{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voldsom leg
  • #2   21. jan 2017 Ja. Charlie ELSKER en rigtig god tumletur hvor vi knurrer, snerrer og "bider" og bare bøvler rundt. Og vi leger også gerne trækkeleg for fuld smadder. Han stopper med det samme når jeg siger stop. Så ja. Vil leger voldsomt og vi elsker det.

  • #3   21. jan 2017 Det er meget forskelligt nogle gange, nogle gange ikke!! Det er i vert fald ikke noget hvor nogle komme til skade!!;-)

  • #6   21. jan 2017 Ja, mindst en gang om dagen udenfor. Lia er ikke den helt store tumler, så det er mest noget tag-fat lignende leg, og ja... jeg får da et nap i ny og næ. Det må hun dog absolut ikke ved andre, hvilket hun heller ikke gør.

    Siger jeg at legen er slut, så er den slut. Det er ikke noget problem.


  • #8   21. jan 2017 I den grad, hvad er livet uden leg smiley
    Vi leger vildt dagligt, trækker tov, spiller bold, "slås" mv.

    Leg er essentielt i vores samvær med hundene, det skaber bånd og får humøret til at stige hos både to- og firbenede. Jeg kan ikke forestlille mig et "hundeliv" uden smiley

    Whipperne har ingen problemer med at geare ned, vi får et nap i ny og næ, det er risikoen, men den er det hele værd.


    profilbillede
  • #10   21. jan 2017 Vi leger også voldsomt. Trækkelege må godt foregå inden for, men ikke i møblerne. Bøvleleg, hvor Atlas løber efter mig og napper i mig foregår kun udenfor smiley siger jeg slut, så slutter legen med det samme, og Atlas kan lunte videre og snuse afslappet uden problemer smiley

  • #11   21. jan 2017 Vi leger masser af vilde lege med vores. Både trækkelege, boldkast og brydelege. Og vi gør gladeligt alt indendøre....

    De har gode tænd/sluk-egenskaber, men det afholder dem ikke fra at forsøge at tigge mere leg, når vi ikke gider mere...
    Et klassisk søndagsbillede: Vi vil se Netflix, vapperne vil lege med bolde. Manden sidder i stolen med to hunde foran sig og to bolde i skødet... Og her er de så rimeligt vedholdende, de to små smiley


  • #12   21. jan 2017 Dengang vi kun havde én hund, legede vi vildt med hende. Nu sørger de selv for vild leg.


  • #13   21. jan 2017 Ja, men kun udenfor, og primært til træning.. Ellers plejer de fint at kunne klare det selv smiley

  • #16   21. jan 2017 Jeps...jo vildere jo bedre smiley Og det er ikke kun vovsen, der har en fest smiley Vi stormer rundt, jagter hinanden, leger gemme- og ruskelege...alt er sjovt smiley

    Siges der stop stoppes der og der pustes ud og Svende deler massere ud smiley


  • #18   21. jan 2017 JA sgu da! Det er en styrkende faktor i båndet mellem hund og ejer...vi leger inde, ude og hvor der er plads til det...

    Vi leger også under træningen...eller nogle gange er legen træning..

    Vi elsker at have det sjovt smiley og Minion kan nemt slukkes både med enten en kommando eller bare mit kropssprog -for det lærer man også når man leger meget med sit menneske smiley


  • #19   21. jan 2017 Ruskelege gør vi ikke vildt, Tucker dur simpelthen ikke til at holde ordentlig fast.

    Men så tager vi ind imellem en vild leg ala brydekamp hvor krævet prøver at æde min hånd. Når jeg siger "stop", så holder han med det samme.


  • #20   21. jan 2017 Ja da og jo vildere jo bedre.
    Dog ender det altid med at det er mig der hyler op fordi især Zenta altid ender med at få hakket mig en smiley


  • #21   21. jan 2017 Hvad er det for racer, du mener ikke kan lege nogle typer lege, Fluttershy?
    Og hvilke lege er det?



  • #26   21. jan 2017 smiley

  • #29   21. jan 2017 Benzo bider sateme ikke mig, men gerne konen, hun er for god ved ham, den har han luret!

  • #30   21. jan 2017 Ja, Selvfølgelig leger jeg med mine hunde - Også gerne vildt.
    Hver gange jeg træner og også gerne bare for hyggens skyld.

    Især min meget drabelige tæppetisser synes det er feeedt at gå amok og lege brydelege og "nakke" mig smiley
    Min ene bc tror han er ipo hund i hans leg og hænger seriøst godt ved i legetøje og synes det er fedt med nogle ordentlige "schæferdunk" på siden, mens han rusker det.
    En anden synes det er mega fedt med nogle prik og skubben og så skubber og dasker hun igen.

    Bruger det de hver især synes er sjovt og lære dem både at køre op i leg og ned efter leg.
    Både som hygge og samvær og i særdeleshed i min træning.
    Synes det er lige så sjovt at lege og være vild, som hundene gør smiley


    profilbillede
  • #31   21. jan 2017 Jeg har dælme leget vildt med både boxer og grand danois som barn....jeg lever og har alle lemmer endnu... smiley smiley

  • #32   21. jan 2017 Jeg må indrømme, Fluttershy, at jeg synes det er mere end almindeligt misforstået...

  • #37   21. jan 2017 En hund går ikke i pludselig blodrus under leg med sit menneske..

    Men så klart kan leg da koste blå mærker og hudafskrabninger, collateral damage, det er jo ikke farligt...


  • #39   21. jan 2017 Melanie bliver nogen gange kastet rundt i hele lejligheden.
    Der bliver gøet, knurret, hoppet og bidt!
    Jeg skubber, løfter og kaster med hende og hun syntes det er HYLE morsomt smiley

    Baby vil ikke lege på den måde. Han er med når jeg mosler med Melanie, men mest for at lege med hende.

    Hvis Baby skal mosle, skal der være legetøj med! Men det skal så også bare DØ! smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #40   21. jan 2017 Kan ikke se hvorfor man ikke skulle gøre det, såfremt hunden har glæde ved det. Med nogle racer ville det ligefrem være synd ikke at gøre det. Alt for mange hunde har en trist tilværelse hvor der ikke bliver brugt tid på leg.

    Er som om at mange ser det som en dårlig ting,at en hund er vild og aktiv. Er hunden først voksen skal den bare gå lidt ture og snuse lidt rundt. Så kan de ryste på hovedet af dem der er så uvidende og kører deres hunde op med det ene og det andet.


  • #41   21. jan 2017 Har man ikke mindst tre kradse mærker, et par bidemærker og en hudafskrabning, så har det været en kedelig uge hjemme hos os.

    Det sjove er at begge hunde godt ved at man godt kan gå hårdt til mig og lege vildt, men de kunne aldrig finde på at gå så hårdt til sønnen eller konen.


  • #43   22. jan 2017 Det er så lidt svært at gennemskue, Fluttershy, eftersom temaet i tråden er om VI leger voldsomt med vores hunde.
    Ikke om de leger voldsomt med hinanden...


  • #45   22. jan 2017 Jeg forstår ikke hvad du mener, Fluttershy..

  • #46   22. jan 2017 Ja ja der kan ske ting under leg....men man kan sgu heller ikke pakke dem ind i bobleplast og løfte dem op over hovedet hvis bare en anden hund kigger på dem..

    Og ja min hund leger da heller ikke med hunde der ikke "matcher" ham....men alt efter individ kan det altså være naboens 1 kg lille pelsbold (der så også styrer hvordan der skal leges) til en hensynsfuld tre gange så stor golden bold af glæde...

    Og han matcher bestemt ikke med dominante hanner der ikke kan forstå en lille pågående bullerbombe...
    Men jeg synes nu det er meget individuelt og langt fra altid raceopdelt...


  • #48   22. jan 2017 Jeg leger vildt med mine, både indendørs og udendørs smiley Trækkeleg, brydeleg mm. De elsker det.

  • #49   22. jan 2017 Fluttershy jeg tror problemet er at folk ikke helt forstår hvorfor du taler om hunde der leger sammen, når spørgsmålet er hvordan vi som ejere leger med vores hunde...altså menneske og hund smiley

  • #51   22. jan 2017 jeps - jeg leger vildt med begge mine. Især trækkelege. Jeg bruger det rigtig meget til belønning når vi træner. Men jeg nyder da også at lege med dem på andre tidspunkter. Den ene er endda en af de 10 farlige. UHA - jeg bør vel frygte at Perle snart overtager verdensherredømmet smiley Det er simpelthen noget bullshit at påstå at der er racer man ikke må lege vildt med. Nej, jeg ville nok ikke lade to voksne pittbull's lege sammen - lige så lidt som jeg ville lade min voksne Irerhan lege med en anden voksen hanhund smiley
    Mine hunde leger også vildt med hinanden og engang imellem skal jeg da lige bede Perle om lægge låg på af den simple grund at hund vejer 35 kg og Clinton vejer 16 kg.


  • #53   22. jan 2017 Som sagt, så handler tråden om leg mellem hund og mennesker, ikke hund og hund i mellem.

    Hvad angår leg mellem to hunde - leg er leg, kamp er kamp. To forskellige ting.



  • #54   22. jan 2017 At du orker at blive ved, CH smiley

  • #55   22. jan 2017 Jeg er en tålmodig sjæl, Zenta smiley

  • #56   22. jan 2017 Uden tvivl smiley

  • #58   22. jan 2017 Undskyld John, jeg er bare misundelig på CH og hendes tålmodige sjæl smiley

  • #60   22. jan 2017 Her bliver der også leget vildt , moslet, kastet med bold og andet legetøj, væltet rundt på gulvet osv. Her i huset må hundene gerne lege vildt indenfor, både med os, hinanden eller bare med et stykke legetøj, vi kaster skam også med bold indenfor smiley

    For MIG ville det være røvsygt hvis vi kun kunne lege udenfor, og hundene bare skulle forholde sig rolige hele tiden når de er indenfor, det er slet ikke sådan JEG ønsker at have hund. Vores hunde har generelt ret så få regler, for vi elsker at se dem folde sig ud, vise deres personlighed og ja bare være hunde smiley

    Begge hunde stopper også med et samme vi siger det, uanset om de leger med hinanden, et stykke legetøj eller en af os. Men det betyder ikke at de ikke pludselig bare mosler løs når vi sidder i sofaen eller kommer med et stykke legetøj i munden og bliver ved med at puffe til en, de invitere skam også selv til leg smiley


Kommentér på:
voldsom leg

Annonce