan opstå ballade, lillesøster vil vel også holde hvalpen?


  • #8   12. jan 2017 Jeg anbefaler faktisk at børn og andre dyr passes ude mens hvalpen hentes hjem, så den er garanteret en rolig hjemtur og fred til at snuse hus og have igennem uden overraskelser.
    Første indtryk sætter spor for altid, så det er SÅ vigtigt, at der ikke sker en dårlig oplevelse.


  • #9   12. jan 2017 Når hun sidder i bilen er der jo ikke så meget mere at gøre - hold øje med om hun savler og hav poser klar hvis hun kaster op, og så burde det gå... tag det roligt og tænk på, at det sikkert kommer til at gå fint smiley

  • #10   12. jan 2017 smiley vi havde to teenagere bagi med Pumba, veludrustet med tisselagen og brækposer og det gik fint på den lange køretur fra Århus til KBH. Tløk med den lille nye smiley

  • Birgitte  H
    Birgitte H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #11   12. jan 2017 Mange tak for rådene allesammen smiley lillesøster er snart 11 og de har helt styr på det smiley hende på 14 er faktisk den i familien der har læst/ ved mest om det hele så det skal nok gå smiley og ja vores venners oplevelse var lidt skræmmende for os også smiley

  • #12   12. jan 2017 Vi kørte i 4 timer, da vi hentede Saga hjem. Hun sad på skødet hele vejen, de første 15 minutter var hun lidt urolig og pev lidt, men så faldt hun i søvn, og sov stort set hele vejen. Vi holdt derfor kun to små tisse pauser smiley
    Rigtig meget held og lykke med jeres lille nye smiley


  • Birgitte  H
    Birgitte H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #13   12. jan 2017 Mange tak line smiley

  • #14   12. jan 2017 snak med opdrætter om de har trænet at køre bil med hvalpene.
    en hvalp der er trænet i bil og træt til turen burde ikke have problemer (men kan jo ske)

    vi kørte selv 12 timer fra Tyskland med Keiko dengang. og 4 timer da vi hentede Aika.
    de sov bare.


  • #16   12. jan 2017 Vi kørte 12 timer med vores 2 første maltesere. Jeg sad på bagsædet med hvalpene, og hele bagsædet var pakket ind i et lag plast og over det et gammelt dynetæppe med betræk. Vi havde også en del gamle, rene håndklæder med, hvis nu noget skulle gå galt. De to hvalpe opførte sig eksemplarisk, vi holdt faktisk kun tisse, drikke, spisepauser, når de vågnede efter en god lur smiley
    Vi havde også en transportkasse med, og den sov hvalpene i det meste af vejen.
    Jeg vil foreslå et gammelt tæppe på bagsædet, men hvad jeg finder langt vigtigere, en god sele/et godt halsbånd, som hunden har på fra I kører fra opdrætter og til I er inde i eget hus. Det kan hurtigt gå galt, med børn og voksne og en hvalp, som har lidt for travlt med at komme ud smiley
    Få evt. opdrætter til at måle hunden, så I har det rigtige halsbånd/den rigtige sele med.
    Held og lykke med vapsen:-)


  • #18   12. jan 2017 Nå ja, vi fik forresten også et tæppe med, som hun var vokset op med. Så der var noget trygt med i bilen, som duftede af mor og søskende smiley det synes jeg var en fin idé, så alt ikke var fremmed.

  • #19   12. jan 2017 Ift. #15 - lige den første køretur hjem fra opdrætter der sidder jeg altså med hvalpen frem for at smide den i et bur bag i bilen

  • #20   12. jan 2017 Lad være med at bruge opdrætters tæppe til hjemturen. Hvis hvalpen kaster op, er du jo nødt til at vaske det, og så går det smarte væk.
    Gem evt. tæppe fra opdrætter til I kommer hjem.


  • #22   12. jan 2017 15#
    Der er da heller ikke nogen der siger at hvalpen skal sidde alene i bagagerummet smiley den kan jo være i en taske, transportkasse eller en sele beregnet til transport smiley på forsædet eller bagsæde smiley

    Det vil være en fordel hvis taske eller kassen er spændt fast, da den ellers ikke beskytter ret meget hvis uheldet er ude.
    Løs hvalp eller hvalp i taske flyvende gennem bilen ved kollision, potato potato smiley



  • #23   13. jan 2017 Esther er hentet i nord Norge, Manfred på Nordsjælland, Jackline på Nordfyn og jeg bor 40 km fra Skagen igen af dem har der været noget med.. selv på sejturene har de sovet.

  • #24   13. jan 2017 Tillykke med hvalpen, I går en spændende tid i møde smiley
    Jeg vil også mene at det er bedst, hvis hvalpen sidder hos dig, specielt hvis den bliver køresyg.
    Hvilken race er det ? Nogle racer har større tendens til at blive køresyge end andre.


  • #25   13. jan 2017 Jeg har 2 gange kørt 1100 km hjem med hvalp fra Sverige, det er gået helt problemfrit.
    Den ene kastede op en enkelt gang, den anden slet ikke.
    Begge gange har jeg haft et lille bur spændt fast på bagsædet og haft en af mine teenage sønner til at sidde ved siden af.

    Held og lykke med hvalpen, det skal nok gå smiley


  • #27   13. jan 2017 Er sikkerhedssele over buret egentlig nok til at holde det ordentligt fast? Jeg har hørt fra flere, at sikkerhedsselen alene ikke er sikkert nok (idet et bur jo er formet pænt anderledes end en menneskekrop), er der noget i det?

  • #28   13. jan 2017 Nej, 5 minutter eller 5 timer gør ingen forskel, desværre er der mange, der ikke er enige, fordi det jo "bare liige er ned ad vejen"

  • Birgitte  H
    Birgitte H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #29   13. jan 2017 Hej alle
    Ja sikkerhed er selv vildt vigtigt smiley vi har allerede købt sådan et gitter bur som hun ikke skal sidde i lige her fra starten men vi påtænker at købe denne der slags autostol som hun kan sidde i. Hun er en cavalier King Charles spaniel smiley smiley


    profilbillede
  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #32   13. jan 2017 Jeg sad med Albus på bagsædet. Han havde sin lille sele på, og så var han spændt fast med hundesele. Det gik helt fint, og han kunne stadig komme op til mig når han havde behov for det.

Kommentér på:
Den lange køretur.

Annonce