{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af opdrætter
  • #1   13. jan 2017 Udstilling eller jagtlinier?

  • #2   13. jan 2017 Gerne ud af jagtlinjer men er ikke udlukket overfor udstilling

  • #3   13. jan 2017 Ok.. og skal hunden bruges aktivt?

  • #5   13. jan 2017 ikke som decideret brugshund, jeg har endnu ikke jagttegn. ;o så nok mere hyggehund og hygge basic agility & lydighedstræning smiley

  • #6   13. jan 2017 miljø helt 100%
    forventer de noget af dig som opdrætter, kan man også krydse det af som en positiv ting!
    ordenligt foder siger også en hel del
    deres hjem generelt, er det pænt holdt, lugter der af tis osv. osv,
    Virker opdrætter til at være oprigtigt interesseret i sine hvalpe og købere, eller virker det bare til at være noget for pengenens skyld
    Har de kendskab til deres egen race?
    Er der et hav af gravide tæver, eller snakker opdrætter om de får mange kuld om året? (dette ville nok være et redflag hos mig)
    Generelle mavefornemmelse! virker det som ordenlige mennesker der ved hvad de laver?

    håber i finder en dejlig lille en, måske i er heldige og nogle herinde kender en god opdrætter!


  • #7   13. jan 2017 Jeg er ret enig med de andre... Læg mærke til omgivelserne hundene lever i og hvordan opdrætter + familie omgås og behandler hundene.

    Stil også gerne spørgsmål til racen helt generelt og til opdrættet specifikt; hvad er godt og skidt ved de linjer opdrætter bruger og hvad kan måske være et problem ved racen? F.eks. kan racen måske være meget gøende (det ved jeg ikke om gravhunden er, så det er bare et eksempel) og det kan for nogle være et problem. Sådan noget tænker jeg en god opdrætter ville nævne.
    Giver det mening?

    Og så skal du naturligvis være opmærksom på hundenes temperament. Især forældrenes.


  • #8   13. jan 2017 Husk også at tjekke rygstatus på forældredyr, aner og evt. søskende på hundeweb.



  • #9   13. jan 2017 jeg vil lægge godt mærke til miljøet, familiens håndtering af hundene, jeg vil stille mange gode spørgsmål, er opvokset med gravhund mine forældre... skulle tro de et omvandrende leksikon omkring dem ;o
    jeg vil se, møde forældrene til hvalpene, se deres temperament, og hvalpene

    Btw: gravhunde er ikke gøende, det er alle hunde, det an på opdragelse, personlighed af hunden.


  • #10   13. jan 2017 Jo jo, men du ved... Nogle racer har tendens til at gø mere end andre og det var det, jeg henviste til, da det er arveligt betinget og ikke kun handler om opdragelse smiley

  • #11   13. jan 2017 Ingen racer gøer mere end andre?... det an på hundens personlighed, "opdragelse"

  • #12   13. jan 2017 Gravhunde er temmelig gøende, det skal de være.
    De bruger stemmen både når de skal jage en ræv ud af grav og når de driver vildt på drevjagt smiley

    Det kan til en vis grad holdes nede ved tidlig træning, men træningen skal vedligeholdes hele hundens liv.

    Uanset, hvor meget man dæmper, vil en gravhund altid gø mere end eks. de whippets jeg har nu, det er en ikke gøende race og der kan gå uger imellem at jeg hører dem gø, min yngste på knap 6 måneder har jeg endnu ikke hørt gø rigtigt smiley

    Jeg har haft gravhunde i 40 år, tidligere 3-4 ad gangen, så lidt ved jeg da om racen smiley





  • #13   13. jan 2017 der har altid været gravhunde her i huset, de har aldrig nogensinde været gøende heller ikke dem som de har brugt til jagt ... aldrig oplevet det udover når postmanden kom.

  • #14   14. jan 2017 Nej, det kommer ikke kun an på opdragelse. Personlighed spiller selvfølgelig ind, men nogle racer er faktisk "lavet" til at være gøende, fordi man skulle bruge den egenskab, da racen opstod.

    I andre racer har der været andre ting, som var vigtige. F.eks. min egen race, labrador, hvor det har været vigtigt, at den helt af sig selv kunne finde ud af at apportere. Det er en egenskab, der er blevet prioriteret rigtig højt. Min hund gøer ikke ret meget - til gengæld kan vi ikke gå en hel dag uden at han har et eller andet i munden eller kommer med "gaver" til mig. Simpelthen fordi det ligger så dybt i ham.

    På samme måde er det med gøen. Man kan komme et stykke vej med opdragelse, men helt at fjerne noget, som er nedarvet gennem mange, mange generationer tvivler jeg på man kan.


  • #15   15. jan 2017 Nu nævner du agility. Være lige obs på at gravhunden er noget mere udsat med ryggen, end så mange andre racer smiley

  • #16   19. jan 2017 Det ved jeg smiley men tænker slet, slet heller ikke hop eller den dur' men små mindre forhindringer. den træner jeg har kontakt til de viser hensyn til hver race, fx netop ryggen, deres ben smiley

Kommentér på:
Valg af opdrætter

Annonce