{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Marianne  H
Marianne H
Tilmeldt:
21. jan 2017
Følger: 7 Emner: 2 Svar: 2

Hegn til Chihuahua {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har lige fået en lille Chihuahua og vil derfor gerne ha hegnet haven ind . Vi har nu hæk omkring haven 1 side med Spirea og 2 sider med Ligusterhæk . J eg har så tænkt på om man kan klippe hækken ind og opsætte hegnstråd/hønsenet med 50x50 mm maskestørrelse
Kan det lade sig gøre og vil det være en god ide ? er der nogle der evt. har erfaring med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hegn til Chihuahua
  • #1   21. jan 2017 Ja det kan man fint, hækken vil så vokse ud igennem hegnet og hegnet vil efter nogle måneder være usynligt, men vær obs på ikke at klippe for tæt når du klipper hæk fremover, hækklippere har ikke godt af at klippe i trådhegn

  • #2   21. jan 2017 Jeg ville sætte et højere hegn op, også for at holde andre hunde ude.

  • #3   21. jan 2017 Højere hegn er ikke nødvendigt når det står inde i en hæk, selve hækken er jo højere og når det er tæt forneden kan en hund ikke mose sig igennem, den skal jo springe over hele hækken hvis den skal springe over;)

  • Marianne  H
    Marianne H Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 7 Emner: 2 Svar: 2
    #4   21. jan 2017 Jeg har tænkt på 80 cm højt hegn

  • #5   21. jan 2017 Vores have var hegnet ind med ca. 30 cm højt kyllingetrådnet inde i hækken, selvom hækken var tæt (liguster) fandt vores labrador nemt ud af haven..
    Så vi satte højere hegn og lod atter hækken vokse, så i dag er hegnet ikke synligt, og vigtigst hunden kan ikke komme ud..


  • #6   21. jan 2017 Vores have er hegnet ind med 5x10 og 10x10 60 cm højt da vi flyttede ind. (sat fast i bøgehæk hele veje rundt i haven)

    Vi klippede hækken helt ind til hegnet og satte hønsenet på, der er 50 cm højt, og hverken vores labrador eller chihuahuaer stikker af. Vores tidligere schæferhund gjorde heller ikke, selvom han ikke var vant til at være hegnet inde hos tidligere ejer.

    Vores små hunde ville dog rigtig gerne udforske verdenen, derfor måtte vi sætte hønsenet op.


  • #7   21. jan 2017 1. To af mine (chihuahua) fandt sig ikke i hønsenet, de bed det simpelthen over og smuttede ud.

    2. Jeg ville ikke have hegn under 70cm, min afdøde dreng (chihuahua), sprang da han var ung gerne over hvis hegnet var under 60cm

    Så mit råd, vælg noget solidt, og ikke alt for lavt.


  • Marianne  H
    Marianne H Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 7 Emner: 2 Svar: 2
    #8   22. jan 2017 Når man nu vil lave et trådhegn i hækken , skal man så banke ø 10mm jernpæle i jorden og sætte trådnet fast på dem ,og skal man også sætte trådnet fast på hækplanterne ? skal trådnet graves lidt ned ( hvis man kan ) det er jo en ældre hæk ?

  • #9   22. jan 2017 Jeg ville vælge noget mere solidt end hønsenet, f.eks dyrehegn. Hønsenet "krøller sammen", hvis de tramper på det smiley Og så ville jeg sætte hegnet fast i jernpælene. De fleste har riller, hvor de kan sættes fast med strips, så hegnet ikke kan rykkes. Ikke nogen dårlig idé at sikre yderligere, ved at grave hegnet ned, dog bliver det nok temmeligt vanskeligt, hvis hegnet skal stå midt i en hæk. Tænker at hækkens rødder vil forhindre at de kan grave sig ud ?
    Men det kommer selvfølgelig an på om de skal være i haven i længere tid, uden opsyn ? Hvis det er tilfældet, kan du evt. lægge fliser langs hækken.


  • #10   22. jan 2017 dyrehegn vil den kunne kravle igennem.

  • #11   23. jan 2017 Når jeg siger dyrehegn, mener jeg ikke det rigtige dyrehegn, hvor der er stor forskel på maskestørrelserne, men det hegn, man kan købe i byggemarkedet, hvor maskestørrelsen er ca. 4x10 cm.

  • #14   9. feb 2017 du kan sagtens sætte net op direkte i hækken. Med kramper sætter du det fast i stammerne på hækken.

Kommentér på:
Hegn til Chihuahua

Annonce