{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Roadtrip i Europa med hund {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg og min kæreste overvejer at tage på roadtrip i Europa til sommer. Vi har en ældre campingvogn, en ældre bil, og en ung hund på snart 1 år. Mht. den ældre bil og campingvogn er det nok begrænset, hvor langt vi kan komme på tre-fire uger, men vi tænker enten at køre Tyskland rundt, eller køre vestpå gennem Holland, Belgien til Frankrig. Vi har snakket om, at vi gerne vil nyde en masse natur, og at vi gerne vil have hunden med alle steder, medmindre der en dag er dårligt vejr, og han kan sidde i bilen nogle timer.

Er der nogen, der har erfaringer med sådanne roadtrip?
- Hvis ja, hvor mange penge skal vi regne med at sætte af?

Hvilke forholdsregler skal vi tage mht. vapsen? (Vacciner, regler, medicinkasse til hunden, og ja, alt)


Generelt vil vi sætte pris på at få nogle gode råd, så vi kan planlægge turen så godt som muligt smiley

På forhånd tak, til de som tager sig tid til at svare!


Kommentarer på:  Roadtrip i Europa med hund
  • #1   17. jan 2017 Lad aldrig hunden sidde i bilen ... selv med gråvejr i sommervarme kan der blive meget varmt i bilen ....

    der kan være forskellige regler fra land til land ... men hundepas og rabbies vaccnation, samt andre vaccinationer der er up-to-date er skal der helt sikkert være alle steder .... så er der spørgsmålet om diverse "orm" ... fx kan der hvis man kommer langt sydpå være det der hedder Tropisk Hjertelungeorm, spørg her dyrlægen hvad han anbefaler, mine fik det første år Advocate, men da den ene reagerede allergisk, så blev det til at de i stedet får en ormekur npr vi kommer hjem.... og nogle lande fx har meget større forekomst af flåter , så er natur også skov, eller land områder så sørg for den er dækket af det I nu bruger mod flåt ...

    En ældre bil, har den air-con ?? jeg ville ikke gerne køre sydpå, holde i kø med en hund i bilen uden den har det ... men sørg for at have rigeligt væske inde i bilen ...

    benzin prisen er stort set det samme i hele Europa, så alt efter hvor langt den kører på literen og hvor mange km I kommer til at kører, så er udgifterne jo derefter ... nogle lande har afgift på kørsel på motorvej ... andre har en regel om en Vignet ( et klistermærke) der skal sidde i forruden, det er dog mest Schweiz, Østrig og måske nogle lande øst på ...

    En del større byer har i dag miljømærknings krav til de biler der kører ind i dem ... man skal have nogle mærkater ... dette kan du måske læse mere om på FDM.dk når I ved hvor I skal hen ...

    udover transport, og overnatningspriser, så skal I regne med at prisen for mad mange steder er som i Danmark ... så I kan næppe leve billigere end herhjemme ... Frankrig er de sidste år blevet et ret dyrt ferieland, Tyskland er nok en anelse billigere ...


  • #2   17. jan 2017 og ja få lavet et hundetegn med jeres telefonnumre på med landekode også altså +45 før jeres numre ... mht til det med at lade den være i bilen ville jeg også være nervøs for indbrud, der stjæles altså hunde, så hav den med jer altid ...

  • #3   17. jan 2017 Nøj det lyder som en god plan, det var en ferie jeg godt gad med på.

    I skal lave en præcis plan over hvor i vil hen og så snakke med dyrlægen om hvad hunden skal have af vacciner og parasit behandling.

    Hundetegn med tydelig landekode foran nummeret er vigtig, skriv gerne land på også så der ikke hersker tvivl. Få lavet et par ekstra i tilfælde af i taber det.
    Og så må i have en rigtig god ferie, bare det var mig


  • #4   17. jan 2017 Og så ville jeg nok få udleveret antibiotika, smertestillende og binyrebarkhormon til hunden. Just in case i pludselig står i en situation så kan dyrlægen råde jer i telefonen og i har let behandling ved hånden.

  • #5   17. jan 2017 Jeg har kørt til Holland med hunden smiley
    Jeg synes det er et meget hundevenligt land. Vi besøgte både hundestrande og restauranter hvor hunden var velkommen smiley
    Priserne på madvarer er en del billigere end herhjemme. Det samme med restauranter. (mener dog det er dyrere i Amsterdam).
    Husk at tjekke reglerne for om hunden skal være i bur eller have sele på. Det mener jeg de skal i Tyskland.


Kommentér på:
Roadtrip i Europa med hund

Annonce