{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Hverdag med 2 hunde {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jer der har 2 hunde. Hvordan ser jeres hverdag ud ifht aktivering af begge hunde? I starten gik jeg med hundene sammen men deres aktivitetsniveau er meget forskelligt, så forsøger at komme afsted med dem hver for sig. Jeg får bare så dårlig samvittighed når jeg tager den ene med og den anden sidder hjemme. Nu hjælper det så heller ikke at den bette hyler de første par minutter når jeg er gået smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hverdag med 2 hunde
  • #2   17. feb 2017 Vores kommer aldrig på tisseture sammen.
    De bliver altid luftet hver for sig og naturligvis trænet hver for sig.
    Det er blevet en vane også for dem.

    Ingen dårlig samvittighed her - de får jo deres tur begge to.

    Når vi er på for-sjov ture skifter det lidt om vi har dem sammen. Coffey nyder det mest alene og Bellen er ligeglad, så de ture deler vi også op en gang i mellem.


  • #3   17. feb 2017 Vi har tre hunde, og de får tre daglige gårture sammen hver dag. Aldersmæssigt er der forskel, de er knap 2 år, 6 år og 11 år. Hende på 11 er nogenlunde frisk endnu, så hun kommer med så længe hun gerne vil og kan.
    Jeg går til træning med de to yngste, og der kommer de jo selvfølgelig med hver for sig.
    Når vi er på ferie, så har vi altid de to yngste med, så bliver den gamle hjemme hos vores teenagesøn, det er de begge to godt tilfredse med, de hygger sig sammen.


  • #4   17. feb 2017 Jeg går næsten altid ture med dem sammen. Jeg løber med dem hver for sig. Hundetræning foregår både samlet og hver for sig.

    Deres energiniveau er rimelig ens.


  • #5   17. feb 2017 Min den bette har bare brug for mere end den store og så syntes jeg faktisk det er rarest at gå med dem hver for sig smiley hvis de begge er medet, kæmper de lidt om at gå forrest og det er skide irriterende

  • #9   17. feb 2017 Mine har også meget forskelligt aktivitets niveau, Dumle bliver glad af at træne, Saga bliver glad af at ligge på skødet af en smiley

    Saga bliver tit hjemme, når jeg træner med Dumle.
    Eller også kommer hun med i bilen, hvis vi enten starter eller slutter med en gåtur, for så kommer hun med smiley

    Men vi går en tur om dagen med dem sammen, og så supplerer vi ellers med træning og flere ture med Dumle.

    Saga nyder ikke at træne på samme måde som Dumle gør, så jeg synes det er fjollet at slæbe hende med til en masse aktivering. Til gengæld sørger vi for at hun får opfyldt sit "ligge på skødet behov" , for det er det, Saga går op i - ikke træning smiley

    Hvis det stod til hende, hang hun nok i en baby sele på min mave hele dagen - man er jo selskabshund smiley


  • #10   17. feb 2017 Mine luftes sammen, også selvom Laika på 12 år ikke kan holde til det helt vilde mere.
    Jeg bor alene og jeg efterlader ikke den ene herhjemme. Aldrig i livet. De er vandt til at de begge er med eller også bliver de begge hjemme, og det er lige meget om det er en gåtur, at køre med i bilen eller andet, det er enten eller.
    Skal den ene til dyrlæge, ja så køre begge med. Det har de altid været vant til og det vil jeg ikke begynde at lave om på nu, det vil ganske enkelt være synd.
    Da jeg havde 3 hunde i 6 måneder, der gik jeg med dem hver for sig, for der var jo stadig to hjemme.
    Boede jeg ikke alene ville jeg ikke have noget problem med at tage en med.


  • #13   18. feb 2017 Som regel går jeg med alle 6 hunde på én gang, medmindre vi skal ud på en længere tur, så bliver den ældste derhjemme. Hun har nedsat syn, og går derfor langsomt, så det duer ikke rigtig på en lang tur.

    Aktivering i form af fodersøg osv, deltager alle i samtidig.

    Da jeg havde mine 2 mastiffer, som jeg gik til træning med, fandt jeg et 2 timers hold, hvor jeg så tog 1 time med hver hund (den anden lå i bilen imens), det fungerede fint.


  • #15   19. feb 2017 Mine tre er altid med på tur sammen. Gudskelov er Lanka stadig frisk nok til, at hun kan gå med på de lange ture med Husky-drengene. Med fuldtids-arbejde, så nægter jeg, at give dem mere alene-hjemme-tid, for at kunne gå med dem hver for sig.

    Træning er selvfølgelig på hver deres præmisser. Men så er de andre med i bilen, og får ture i området ved træningspladsen før og efter smiley


Kommentér på:
Hverdag med 2 hunde

Annonce