{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Møde med anden hund {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi var ude og gå med Coco, i dag, på stranden.
Hun går løs det meste af vejen, vi ser så nogle, med to hunde, længere fremme. Vælger at tage Coco i snor, da jeg havde håbet de respekterede, at vi trænede gå pænt forbi.
De er travlt optaget af at snakke, og de ser os på afstand. Den ene hund for øje på os, og kommer hen til Coco, skønt ejer kalder den tilbage, kommer den. Coco gør præcis som de fleste hvalpe, lægger sig på ryggen og viser sig som underdaning. Alligevel vælger hunden, en tæve, at knurre højlydt af Coco, hver gang hun bevægede sig en milimeter, den blev MEGET sur på hende. Vi skynder os videre. Efter den markerede med højlydt knurren og et bid.
Coco skyndte sig væk, og krøb nærmest afsted, heldigvis var det hurtigt glemt igen.
Synes det var rigtig ubehageligt, tænk nu hvis der var sket noget smiley
Puha, havde bare lige behov for at få det ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møde med anden hund
  • #1   15. jan 2017 Rigtig træls oplevelse smiley

    Noget af det man er nødt til at lære som hundeejer er at man engang imellem selv er nødt til at jage andres hunde væk eller rent fysisk fjerne den. Det er trist, det skal være nødvendigt, men man kan ikke altid forvente, at andre hundeejere selv fjerner deres hund, selvom dens adfærd kan være problematisk for andre. Desværre!



  • #5   15. jan 2017 Det var lidt svært at tage ved den, eftersom den hverken havde sele eller halsbånd på, derudover var det utroligt svært at afskærme, eftersom Coco altid går frem for at hilse (netop grunden til vi træner gå pænt forbi), så ja, det var ret problematisk, nu håber jeg bare ikke, oplevelsen har påvirket hende negativt..

  • #7   16. jan 2017 #5
    Det tror jeg ikke smiley Medmindre hun er meget skrøbelig, vil én enkelt dårlig oplevelse ikke påvirke hende synderligt. Ikke hvis hun har masser af gode oplevelser at trække på også.


  • #10   16. jan 2017 Vi mødte en gammel kending på vores tur i går, nemlig den søde golden Zenta.
    Zenta gider egentlig ikke hilse, hende og Dana plejer bare at lige snuse til hinanden, og så er det egentlig det. Prøver den ene på mere, knurres der og det respekteres.
    Nu i går gik jeg et par meter ned af en sidevej, for at vente på at Zenta og ejer gik forbi. ejer undrede sig, jeg sagde at Dana er i løb, ejer svarede men Zenta er jo også en dame, hvortil jeg sagde : netop derfor, Dana kan godt være en kælling når hun er i løb.
    Sjovt nok når man tager Anton i betragtning, han skælder alt og alle ud, men kun kort. både Anton og Dana kan sagtens sidde stille, mens jeg snakker med en der har en hund i snor, kun et par meter fra hinanden.
    Jeg kan konstatere at Anton ikke er en usikker hund, han gider bare ikke fremmede, han kan godt acceptere de er der, sålænge de lader ham være i fred. Dana deri mod kan godt virke overbeskyttende overfor Anton. Men kan sagtens sidde pænt mens der er en anden hund få meter fra hende.

    Zenta gider egentligt ikke andre hunde, men ejer mener hun skal hilse på alt og alle, det er lidt misforstået, men jeg ved ikke lige hvordan jeg for sagt det til hende. smiley


  • #12   16. jan 2017 Jeg kan prøve.
    Zenta går pligskydigt hen og hilser når hun bliver bedt om det, men hun lyser langt væk af :det her gider jeg ikke.
    Ofte har jeg set på afstand at hun knurre af den Hund hun skal hilse på.
    Måske man skulle filme det og vise ejer filmen, måske da ejer kan se zenta s udtryk forfra, ejer ser det jo ikke når hun er bag ved hunden.


  • #14   16. jan 2017 Jeg gør nøjagtigt det samme som Charlotte og Birgitta, og af samme grund som Isabelle, for ingen af mine piger "gider" andre hunde, de vil bare være i fred "self. lige med undtagelse af når De er i løb" så de har lær at stille sig bag mine ben hvis/når der evt kommer en løs hund rendende som de eller JEG ikke ønsker at hilse på. Mine egne bliver bag mig, og har den fremmede ikke snor/halsbånd på, så tager jeg snoren af en af mine egne, og sætter den på den "Uønskede" besøgende indtil ejeren kommer og overtager "De fleste er gerne meget flove og har meget røde kinder" for De er godt klare over at når jeg tør ta` fast i deres bæst/er og kan styre det/dem smiley så duer deres trusler om "bål og brænd" ikke på mig eller mine hunde. Folk er lykkelige når den slags tyraner "forsvinder" op i den blå luft fra den ene dag til den anden. MEN OK, det var alt sammen før jeg blev syg, dog gør min søn det samme, for hundene er jo vant til at jeg/vi klarede "tosserne, både menneskene og hundene" smiley og at De=mine hunde IKKE skulle blande sig. smiley

  • #16   18. jan 2017 Alternativt kan man have nogle ekstra godbidder med og kaste dem i hovedet på hunden. Hvis den ikke ligefrem er aggressiv, så kan de fleste nok afledes, når det pludselig regner med godbidder smiley

  • #17   18. jan 2017 Belønner man så ikke hunden for at løbe hen til en?

  • #18   18. jan 2017 Måske? Det ved jeg faktisk ikke. Jeg tænker bare, det er en god måde for den lidt konfliktsky ejer, som ikke lige magter konfrontationen med en anden hundeejer.

  • #19   18. jan 2017 Jeg ville hellere have sprøjtet vand på min (allergi) hund, end godbidder smiley

  • #20   18. jan 2017 Det kan godt være at det virker som en god løsning, men det er det langt fra.
    Hvis det regner med godbidder når den løse Hund løber hen til fremmede, så skal den bestemt nok være opsøgende på det igen og igen, måske er det så nok ikke bare hunden den går efter, men mennesket med guf i lommen smiley


  • #22   18. jan 2017 Jeg kan godt følge hvad I siger. Det er skide synd for hunden, hvis den har allergi og det er super træls for andre ejere, hvis den er opsøgende.

    Men for pokker... Hvis man står med en utryg eller bange hund, må man jo gøre et eller andet og hvis man ikke orker ejere, som bliver sure, når man tager fat i deres hund, så tænker jeg altså stadig, det er en fin måde.


  • #23   18. jan 2017 Du risikerer jo at de bliver endnu mere sur over det med godbidderne smiley

  • #24   18. jan 2017 Tja... Jeg tror nu de fleste bedre kan tolerere at man giver deres hund godbidder end at man tager fat i den eller sprøjter vand på den smiley

  • #26   18. jan 2017 Jeg ville hverken blive sur over vandet eller at man tog fat, men godbidderne er med til at øge problemet.
    Men nu lader jeg slet ikke min hund løbe hen til nogen, så jeg kan jo være ligeglad smiley


  • #27   18. jan 2017 For at være helt ærlig, kan jeg faktisk ikke se, hvordan det kan være andre hundeejeres problem, at nogle slipper deres hunde uden at have styr på dem. Hvis jeg var sådan en, der kastede godbidder efter folks ustyrlige hunde, ville jeg helt klart ikke føle mig ansvarlig for, at hunden opsøgte et menneske næste gang.

    Det må da suverænt være ejerens eget ansvar, når han/hun slipper hunden. Det kan ikke pålægges en tilfældig forbipasserende, hvad hunden gør, når man ikke er der. Det synes jeg virkelig ikke.


  • #28   18. jan 2017 Næ det kan det da heller ikke, men det kan da være den hund bliver så glad for at se dig næste gang i passere hinanden, at den er endnu mere ivrig efter at komme hen til dig.
    Forøvrigt hvis du er ligeglad, hvorfor så ikke bare sprøjte vand/tage fat i?


  • #29   18. jan 2017 Hvis den i forvejen kommer løbende, når den ser andre, er den jo i forvejen motiveret for at hilse. Uanset om man kaster godbidder eller ej, vil hunden nok komme rendende. Med godbidderne kan man måske bare nå at fjerne sig, mens den er optaget af at spise.

    Men altså... Det var også kun et forslag til, hvad man kunne gøre, hvis man af en eller anden grund ikke havde lyst til at tage fat i hunden. Folk kan jo gøre som de vil og hvis de synes, det er en dårlig ide, kan de jo bare gøre noget andet smiley


Kommentér på:
Møde med anden hund

Annonce