{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Dog Lover
Dog Lover
Tilmeldt:
10. feb 2016
Emner: 8 Svar: 147

Opsparing til hund {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har planer om og spare sammen til en hund i fremtiden, kan ikke havde hund nu, da jeg stadig bor hjemme og ikke må havde en hund der, så vil spare sammen til en til når jeg engang er flyttet. smiley

Men vil gerne havde sparet nok sammen så jeg også har til dyrelæge ved siden af hvis der sku ske noget, (Håber ikke der kommer til og ske noget) men bare for og være sikker.. så kunne godt tænke mig hvis i kunne skrive hvor meget det er bedst jeg mindst har fået sparet sammen til så at dyrelæge regningen ikke vil knibe. smiley
Vil bare gerne være forberedt før hunden andskaffes. smiley

Er ikke sikker på racen endnu, men har i tankerne om at det skal være en langhåret Chihuahua. smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsparing til hund
  • #1   14. feb 2017 Det klogeste er vist at oprette en sygeforsikring. Du kommer til at have hunden i 10-15 år, så det er umuligt at spare op til alle "hvis nu"-dyrlægeregninger på forhånd. Sådan en regning kan jo lyde på alt fra 500 til 30.000+


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #2   14. feb 2017 Ja, sygeforsikring vil jeg også havde. smiley
    men så vil jeg prøve og se om jeg kan havde lidt til siden ved siden af forsikringen. smiley


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #3   14. feb 2017 Jeg vil nemlig gerne kunne give hunden jeg får det bedste liv den kan få, i hundens behov. smiley

  • #4   14. feb 2017 Rigtig smart med en opsparing ved siden af sygeforsikringen smiley det er nemlig ikke alt, som forsikringen dækker. Hvor meget du vil lægge til side er helt op til dig selv. Jeg lægger fast lidt til side hver måned til hvis nu at jeg akut står med en skadet hund - og det har reddet mig flere gange smiley

  • #5   14. feb 2017 Det er altid en god idé med en opsparring. Der er jo også ting, som en forsikring ikke dækker.
    Jeg har haft 30.000 kr til rådighed det meste af min hunds liv. Skulle et forløb koste mere end det, så måtte jeg ud at låne (ekstra)
    Det er meget forskelligt, hvordan man har hund, hvad den koster i "drift". Min er lille, får specialkost og jeg går ikke til træning. Uden dyrlæge bruger jeg ved i snit 300 kr på ham om måneden. Med dyrlæge, så hedder det nok omkring 1200 pr måned efterhånden.


  • #6   14. feb 2017 Du skal finde ud af, hvad racen koster. Jeg er ikke så bekendt med priser på chihuahua, men det er der nok andre der ved noget om.

    Jeg vil anbefale at købe med stamtavle, også selvom det er dyrere. Så kan du bedre sikre dig, at forældrene er sunde og har fået foretaget de sundhedstjek, der er påkrævede i racen. Det er ingen garanti for en sund hund, men det er en måde at "sikre" sig, at den ikke har noget med i bagagen fra forældrene. smiley

    Hvad du ellers skal lægge til side, er svært at svare på, og handler vel i bund og grund mest om ens temperament (jo flere penge du kan sætte til side, jo mindre skal du bekymre dig om det i fremtiden) og hvor meget man KAN sætte til side. Der er som sådan ikke noget "loft" på hvad man bør have. Find ud af hvor meget du KAN sætte til side hver måned, og så gør det, indtil du engang skal have hunden - og fortsæt med det efterfølgende, selvfølgelig smiley


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #7   14. feb 2017 Ok, jeg vil prøve og se hvor meget jeg kan få sparet sammen hver måned. smiley
    Men tak for svar alle sammen, er rigtig glad for råd, og vil lytte til alle dem i har skrevet. smiley
    Vil også tage det til mig og gå efter en med stamtavle. smiley

    Mvh


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #9   14. feb 2017 Stambog er det det samme som stamtavle? smiley

    Og vil nok se om jeg kan købe mig en hund af en som tager dem seriøst, og ikke avler bare for og tjene penge.
    Chihuahuaen har jeg så ikke valgt begrund er mode, har valgt dem efter hvad jeg selv kan give hunden, og har læst en masse om dem, så de har vagt mig interesse. smiley

    Vil træne den efter hvad jeg har lært gennem tiden og gennem en masse læsning.. vil passe den lige som en hver anden hund, selvfølgelig efter racens behov.
    gider IKKE være lige som dem der ser dem som Nurh årre kan ikke skælde dem ud, eller bruger dem som klæd ud dukker, eller løfter og bære rundt på dem hele tiden... det er noget jeg ikke vil.

    Men Birgitta L hvis du ikke syndes jeg skulle vælge Chihuahua hvilken race ville du så andbefale? det skal helst være en som kan klare sig i en lejlighed, og vil selvfølgelig få en masse motion/gå ture og nogen løbe ture. smiley
    Ved nemlig ikke om det bliver lejlighed eller rækkehus jeg flytter ind i, så der for vil jeg nemlig gå efter dem der kan gå i lejlighed, så jeg er på den sikre side. smiley

    Selv om det nok mest er Chihuahua der har min interesse. smiley
    eller også har Svensk lapphund også været i min interesse.


  • #10   14. feb 2017 Næsten alle hunde kan trives i en lejlighed/et sted uden have. Slædehunde er typisk undtaget, da de har brug for have at ligge i.

    Vi har en brugsschæfer på 2. sal og hun trives rigtig fint - så det kommer i højere grad an på, hvad du kan tilbyde en hund, hvad du vil have fra en hund, og hvor mange kg du kan bære, i tilfælde af du ikke bor i stueetagen smiley


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #11   14. feb 2017 Vil nok ikke havde en for stor hund, da jeg gerne vil havde en der ikke kan trække for nemt rundt med mig, hvis det skulle ske. smiley da jeg ikke har så stærke muskler.

    Men vil gerne tilbyde hunden kærlighed, motion, leg og hvad racen har brug for. smiley
    Og vil gerne havde en livsglad hund, som også giver kærlighed, og som man kan hygge sig med, og få gode oplevelser med. smiley


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #12   14. feb 2017 Jeg kommer også til og være det meste af min tid hjemme, så den vil kunne få masser af opmærksomhed. smiley

  • #13   14. feb 2017 Af startudgifter vil der være følgende cirkatal:
    Hvalp: 8.000-10.000 kr.
    Vaccination ved 12 uger: 700 kr.
    Udstyr (basis) og startfoder: 1000 kr.
    Træningshold (hvalpemotivation): 500 kr.
    Forsikring: 1500 kr. (for det første år)


  • #14   14. feb 2017 Og ja, stambog og stamtavle er det samme smiley

  • #15   14. feb 2017 Du kan sagtens finde en god opdrætter af racen chihuahua, og vil du se hvad en chihuahua kan, så kig på "Potepatruljen" på facebook. Der er en masse videoer og billeder af mine hunde, som er blevet behandlet som rigtige hunde - med selvfølgelig det i mente, at de er små og mere skrøbelige end store hunde.
    https://www.facebook.com/PotepatruljensSejeHunde/

    Chihuahuaen er en meget arbejdsglad hund, som vil elske at træne noget, hvor der er fokus på tæt samarbejde som fx lydighed, rally, agility, nose work, tricks, HTM, mm. smiley

    Er helt enig i, at en sygeforsikring er godt - uanset race.
    Vi har været meget uheldige med vores chihuahauer, men de er så også købt billigst muligt, uden at forældrene var tjekket for arvelige sygdomme. De har kostet 15.000-30.000 kr HVER i dyrlægeregninger det første år vi havde dem... Heldigvis er Agria geniale! De dækker nærmest alt, bare hunden er under 4 mdr. gammel ved indmeldelse.

    Vil aldrig anbefale at købe en chihuahuablanding, eller en chihuahua uden stamtavle. De er blevet skamavlet så meget, at største delen døjer med løs knæskal.


  • #16   14. feb 2017 Kan du være mere specifik ift. hvad du kan tilbyde/hvad du vil bruge den til? Hvor meget tid vil du bruge på gåture, leg og træning? Og hvad vil du træne? Hvor tit har du tid/råd til at gå til træning?

    Det er lidt diffust bare at sige, at du vil gøre det den har behov for, for de kan jo have VIDT forskellige behov, alt efter race og type, så det kommer mere an på hvad DU kan og vil tilbyde smiley der er jo fx meget forskel på aktivitetsniveau for en chihuahua og en retriever smiley


  • #17   14. feb 2017 CTS - min ene chihuahua og min chihuahuablanding kræver mere mental træning end min labrador.

  • #18   14. feb 2017 Det er muligt. Men jeg kender ingen retrievere (ikke kun labrador), der aktivitetsmæssigt kan sammenlignes med en chihuahua. smiley så der er nok bare forskel i linjerne og hvad man generelt bruger dem til. smiley

  • #19   14. feb 2017 Men vi kan også tage husky eller border collie som eksempel i stedet for smiley Eller nogle af de andre brugs- og jagthunde.

  • #21   14. feb 2017 Chihuahuaen er en meget misforstået race. Mange tror, at den ikke kræver eller kan ret meget. Men alle dem som jeg har mødt, har været nogle kloge, aktive og arbejdsvillige hunde.
    De vil så gerne lave noget med hovedet og kroppen, og når de får lov, så stopper de pludselig med at løbe på væggene, være usikre på alt, gø konstant og nogen stopper endda med at være urenlige. smiley
    Jeg synes godt, at (nogen) chihuahuaer kan sammenlignes med en anden arbejds- brugsrace, bare i en meget mindre udgave.


  • #22   14. feb 2017 Jeg har endnu til gode at se en chihuahua der kan sammenlignes med fx en husky eller en schæfer - men måske det ikke er dét du mener med "arbejdsbrugsrace" smiley

  • #24   14. feb 2017 Vi skal have hund til sommer og har sat 30.000 af til det. 10-15.000 kroner til køb af hunden fra opdrætter, 5.000 til udstyr/opstart/foder og som udgangspunkt 10.000 til dyrlæge regninger/pludseligt uforudsete regninger osv. selvom man har forsikring kan det godt blive dyrt smiley

  • #25   14. feb 2017 Vi har ingen stor opsparing til dyrlægeregninger, kun et par tusind.

    Vores sygeforsikring dækker 100% efter selvrisikoen på 1200 kr, og skulle hun komme udfor noget den ikke dækker, så kan vi låne pengene hos forældre, og betale af.. men jeg kan ikke spare f.eks. 5000-10000 op til dyrlægeregninger, så ryger min ydelse smiley

    Vi har derfor valgt at have en opsparing svarende til 1-1,5x selvrisiko + det årlige tjek smiley

    Jeg ville nok heller ikke være så god til at have SÅ mange penge stående, jeg ikke måtte røre smiley


  • #32   14. feb 2017 Milla
    Nu lever min kæreste nærmest på en sten så det gør det nemmere smiley Og så har vi jo haft lang tid til at spare op (og har lige købt en lejlighed i denne uge, hvor vi har haft skulle spare en ret stor udbetaling ud), så det er meget betryggende for os at have så mange penge stående med "hund" skrevet med meget stor tusch henover - skulle det nu ske at han ikke fik job/phd efter endt uddannelse til juni er både lejlighed, lån og hund jo pludseligt store udgifter smiley


  • #35   15. feb 2017 I stedet for at tage helt afstand fra racen, så kunne man jo støtte de gode opdrættere - og de findes altså. smiley

    I må gerne møde mine hunde, så I kan få omvendt jeres tro om, at chihuahuaer er hidsige smiley :D
    De elsker ALLE mennesker, og de fleste hunde såfremt mine ikke er i snor, og den store ikke "overfalder" dem.


  • #39   15. feb 2017 Man kan jo altså godt have noget e-learning.
    Det har jeg selv planer om!


  • #40   15. feb 2017 E-learning, studie på nedsat tid, universetsuddannelser, hvor man forventer at lave meget selvstudium.. Der står jo intet om, at det er resten af hendes liv. smiley

    Det kunne også være deltidsarbejde eller flexjob.


  • #42   15. feb 2017 Dem jeg har oplevet med PL (som desværre er mange smiley ) de er enten blandinger eller "rene uden stamtavle" ligesom mine egne..

  • #43   15. feb 2017 De fleste hunde kan trives i lejlighed.
    Vær dog opmærksom på at en chihuahua er en signalhund. Det er opdrætter til at være gøende og det er ikke altid populært hos naboer


  • #48   15. feb 2017 Mine hunde har ikke slidte tænder, og de får kødfulde (rå) ben ca. hver anden dag - nogen gange hver dag.

  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #50   15. feb 2017 Wow mange beskeder. XD
    Øhm har først kunne svare nu, men kan sige at grunden til jeg kommer til og gå meget hjemme er begrund af en usynlig handicap jeg har, har flere sygdomme og som resultere i at jeg ikke kan tage et normalt arbejde, og heller ikke deltid eller hvad det hedder, dog har jeg ikke lyst til og skrive om mit handicap.
    men kommer til og være hjemme det meste af tiden, og skal 2 gange om ugen være et sted for andre voksne handicappede hvor vi kan lave ting vi kan klare som stedet så sælger.. så jeg får nok førtidspension, da komunen har snakket om at de vil give mig det, efter at de i flere år har prøvet mig af.

    Når jeg skriver træne, er det ikke at jeg tager ud og træner med en hunde træner, vil gerne træne hjemme, med de ting jeg har lært gennem læsning og dokumentar.
    Har dog læst at en Chihuahua godt kan træne sin gøen væk, så den kun gøer de tidspunkter man selv mener det er okay. smiley

    Men kan give hunden en masse kærlighed og opmærksomhed, leg og hjemmetræning.. vil give den motion, som er følge af gåture, 2-3 gange på en dag, og gerne nogle løbeture.
    Hjemmetræningen vil bestå af freksempelt: opdragelse, som ikke gø med mindre det er nødvendigt, ikke hoppe op af folk, ikke tigge, osv: og det basale også som sid, dæk, på plads, osv: og så kunne jeg også godt finde på og træne andre ting, når opdragelse og det basale er på plads. smiley

    Vil gerne prøve og gå efter stamtavle som andre siger. smiley

    og tænker stadig Chihuahua da jeg føler at det er den hund der passer mig bedst, men vil stadig gerne lytte til andre racer.
    Det skal bare helst ikke være en alt for stor hund da jeg helst ikke vil havde en der er for stærk for mig.

    Vil kun flytte ind et sted hvor jeg må havde hund, eller kan få en skriftlig tilladelse af udlejeren om at jeg gerne må havde hund. smiley

    Men hvad skal jeg ellers kunne tilbyde min hund? smiley

    Simone F vil gerne prøve og tage et kig på din side og dine hunde. smiley


  • #51   16. feb 2017 Du kan træne noget af en chihuahuas gøen væk, ikke alt og de er stædige som bare f..... så du skal ikke regne med at det er nemt. For nogle af dem er det nærmest umuligt, især hvis man bor i en opgang, hvor den hele tiden kan høre nogen på trapperne

  • #52   16. feb 2017 Mine gør næsten ikke - fordi de bruger deres tid på andet som fx at søge efter mad, træne tricks mm.
    Et tidspunkt, hvor de altid gør, er når de er alene i haven i mere end 5 min. og det har vi ikke kunne få stoppet permanent. Men vi gør blot det, at vi kalder dem ind eller går i haven sammen med dem... smiley

    Vi har boet i lejlighed med alle tre på én gang, og de gøede ikke når det bankede på, når der gik folk udenfor eller når overboen kom hjem.


  • #53   16. feb 2017 Spøjst man fraråder chihuahua, men gladeligt foreslår sådan noget som rusisk toy..
    Der er ingen tvivl i mit sind om hvor man har den største chance for at få en sund og mental rask hund hvis du bare køber med lukkede øjne. Jeg har endnu til gode at se en russer der tilnærmelsesvis kan klappes af fremmede!
    Tilgengæld har jeg set adskillige der både skriger og hyler på udstillinger, som ikke vil gå i ringen og som på ingen måde får hjælp af deres ejere i situationen.
    Nej så hellere tage chancen med en chihuahua da...!
    Og hvis man så oven i slår hovedet til så har man faktisk en god chance for at få en ordentlig hund smiley


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #55   16. feb 2017 Jeg tænker, er hunden ikke sund uanset race, bare man køber hos en avler som tager det seriøst og ikke bare avler for pengenes skyld? smiley

  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #59   16. feb 2017 Ok, når man så kigger efter en hund og finder et sted man tænker man kan købe den race man tænker, og med stamtavle, kan man så få på skrift fra en dyre læge der har tjekket dem om de er raske, af den person der sælger en kuld hvalpe? smiley

  • #60   16. feb 2017 Det er ikke nok at hvalpen er raske "her og nu"
    Det er vigtigt at der er avlet på sunde forældre, da en del sygdom er arveligt og først viser sig senere, derfor er det mere komplekst end som så


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #62   16. feb 2017 Ok det vil jeg huske. smiley

Kommentér på:
Opsparing til hund

Annonce