{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Rene C
Rene C
Tilmeldt:
31. dec 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

Hvalp på 10 uger bider {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en miniature Bull dog (blanding mellem fransk og old english bulldog) vi prøver at lære den hvad den må bide i (diverse hundelegetøj) og hvad den ikke må bide i.

Hvor lang tid kan sådan noget tage? Og er der nogle gode råd?

Ved godt den ikke er så gammel men det er virkelig meget. Vi har to piger som er rigtig glade for den og også rigtig gode til at være sammen med den men de bliver forståeligt nok træt af den når den konstant bider dem i ankler og ben når de bevæger sig hurtigere end liste fart og hænder når de vil ae den.

Den bider i planter, sofa osv. Og kan nærmest ikke ligge ved en uden at Bode i ens tøj pg hænder eller hvad der er nærmest.

Den er også begyndt at "parre" sig med sin bamse. Er det normalt når den ikke er større?

Vi er nye hundeejer og håber i kan bidrage med jeres erfaringer:).

Venlig hilsen
René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp på 10 uger bider
  • #1   13. jan 2017 det er helt normalt for hvalpe begge dele. Det med bamserne ville jeg bare ignorer så længe det ikke er op af jer. bliver det det ville jeg bare stille og roligt tage hvalpen ned og aflede den.
    Når hvalpen bider i ting så afled den og giv den noget den gerne må bide i i stedet. Når den bider i jer så afled igen og byt med noget den gerne må bide i - I kan evt. sige et piv når den bider jeg - det plejer at hjælp på en del hvalpe da de opdager at et gør ondt på den anden. og så ros når den stopper og noget den må bide i.


  • #3   13. jan 2017 At parre bamser (eller andet) er ofte et tegn på stress, hvalpen er måske for overgearet i legen. Jeg ville aflede og få hvalpen til at slappe af.
    Jeg oplevede det selv et par gange da min var hvalp og der hjalp den metode i løbet af meget kort tid.


  • #4   13. jan 2017 Det er helt normalt og kan vare i hvert fald til hvalpen har skiftet tænder. Så 1/2 års tid.
    Afled med legesager og vis roligt i ikke vil have den bider jer. Indlær nej og brug kommandoen.


  • #5   13. jan 2017 Den lyder stresset.
    Humpen er det allertydligste tegn på stress.

    Få omdirigeret hvalpens energi fra fysisk til mentale udfordringer.


  • #6   13. jan 2017 enig er hvalpen stresset kan humperriet været tegn på dette så skal den naturligvis guides i at gere ned. Det kan or nogle også blive en dårlig vane. Og så er der dem der gør de fordi de finder du af det er fornøjeligt. Sådan en er Cleo på 12. Hun har gjort det et par gange om ugen siden hun var 10 uger gammel. Ingen stress men bare fornøjelse - det får hun lov at hygge sig med... smiley

  • Rene C
    Rene C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #7   13. jan 2017 Hej mange tak for hurtig respons:).

    Vi har prøvet alle de nævnte ting.

    Man kan se den godt ved at nej betyder den ikke må og den lytter også nogen gange men med hensyn til bid så lytter den slet ikke.

    Den har passer af ting at bide og små kødben.

    Vi må se og vi kan stimulere den bedre og se om det hjælper.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #8   13. jan 2017 Den aner ikke hvad nej betyder. Den kan fornemme det på din stemme og aner ikke hvad den gør galt. For den er det naturligt at skulle undersøge og bide i alt ting. Jeg ville glæde mig over en så livlig hvalp der lyder til at være faldet til.

    Man må som der skrives afledes og i perioder få noget ro på hvalpen. Det bliver et lang og sej træk.


  • Rene C
    Rene C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #9   13. jan 2017 Det var egentlig også det jeg mente med at den ved hvad det betyder:).

    Det nok nok noget med koldt vand i blodet og lære den bedre at kende:).


    Igen tak for de gode råd:)


  • #10   13. jan 2017 Nej er en kommando på samme måde som apport. Hunden skal lære hvad du forventer den gør, når du siger ordet. Det skal i træne og indlære, så kan i bruge det smiley

  • #12   14. jan 2017 Den er 10 uger smiley giv det tid! Tid, tid, tid!

    At i har prøvet at aflede en uge eller 2 er ikke nok smiley
    Det kan tage lang tid for sådan en lille en, at forstå den ikke må bide.

    Smid legetøj eller tyggeting i gabet på den HVER GANG den bider jer.
    At i gør det hver 2. Eller 3. Gang er ikke nok.
    Altid have noget at tygge i, på jer, så længe i er sammen med hunden smiley

    Hvalpe udforsker med munden, præcis som børn gør. Det er blandt andet også den eneste måde den forstår at få kontakt til jer på.
    Og negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed for sådan en lille størrelse smiley

    Ind i kampen, og hav tålmodighed! smiley

    Tillykke med hvalpen og held og lykke smiley


  • #13   14. jan 2017 Hvis det er jeres første hund, så vil jeg helt klart anbefale at i får meldt jer til noget hvalpetræning. Prøv at google "kursus barn og hund" - jeg kan se at der er mange der afholder den slags kurser, og det er bare SUPER vigtigt at have fokus på hvordan samspillet mellem hund og børn fungerer bedst.
    Det er også rigtigt nyttigt at komme ud og møde andre hvalpeejere og høre om deres udfordringer og hvordan de takler dem.

    Ikke for at male fanden på væggen, men hvis i synes at hunden kan være svær at håndtere som 10 uger gammel, så bare vent til den kommer i alderen 9 til 18 mdr... Det er i virkeligheden den mest udfordrende periode for langt de fleste hundejere...


  • #14   16. jan 2017 Enig med flere af de andre . Afsted til hvalpetræning/hvalpemotivation - og så skal I sikre jer, at hvalpen får tilstrækkeligt hvile.
    I den alder, skal de sove eller hvile i op til 20 timer i døgnet, og det kan godt være vanskeligt i en livlig familie. Mangel på søvn/hvile kan sagtes give den adfærd, som I oplever, da hvalpen så hele tiden er overtræt.


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #16   16. jan 2017 Jeg havde rigtigt stor succes med den øvelse der hedder "it's your choice". Selvom den egentlig er ment til at træne "lad den være" og selvkontrol.

  • #17   16. jan 2017 Albus, vil du uddybe?

  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #18   16. jan 2017 Self smiley

    Her er et link til en udførlig beskrivelse:
    http://www.dogtrainergames.com/its-yer-choice/

    Jeg startede egentlig træningen for at lære ham at beherske sig selv en smule i forhold til at han spiste ALT der lå på jorden, men opdagede bare lynhurtigt at den del af træningen der foregik med mad i hånden, virkeligt accelerede resultaterne ift. hans bideri. Der var han 11-12 uger gammel, og jeg havde stort set ikke oplevet fremgang med noget andet træning, afledning, mv. I løbet af få dage gik han fra at bide så det trak blod, til overhovedet ikke at nappe. Umiddelbart derefter gik jeg igang med håndtarget, og siden da har han duttet mig med snuden når han ville have min opmærksomhed.


  • Rene C
    Rene C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #19   16. jan 2017 Det lyder spændende. Det vil jeg lige se på:).

    Tak


Kommentér på:
Hvalp på 10 uger bider

Annonce