{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Søvnig unghund. Er det normalt? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg vil lige høre jer om noget.

Min hund på 1,5 år er lige pludselig begyndt at sove en del mere end han plejer. Han er meget frisk og aktiv, som han plejer at være, når han er vågen. Han spiser og drikker som han plejer.. Den eneste ændring er, at han sover mere. Jeg vil mene, at han nok sover en 2-3 timer mere end normalt. Det har stået på i et par uger nu - han er dog blevet bedre til at aktivere sig selv, så nogle gange opdager jeg ikke, at han er vågen smiley

Det har jeg ikke oplevet med mine tidligere hunde, men er det normalt når han nu er ved at være en voksen dreng?

Eller hvad tænker I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søvnig unghund. Er det normalt?
  • #1   15. jan 2017 Med så markante ændringer ville jeg ringe til dyrlægen.


  • #2   15. jan 2017 Min sheltie på 1,5 hviler mere i sig selv og er blevet bedre til bare at gå hen og ligge sig, hvor før skulle jeg smide hende i kurven. Tror du ikke det er sådan noget??

  • #3   15. jan 2017 Ansofie: Det kan sagtens tænkes, at det er det. Jeg har lige regnet sammen, hvor meget han egentlig har sovet i dag, og det er cirka 14 timer, inklusive i nat og hvis jeg antager, at han også sov de fire timer han var alene hjemme.

    Så det er jo ikke for meget han sover?


  • #5   15. jan 2017 TS, det jeg reagere på, det er at din hund ikke plejer at sove så meget?
    Med mindre du har ændret noget i hverdagen, mere motion eller andet, så ville jeg vende det med dyrlægen.


  • #6   15. jan 2017 Er han korthåret? Mine whipper sover mere nu her hvor det er koldt, simpelthen fordi de bruger mere energi på at holde varmen, når vi er ude.

    Jeg plejer at øge deres fodermængde, så kommer de lidt højere op i aktivitetsniveau igen.


  • #7   15. jan 2017 Tak for svarerne.

    Jeg er lidt mere hjemme om dagen end jeg plejer at være, fordi jeg læser til eksamen. Og så er jeg lige kommet i tanke om, at han er stoppet med at få Kalm, som han ellers har fået fast i et halvt år. Det burde jo virke sløvende, men måske har det alligevel noget med det at gøre?

    Han er korthåret, og fryser meget nemt. Det kan også sagtens have en indvirkning. Han levner altid lidt af sin mad, så jeg er sikker på, at han får det han har brug for - af foder i hvert fald. Men måske bruger han mere energi alligevel på at holde varmen?


  • #9   16. jan 2017 Lens der jeg nød til at rette dig. For min venindes hun bliver sløv og passiv på det,hun måtte kontakte dyrlægen da hun reagere voldsomt på det. Så ja nogen bliver sløv af det.

  • #11   16. jan 2017 Sally bobler næsten hele dagen når vi ikke er på tur eller i køkkenet og tigge mad. Så længe han er sig selv når han er vågen, så ville jeg ikke være bekymret smiley

  • #12   16. jan 2017 Der er intet galt i at en hund sover meget. Men skal derimod være obs. på når den pludselig ændre markant adfærd som det sker med TS hund.

  • #13   16. jan 2017 Zena. Jeg læser at TS er mere hjemme nu, og vil tro at hun derfor lægger mere mærke til hundens opførsel smiley man kan jo af gode grunde ikke se om hunden sover/er mere træt, når man ikke er hjemme hos den som TS ikke var tidligere.
    Men på den anden side kan det jo aldrig skade at spørge Dr.dyr til råds om ting man er i tvivl om. smiley


  • #16   16. jan 2017 Lens siger at det kan forekomme at hunden bliver sløv af det. Man skal ikke udelukke den mulighed. Mine reagere ikke på det, men igen alle reagere forskelligt på medicin.

  • #18   16. jan 2017 Lad da være med at blive så irriteret når folk ikke giver dig ret, Lenschow smiley

    #15 ???
    Hormoner ?????


  • #21   16. jan 2017 Enig Linda, det er også sådan jeg ser på det.
    Med mindre TS VED at hun har sat motionen op eller andet, ja så ville jeg også reagere.


  • #22   18. jan 2017 Tak for de gode svar.

    Han fik Kalm fordi han var blevet bange for mørke, og derfor havde svært ved at sove om natten. På ham havde det den effekt, at han blev mere rolig - også om dagen. Om det direkte er Kalms skyld, eller om der også har været faktorer der spillede ind, ved jeg ikke.

    Han sover de samme steder som han plejer, hvilket er over det hele smiley Hans kurv, bur og tæpper ligger på gulvet og der sover han gerne. Men han sover også ofte i sofaen eller i vores seng. Men aldrig tæt på en radiator, så jeg tror ikke, at han fryser når han er indenfor. Sørger også for konstant at have mindst 22 grader, da min fugl ellers kommer til at fryse.

    Jeg skal alligevel ned til dyrlægen og hente foder til ham en af dagene, så kan jeg lige høre dem om de synes, at der er noget alarmerende i det.


  • #24   18. jan 2017 Linda L: Som jeg skrev tidligere i tråden, er han stoppet med at få Kalm.. Nej, det ville ikke være underligt, hvis nu han lige var startet med at få det. Men han burde jo ikke blive mere søvnig af, at stoppe med at få det.

Kommentér på:
Søvnig unghund. Er det normalt?

Annonce