{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyve med hund
  • #2   19. feb 2017 Du og Kenzie er meget velkomne til at komme med på hyrdeferie! smiley

  • #4   19. feb 2017 Om ikke andet så kan i komme med i kufferten smiley

  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #5   19. feb 2017 Det er SINDSSYGT dyrt at få hunden med til GB, medmindre det er en service hund! smiley
    Min far har lige prøvet at få sin til england, 10.000 HVER vej, og!! Hunden skal indleveres 4 timer før check ind, og holdes 2 timer efter, så det MANGE timer i et bur..
    Min far droppede det.. Det fordi GB har så stramme regler ang. import, og eksport af hund smiley

    Hvor lang til skal i være af sted?
    Det bedre alternativ er måske at lade hende passe af en kyndig smiley


  • #7   19. feb 2017 Altså, hvis hun skal blive hjemme, så er jeg nødt til at løbe rundt efter fårene selv, og det ville være lidt for komisk! smiley

    Det er bare en mega lang køretur, så det havde været nemmest at flyve, men sgu ikke til 20.000,- smiley

    Vi skal være væk 14 dage - måske 3 uger. smiley


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #8   19. feb 2017 Jeg stemmer for hunden bliver hjemme og du løber smiley :D smiley

    Men, det billigeste er at køre, men i SKAL lige læse op på reglerne - for man kan risikere ikke at kunne få sin hund med hjem smiley
    Der er SÅ hjernedødt mange regler for hunde ud, og ind af storbrit... .o


  • #9   19. feb 2017 Haha, så skal ambulancen holde klar, når jeg er færdig med træningen smiley

    Hun er vaccineret for rabies, har pas - også skal hun have en ormekur for dværgbændelorm, så vidt jeg kan se. Så det bør være overkommeligt! smiley

    Men øv det er så besværligt at flyve - det havde været nemmest! I stedet for 18 timer i bil smiley


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #10   19. feb 2017 Se lige her

    http://www.seat61.com/dogs-by-train.htm

    Hvis du tænker at skulle tage fra frankrig til england med eurostar kan det altså ikke lade sig gøre - du nødsaget til at tage en færge tror jeg smiley

    Undskyld jeg sådan kommer og er lyseslukker, men vi har selv lige stået i situationen, og det var bare røv besværligt, faktisk så besværligt min far ender med at tage på kursus uden hunden..


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #12   20. feb 2017 Eurotunnelen måske, men schæferen ville de ikke have med?

    https://www.eurotunnel.com/uk/home/


  • #13   20. feb 2017 Så vidt jeg kan se, så kan hun da godt komme igennem eurotunnelen, hvis bare hun har diverse papirer i orden? Og det ville da være rimelig nemt - bortset fra køreturen smiley

    Og ja, du er altså lidt af en lyseslukker - her havde jeg planlagt en times flytur, også ødelægger du det smiley


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #14   20. feb 2017 jeg skal ikke kunne sige med eurotunnelen, eurostar siger nej, og eurotunnelen sagde nej til schæfer Oo
    Tror det en god ide lige at ringe til dem smiley

    Det tager altså også to timer at flyve - nu jeg yderligere dum xD


  • #15   20. feb 2017 Okay, sidste år tog det os 1½ time at flyve til London. Men stadig... bedre end 18 timer! smiley

    Nu er det jo en fredelig Border Collie, så de skal tage hende med smiley




  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #16   20. feb 2017 Jeg skal nok krydse fingre for hun kommer både frem og tilbage smiley
    Ellers, hvis hun ikke kommer tilbage, så må du jo blive der ovre, der vist massere får i skotland i kan hyrde smiley


  • #17   20. feb 2017 Ja, det er ikke det værste sted at være strandet smiley

    Hehe, ja der er masser af får over det hele derovre - meeeen... vil nu helst have hende med hjem smiley

    Jeg må ringe rundt!


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #18   20. feb 2017 Ellers kan i jo tage færgen - så får i også en pause på vejen smiley

  • #19   20. feb 2017 Er der ikke noget med at hunde kun må være i bilen? Det ville hun helt sikkert blive meget ked af smiley

  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #20   20. feb 2017 Shhh, bare en stor taske smiley

  • #21   20. feb 2017 Jeg ved ikke med voksne hunde, men opdrættere har utroligt svært ved at importere/eksportere til England. Det er faktisk nærmest lukket land nu om dage smiley

  • #22   20. feb 2017 Jeg undersøgte det meget grundigt sidste år, konklusionen er, at hvis man ikke vil have hunden i bagagerummet, så må man køre i bil til tunnellen og tage biltoget over. Man skal være i bil, man kan ikke have hunden med i toget, hvis man er gående passager, eller hvad man skal sige.. smiley

    Jeg undersøgte ikke mulighederne for hund som bagage i fly, da jeg aldrig kunne finde på at gøre det selv. Men udfra hvad jeg læste, skulle det ikke undre mig, hvis det virkelig er så dyrt, som der skrives her..


  • #23   20. feb 2017 Hvis man sejler skal hunden enten være i bilen eller i kennel, på færgen. Alt efter hvor i England man skal til, kan der sejles fra Holland eller flere steder i Frankrig. Det er dog ikke alle færgeruterne der tillader hunde, det skal man være obs på. Eurotunnel burde ikke være et problem, med biltoget, men Eurostar toget tillader eftersigende ikke hunde.
    Jeg står for at flytte til England og jeg er endt med, at få noget familie til at køre min hund over til mig. De tager færgen fra Dieppe til Newhaven og har hunden i bilen, under overfarten. Han ville ikke trives i kennel!
    Det er enormt omstændigt og besværligt at tage sin hund med til England, men det kan lade sig gøre.


  • #24   20. feb 2017 Man må have hund i toget fra Paris til Calais. Og fra Dover til London. Men ikke fra Calais til Dover... smiley
    Bilen er stortset den eneste mulighed. Du kan ikke en gang sejle i din egen båd.


  • #25   20. feb 2017 Jeg har haft hund med til UK og kender flere der har haft hundene med til fx udstilling eller konkurrencer i UK. Såååå svært er det altså ikke smiley Det mest ukomplicerede er at køre selv og tage færgen over. Vi brugte Hoverspeed fra Calais til Dover. Hundene skal sidde i bilen under overfarten, men den tog så kun lidt over 1 time. Biler med hunde i blev placeret øverst på bildækket, hvor der var god ventilation. Så de overlevede de i fin stil og uden traumer smiley Det er en lang køretur, så vi tog en overnatning undervejs begge veje. Andre jeg kender der tager til UK med hund gør det på samme måde. Papirarbejdet skal selvfølgelig være i orden og hundene bliver tjekket (chip osv) inden man får lov at kører ombord.

  • #26   20. feb 2017 Jeg tror, vi er blevet enige om at køre til Frankrig også tage eurotunnelen. Vi gør stop, så vi er 2 dage om at køre. Synes 18 timers køretur er lige voldsomt nok! smiley

    - eller måske færgen fra Calais til Dover. En times tid i bilen ville gå uden problemer. Så det var også en nem mulighed smiley

    Øv at det skal være så mega besværligt at tage til GB med hund smiley

    Det er jo nemmest at vi bliver derovre smiley


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #27   20. feb 2017 Synes det er en god ide med en pause!
    I kan jo sagtens finde et eller andet lille hyggeligt sted i kan overnatte smiley

    Men ja, det nemmeste er at blive der ovre, eller have en reserve hund der ovre smiley


  • #28   20. feb 2017 Ja, vi satser på at finde et billigt sted nær motorvejen, hvor vi kan sove en nat. Det bør være nemt smiley

    Haha, ja. Må købe en hund og have den derovre - meget nemmere smiley


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #29   20. feb 2017 Jeg vil foreslå jer at køre lidt væk, ind i en af de små byer, så kan i finde et lille, oftest billigt, hyggeligt sted at overnatte, og en hyggelig restaurant smiley
    Det er ofte den time ekstra værd or so det tager - vi gør det når vi kører tyskland rundt, og det er rigtig hyggeligt smiley


  • #30   20. feb 2017 Ja, det var også en mulighed. smiley

    Det skal da nok blive hyggeligt uanset hvad. Så håber jeg hunden synes køreturen er OK smiley


  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #31   20. feb 2017 Selvfølgelig bliver det hyggeligt no matter what, men, det andet har en speciel charme smiley
    Jeg fant af det smiley


  • #32   20. feb 2017 Ja, det skal nok gå godt - omend det blev en lidt større omvej end jeg havde regnet med smiley smiley

  • #33   20. feb 2017 Hvorfor skulle det være så vildt dyrt? Det forstår jeg altså ikke! Er det ekstremt meget dyrere til England?
    Jeg har fløjet mange steder hen med hund - Finland, Sverige, Rusland, Schweiz osv. Har aldrig haft problemer med det. Prisen er en alm. flybillet+afgift for hund. Typisk 250-600kr. hver vej. Har fløjet med Norwegian mange gange med hund, mon ikke man også kan flyve med dem til London?


  • #34   20. feb 2017 Papirerne skal naturligvis være ok - det er klart smiley
    Som regel skal man tjekke ind ved skranken, når man har hund med - den åbner typisk 2 timer før afgang. Så får man nogle papirer og afleverer hunden et særligt sted (alt afhængig af selskab).


  • #35   20. feb 2017 Nej, du kan ikke flyve til GB med hund.
    Der skal du have fat i specielle cargofirmaer.


  • #36   20. feb 2017 Desværre skal hun sendes separat, hvis hun skal med fly til England. Har ikke tjekket priserne - bryder mig ikke helt om tanken om at sende hende separat. Hvad nu hvis de sender hende til Taiwan i stedet? smiley


    Det havde været nemt, hvis man bare kunne flyve til London - også køre ud til Wales, men det er ikke muligt på grund af dumme britiske regler smiley


  • #37   20. feb 2017 Hvorfor ikke? De er da med i det meste af Schengen-aftalen? Og man kan flyve med hund til Schengen-lande.

  • #39   20. feb 2017 Har lige snakket med Trustforwarding, som var meget hjælpsomme.

    Hun kan komme med samme fly som mig - dvs hvis jeg flyver med SAS f.eks. Lavpris selskaberne tager dem ikke med til England.

    Prisen får jeg oplyst i morgen. smiley

    Uanset hvad, så skal hun sendes med cargo - men kan hun komme med samme fly, så er det OK. Er dog lidt spændt på prisen! smiley


  • #40   20. feb 2017 Tak for listen, den må jeg lige kigge på! smiley

  • #41   20. feb 2017 Ja, det skal de altid - altså med som cargo smiley Jeg har dog kun gode oplevelser med det og mine hunde har ikke virket synderligt stressede over det!

  • #42   20. feb 2017 Jeg tror også, at hun vil være helt OK med det. Hun er generelt nem at rejse med - har dog aldrig prøvet at flyve med hende, men tænker at det nok skal gå.

    - Det kommer dog lidt an på prisen også smiley


  • #43   20. feb 2017 Prisen varierer fra selskab til selskab - mener det var omkring 600 med SAS til Finland. Norwegian er som regel lidt billigere.
    Eneste selskab jeg ved ikke tager kæledyr er de helt billige - eks. Easyjet og Ryan.


  • #44   20. feb 2017 Jeg regner med at vi flyver med enten SAS eller British Airways. Om hun er dyre at få derover, fordi det er et andet firma, som står for rejsen, det ved jeg ikke, men ved mere i morgen, når prisen kommer smiley

  • #45   20. feb 2017 https://www.sas.dk/rejseinfo/rejse-med-et-barn-eller-k-ledyr/
    SAS tager ikke hunde med til GB


  • #46   20. feb 2017 Jeg har godt læst det link, men ham fra Trustforwarding sagde, at hun godt kunne komme med SAS - bare det var Trustforwarding som stod for det. smiley

    Det lyder meget mærkeligt... smiley


  • #47   20. feb 2017 Ja, det er ikke en nem opgave, du er kommet på.
    For det hjælper ikke, at "trustwardingfyrer" siger, at det kan man godt, hvis I så står i lufthavnen og bliver afvist.
    Jeg undersøgte det for et par år siden, og der var det umuligt.
    Men det kunne jo være, at der var kommet nye regler siden, men jeg tror det desværre ikke.


  • #48   20. feb 2017 Uanset hvad så får jeg et tilbud i morgen på pris.

    Ham i telefonen sagde, at de har hunde med til England - så det må være muligt. Alternativt, så må vi flyve med et andet selskab. - skal hun med særskilt fragtfly, så kører vi i stedet, fordi det er jeg ikke interesseret i. smiley

    Vi skal nok komme derover - vi må bare se om det er nemmest at køre. Pt. lyder det sådan!


  • #49   20. feb 2017 Trustforwarding gav mig et tilbud på CPH-London på omkring 8000 kr for 5-6 år siden... For 4,5 kg hund.

  • #50   20. feb 2017 En vej ^^

  • #51   20. feb 2017 Hold da op smiley smiley smiley

    Så er det vidst også betalt smiley


  • #52   20. feb 2017 Jeg fik et tilbud fra Trustforwarding for 3 uger siden, på 9.587,50 kr incl moms, for 5 kg hund, fra København til Heathrow. Så det kan godt lade sig gøre, det er bare enormt dyrt!

  • #53   20. feb 2017 Ja til den pris ville jeg forvente at få udleveret en nybadet hund, som skulle være veludhvilet med nypolerede negle og mæt efter at have spist kobe bøffer hele turen

  • #54   20. feb 2017 10000,- for en 5 kg hund? Jeg skal vel give million så smiley

    Så har hun bare af at flyve 1. klasse!

    Ej, til den pris, så nøjes vi nok med køreturen smiley


  • #55   20. feb 2017 Jep, det var uden bur smiley Så kunne man købe et bur med også! smiley
    Jeg har også valgt køreturen, vi skal ikke retur foreløbig, så jeg skal også have alle hans ting med. Jeg tør ikke gætte på, hvad det ville koste smiley


  • #56   20. feb 2017 Jeg har også sagt til min familie, at jeg bliver derovre. Det er bare nemmest smiley

  • #57   21. feb 2017 11830 kr for at transportere hende til Heathrow Airport med SAS smiley

    profilbillede
  • #58   21. feb 2017 Køb en ny hund i England i stedet for .. smiley

  • #59   21. feb 2017 Ja, køber sgu en hund og sælger den, når jeg skal hjem igen. Meget nemmere smiley

  • #60   21. feb 2017 Og billigere smiley

  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følgere: 21 Emner: 3 Svar: 247
    #61   21. feb 2017 Sagde jo det var dyrt smiley
    Det billigere at få hund til USA, eller grønland, og meget nemmere smiley


  • #62   21. feb 2017 Ja, du havde ret! smiley

    Vi må bare til Grønland i stedet smiley


  • #63   21. feb 2017 Hej. Vi havde hund med til Wales sidste sommer.
    Som du skriver pas og ormekur også afsted.
    Vi tog eurotunnel. Ingen problem både du og hunden sidder i bilen på turen.
    Vi tog en enkelt overnatning Lille i Frankring er hyggelig by at stoppe i.
    Der er skøøønt over. God tur


  • #64   21. feb 2017 Ih du får det til at lyde nemt! smiley
    Det var da fantastisk!

    Jeg glæder mig meget - er sikker på at vi får en kanon tur! smiley


  • #65   21. feb 2017 Det er mega nemt. Du skal bare lige ind og "anmelde" hunden inden du køre ind i eurotunnel. Men det er nemt. Så får hun sådan et fint stempel i passet. En ordner papirer og en tisser med hunden på det indhegnede område, der er lavet til hundene også bare ind i bilen og igennem tunnel.
    Men gør jer selv den tjeneste ikke at overnatte i Calais ( hvor tunnel er ) det er en røvsyg by. Som skrevet er Lille rigtig skøn fransk især den gamle bydel.
    Skønt at sidde på lille plads og spise lækker fransk mad. Her overnattede vi, hvor hunden er velkommen. Tror vi gav 800kr for en overnatning. Kan sikkert findes billigere, men det lå lige ved den gamle bydel.
    Når I ikke helt så langt, og kun skal have en overnatning er Frankfurt (Tyskland) altså også skøn og der er mange steder i Tyskland hvor hunden er velkommen ind på restauranten.


    profilbillede
  • #66   21. feb 2017 Ej tak for infoen! smiley

    Rejsen lyder nu også ret nem - så længe man ikke skal med fly smiley

    Jeg regner med at vi kører til Frankrig - og overnatter der, så vi "kun" skal igennem tunnelen og til Wales dagen efter. Vil godt ankomme i god til i Wales nemlig smiley


Kommentér på:
Flyve med hund

Annonce